Η Renault εκμεταλλεύεται πλήρως την τεχνογνωσία της στο νέο υβριδικό σύστημα κίνησης του Rafale, δίνοντας πρώτο λόγο στην ηλεκτροκίνηση. Το Renault Rafale E-Tech 4×4 300 hp είναι κάτι περισσότερο από ένα μοντέλο υψηλών επιδόσεων.
Είναι ένα όχημα εναρμονισμένο στην εποχή του, αποδοτικό και με αυτονομία έως και 1.000 km (WLTP). Με τον ηλεκτροκινητήρα που έχει προστεθεί στον πίσω άξονα, το μοντέλο της Renault διαθέτει σύστημα μόνιμης τετρακίνησης, επιτυγχάνοντας ασφαλή οδική συμπεριφορά. Στην έκδοση Atelier Alpine με πλαίσιο ειδικά ρυθμισμένο από τους μηχανικούς της Alpine Cars, και έξυπνο σύστημα ενεργητικής ανάρτησης, το Renault Rafale E-Tech 4×4 300 hp Atelier Alpine, προσφέρει εξαιρετική ακρίβεια χειρισμών και μοναδική οδηγική απόλαυση.
Το κινητήριο σύνολο του Rafale E-Tech 4×4 300 hp χρησιμοποιεί τον κινητήρα E-Tech hybrid 200hp, με την προσθήκη ενός ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα και μίας μπαταρίας με ωφέλιμη χωρητικότητα 22 kWh. Αυτή η διάταξη εξασφαλίζει στο Rafale ηλεκτρική αυτονομία έως και 100km (WLTP).
H υβριδική μηχανή αποτελείται από κινητήρα εσωτερικής καύσεως και τρεις ηλεκτροκινητήρες, αποδίδει δε, συνολική ισχύ που φτάνει τους 300 ίππους. Η διαχείριση ενέργειας ρυθμίζεται συνεχώς, επιτυγχάνοντας πάντα την ιδανική αναλογία επιδόσεων/αποδοτικότητας. Το Rafale E-Tech 4×4 300 hp επιτυγχάνει συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου 0,7lt/100 km, παραμένοντας σε τιμές που δεν ξεπερνούν τα 5,8lt/100km ακόμα και όταν η μπαταρία είναι άδεια.
Κάτω από το καπό φιλοξενείται ο 1.200άρης 3κύλινδρος κινητήρας βενζίνης με νέο υπερσυμπιεστή, που αυξάνει την ισχύ στα 150PS αντίστοιχα η ροπή είναι στα 230 Nm. Το κιβώτιο πολλαπλών επιλογών (multi – mode), χωρίς συμπλέκτη, έχει προσαρμοστεί σε αυτές τις τροποποιήσεις. Ο κινητήρας βενζίνης εσωτερικής καύσης συνδυάζεται με τρείς ηλεκτροκινητήρες (δύο κύριους και έναν δευτερεύοντα), αποδίδοντας συνολικά ισχύ που φτάνει τα 300PS:
– ο κύριος ηλεκτροκινητήρας στον μπροστινό άξονα, με ισχύ 50 kW (70PS) και 205Nm ροπής
– ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας, μόνιμα συνδεδεμένος με τον πίσω άξονα, αποδίδει 100 kW (136PS) και 195Nm ροπής
– η δευτερεύουσα μονάδα ηλεκτροκινητήρα HSG (High-voltage Starter Generator/μίζα-γεννήτρια υψηλής τάσεως) αποδίδει 25 kW (34 PS) και 50 Nm ροπής.
Για την επίτευξη μιας δυναμικής οδηγικής εμπειρίας, ο θερμικός κινητήρας και οι ηλεκτροκινητήρες λειτουργούν συνδυαστικά αποδίδοντας την πλήρη ισχύ τους, με τις ακόλουθες επιδόσεις:
-0 – 100 km/h σε 6.4 sec
-80 – 120 km/h σε 4.0 sec
-1.000 μέτρα από στάση σε 26.9 sec
Συγκεκριμένα, το σασί της έκδοσης Atelier Alpine έχει ρυθμιστεί και εξελιχθεί από μια ομάδα δώδεκα περίπου εξειδικευμένων μηχανικών της Alpine Cars: αμορτισέρ, ελατήρια, bump stops, αντιστρεπτικές εμπρός και πίσω και ζάντες 21 ιντσών αποκλειστικό σύστημα ελεγχόμενης απόσβεσης (ενεργητική ανάρτηση με κάμερα πρόβλεψης) συγκεκριμένες λειτουργίες ελέγχου ευελιξίας, ειδική ρύθμιση των ECU (ηλεκτρονικών μονάδων ελέγχου), που ελέγχουν το φρενάρισμα, την αναγεννητική πέδηση, την ευστάθεια και τη διατήρηση της πορείας, αλλά και το υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης
Το Rafale E-Tech 4×4 300 hp Atelier Alpine διαφέρει από την έκδοση Esprit Alpine χάρη στο καινοτόμο σύστημα έξυπνης αυτορυθμιζόμενης ανάρτησης, με κάμερα στο επάνω μέρος του παρμπρίζ. Αυτό το σύστημα που ονομάζεται «ενεργή ανάρτηση με κάμερα πρόβλεψης» λαμβάνει υπόψη την ταχύτητα και τις αντιδράσεις του οδηγού, ρυθμίζοντας το βαθμό απόσβεσης της ανάρτησης , όπως για παράδειγμα σε περίπτωση αύξησης της ταχύτητας ή της παρουσίας τυχόν εμποδίων στην πορεία του αυτοκινήτου.
Ειδικά για την έκδοση Rafale Atelier Alpine, το μενού «Chassis Control» στην οθόνη πολυμέσων, δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα να προσαρμόζει τις ρυθμίσεις του συστήματος 4Control Advanced, το προφίλ απόσβεσης και τις γωνίες που στρέφουν οι πίσω τροχοί, με τρεις τρόπους:
–Comfort, για καθημερινές διαδρομές, στην πόλη.
–Dynamic Δυναμικές επιδόσεις
–Sport για κράτημα και οδηγική απόλαυση.
Η αυτονομία του μοντέλου είναι:
-έως και 100km σε αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία (WLTP)
-έως και 1.000 km συνολική αυτονομία με γεμάτο ρεζερβουάρ βενζίνης (ρεζερβουάρ 55 λίτρων) και πλήρως φορτισμένη μπαταρία (WLTP)
Με τον νέο ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, το Renault Rafale E-Tech 4×4 300 hp αποκτά μόνιμη 4κίνηση. Η κατανομή της κίνησης σε κάθε άξονα γίνεται αυτόματα από το σύστημα E-Tech με βάση τις συνθήκες και τον τρόπο οδήγησης που επιλέγεται μέσω των ρυθμίσεων του συστήματος Multi-Sense. Η κατανομή της ροπής μπορεί να ποικίλλει στιγμιαία από 100% για τους μπροστινούς τροχούς (μόνον εμπροσθιοκίνητο) έως το 100% για τους πίσω τροχούς (μόνον πισωκίνητο).
Γενικά, η κίνηση στους μπροστινούς τροχούς προτιμάται έως τα 70 km/h, και η κίνηση στους πίσω τροχούς για υψηλότερες ταχύτητες. Αυτή η λειτουργία μεγιστοποιεί την εκμετάλλευση της ηλεκτρικής ενέργειας κατά την οδήγηση. Τα δεδομένα της χαρτογράφησης από τη δικτυωμένη πλοήγηση της Google, όπως η μορφολογία της διαδρομής στα επόμενα επτά χιλιόμετρα (ή η πιο πιθανή διαδρομή εάν δεν έχει καταχωρηθεί προορισμός), παρέχουν εκ των προτέρων πληροφορίες στο σύστημα διαχείρισης της μπαταρίας για μεγιστοποίηση της χρήσης ηλεκτρικής ενέργειας.
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ο Γιώργος και Μάριος Γιαλόζογλου πούλησαν πλοίο με κέρδος 7,6 εκατ. δολάρια – Αγόρασαν και δεύτερο ακτοπλοϊκό
- ΕΛΓΑ: Σήμερα πληρώνονται οι ενστάσεις των 4 τελευταίων ετών – Αφορούν 2.400 δικαιούχους
- «Λίφτινγκ» σε φόρο εισοδήματος, τεκμήρια και αποδείξεις από το 2025
- Ουκρανία: Το κοινοβούλιο ανέβαλε τη σημερινή συνεδρίασή του για λόγους ασφαλείας