Καθώς το τέλος Μαΐου πλησιάζει, η ναυλαγορά των τάνκερ VLCCs παραμένει σε ελαφρά ανοδική τροχιά, με τις τιμές αναφοράς για μεταφορές από τον κόλπο της Μέσης Ανατολής έως την Κίνα να έχουν αυξηθεί περίπου 15% από την αρχή του μήνα, αναφέρει ο Γιάννης Κάρτσωνας, διευθύνων σύμβουλος της Breakwave Advisors.

Καθώς οι τιμές των ναύλων έχουν παρουσιάσει σημαντική βελτίωση, περίπου 50% πάνω συγκριτικά με το προηγούμενο έτος, μένει να δούμε εάν αυτή η πρόσφατη σταθερότητα θα παραμείνει για μεγάλο χρονικό διάστημα. Κάτι το οποίο δεν μπορεί να πει κανείς ότι χαρακτηρίζει τον τόσο ευμετάβλητο ναυτιλιακό τομέα.

1

Βραχυπρόθεσμα, καθώς η αγορά διανύει τη μεταβατική περίοδο μεταξύ Μαΐου και Ιουνίου, στον Κόλπο της Μέσης Ανατολής η δραστηριότητα των φορτίων έχει παραμείνει μέχρι στιγμής υποτονική. Υπάρχει η προσδοκία για πιθανές ανοδικές πιέσεις μόλις μπουν στο παιχνίδι τα φορτία του Ιουνίου, κάτι το οποίο αναμένει και η αγορά των freight futures (συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης στις τιμές των ναύλων).

Για ακόμα μία φορά, η προσφορά των πλοίων εμφανίζεται ως ο κρίσιμος καθοριστικός παράγοντας πίσω από τις διακυμάνσεις των τιμών της αγοράς. Ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων επηρεάζει τόσο τις ανοδικές όσο και τις καθοδικές πιέσεις στα ναύλα. Αυτό συμβαίνει και την τρέχουσα περίοδο καθώς η αλληλεπίδραση μεταξύ των ροών ζήτησης και της διαθέσιμης χωρητικότητας θα είναι κομβική για τον καθορισμό της πορείας της αγοράς όπως μπαίνουμε στον Ιούνιο.

Καθώς τα στρατηγικά αποθέματα πετρελαίου της Κίνας αρχίζουν να αυξάνονται από τα πρόσφατα πολυετή χαμηλά επίπεδα που βρέθηκαν, αυξάνεται και η ζήτηση για δεξαμενόπλοια.

Σε συνδυασμό με την επικείμενη συνάντηση των χωρών του OPEC+, η μεσοπρόθεσμη τάση της ζήτησης για tankers παραμένει ευνοϊκή. Αυτό, κατά την άποψή μας, είναι κάτι το οποίο δεν έχει τιμολογηθεί πλήρως στην αγορά των futures.

Οι Breakwave Advisors προσφέρουν υπηρεσίες Διαχείρισης Επενδύσεων (Asset Management) στους τομείς του Shipping και των Commodities. Έχουν την έδρα τους στη Νέα Υόρκη και είναι οι δημιουργοί του Breakwave Dry Bulk Shipping ETF (NYSE: BDRY) και του Breakwave Tanker Shipping ETF (NYSE: BWET).

Διαβάστε επίσης:

Γιώργος Οικονόμου: Όφελος 6,75 εκατ. δολαρίων για τον εφοπλιστή από την συμφωνία με την OceanPal

Pyxis Tankers (Βαλέντιος Βαλεντής): Έσοδα 11,8 εκατ. δολαρίων

Γιάννης Σαρρής (Fleetwork): Πρωτοποριακές λύσεις cloud ERP για τη ναυτιλία