Η απάντηση είναι ξεκάθαρα όχι και δεν αφορά στην ανταγωνιστικότητα των μονοθεσίων ή την ικανότητα των οδηγών αλλά στη φύση της πίστας.

Για 2ο συνεχή αγώνα η Red Bull δεν ήταν το ταχύτερο μονοθέσιο σε δοκιμές και αγώνα. Η πραγματική της δυναμική αντικατοπτρίζεται από τις επιδόσεις του Πέρεζ ο Μεξικάνος ήταν 4ος στο Μαϊάμι και 8ος στην Ίμολα.

1

Ο Φερστάπεν καταφέρνει να κάνει την υπέρβαση οδηγώντας αλλά και χάρη στην ψυχολογία νικητή που διαθέτει. Κατάφερε να πάρει την pole γιατί εκμεταλλεύτηκε τις μειωμένες αεροδυναμικές αντιστάσεις του Χούλκενμπεργκ στο ξεκίνημα του ταχύτερου γύρου του. Είμαι σχεδόν βέβαιος πως αυτό δεν «έτυχε» αλλά πέτυχε σε συνεννόηση με τους μηχανικούς του, οι οποίοι υπολόγισαν την έξοδό του, ώστε να βρεθεί την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο σημείο. Αν δεν είχε πάρει τα 2 δέκατα της ώθησης που του έδωσαν 4km/h ο Ολλανδός θα ήταν πίσω και από τις δυο McLaren στη σειρά εκκίνησης. Εκεί κρίθηκε ο αγώνας γιατί η Ίμολα είναι στενή και δεν ευνοεί τα προσπεράσματα.

 Sergio Perez και Lando Norris
Sergio Perez και Lando Norris (Photo by Clive Rose/Getty Images)

Ο πρωταθλητής εξήρε την πίστα της Ίμολα, δήλωσε θαυμαστής της παλιάς σχολής και τόνισε ότι θα ήθελε να είχε 24 τέτοιες διαδρομές το πρωτάθλημα: Πιθανώς ορμώμενος από την οδηγική πρόκληση αλλά και την ευκολία να διατηρήσεις τη θέση σου. Αναλύοντας τον αγώνα μπορεί να δει κανείς ότι δεν υπήρξε προσπέρασμα στα ίσα. Οι τρεις πρώτοι τερμάτισαν όπως εκκίνησαν.

Πιο πίσω για τις θέσεις 4-5 ο Πιάστρι πίεσε το Σάινθ στην πίστα, δεν μπόρεσε να τον περάσει και μπήκε νωρίτερα στα πιτ κάνοντας undercut. Ο Χάμιλτον που εκκινούσε 8ος και τερμάτισε 6ος κέρδισε 2 θέσεις στην εκκίνηση, ο Ράσελ (εκκινούσε 6ος τερμάτισε 7ος) έχασε μια γιατί έκανε δεύτερη αλλαγή για να βάλει φρέσκο σετ ελαστικών και να πάρει το βαθμό ταχύτερου γύρου. Πέρεζ και Στρολ κέρδισαν θέσεις λόγω διαφορετικής στρατηγικής (μπήκαν πιο αργά από όλους στα πιτ). Ο Τσουνόντα που έχασε δυο θέσεις στην αρχή και περιορίστηκε τελικά στη 10η θέση.

Όλες οι μάχες που δόθηκαν στην πίστα ήταν ατελέσφορες: Πιάστρι – Σάινθ, Λεκλέρκ – Νόρις και εν τέλει Νόρις – Φερστάπεν. Τα μόνα προσπεράσματα που είδαμε αφορούσαν σε διαφορετική στρατηγική και διαφορετικό στάδιο χρήσης των ελαστικών.

Ο Νόρις είπε μόλις βγήκε από το μονοθέσιο ότι θα μπορούσε να περάσει αν είχε μερικούς γύρους ακόμη αλλά η ανάλυση των τελικών ταχυτήτων δεικνύει πως κάτι τέτοιο δεν θα ήταν εφικτό. Επιπρόσθετα η μοναδική ζώνη DRS είχε μειωθεί φέτος. Τα καλά νέα για τη F1 είναι ότι 3 ομάδες μετά από 63 γύρους είχαν μόλις 7 sec διαφορά μεταξύ των. Είναι δεδομένο ότι θα σπάσει το σερί του Φερστάπεν για τα καλά στους επόμενους αγώνες. Πότε; Εξαρτάται από το πότε θα σπάσει η ψυχολογία του. Επόμενο GP αυτή την Κυριακή στο Μονακό, θεωρητικά εκεί θα πλεονεκτεί η McLaren καθώς δεν είναι πλεονέκτημα η τελική ταχύτητα.

Ο Max Verstappen (Red Bull Racing RB20), μπροστά από τους Lando Norris (McLaren MCL38) και Charles Leclerc (Ferrari SF-24)
Ο Max Verstappen (Red Bull Racing RB20), μπροστά από τους Lando Norris (McLaren MCL38) και Charles Leclerc (Ferrari SF-24) – (Photo by Zak Mauger / LAT Images)

Διαβάστε επίσης

F1 Ίμολα: Ίδρωσε για να κερδίσει ο Φερστάπεν!

O Stroll έχει σχέδιο!

Ίντερ: Εκπνέει η προθεσμία για την αποπληρωμή του χρέους των 400 εκατ. ευρώ στην Oaktree