ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Περιεχόμενα
Σε μειώσεις τιμών σε όλες τις αγορές που δραστηριοποιείται προχώρησε στο πρώτο τρίμηνο του 2024 ο όμιλος ΦΑΓΕ.
Συνολικά η μείωση των μέσων τιμών πώλησης ανήλθε στο 0,7% αντισταθμίζοντας μερικώς την αύξηση των πωλήσεων που κινήθηκαν ανοδικά σε αξία (16,4%) φτάνοντας στα 171,6 εκατ. δολάρια από 147,5 εκατ. δολάρια στο αντίστοιχο περσινό διάστημα γεγονός που οφείλεται κυρίως στην αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 16,6%.
Η μείωση των τιμών έρχεται μετά από τις ανατιμήσεις το 2023 της καθαρής τιμής πώλησης των προϊόντων της ΦΑΓΕ σε όλες τις αγορές κατά 8,6%.
Ανατιμήσεις οι οποίες σε μια περίοδο με τον πληθωρισμό να πιέζει ασφυκτικά τα εισοδήματα έστρεψαν τους καταναλωτές όχι μόνο στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που αναδείχτηκαν leader της αγοράς το 2023 «εκθρονίζοντας» τη γαλακτοβιομηχανία της οικογένειας Φιλίππου από την πρώτη θέση και πιέζοντας συνολικά τα επώνυμα προϊόντα στην αγορά γιαούρτης.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας σκαρφάλωσαν στην πρώτη θέση αυξάνοντας και το μερίδιο αγοράς τους σε όγκο στο 32,8% από 17,8% την προηγούμενη χρονιά και διατήρησαν την 1η θέση σε αξία που είχαν και το 2022 μειώνοντας ωστόσο το μερίδιό τους στο 20,7% από 22,2%
Πιέσεις και στις ευρωπαϊκές αγορές
Η ΦΑΓΕ έχασε την πρωτοκαθεδρία που είχε στο μερίδιο αγοράς (όγκο) περνώντας στη δεύτερη θέση με το μερίδιο να υποχωρεί στο 16,2% από 20,2% την προηγούμενη χρονιά. Σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις σε αξία, η γαλακτοβιομηχανία διατήρησε τη 2η θέση με μερίδιο στο 18,9% έναντι 22,2% το 2022.
Tα brands δεν πιέστηκαν μόνο στην εγχώρια αγορά αλλά και στις άλλες ευρωπαϊκές αγορές που δραστηριοποιείται η ΦΑΓΕ δηλαδή του Ηνωμένου Βασιλείου και της Ιταλίας.
Στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου το 2023 τα private label προϊόντα γιαούρτης πέρασαν στην πρώτη θέση σε αξία (18%) από την τρίτη θέση που είχαν και διατήρησαν την πρωτιά που είχαν σε όγκο το 2022 αυξάνοντας το μερίδιό τους στο 27,9%. Στη βρετανική αγορά η ΦΑΓΕ είναι το 5ο μεγαλύτερο brand με μερίδιο 5,3% σε αξία και 3,3% σε όγκο.
Πρωτιά έπιασαν πέρυσι τα PL και στην ιταλική αγορά, όπου η ΦΑΓΕ έχει μερίδιο αγοράς 4,5% κατέχοντας την 7η θέση στην αγορά των επωνύμων. Με το μερίδιο αγοράς στο 22,4% το 2023 από 20% το 2022 τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας διατήρησαν την πρώτη θέση ως προς τον όγκο περνώντας παράλληλα στην 1η θέση και σε αξία κατέχοντας το 18,6% της αγοράς από 16,6% το 2022.
Μειωμένες σε αξία, αυξημένες σε όγκο οι πωλήσεις στην εγχώρια αγορά
Πάντως το πρώτο τρίμηνο, όπως προκύπτει από τις οικονομικές καταστάσεις που δημοσίευσε η ΦΑΓΕ, στην εγχώρια αγορά καταγράφηκε μείωση των πωλήσεων σε αξία κατά 0,3% ενώ οι πωλήσεις αυξήθηκαν σε όγκο κατά 4,8% γεγονός που υποδηλώνει σημαντική μείωση τιμών όταν μάλιστα οι τιμές του γάλακτος που χρησιμοποιούνται στην ελληνική αγορά ήταν αυξημένες κατά 14,7%. Σε αντίθεση με την Ελλάδα οι πωλήσεις σε αξία αυξήθηκαν στο Ηνωμένο Βασίλειο, τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ιταλία κατά 36,7%, 18,2% και 8,6% αντίστοιχα, αγορές που αυξήθηκε και ο όγκος πωλήσεων κατά 33,9% στο Ηνωμένο Βασίλειο, κατά 17,7% στην Ιταλία και κατά 15,6% στις ΗΠΑ.
Σε επίπεδο κερδοφορίας στο πρώτο τρίμηνο τα μικτά κέρδη της ΦΑΓΕ κατέγραψαν σημαντική άνοδο κατά 27,1% ή κατά 17,4 εκατ. δολάρια για να ανέλθουν στα 81,5 εκατ. δολάρια από 64,1 εκατ. δολάρια πέρυσι. Η ενίσχυση των μικτών κερδών αποδίδεται στην αύξηση κατά 16,4% των καθαρών πωλήσεων, καθώς και στην υποχώρηση των τιμών του γάλακτος που χρησιμοποιείται στις εγκαταστάσεις στις ΗΠΑ κατά 14,1%, αντισταθμίζοντας την αύξηση των τιμών του γάλακτος που χρησιμοποιείται στην ελληνική αγορά κατά 14,7%.
Αντίστοιχα, τα λειτουργικά κέρδη ανήλθαν στα 40,5 εκατ. δολάρια, ενισχυμένα κατά 38,7% έναντι των λειτουργικών κερδών των 29,2 εκατ. δολαρίων που είχαν καταγραφεί στους τρεις πρώτους μήνες του 2023. Τα καθαρά κέρδη του ομίλου ανήλθαν στα 29,3 εκατ. δολάρια έναντι καθαρών κερδών ύψους 20,8 εκατ. δολαρίων στο πρώτο τρίμηνο του περασμένου έτους.
«Αχίλλειος πτέρνα» η ελληνική αγορά
Παρά το γεγονός ότι οι πωλήσεις της γαλακτοβιομηχανίας εκτός ελληνικού εδάφους συνεχίζουν να αυξάνονται και πλέον αντιστοιχούν στο 89,8% επί των συνολικών πωλήσεων έναντι ποσοστού 88,1% που είχε καταγραφεί για το πρώτο τρίμηνο του 2023, η ελληνική αγορά παραμένει σημαντική για τη γαλακτοβιομηχανία και μάλιστα αποτελεί μια από τις βασικές πηγές αβεβαιότητας και ανησυχίας για το 2024. Ειδικότερα, όπως αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις:
-Ο όμιλος είναι αντιμέτωπος με τις συνθήκες επιθετικού ανταγωνισμού που επικρατούν στην ελληνική αγορά
-οι διακυμάνσεις που καταγράφονται στις αγορές συναλλάγματος με επίκεντρο κυρίως τις ισοτιμίες ευρώ και στερλίνας
-οι διακυμάνσεις των τιμών στις πρώτες ύλες θα μπορούσαν να επηρεάσουν αρνητικά το κόστος κατασκευής του Ομίλου. και
– Οι συνεχιζόμενες συγκρούσεις μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας και μεταξύ Ισραήλ και Χαμάς, αντίστοιχα, ενδέχεται να επηρεάσουν τα κόστη του ομίλου, έχοντας αντίκτυπο συνολικά στα οικονομικά του μεγέθη.
Διαβάστε επίσης
Γαλακτοβιομηχανία: Ποιοι διασώθηκαν και ποιοι βούλιαξαν στην κρίση του γάλακτος
ΦΑΓΕ: Αύξησε τζίρο, τριπλασίασε κέρδη λόγω ανατιμήσεων
ΦΑΓΕ: Ανατιμήσεις, εκτόξευση τζίρου και πωλήσεων για την ελληνική γαλακτοβιομηχανία
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Τράπεζες: Τι να περιμένουμε το 2025 στα στεγαστικά δάνεια
- «Ημέρα Καριέρας» της ΔΥΠΑ στο Ντίσελντορφ 1.200 θέσεις εργασίας από 45 επιχειρήσεις
- «Κοκκινίζουν» οι μετοχές πληροφορικής – Ποιες εταιρείες έχουν μεγάλες απώλειες
- Μεγάλες αλλαγές στη Δικαιοσύνη: Η στρατηγική για το 2025 και τα άλυτα προβλήματα