ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Προσφέρει υπηρεσίες που αφορούν κυρίως τη χρηματοδότηση της αγοράς ποντοπόρων πλοίων (μεταφοράς ξηρού φορτίου, υγρού φορτίου, εμπορευματοκιβωτίων, υγροποιημένου φυσικού αερίου κ.α.), αλλά και την κάλυψη των εξειδικευμένων αναγκών ναυτιλιακών εταιρειών (έκδοση εγγυητικών επιστολών, χρηματοδότηση κεφαλαίου κίνησης, cash management, web banking, μετατροπές νομισμάτων, προϊόντα αντιστάθμισης επιτοκιακού ή συναλλαγματικού κινδύνου, συντονισμό / ανάληψη έκδοσης διαπραγματεύσιμων εταιρικών ομολόγων).
Ταυτόχρονα, σημαντική έμφαση δίνεται στην ανάπτυξη παράπλευρων εργασιών και προώθηση του συνόλου των προϊόντων της Τράπεζας.
Στο τιμόνι των μονάδων Structured & Shipping Finance της Πειραιώς βρίσκεται ο Κωνσταντίνος Πετρόπουλος. Στέλεχος με πλούσιο βιογραφικό και εργασιακή εμπειρία σε διάφορα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό, κατέχει εκτεταμένες γνώσεις σε ποικίλους τραπεζικούς τομείς συμπεριλαμβανομένων των project finance, real estate finance, ναυτιλιακών και εταιρικών χρηματοδοτήσεων.
Ο Κωνσταντίνος Πετρόπουλος κατέχει μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών MBA στο Finance και MSc στο Electrical Engineering από το Columbia University της Νέας Υόρκης και πτυχίο Ηλεκτρολόγου Μηχανικού από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο.
Προτού ενταχθεί στο δυναμικό της Τράπεζας Πειραιώς το 2013, διετέλεσε Director of Special Loans and Project Finance της Cyprus Popular Bank στην Αθήνα. Νωρίτερα -και για 11 χρόνια- εργάστηκε ως ανώτερο στέλεχος στην Hypovereinsbank στην Αθήνα με έμφαση στις χρηματοδοτήσεις Project Finance και στην παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών.
H καριέρα του ξεκίνησε το 1994 ως Assistant Vice President στη Citigroup στη Νέα Υόρκη στη διεύθυνση Global Operations & Technology. Και δύο χρόνια μετά, το 1996, εντάχθηκε στο Risk Management Unit της Commerzbank στη Φρανκφούρτη.
Το 2023, η Τράπεζα Πειραιώς προχώρησε σε νέες ναυτιλιακές χρηματοδοτήσεις ύψους 1,17 δισ. δολαρίων. Το σύνολο του ναυτιλιακού χαρτοφυλακίου με ημερομηνία 31/12/2023 ανήλθε σε 2,85 δισ. δολάρια ενώ τα εγκεκριμένα, μη εκταμιευμένα δάνεια ανήλθαν σε 0,85 δισ. δολ. και προέρχονται κυρίως από τη δέσμευση για χρηματοδότηση νεότευκτων πλοίων (pre-delivery finance).
Δύο από τις πρόσφατες σημαντικές εξελίξεις, είναι η εξαγορά από την τράπεζα του ναυτιλιακού χαρτοφυλακίου της HSBC ύψους 275 εκ. δολαρίων, όπως και η τιτλοποίηση μέρους ναυτιλιακού χαρτοφυλακίου με σκοπό τη μείωση των απαιτούμενων κεφαλαίων και το αντίστοιχο κόστος για την τράπεζα. Πρόκειται για την πρώτη επιτυχή προσπάθεια τιτλοποίησης ναυτιλιακού χαρτοφυλακίου από ελληνική τράπεζα.
Η προσέγγιση της παραμένει συντηρητική και εστιάζει στο συνδυασμό της βέλτιστης διαχείρισης του υφιστάμενου χαρτοφυλακίου και στην ποιοτική ενίσχυσή του, με στοχευμένες νέες χρηματοδοτήσεις σε υφιστάμενους και νέους πελάτες.
Βασική στρατηγική παραμένει η επικέντρωση του χαρτοφυλακίου σε επιλεγμένους και καταξιωμένους πελάτες, που αποδεικνύουν έμπρακτα τη συνεχή στήριξη της ελληνικής ναυτιλίας, σε όλες τις φάσεις του οικονομικού κύκλου της αγοράς.
Ανακαλύψτε το αφιέρωμα «Ποσειδώνια 2024»
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Σωκράτης Φάμελλος: Είναι μια καλή μέρα για τον ΣΥΡΙΖΑ, είναι μια καλή μέρα για την αριστερά
- Τουρισμός: Πανευρωπαϊκή πρωτιά της Ελλάδας στη φορολογία των ξενοδοχείων
- Γιώργος Οικονόμου: Επιμένει για την «άλωση» της Performance με στόχο την Αλίκη Παληού, η οποία «πυροβολεί» στο αδύνατο σημείο του
- Τι μαγειρεύει ο maître Λιβάνιος, τα ραντεβού του Εξάρχου και το ράλι στην Αττικής, τα μυστικά της ΓΕΚ και τα 19 ευρώ, το beef Σταϊκούρα – Ταχιάου, τι θα στηρίξει ο Μηταράκης, και ο καινοτόμος Ρέμος