Τις πρώτες ημέρες του Μαΐου η αγορά των ναύλων για τα πολύ μεγάλα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου (VLCC) παρουσίασε σημαντική πρόοδο όσον αφορά στη δραστηριότητα, παρά τις αργίες στην Κίνα από την 1η έως τις 5 Μαΐου, επισημαίνει σε άρθρο του ο Θάνος Σοφιός, διευθύνων σύμβουλος της Novisea, partner της Breakwave Advisors.

Αν και υπήρξε μόνο οριακή εβδομαδιαία άνοδος της τάξης του 7% στις τιμές spot των VLCCs, η αγορά εξακολουθεί να βρίσκεται πολύ κάτω από το πικ που παρατηρήθηκε στα μέσα Φεβρουαρίου και σύντομα αναμένονται περισσότερα κέρδη.

1

Οι πλοιοκτήτες διατηρούν μία συγκρατημένη αισιοδοξία προβλέποντας την πιθανότητα ακόμη μεγαλύτερων κερδών εάν συνεχιστεί η αυξημένη δραστηριότητα πλοίων, ιδίως εν μέσω θετικών ενδείξεων για τη ζήτηση αργού πετρελαίου από την Ασία.

Η περιοχή του Ατλαντικού παραμένει ο κύριος τομέας ισχύος για την αγορά των VLCCs, καθώς ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων, που είναι ανοιχτά προς ναύλωση, έχει πλέον μειωθεί. Το γεγονός αυτό έχει αυξήσει περεταίρω την εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών σχετικά με την εξέλιξη των ναύλων και η πρόσφατη δυναμική στις spot τιμές αναμένεται να συνεχιστεί το επόμενο διάστημα.

Παρόλο που ο OPEC+ αναμένεται να διατηρήσει τους στόχους παραγωγής του, η αυξανόμενη παραγωγή από τον Ατλαντικό προσθέτει περισσότερα, μεγαλύτερης απόστασης, βαρέλια στην αγορά, κάτι το οποίο παραμένει ο κύριος πυλώνας στήριξης για τα VLCCs.

Με το τέλος της εποχής συντήρησης των κινέζικων διυλιστηρίων να βρίσκεται προ των πυλών, τα futures για την τιμή του αργού πετρελαίου στην Κίνα διαπραγματεύονται σε premium σε σχέση με τα αντίστοιχα στη Μέση Ανατολή και στον κόλπο των ΗΠΑ, ένα τιμολογιακό πλεονέκτημα που αναμένεται να ενισχύσει τις εξαγωγές προς την Ανατολή.

Οι Breakwave Advisors προσφέρουν υπηρεσίες Διαχείρισης Επενδύσεων (Asset Management) στους τομείς του Shipping και των Commodities. Έχουν την έδρα τους στη Νέα Υόρκη και είναι οι δημιουργοί του Breakwave Dry Bulk Shipping ETF (NYSE: BDRY) και του Breakwave Tanker Shipping ETF (NYSE: BWET).

Διαβάστε επίσης: 

Άλεξ Ι. Χατζηπατέρας: Ένας εφοπλιστής 5ης γενιάς στο τιμόνι της εισηγμένης Dorian LPG

Δύο μεγάλες δωρεές του Ιδρύματος “Σταύρος Νιάρχος” σε Νέα Υόρκη και Χιούστον

ESPO: Στα 80 δισ. οι επενδυτικές ανάγκες στα ευρωπαϊκά λιμάνια την επόμενη δεκαετία