Άλμα 58% στα ετήσια κέρδη της, ανακοίνωσε την Τετάρτη η Marks & Spencer, καθώς η στρατηγική αναδιαμόρφωσης της εταιρείας, απέφερε ισχυρή αύξηση των πωλήσεων τόσο στα τμήματα τροφίμων όσο και στα τμήματα ένδυσης, αιφνιδιάζοντας ευχάριστα την αγορά.

Ειδικότερα, η βρετανική εταιρεία ανακοίνωσε κέρδη προ φόρων και διορθωτικών στοιχείων ύψους 716,4 εκατ. στερλινών (841 εκατ. ευρώ) το έτος έως τις 30 Μαρτίου, άνω των προβλέψεων των αναλυτών, οι οποίες κυμαίνονταν μεταξύ 665 και 705 εκατ. στερλινών.

1

Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 9,4% στα 13,1 δισ. στερλίνες (15,38 εκατ. ευρώ).

Πιο συγκεκριμένα, οι πωλήσεις του τμήματος τροφίμων αυξήθηκαν κατά 13%, ενώ οι πωλήσεις στα είδη ένδυσης και οικιακής χρήσης, σημείωσαν άλμα κατά 5,3%.

Παράλληλα η ιστορική εταιρεία εκφράζει την αισιοδοξία της για περαιτέρω πρόοδο κατά το νέο οικονομικό έτος.

Αξίζει να αναφερθεί ότι η M&S, μια εταιρεία με μεγάλη πορεία στον χώρο, ξεκίνησε τη λειτουργία της πριν από 140 χρόνια, ενώ σήμερα βρίσκεται ανάμεσα στα πιο αναγνωρίσιμα brands στην Βρετανία, αλλά και παγκοσμίως.

Ωστόσο, η εταιρεία έχει περάσει «διά πυρός και σιδήρου» τις τελευταίες δύο δεκαετίες, όπου παρατηρήθηκαν αρκετές αποτυχημένες προσπάθειες για ανάκαμψη.

Θετικά σημάδια βελτίωσης

Σήμερα, υπό τον διευθύνοντα σύμβουλο Στιούαρτ Μάτσιν, φαίνεται ότι η εταιρεία παρατηρεί θετικά σημάδια βελτίωσης, καθώς βρίσκεται ενώ μέσω ενός δαπανηρού επενδυτικού προγράμματος, το οποίο περιλαμβάνει εκσυγχρονισμό της αλυσίδας εφοδιασμού, βελτίωση της ποιότητας των προϊόντων της, αναβάθμιση δραστηριοτήτων, αλλά και ριζική ανακαίνιση των καταστημάτων της.

Καθώς οι επενδυτές αναγνωρίζουν αυτή τη μεγάλη προσπάθεια, η μετοχή της εταιρείας έχει αυξηθεί κατά 68% τον τελευταίο χρόνο.

Η ίδια η εταιρεία αναφέρει ότι σήμερα βρίσκεται στην καλύτερη οικονομική κατάσταση από το 1997.

Μάλιστα, στοχεύει τώρα σε αύξηση του μεριδίου αγοράς κατά 1%, τόσο στους τομείς ένδυσης και οικιακής χρήσης όσο και στα τρόφιμα την έως το 2028, με προσαρμοσμένα λειτουργικά περιθώρια πάνω από 10% στον τομέα ένδυσης και οικιακής χρήσης και πάνω από 4% στο τμήμα τροφίμων.

Την ίδια στιγμή, ανακοίνωσε ότι σχεδόν 5.000 είδη διατροφής είναι πλέον διαθέσιμα στο Ocado.com, καθώς προχώρησε σε μια συνεργασία με την Ocado Group, της οποίας η εικόνα ήταν απογοητευτική το τελευταίο διάστημα.

«Σε έναν κόσμο όπου αρκετές εταιρείες έχουν αποχωρήσει από την online αγορά τροφίμων, το πιθανό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του συνδυασμού M&S/Ocado, γίνεται ολοένα και πιο εμφανές», σημειώνει η διοίκηση της βρετανικής εταιρείας.

Διαβάστε επίσης: 

Tesco και Marks & Spencer κέρδισαν την πρωτιά στις πωλήσεις των Χριστουγέννων

Marks & Spencer Μαρινόπουλος: Στα αυξημένα κόστη χάθηκε η άνοδος του τζίρου

Marks & Spencer: Εκτίναξη κερδών και επιστροφή στο μέρισμα