Η έντονη μεταβλητότητα των spot τιμών της αγοράς ξηρού φορτίου υποδεικνύει συνεχείς ανισορροπίες θέσεων των πλοίων εν μέσω σταθερά δυνατών όγκων, επισημαίνει ο Θάνος Σοφιός, διευθύνων σύμβουλος της Novisea, partner της Breakwave Advisors.

Αφού υποχώρησε κάτω από τα 20.000 δολάρια ημερησίως, ο δείκτης των spot τιμών στα Capesize ναύλα σημείωσε σημαντική ανάκαμψη, σε ευθυγράμμιση με τα επίπεδα τιμών που διαπραγματευόταν η αγορά των futures εδώ και αρκετές εβδομάδες.

Η αγορά του Ατλαντικού παραμένει η πιο ευμετάβλητη, καθώς τα ναύλα κατάφεραν να εκτοξευθούν από τις 8.000 στις 33.000 δολάρια ανά ημέρα, σε λιγότερο από μία εβδομάδα. Τέτοιου είδους γεωγραφικές ανισορροπίες (δεν υπήρχαν αρκετά διαθέσιμα πλοία στον Ατλαντικό), σε συνδυασμό με το θετικό κλίμα που επικρατεί αυτή την εποχή γενικά στη ναυτιλία, είναι οι κύριες αιτίες για την αυξημένη μεταβλητότητα που έχει παρατηρηθεί στην αγορά, μέχρι στιγμής φέτος.

Με τους όγκους εισαγωγής πρώτων υλών στην Κίνα να παραμένουν ιδιαίτερα αυξημένοι, δεν υπάρχει μεγάλη ανησυχία στην αγορά αναφορικά με την πορεία του τρέχοντος κύκλου.

Ωστόσο, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το παρελθόν έχει ελάχιστη σχέση με το μέλλον, ειδικά όταν μιλάμε για κυκλικές βιομηχανίες όπως η ναυτιλία. Με δεδομένες λοιπόν τις μέχρι τώρα υψηλές εισαγωγές πρώτων υλών στην Κίνα, κυρίως σιδηρομεταλλεύματος, μια αναστροφή προς το μέσο όρο θα μπορούσε κάλλιστα να είναι στο προσκήνιο.

Καθώς μπαίνουμε στους καλοκαιρινούς μήνες, μια πιθανή επιβράδυνση στο εμπόριο σιδηρομεταλλεύματος, σε συνδυασμό με τυχόν προβλήματα, λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών, στην εξαγωγή βωξίτη από τη Δυτική Αφρική, θα μπορούσαν να αποτελέσουν κίνδυνο στην ισχυρή αγορά των Capesize ναύλων, έτσι όπως την προβλέπουν αυτή τη στιγμή τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης (Forward Freight Agreements ή κοινώς Freight Futures).

Αν και παραμένουμε αισιόδοξοι για τη διάρκεια και την ένταση του τρέχοντος ανοδικού κύκλου, την ίδια στιγμή, γνωρίζουμε καλά ότι οι βίαιες διορθώσεις είναι μέρος της ίδιας της φύσης της αγοράς ξηρού φορτίου και θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε σημαντική πτώση της αγοράς, όπως έχει επανειλημμένως συμβεί τα δύο τελευταία χρόνια, ανεξάρτητα από τα μακροπρόθεσμα θεμελιώδη μεγέθη.

Οι Breakwave Advisors προσφέρουν υπηρεσίες Διαχείρισης Επενδύσεων (Asset Management) στους τομείς του Shipping και των Commodities. Έχουν την έδρα τους στη Νέα Υόρκη και είναι οι δημιουργοί του Breakwave Dry Bulk Shipping ETF (NYSE: BDRY) και του Breakwave Tanker Shipping ETF (NYSE: BWET).

Διαβάστε επίσης: 

Χάρης Βαφειάς: Επιμένω στα second hand πλοία λόγω της ρευστότητας με το καύσιμο του μέλλοντος

Υπ. Ναυτιλίας – Safe Water Sports: 400 ατυχήματα στη θάλασσα το 2023 – Τα 166 σε παραλίες

Γιώργος Προκοπίου: Για αυτά που λέω η Μάλτα με βράβευσε και στην Ελλάδα μου έστειλαν το ΣΔΟΕ