ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
«Είμαστε οι πιο επιτυχημένες οντότητες της πατρίδας μας και πρέπει να εξασφαλίσουμε τη συνέχεια της ναυτιλίας μας», τόνισε ο καπετάν Παναγιώτης Τσάκος, στη διάρκεια της βράβευσης του στο 8ο Ναυτιλιακό Συνέδριο της «Ναυτεμπορικής» για την απόφαση του να ιδρύσει και να λειτουργήσει το πρώτο Μη Κερδοσκοπικό και Μη Κρατικό Ναυτικό Λύκειο της Ελλάδας.
Φανερά συγκινημένος τόνισε ότι αν “δεν είχε ιδρύσει στα Καρδάμυλα ο Γιώργος Λιβανός του Μιχαήλ, το Λιβανούδειο σχολείο, το 1925, εγώ σήμερα δεν θα ήμουν σήμερα εδώ για να μη τιμήσετε. Εκεί μάθαμε και αγαπήσαμε τη θάλασσα, από εκεί βγήκαν εφοπλιστές και ναυτικοί. Αυτό το παράδειγμα συνεχίζω και σήμερα. Είναι η παρακαταθήκη μας. Να σας θυμίσω ότι στη ναυτοσύνη και στη γλώσσα μας , στηρίζουμε την ύπαρξη μας σαν έθνος και λαός”.
Στη συνέχεια, ο καπετάν Παναγιώτης Τσάκος, επισήμανε: “Είναι ιδιαίτερη χαρά και τιμή για εμένα και για όλους που εθελοντικά εργάζονται για αυτή την προσπάθεια, αλλά και για τους χορηγούς μας. Θα ήθελα να σας εκφράσω την ευγνωμοσύνη μου για την αναγνώριση της σημασίας του έργου μας, της εκπαιδευτικής μας αποστολής και για το γεγονός ότι με αυτή τη βράβευση τιμάτε τις προσπάθειές μας, τιμάτε έναν μεγάλο αριθμό συνεργατών. Είναι τιμή για μένα αυτή η αναγνώριση και σας ευχαριστώ εκ βάθους καρδιάς”.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο Παναγιώτης Τσάκος, στη συνεισφορά του ιδρύματος “Μαρίας Τσάκου” στη ναυτική εκπαίδευση και στη διαδρομή του και τόνισε πως το Ναυτικό Λύκειο, είναι το πρώτο μη κρατικό, μη κερδοσκοπικό ναυτιλιακό λύκειο άνευ διδάκτρων και πρόσθεσε: “Αυτό το ταξίδι κρατάει έξι χρόνια και είναι ένα ταξίδι όμορφο και συνεργατικό δεν θα ήταν δυνατό χωρίς την ομαδική δουλειά όλων των συνεργατών”.
Αναφερόμενος στα υπό ναυπήγηση πλοία και στην ελληνική σημαία, τόνισε: “Όπως είπαν οι προηγούμενοι ομιλητές, οι Έλληνες εφοπλιστές ναυπηγούν 500 πλοία. Τα πλοία αυτά για να λειτουργήσουν θέλουν τουλάχιστον 10.000 Έλληνες αξιωματικούς, που δεν υπάρχουν σήμερα. Η αποστολή μας για την προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα θέλει ακόμη πολλή δουλειά. Χρειαζόμαστε Έλληνες ναυτικούς στα πλοία. Κάθε χρόνο πάνε νέοι στις Ακαδημίες αλλά κάθε χρόνο συνταξιοδοτούνται περίπου 1.000 Έλληνες ναυτικοί, γεγονός που εντείνει το πρόβλημα της έλλειψης στελεχών”.
Επίσης, ο καπετάν Παναγιώτης Τσάκος, τόνισε ότι “πρέπει να εμπνεύσουμε τις επόμενες γενιές προκειμένου να ακολουθήσουν τη σταδιοδρομία του ναυτικού. Η ναυτιλία είναι οι άνθρωποί της. Σε αυτούς τους ναυτικούς ανήκουμε και αυτή τη σκυτάλη πρέπει να περάσουμε σε νέους ανθρώπους. Όλοι οι εφοπλιστές, οι άνθρωποι της ναυτιλίας, θα πρέπει να να υιοθετήσουν το όραμά μας και να ιδρύσουν περισσότερες ναυτιλιακές σχολές και ακαδημίες” και πρόσθεσε: “Να συνεχίσουμε μαζί να συμβάλουμε στην ενδυνάμωση της εκπαίδευσης και της καινοτομίας στον κλάδο μας για να συνεχίσουμε το καθήκον μας όπως έκαναν άλλοι πριν από εμάς. Είμαστε από τους πιο επιτυχημένες οντότητες της ελεύθερης οικονομίας της πατρίδας μας. Θα ήταν ασυγχώρητο να μην μπορέσουμε να εξασφαλίσουμε άξιους συνεχιστές τους έργου μας» συνέχισε.
Ο καπετάν Παναγιώτης Τσάκος, στο τέλος, επανέλαβε πως «η ναυτοσύνη μαζί με τη γλώσσα μας είναι διαχρονικά οι βασικοί πυρήνες της εθνικής μας ταυτότητας και του μέλλοντός μας» και αναφέρθηκε στην ιστορικό Μαρία Ευθυμίου.
Διαβάστε επίσης
Ισμήνη Παναγιωτίδη: Με νέα ναυτιλιακή βάζει πλώρη για την αγορά του Nasdaq
Η Ventouris Ferries του Γιώργου Βεντούρη εμπιστεύεται την UES Marine για το επιβατηγό Rigel VII
Η ΑΝΕ Καλύμνου εισέπραξε επιδότηση για τις άγονες γραμμές €591.517
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Στέφανος Γκίκας από Ζάκυνθο: «Δρομολογούμε σημαντικά λιμενικά έργα στα νησιά μας, που θα φέρουν αλματώδη ανάπτυξη»
- Philip Lane (ΕΚΤ): Ευελιξία στο ζήτημα των περαιτέρω μειώσεων των επιτοκίων
- Ταμείο Ανάκαμψης: Αυτές είναι 100 εταιρείες, ΔΕΚΟ και φορείς Δημοσίου με την υψηλότερη χρηματοδότηση (λίστα)
- VesselsValue: Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές στις αγοραπωλησίες πλοίων – Οι κινήσεις της εβδομάδας