ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Περιεχόμενα
Δεν θέλουμε να είναι ζημιογόνες οι πολυεθνικές εταιρείες ούτε να τις διώξουμε, ζητάμε δίκαιη και ισότιμη αντιμετώπιση ως προς τις πρακτικές τιμολόγησης επισημαίνει στο mononews o υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας.
Εν αναμονή της επιστολής του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην Κομισιόν με την οποία θα ζητήσει ευρωπαϊκή παρέμβαση για τη διαφορετική τιμολόγηση προϊόντων των πολυεθνικών σε χώρες-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ο κ. Σκρέκας, ο οποίος έχει ταυτίσει το όνομά του με τη μάχη κατά των πολυεθνικών με την επιβολή προστίμων και νομοθετικές παρεμβάσεις εξηγεί ότι δεν είναι στις προθέσεις της κυβέρνησης να διώξει τις πολυεθνικές αλλά και δεν φοβάται ότι κάτι τέτοιο μπορεί να γίνει.
«Δεν φοβόμαστε τίποτε. Εμείς δεν θα κάνουμε κάτι από μόνοι μας ζητάμε να κάνουμε κάτι σε κεντρικό επίπεδο. Οπότε αν είναι να φύγουν από την Ελλάδα θα πρέπει να φύγουν απ’ όλη την Ευρώπη. Ζητάμε να εφαρμοστεί μια νομοθεσία για το σύνολο των χωρών της Ευρώπης» τονίζει το mononews απαντώντας σε σχετικό ερώτημα.
Η ενιαία νομοθεσία θα επιδιωχθεί μέσα από συμμαχίες με άλλες ευρωπαϊκές χώρες που αντιμετωπίζουν αντίστοιχα προβλήματα όπως χώρες της κεντρικής Ευρώπης για παράδειγμα η Ολλανδία, το Λουξεμβούργο, η Τσεχία, η Σλοβακία κ.α.
«Εμείς δεν θέλουμε να είναι ζημιογόνες οι εταιρείες. Θέλουμε να χρησιμοποιούν τα χρηστά ήθη στις εμπορικές πρακτικές και να βοηθούν τους καταναλωτές.
Αυτό θέλουμε, δεν θέλουμε να τους διώξουμε, θέλουμε απλά να έχουν συμπεριφορές οι οποίες να μην είναι καταχρηστικές πρακτικές που μεγιστοποιούν το κέρδος και να μην διαφοροποιούν από χώρα σε χώρα τη συμπεριφορά τους» τονίζει και συμπληρώνει ότι αυτές οι πρακτικές δεν απαγορεύονται σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία οπότε πρέπει να υπάρξει ενιαία ρύθμιση.
Πού εντοπίζεται το πρόβλημα
Διαφορετικές ζώνες τιμολόγησης ανάλογα με την γεωγραφική περιοχή, διαφορετικά μεγέθη προϊόντων, διαφορετικές συσκευασίας, ίδιο brand με διαφορετική φόρμουλα είναι κάποιες από τις πρακτικές των πολυεθνικών, που οδηγούν σε διαφορετική τιμολόγηση και στο χάσμα τιμών των ίδιων προϊόντων στα ράφια των σούπερ μάρκετ διαφορετικών χωρών.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα το βρεφικό γάλα και οι τεράστιες αποκλίσεις στις τιμές σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, που οδήγησε την Κυβέρνηση στη λήψη νομοθετικής ρύθμισης, κατά της οποίας προσέφυγαν στο ΣτΕ οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη συγκεκριμένη αγορά.
Άλλες πρακτικές που οδηγούν σε αποκλίσεις τιμών είναι το αρμπιτράζ δηλαδή της αγοράς προϊόντων φθηνά σε μια περιοχή και της πώλησης σε υψηλότερη τιμή σε άλλη περιοχή, η έμμεση απαγόρευση παράλληλων εισαγωγών από άλλες χώρες αν δεν προέρχονται από δικά τους υποκαταστήματα, οι διαφορετικές ονομασίες τιμολόγησης για τα ίδια προϊόντα και οι διαφορετικές συσκευασίες. Ζητήματα στα οποία θα επικεντρωθεί η επιστολή του Πρωθυπουργού στην Κομισιόν.
«Το πώς επηρεάζουν όλα αυτά τις τιμές συγκριτικά δεν μπορεί να το ξέρεις με λεπτομέρεια. Σε άλλα προϊόντα μπορεί να είμαστε πιο φθηνοί και σε άλλα πιο ακριβοί. Είναι συνολικό το πρόβλημα και το κακό είναι ότι αυτές οι πρακτικές δεν απαγορεύονται με βάση τη νομοθεσία για αυτό ζητάμε σε κεντρικό επίπεδο κανόνες ενιαίας αγοράς» σημειώνει ο υπουργός.
Δεν παίρνουμε κανένα μέτρο πίσω
Παράλληλα δηλώνει ότι κανένα από τα μέτρα που έχουν ληφθεί για την αντιμετώπιση της ακρίβειας δεν θα αρθεί μέχρι ο πληθωρισμός στα τρόφιμα να πάει στον μέσο όρο της Ευρώπης.
«Όλα τα μέτρα δουλεύουν. Δεν πρόκειται να πάρουμε τίποτα πίσω, από το καλάθι του νοικοκυριού μέχρι και τα τελευταία μέτρα. Ο,τι ισχύει θα παραμείνει μέχρι να πέσει ο πληθωρισμός στον μέσο όρο της Ευρώπης» τονίζει και συμπληρώνει ότι ο πραγματικός πληθωρισμός στα σούπερ μάρκετ σύμφωνα με τον ΙΕΛΚΑ είναι κοντά στο μηδέν και αυτό θα αποτυπωθεί τους επόμενους στην ΕΛΣΤΑΤ τους επόμενους μήνες αν δεν έχουμε κάτι άλλο να επηρεάσει τις τιμές.»
Διαβάστε επίσης:
Συνάντηση με τον πρόεδρο της Cosco Shipping, Γουάν Μιν, είχε ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας
Κώστας Σκρέκας: Σε ποια μεγάλα πολυκαταστήματα μπήκαν πρόστιμα 1.480.000 ευρώ