ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η εταιρεία με έδρα το Armonk της Νέας Υόρκης έχει υιοθετήσει μια διαφορετική προσέγγιση από άλλους ανταγωνιστές της, προκειμένου να κερδίσει χρήματα από την τεχνητή νοημοσύνη.
Σε αντίθεση με τη Microsoft και άλλες εταιρείες που προστατεύουν αυστηρά τα μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης τους και χρεώνουν την πρόσβαση σε αυτά, η IBM εμφανίζεται υπέρ του “open source” λογισμικού, παρουσιάζοντας μάλιστα το μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης “Granite”, στο οποίο καλεί τις επιχειρήσεις να προσαρμοστούν.
Υπενθυμίζεται ότι το Gemini της Google που κυκλοφορεί, είναι ένα κλειστό, ιδιόκτητο μοντέλο, όπως και το Copilot της Microsoft, το οποίο κατασκευάστηκε με κάποια τεχνολογία ανοικτού κώδικα.
Επίσης, το OpenAI, που υποστηρίζεται από τη Microsoft, έχει κρατήσει το ChatGPT κλειστό για το κοινό, ενώ ορισμένα λεγόμενα μοντέλα AI “ανοικτού κώδικα” δεν είναι τόσο ανοικτά όσο ισχυρίζονται οι δημιουργοί τους, όπως το μοντέλο Llama 2 της Meta.
Σημειώνεται ότι ο όρος “ανοικτός κώδικας” αναφέρεται σε κάτι που μπορεί να τροποποιηθεί και να μοιραστεί ελεύθερα, διότι ο βασικός του σχεδιασμός είναι προσβάσιμος σε όλους.
Ωστόσο, η IBM προσφέρει και ένα εργαλείο επί πληρωμή με την ονομασία Watsonx, το οποίο βοηθά στην ομαλή λειτουργία των μοντέλων μέσα σε ένα κέντρο δεδομένων, μετά την προσαρμογή τους.
Σύμβουλοι με σημαντικές δεξιότητες
Την ίδια στιγμή, ο τομέας IBM Consulting έχει επεκτείνει τη στρατηγική τεχνογνωσία του, ώστε να βοηθήσει τους πελάτες να αναπτύξουν σε κλίμακα την υπεύθυνη τεχνητή νοημοσύνη τόσο με την αυτοματοποιημένη διακυβέρνηση μοντέλων όσο και μέσω της επιχειρησιακής διακυβέρνησης που περιλαμβάνει ανθρώπους, διαδικασίες και τεχνολογία από την IBM καθώς και από στρατηγικούς συνεργάτες.
Σύμφωνα με την εταιρεία, οι σύμβουλοι της IBM διαθέτουν σημαντικές δεξιότητες στη δημιουργία επιτροπών δεοντολογίας τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ ethics boards).
Παράλληλα με την επιχειρησιακή κουλτούρα που τους διακρίνει, διαχειρίζονται και ρυθμίζουν το ρίσκο, ώστε να ελαχιστοποιούνται οι απειλές κυβερνοασφάλειας, μέσω της χρήσης ανθρωποκεντρικού σχεδιασμού.
Στόχος του τεχνολογικού κολοσσού είναι η κερδοφορία από τη στιγμή που οι πελάτες της χρησιμοποιήσουν τα μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης, είτε προέρχονται από την IBM είτε από άλλες εταιρείες και είτε λειτουργούν μέσω των κέντρων δεδομένων της IBM, είτε όχι.
«Πιστεύουμε ότι βρισκόμαστε στα αρχικά στάδια της γέννησης μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης», δήλωσε στο Reuters ο διευθύνων σύμβουλος της IBM, Arvind Krishna.
«Ο ανταγωνισμός τώρα ευνοεί τους αγοραστές. Θέλουμε επίσης να παρέχουμε ασφάλεια με υπευθυνότητα», συμπλήρωσε.
Σύμφωνα με την IBM, οι αρμόδιες υπηρεσίες της Σαουδικής Αραβίας θα εκπαιδεύσουν το μοντέλο “ALLaM” στην αραβική γλώσσα, χρησιμοποιώντας το Watsonx, προσθέτοντας νέες γλωσσικές δεξιότητες στο εργαλείο, συμπεριλαμβανομένης της ικανότητας κατανόησης πολλαπλών διαλέκτων της αραβικής.
Διαβάστε επίσης:
IBM: Έσοδα κάτω των προσδοκιών στο β’ τρίμηνο – Στο AI εναποτίθενται οι ελπίδες
IBM: Ο όμιλος πληροφορικής καταργεί 3.900 θέσεις εργασίας
Google: Μεγαλύτερη έμφαση στην Τεχνητή Νοημοσύνη – Τι αλλαγές φέρνει το Gemini