H αναβάθμιση του Άλεξ Χατζηπατέρα, ενός εφοπλιστή πέμπτης γενιάς, της ομώνυμης ναυτικής οικογένειας από τις Οινούσσες, συνέπεσε με δύο γεγονότα:

Το πρώτο γεγονός είναι ότι η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία Dorian LPG έκλεισε δέκα χρόνια στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης και τα υψηλόβαθμα στελέχη της εταιρείας κλήθηκαν την περασμένη Πέμπτη στη λήξη της συνεδρίασης του Χρηματιστηρίου, να “χτυπήσουν το καμπανάκι”.

1

Το δεύτερο γεγονός είναι ότι η εταιρεία γνωστοποίησε ότι θα δώσει στους μετόχους της στις 30 Μαΐου, 1 δολάριο για κάθε μετοχή και συνολικά θα καταβάλει 40,6 εκατομμύρια δολάρια.

Ο Άλεξ Χατζηπατέρας, γιος του Τζον Κ. Χατζηπατέρα και ιδρυτή της Dorian LPG, ανέλαβε το διευθυντικό πόστο του Chief Operating Officer.

Εκτός από τη γενική διεύθυνση της εταιρείας, ο Άλεξ Ι. Χατζηπατέρας, ανέλαβε εξ ολοκλήρου, τον σχεδιασμό, τη διεύθυνση, την επίβλεψη και τη ενοποίηση των ναυτιλιακών και παράκτιων επιχειρήσεων σε συντονισμό με τον οικονομικό διευθυντή και τους εμπορικούς διευθυντές της εταιρείας.

Ο στόχος της συγκέντρωσης εταιρικών εξουσιών, από τον Άλεξ Χατζηπατέρα, είναι η υποστήριξη των κύριων επιχειρησιακών και στρατηγικών στόχων της.

Για την ουσιαστική αναβάθμιση του, η εταιρεία, με ανακοίνωση της επισήμανε:

“Αυτές οι προαγωγές αντικατοπτρίζουν τη συνεχή ανάπτυξη των δραστηριοτήτων της εταιρείας καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία πρέπει να ανταποκριθεί στις διπλές προκλήσεις της νέας τεχνολογίας και της απολιγνιτοποίησης. Ο Γιάννης Λυκούρηςκαι ο Άλεξ διαθέτουν σημαντική εμπειρία και την μεταφέρουν στις νέες θέσεις τους και θα συνεχίσουν να διασφαλίζουν τη μακροπρόθεσμη επιτυχία της εταιρείας”.

Στο τελευταίο κλείσιμο, η μετοχή της εταιρείας έφτασε στα 43,16 δολάρια, ενώ η κεφαλαιοποίηση της Dorian LPG διαμορφώθηκε στο 1,75 δισ. δολάρια. Η υψηλότερη τιμή της μετοχής ήταν στις 5 Ιανουαρίου στα 47,80 δολάρια.

Επισημαίνεται ότι στις 10 Ιουλίου του 2023 η μετοχή διαπραγματεύονταν στα 25,71 δολάρια.

Επίσης, η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία Dorian LPG, του Τζον Χατζηπατέρα, σύμφωνα με τη βάση δεδομένων της ναυλομεσιτικής εταιρείας Allied, έδωσε παραγγελία στο νοτιοκορεατικό ναυπηγείο Hanwha Ocean (πρώην DSME) για την κατασκευή ενός πλοίου μεταφοράς αμμωνίας το οποίο θα διαθέτει μεταφορική ικανότητα 93.000 κ.μ.

Το κόστος ναυπήγησης του πλοίου ανέρχεται σε 125 εκατ. δολάρια, ενώ η παράδοσή του εκτιμάται θα γίνει το 2026.

Ποιος είναι ο Άλεξ Ι. Χατζηπατέρας

Ο Αλέξανδρος Ι. Χατζηπατέρας κατέχει τα τελευταία χρόνια τη θέση του εκτελεστικού αντιπροέδρου επιχειρηματικής ανάπτυξης της Dorian LPG (ΗΠΑ) LLC από τον Ιούλιο του 2013.

Επίσης, είναι υπεύθυνος για την επιχειρησιακή ανάπτυξη και την εμπορική στρατηγική της εταιρείας, ενώ επίσης συμβάλλει στη διαχείριση των λειτουργιών της Dorian στο γραφείο του Πειραιά, όπου και βρίσκεται η έδρα του.

Το έτος 2006 εντάχθηκε στο δυναμικό της Eagle Ocean και ανέλαβε την επίβλεψη της κατασκευής των Aframax και VLGC της εταιρείας στα ναυπηγεία του Sumimoto στην Ιαπωνία και Hyundai Heavy Industries στη Νότιο Κορέα.

Ταυτόχρονα, συμμετείχε ενεργά στη ναύλωση Aframax στην αγορά spot της Highbury. Ο Α. Χατζηπατέρας έχει συνεργαστεί στενά με μεγάλες πετρελαϊκές εταιρείες προκειμένου για μελλοντικές χρονοναυλώσεις και αξιοποίηση ευκαιριών επιχειρησιακής ανάπτυξης μέσω της κατασκευής νέων πλοίων.

Επισημαίνεται ότι πριν ενταχθεί στην Eagle Ocean, ο Άλεξ Χατζηπατέρας είχε εργαστεί ως υπεύθυνος επιχειρησιακής ανάπτυξης στην Avenue A/Razorfish, ηγέτιδα δύναμη στην ψηφιακή επικοινωνία και τη διαφήμιση, στο με έδρα το Σαν Φρανσίσκο.

Ο Άλεξ Χατζηπατέρας είναι απόφοιτος του Georgetown University με πτυχίο στην Ιστορία, που το απέκτησε το 2001. Επίσης είναι και κάτοχος EMBA από το HEC Paris.

Ο Άλεξ Χατζηπατέρας, μιλώντας πρόσφατα σε συνέδριο για τη ναυτιλία και τη νεολαία ανέφερε:

“Πρέπει να δείξουμε στη νεολαία τον δρόμο προς τη θάλασσα. Έχουμε όμως πολύ δρόμο να διανύσουμε. Πρέπει η προσπάθεια να αρχίσει από τα σχολεία και να καταλάβουν τα παιδιά ότι η ναυτιλία δεν είναι η τελευταία επαγγελματική επιλογή αλλά από τις πρώτες. Πρέπει να μάθουν ότι οι συνθήκες εργασίας καθώς και οι απολαβές είναι πολύ καλύτερες σε σύγκριση με το παρελθόν”.

Επίσης, σε ομιλία του στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, αναφέρθηκε και πάλι στη νέα γενιά και ειδικότερα είπε:

“Υπάρχει ανάγκη να γίνει η ναυτιλία περισσότερο ελκυστική για τη νέα γενιά, μέσω της ναυτικής εκπαίδευσης και της παιδείας στην Ελλάδα”, ενώ “αναφέρθηκε διεξοδικά στις επαγγελματικές δυνατότητες, που προσφέρει η συγκεκριμένη ναυτιλιακή αγορά”, καθώς στην “ανάγκη εκσυγχρονισμού του επιπέδου του εμπορικού στόλου αλλά και την αναζήτηση χρηματοδοτήσεων για τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό του”.

Ο Ιωάννης Κ. Χατζηπατέρας

Ο Ιωάννης Κ. Χατζηπατέρας είναι πρόεδρος και διευθύνων Σύμβουλος. Γεννήθηκε το 1950, ασχολείται ενεργά με τη διοίκηση ναυτιλιακών εταιρειών από το 1972. Από το 1972 έως το 1992, ο Γιάννης Χατζηπατέρας ήταν Διευθύνων Σύμβουλος της Peninsular Maritime Ltd., στο Λονδίνο και στη συνέχεια διετέλεσε Πρόεδρος της Eagle Ocean.

Έχει διατελέσει μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας, του Συμβουλίου της Intertanko και είναι μέλος του Baltic Exchange από το 1972 και του Αμερικανικού Γραφείου Ναυτιλίας από το 2011.

Επίσης, υπήρξε μέλος του Συμβουλίου της Σχολής Γλώσσας και Γλωσσολογίας του Πανεπιστημίου Georgetown και είναι διαχειριστής του Kidscape, ενός κορυφαίου φιλανθρωπικού οργανισμού του Ηνωμένου Βασιλείου. Διετέλεσε Διευθυντής της SEACOR Holdings Inc., ενός παγκόσμιου παρόχου εξοπλισμού θαλάσσιων μεταφορών και υπηρεσιών logistics, από το 2000 έως το 2013.

Η οικογένεια

Η οικογένεια Χατζηπατέρα κατάγεται από τις Οινούσσες και θεωρείται από τις παραδοσιακές ναυτιλιακές εταιρείες που κυρίως δραστηριοποιήθηκαν στο Λονδίνο.

Γενάρχης της οικογένειας είναι ο πλοίαρχος Κωνσταντίνος Ι. Χατζηπατέρα (1856-1943).

Ο πρωτότοκος γιος του, Ιωάννης (1888 – 1979), μαζί με τα αδέρφια του Νικόλαο (1890-1975) και Αδαμάντιο (1893-1974) μετά την λήξη του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου από το Λονδίνο και τη Νέα Υόρκη, επανεκκίνησαν τις δραστηριότητες τους στο χώρο της ναυτιλίας, ενώ, το 1969 ίδρυσαν ένα πρωτοποριακό επιχειρηματικό εγχείρημα με το όνομα, «Oinoussian Maritime».

Ο πλοίαρχος Ιωάννης Κ. Χατζηπατέρας μαζί με τους γιους του, Κωνσταντίνο (1920- 2000), που νυμφεύθηκε την Μάρω Μ. Λύρα, Μάρκο (1931- ), που νυμφεύθηκε την Καλλιόπη Κ.Δ. Πατέρα, Νικόλαο (1932- ), που νυμφεύθηκε την Ειρήνη Μ. Χρ. Λαιμού και Παντελή (1937-), που νυμφεύθηκε τη Μέτα Δ. Δράκου, ίδρυσαν το 1952 στο Λονδίνο την εταιρεία John C. Hadjipateras & Sons, ενώ οι γιοι του το 1969 θα ανοίξουν γραφείο στον Πειραιά, με την επωνυμία Archipelagos Shipping SA.

Τη δεκαετία του 1970 ο Ιωάννης Κ. Χατζηπατέρας, πρωτότοκος γιος του Κώστα Ι. Χατζηπατέρα, μαζί με τον θείο του Νικόλα Μάρκου Λύρα ιδρύουν στον Πειραιά την Dorian (Hellas), με γραφεία και στις ΗΠΑ.

Το 1976 η εταιρεία διέθετε πέντε δεξαμενόπλοια που η μεταφορική τους ικανότητα ανέρχονταν σε 300.000 dwt.

Το 1982 ο στόλος αριθμούσε επτά δεξαμενόπλοια, όμως η χωρητικότητα τους ήταν 800.000 dwt.

Το 1990 η εταιρεία διαχειρίζονταν τρία δεξαμενόπλοια, όπως και στην επόμενη δεκαετία.

Μαρίνα Χατζηπατέρα

Η Μαρίνα Χατζηπατέρα, είναι αδελφή του Άλεξ Χατζηπατέρα και κόρη του Τζον Ι. Χατζηπατέρα. Ίδρυσε την εταιρεία TMV μαζί με την Soraya Darabi. Η TMV είναι μια εταιρεία επιχειρηματικών κεφαλαίων που εστιάζει στην αλυσίδα εφοδιασμού, τα logistics, τη ναυτιλία, τη βιωσιμότητα, το μέλλον της εργασίας.

Η Μαρίνα Χατζηπατέρα αρχικά υπηρέτησε ως αντιπρόεδρος επενδυτικών σχέσεων στη Dorian LPG, τη ναυτιλιακή εταιρεία της οικογένειάς της, την οποία βοήθησε να εισαχθεί στο χρηματιστήριο το 2014.

Έχει χρησιμοποιήσει την τεράστια εμπειρία της στη ναυτιλία για να επικεντρωθεί σε εταιρείες που επιδιώκουν να μετεξελίξουν την αλυσίδα εφοδιασμού, τις βιομηχανίες μεταφορών και logistics ώστε να γίνουν πιο αποτελεσματικές και βιώσιμες.

Μεταξύ άλλων εταιρειών, η Μαρίνα Χατζηπατέρας ηγήθηκε βασικών επενδύσεων στα Nautilus Labs, ShipS kart, Freightify, Portcast, GreyWing και OnePort365.

Επίσης, έχει υπηρετήσει ως αντιπρόεδρος της περιβαλλοντικής επιτροπής της Intertanko για περισσότερο από μια δεκαετία και είναι μέντορας της Endeavor, μιας παγκόσμιας κοινότητας επιχειρηματιών που επιδιώκει να δημιουργήσει οικοσυστήματα σε αναδυόμενες αγορές σε όλο τον κόσμο.

Η Μαρίνα Χατζηπατέρα είναι κάτοχος πτυχίου από το Πανεπιστήμιο Georgetown και απόφοιτος του προγράμματος STCW της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού των ΗΠΑ.

Σπούδασε στο GeorgeTown University και αργότερα εργάστηκε για κάποια χρόνια στην οικογενειακή ναυτιλιακή επιχείρηση, Dorian LPG, συμβάλλοντας αποφασιστικά για την εισαγωγή της στο αμερικανικό χρηματιστήριο το 2014. Τα τελευταία χρόνια κατοικεί στη Νέα Υόρκη.

Από το 2015 είναι μέλος της Περιβαλλοντικής Επιτροπής της Ένωσης των Πλοιοκτητών Δεξαμενόπλοιων (Intertanko). Το 2017 ίδρυσε την TMV, μαζί με την συμφοιτήτριά της, Soraya Darabi.

Διαβάστε επίσης:

Dorian LPG: Αναβαθμίζεται ο ρόλος του Άλεξ Χατζηπατέρα στη ναυτιλιακή

Τζων Κ. Χατζηπατέρας: Εκτοξεύτηκε στα 1,79 δισ. δολάρια η κεφαλαιοποίηση της Dorian LPG

Οι απαξιωμένες δεξιότητες στη ναυτιλία, η συνεχής προσπάθεια της ανταγωνιστικότητας, η ψηφιοποίηση και η απανθρακοποίηση