ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
Πλώρη για το αμερικανικό χρηματιστήριο έβαλε η ναυτιλιακή Icon Energy της Ισμήνης Παναγιωτίδη, η οποία κατέθεσε αίτηση στην SEC για αρχική δημόσια εγγραφή.
Σύμφωνα με το ενημερωτικό δελτίο, η Icon Energy ιδρύθηκε πρόσφατα στη Δημοκρατία των Νήσων Μάρσαλ με σκοπό την απόκτηση, την ιδιοκτησία, τη ναύλωση και τη λειτουργία πλοίων ξηρού φορτίου χύδην.
Θα ξεκινήσει με ένα μόνο bulker κατηγορίας panamax, το χωρητικότητας 77,300 dwt Alfa, κατασκευής 2006. Το πλοίο, όπως επισημαίνει η εταιρεία, είναι ναυλωμένο σε διεθνή όμιλο εμπορίας εμπορευμάτων, με χρονοναύλωση που λήγει μεταξύ Οκτωβρίου 2025 και Φεβρουαρίου 2026, με κυμαινόμενο ημερήσιο ναύλο που συνδέεται με τον Baltic Panamax Index.
Η Icon Energy προτίθεται να προσφέρει 1.250.000 κοινές μετοχές σε τιμή IPO από 4 έως 6 δολάρια. Οι μετοχές θα εισαχθούν στην αγορά Nasdaq με το σύμβολο “ICON”.
Επίσης, έχει παραχωρήσει στους αναδόχους δικαίωμα προαίρεσης για την αγορά έως 187.500 πρόσθετων μετοχών.
Τα καθαρά έσοδα που αναμένει να συγκεντρώσει η εταιρεία ανέρχονται σε περίπου 4,6 εκατομμύρια δολάρια, με βάση την πώληση στο μέσο του εύρους της τιμής της IPO, ή 5,5 εκατομμύρια δολάρια εάν οι ανάδοχοι ασκήσουν τα δικαιώματά τους εντός 45 ημερών.
Tα κεφάλαια θα χρησιμοποιηθούν για γενικούς εταιρικούς σκοπούς, όπως για κεφάλαιο κίνησης και επέκταση του στόλου της εταιρείας.
Η Maxim Group, η επενδυτική τράπεζα της Νέας Υόρκης γνωστή για την συνεργασία της και με άλλες ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές που συγκέντρωσαν κεφάλαια από τις αγορές, είναι ανάδοχος της IPO.
Η Pavimar Shipping, η οποία επίσης ανήκει στην Ισμήνη Παναγιωτίδη θα παρέχει υπηρεσίες εμπορικής και τεχνικής διαχείρισης στην Icon. Ενώ η κα Παναγιωτίδη θα έχει την θέση της προέδρου και της διευθύνουσας συμβούλου της ναυτιλιακής.
Όπως αναφέρεται στο ενημερωτικό δελτίο, διαθέτει πάνω από 17 χρόνια εμπειρίας στη λειτουργία, την ιδιοκτησία και την επένδυση σε πλοία στους τομείς ξηρού χύδην φορτίου, δεξαμενόπλοιων και εμπορευματοκιβωτίων.
Παράλληλα, η Icon Energy επισημαίνει ότι σκοπεύει να αξιοποιήσει τη συσσωρευμένη εμπειρία και τις μακροχρόνιες σχέσεις της Pavimar -η οποία ιδρύθηκε το 2014- και «έχει διαχειριστεί με επιτυχία περισσότερα από 50 πλοία στους τομείς ξηρού φορτίου, τάνκερ και containerships, έχει αξιοπιστία και είναι εδραιωμένη στη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα».
Aν ολοκληρωθεί η IPO της Icon Energy θα είναι η τρίτη εταιρεία της οικογένειας Παναγιωτίδη που εισάγεται στις αμερικανικές αγορές.
Oι δύο εισηγμένες της οικογένειας Παναγιωτίδη
Ο εφοπλιστής Πέτρος Παναγιωτίδης, αδελφός της Ισμήνης Παναγιωτίδη, ίδρυσε τον Σεπτέμβριο του 2017 την Castor Maritime, με ένα μόλις πλοίο. Η εταιρεία εισήχθη στο αμερικανικό χρηματιστήριο το 2019 και μέχρι τον Δεκέμβριο του 2021 είχε στόλο με 29 bulkers και τάνκερ.
Στα τέλη του 2022, ακολουθώντας το μοντέλο του spin-off, ίδρυσε την Toro, με «προίκα» οκτώ τάνκερ της Castor Maritime. Οι μετοχές της νέας εταιρείας άρχισαν να διαπραγματεύονται στην αγορά του Nasdaq τον Μάρτιο του 2023.
Από τα μέσα του 2023 o Πέτρος Παναγιωτίδης έχει πραγματοποιήσει μπαράζ πωλήσεων τάνκερ και bulkers εκμεταλλευόμενος την εκτίναξη των τιμών στη second hand αγορά και εξασφαλίζοντας σημαντικά κέρδη. Μάλιστα, ορισμένα από τα πλοία του πουλήθηκαν σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές στην Pavimar.
Στην ιστοσελίδα της η Pavimar αναφέρει ότι διαθέτει έναν ευέλικτο και σύγχρονο στόλο πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, ενώ σύμφωνα με την Clarkson διαθέτει 11 bulkers.
Διαβάστε ακόμη:
Η Silversea παρέλαβε το κρουαζιερόπλοιο Silver Ray
Η ΑΝΕ Καλύμνου εισέπραξε επιδότηση για τις άγονες γραμμές €591.517