Σε τρεις ορόφους και 5.000 τ.μ. εκτείνεται το Zara στον Πύργο Πειραιά, το μεγαλύτερο στην Ελλάδα και ένα από τα μεγαλύτερα στον κόσμο, που ανοίγει τις πύλες του σήμερα εισάγοντας και στη χώρα μας τη νέα στρατηγική του πολυεθνικού ομίλου Inditex.

Τη στροφή σε φυσικά καταστήματα μεγάλης επιφάνειας, πολυχώροι όπου μπορούν να αναπτύσσονται αυτόνομα τμήματα αναδεικνύοντας τις διαφορετικές collection της Zara και παρέχοντας νέες υπηρεσίες και τεχνολογικές καινοτομίες που βελτιώνουν την εμπειρία του καταναλωτή.

Μια εκ βάθρων μοντέλου με το οποίο ο μεγαλύτερος λιανεμπορικός όμιλος της χώρας και παγκοσμίως συστήνεται στους καταναλωτές επιδιώκοντας την επέλαση του κινέζικου fast fashion.

Το νέο flagship store στον Πειραιά αποτελεί μια από τις σημαντικότερες τελευταίες επενδύσεις του ισπανικού κολοσσού όπως ανέφερε χθες σε δημοσιογραφική εκδήλωση ο διευθύνων σύμβουλος της ITX Ελλάς,  κ. Ηλίας Μάλαμας χωρίς ωστόσο να αποκαλύψει το ύψος της επένδυσης.

O διευθύνων σύμβουλος της ITX Ελλάς,  κ. Ηλίας Μάλαμας
O διευθύνων σύμβουλος της ITX Ελλάς,  κ. Ηλίας Μάλαμας

Ο επικεφαλής του ελληνικού βραχίονα της Inditex σημείωσε πώς η συγκέντρωση καταστημάτων σε μεγαλύτερους χώρους, όπως στον Πύργο Πειραιά, όπου στην ουσία συγκεντρώθηκαν τα δύο καταστήματα της πόλης, τα οποία από σήμερα δεν θα λειτουργούν, είναι το μοντέλο που ακολουθεί ο όμιλος ωστόσο στην Ελλάδα δεν είναι εύκολο λόγω έλλειψης αντίστοιχου μεγέθους ακινήτων.  «Στον Πύργο Πειραιά μας δόθηκε αυτή η ευκαιρία» σημείωσε χαρακτηριστικά.

Από την πλευρά του ο κ. Δημήτρης Ανδριόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της Dimand, εκπροσωπώντας το κοινοπρακτικό σχήμα  Dimand- Prodea- EBRD που επένδυσε στην ανακατασκευή του Πύργου Πειραιά υπογράμμισε πως η συνεργασία με το group Inditex είναι μέρος της υλοποίησης του οράματος που είχαμε το 2020 για τον Πύργο. Και για να υλοποιήσεις αυτό το όραμα ως developer χρειάζεσαι τους κατάλληλους χρήστες. Η Zara είναι μέρος του οράματος για τον Πύργο, το οποίο αναμένεται να εγκαινιαστεί επίσημα στις 4 Ιουνίου.

Δείτε το βίντεο στο TikTok:

@mononews.gr #zara #piraeustower #piraeus #athens #newstore #shopping #fashion #greece #fy #fyp ♬ Background – FlyFlyMusic

«Για να υλοποιήσεις το όραμα ως developer χρειάζεσαι και τους κατάλληλους χρήστες. Η Zara είναι μέρος του οράματος για τον Πύργο, ενός κτιρίου που επί  47 χρόνια όλοι νόμιζαν,  ότι γέρνει και πέφτει αλλά βλέπετε,  ότι κάποιοι το 1970 οραματίστηκαν ψηλοτάβανα ισόγεια, πρώτους και δεύτερους ορόφους για ένα εμβληματικό κτίριο 88 μέτρων και 23 ορόφων που παίρνει πάλι ζωή. Επιλέξαμε το group της Inditex και αυτοί εμάς γιατί το group δίνει το κύρος σε ένα τέτοιο κτίριο στη χώρα γιατί μέχρι να γίνουν οι ουρανοξύστες του Ελληνικού αυτό εδώ είναι και θα παραμείνει το δεύτερο υψηλότερο κτίριο στη χώρα» σημείωσε ο κ. Ανδριόπουλος.

Σε Τσιμισκή, Μινιόν και Ελληνικό τα νέα υπερκαταστήματα

Η συνεργασία μεταξύ των δύο πλευρών αναμένεται να συνεχιστεί και στο επόμενο project της Dimand στο ανακατασκευασμένο Μινιόν, καθώς ο κ. Μάλαμας επιβεβαίωσε ότι την πρόθεση του ομίλου να αποκτήσει κατάστημα στον χώρο τονίζοντας ωστόσο ότι δεν έχει οριστικοποιηθεί η σύμβαση. Σύμφωνα με τον ίδιο, το επόμενο μεγάλο opening αναμένεται τον Οκτώβριο στη Θεσσαλονίκη επί της Τσιμισκή, με κατάστημα 3.200 τ.μ. ενώ ακόμη δεν έχει αποφασιστεί τι θα γίνει με το διατηρητέο κατάστημα Zara, επιφάνειας 2.000 τ.μ. που βρίσκεται απέναντι. O κ. Μάλαμας πάντως επιβεβαίωσε και το προσύμφωνο μίσθωσης για καταστήματα των αλυσίδων του group στα malls της Lamda Development στο Ελληνικό.

Διψήφια ανάπτυξη στις πωλήσεις στην Ελλάδα

Αναφερόμενος στις πωλήσεις της αλυσίδας Zara στην Ελλάδα σημείωσε ότι στην τελευταία χρήση 2023-2024 (έληξε 31.01.2024) εμφάνισε αύξηση πωλήσεων κατά 13%. Υπενθυμίζεται πως σύμφωνα με την τελευταία δημοσιευμένη οικονομική χρήση 2022-2023 του ενοποιημένου αποτελέσματος ο όμιλος στην ελληνική αγορά κατέγραψε πωλήσεις ύψους 614,8 εκατ. ευρώ, έναντι 457,4 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης. Σε ό,τι αφορά τη φετινή χρήση ο  κ. Μάλαμας απέφυγε να δώσει εικόνα, καθώς, όπως είπε, θα ανακοινωθούν σύντομα τα αποτελέσματα τριμήνου από τη μητρική. Ωστόσο, όπως είπε οι πωλήσεις στην Ελλάδα είναι ευνοημένες και από το τουριστικό ρεύμα, όπου σε επίπεδο tax free οι πωλήσεις στις περιοχές, όπως το κατάστημα της Ερμού στο κέντρο ή τα καταστήματα σε Κρήτη, Ρόδο κλπ κινούνται μεταξύ 10%-15%. Στο 15% είναι και οι online πωλήσεις του group (τιμολογούνται στη μητρική), οι οποίες προ πανδημίας ήταν στο 8%.

Αναφορικά με τον αν ο όμιλος αντιμετωπίζει πρόβλημα έλλειψης εργαζομένων όπως συμβαίνει στο λιανεμπόριο ο κ. Μάλαμας απάντησε αρνητικά σημειώνοντας ότι ο όμιλος, ο οποίος σήμερα απασχολεί 4.100 εργαζόμενους στην Ελλάδα, δεν αντιμετωπίζει τέτοιο πρόβλημα.

«Βρίσκουμε εύκολα προσωπικό γιατί για πολλά χρόνια κάνουμε πολλά για τους εργαζόμενους» τόνισε.

Υπενθυμίζεται ότι τον Ιανουάριο η ITX Ελλάς προχώρησε σε οριζόντιες αυξήσεις 11% για όλους τους εργαζόμενους με τον βασικό μισθό στα 1.050 μικτά από 930 ευρώ.

«Όταν εμείς είχαμε 930 ευρώ βασικό μισθό είχε πέσει στους άλλους στα 560 ευρώ οι νεοπροσλαμβανόμενοι με 930 ευρώ οι δικοί μας το διπλό απ’ ότι έδινε η αγορά. Δηλαδή δίνουμε σχεδόν 30% παραπάνω από ότι δίνει το minimum και μιλάμε για τον κατώτατο του ανειδίκευτου εργαζόμενου. Μάλιστα δίνουμε παροχές δωρεάν κάρτα για μετακίνηση στην Αθήνα, ticket restaurant κοντά στα 100 ευρώ τον μήνα, έκπτωση 25% για να ψωνίζει στις πολύ χαμηλές τιμές που έχει η Zara» ανέφερε και πρόσθεσε πώς η ανακύκλωση εργαζομένων διατηρείται «σε ένα υγιές ποσοστό του 20%». Στο νέο κατάστημα απασχολούνται 170 άτομα προσωπικό. Απορροφήθηκαν όλοι οι εργαζόμενοι των άλλων δύο καταστημάτων που παύει η λειτουργία τους ενώ στελεχώθηκε και με επιπλέον προσωπικό καθώς οι ανάγκες είναι μεγαλύτερες.

Οι καινοτομίες

Είναι το μεγαλύτερο στην Ελλάδα με 5.000 τ.μ. και 900 τ.μ., με  αμέσως επόμενο το κατάστημα στο Smart Park. Προσφέρει τη δυνατότητα  παρουσίασης κατηγοριών όπως συλλογή παπουτσιών και αξεσουάρ, εσωρούχων, αθλητικών  ενώ φιλοξενεί και την επωνυμία Zara Home, η οποία αναπτύσσει τη συλλογή της σε 600 τ.μ. φτάνοντας τον αριθμό των καταστημάτων της Zara Home στα δέκα.

Επίσης το κατάστημα προσφέρει υπηρεσίες, όπως

  • Υπηρεσία Pay&Go για τους πελάτες προκειμένου να αγοράζουν ενδύματα σαρώνοντάς τα με τα κινητά τους τηλέφωνα.
  • Σημείο παραλαβής online με αυτοματοποιημένη αποθήκη με χωρητικότητα για έως και 1.000 παραγγελίες.
  • Ειδικά ταμεία για επιστροφές.
  • Αυτόματο σημείο online επιστροφών.
  • Σημείο αυτοεξυπηρέτησης.
  • Σημείο ανακύκλωσης.

Επιπλέον, ορισμένες από τις υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες μέσω της εφαρμογής περιλαμβάνουν υπηρεσία κράτησης δοκιμαστηρίου, παράδοση από το κατάστημα για ηλεκτρονικές παραγγελίες εντός δύο ωρών, δυνατότητα online αναζήτησης προϊόντων στο κατάστημα και έλεγχος διαθεσιμότητας αποθέματος.

Διαβάστε επίσης

Inditex (Zara): Άλμα 30% στα καθαρά κέρδη το 2023 – Σε ποιους πελάτες «ποντάρει» φέτος

Inditex: Υπό πίεση ο «Mr. Zara» – Τι ζητούν επίμονα οι επενδυτές

Zara: Ο κολοσσός της fast fashion ετοιμάζεται να μπει στον χώρο της πολυτέλειας