ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Υπενθυμίζεται ότι το περασμένο έτος, 2023, καταγράφηκε ρεκόρ με παράδοση πλοίων μεταφορικής δυνατότητας 2,3 εκατομμυρίων TEU, ξεπερνώντας το προηγούμενο ρεκόρ όλων των εποχών κατά 37%.
Σύμφωνα με την ανάλυση του Niels Rasmussen από την BIMCO, ο στόλος έχει επεκταθεί κατά σχεδόν 1 εκατομμύριο TEU, σημειώνοντας αύξηση 3,5% σε σύγκριση με την αρχή του έτους, καθώς έχουν αποσυρθεί μόνο 19 μικρότερα πλοία στα διαλυτήρια μέχρι τώρα. Αυτό προσθέτει στην περσινή αύξηση του στόλου κατά 8,2%.
Το βιβλίο παραγγελιών περιλαμβάνει 2 εκατομμύρια TEU για παράδοση το τρέχον έτος 2024 και ο όγκος παραδόσεων για το έτος έχει στόχο να ξεπεράσει τα 3 εκατομμύρια TEU, 30% υψηλότερο από το ρεκόρ του περασμένου έτους.
Ωστόσο, η BIMCO επισημαίνει ότι οι παραδόσεις αναμένεται να φτάσουν το 11% της χωρητικότητας του στόλου στις αρχές του έτους. Αυτό ξεπεράστηκε πιο πρόσφατα το 2008, όταν οι παραδόσεις αποτελούσαν το 14% του στόλου.
Η BIMCO υπογραμμίζει ότι λόγω της αλλαγής της διαδρομής των πλοίων μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας μετά από επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα από τους Χούτι, χρειάζεται περίπου 10% περισσότερη χωρητικότητα για τη διαχείριση των παγκόσμιων εμπορευμάτων μέσω εμπορευματοκιβωτίων. Σε αυτό το 10% θα πρέπει να προστεθεί η ικανότητα που απαιτείται για τη διαχείριση της ανάπτυξης της αγοράς.
«Όταν τα πλοία αρχίσουν να αυξάνουν τα δρομολόγια μέσω της Ερυθράς Θάλασσας και της Διώρυγας του Σουέζ, πιθανότατα θα δούμε σημαντική υπερπροσφορά.
Μεταξύ 2019 και 2023, ο στόλος αυξήθηκε κατά 21%, ενώ ο όγκος των εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε μόνο κατά 4%. Μεταξύ 2023 και 2025, ο στόλος αναμένεται να αυξηθεί κατά 15% ακόμη», αναφέρει η έκθεση της BIMCO.
Διαβάστε επίσης:
Άλλα δύο φορτηγά πλοία για την Costamare του Κωστή Β. Κωνσταντακόπουλου
Άλεξ Ι. Χατζηπατέρας: Ένας εφοπλιστής 5ης γενιάς στο τιμόνι της εισηγμένης Dorian LPG
Δύο μεγάλες δωρεές του Ιδρύματος “Σταύρος Νιάρχος” σε Νέα Υόρκη και Χιούστον