Ο 24χρονος Βρετανός της McLaren εξασφάλισε την παρθενική του νίκη στη στο Grand Prix του Μαϊάμι.
Ο χθεσινός αγώνας ήταν κάτι διαφορετικό απ’ όσα έχουμε δει τα τελευταία δυο χρόνια. Το μοτίβο απόλυτης κυριαρχίας Red Bull – Φερστάπεν έσπασε για πρώτη φορά στα ίσα, έστω και με την συμβολή του αυτοκινήτου ασφαλείας.
Ο Ολλανδός πρωταθλητής ο οποίος νωρίτερα κατά τη διάρκεια του τριημέρου του αγώνα είχε πάρει την pole στις κατατακτήριες δοκιμές του Sprint, την νίκη στον αγώνα Sprint και εν τέλει την pole για τον κυρίως αγώνα έχασε στον αγώνα στα ίσα, χωρίς στραβοπάτημα. Ο Νόρις επωφελούμενος από την παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας άλλαξε ελαστικά στον 29ο γύρο και βρέθηκε να οδηγεί την κούρσα έχοντας πίσω του την Red Bull η οποία δεν είχε το ρυθμό ν’ ακολουθήσει τη McLaren.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε το Λεκλέρκ να εκκινεί άσχημα από την 2η θέση. Έτσι ο Φερστάπεν εύκολα διατήρησε το προβάδισμα αλλά γλύτωσε στο τσακ την καταστροφή καθώς ένας Πέρεζ δίχως αύριο από την εσωτερική μπλόκαρε τους τροχούς και κινήθηκε διαγώνια προς την έξοδο. Ο Σάινθ σήκωσε το πόδι από το γκάζι για να μην χτυπήσουν η αεροτομή της δεύτερης RB19 πέρασε ξυστά από το διαχύτη της άλλης και εν τέλει μ’ έναν τρόπο μαγικό, σα θαύμα Πασχαλιάτικο αποφεύχθηκε το κακό. Ωφελημένος ο Πιάστρι με τη McLaren που κέρδισε 3 θέσεις ανεβαίνοντας 3ος. Ο αγώνας άρχισε να βρίσκει μια ισορροπία και ήταν σαφές ότι ο Φερστάπεν δεν είχε τη συνήθη διαφορά ρυθμού που θα του επέτρεπε να απομακρυνθεί από τους άλλους. Αντίθετα ο Πιάστρι είχε την ταχύτητα, να περάσει τη Ferrari του Λεκλέρκ στον 3ο γύρο και ν’ ανέβει 2ος.
Οι κόκκινοι ακόμη μια φορά επέδειξαν άρνηση να διαχειριστούν τη διαφορά ρυθμού ανάμεσα στους δυο οδηγούς με αποτέλεσμα ο Σάινθ που είχε την ταχύτητα σ’ αυτό το σημείο να μείνει πίσω από το Λεκλέρκ. Αντίστοιχα τα προβλήματα ρυθμού της Red Bull ήταν σαφή και από την αδυναμία του Πέρεζ να πιέσει το Σάινθ για την 4η θέση. Αντίθετα ο Μεξικάνος αναγκάστηκε να δώσει μάχη για την 5η θέση προσπαθώντας να κρατήσει πίσω του το Νόρις. Ήταν τέτοια η πίεση που υποχρέωσε τους μηχανικούς της Αυστριακής ομάδας να καλέσουν το Μεξικάνο για αλλαγή ελαστικών στον 17ο γύρο.
Ο Πέρεζ όπως και οι περισσότεροι πρωτοπόροι είχε εκκινήσει με τη μέση γόμα και σ΄ αυτό το σημείο έβαλε τη σκληρή. Η αλλαγή τον έριξε στην 10η θέση. Το παράδειγμά του ακολούθησαν τόσο ο Λεκλέρκ στον 19ο γύρο που έπεσε στην 6η θέση μετά την αλλαγή. Σ’ εκείνο το σημείο ο Νόρις έχει βρεθεί 4ος ενώ ανάμεσά στο Μονεγάσκο και το Βρετανό βρίσκεται ο Χάμιλτον με την Mercedes που είχε εκκινήσει με τη σκληρή γόμα.
Στον 22ο γύρο μπαίνει και ο Φερστάπεν για αλλαγή ελαστικών και ο Πιάστρι βρίσκεται να οδηγεί την κούρσα έχοντας πίσω του, Σάινθ και Νόρις που επίσης δεν είχαν μπει στα πιτ. Ο Φερστάπεν δεν μπόρεσε ως τότε να φτιάξει διαφορά ασφαλείας ώστε να παραμείνει 1ος, έτσι έπεσε στην 4η θέση. Ενδεικτικό των προβλημάτων που αντιμετώπιζε ότι έχασε τα φρένα και πήρε σβάρνα μια κορίνα. Ήταν σαφές σ’ αυτό το σημείο ότι αν έβγαινε ένα αυτοκίνητο ασφαλείας εκεί θα άλλαζε τη δυναμική του αγώνα. Πράγματι έκανε το θαύμα του ο Μάγκνουσεν, προσπαθώντας να περάσει το Σάρτζαντ, τράκαραν και ο Αμερικάνος χτύπησε τα προστατευτικά σπάζοντας την πίσω πτέρυγα της Williams. Το αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε υποχρεωτικά ο Σάρτζαντ εγκατέλειψε, ο Μάγκνουσεν πήρε ποινή 10 sec. Οι Πιάστρι και Σάινθ έσπευσαν να εκμεταλλευτούν την κατάσταση και έπεσαν στην 4η και 5η θέση. Ο Αυστραλός έμεινε μπροστά από τον Ισπανό. Ο Νόρις άργησε ένα γύρο να μπει για αλλαγή και βγαίνοντας ήταν επικεφαλής του αγώνα. Εδώ υπήρξε κακή διαχείριση του αυτοκινήτου ασφαλείας που «έπιασε» το 2ο στη συγκεκριμένη περίπτωση το Φερστάπεν.
Όταν ο αγώνας βρήκε τον κανονικό του ρυθμό ο Νόρις όχι μόνο διατηρούσε το προβάδισμά του αλλά άνοιξε την διαφορά του από το Φερστάπεν που δεν μπορούσε ν’ ακολουθήσει τη McLaren. Αντίστοιχα η Ferrari στα χέρια του Λεκλέρκ δεν μπορούσε να πλησιάσει τη Red Bull. Ο Μονεγάσκος οδηγός ταλαιπωρήθηκε κατά τη διάρκεια του αγώνα, καθώς δεν δούλευε το δοχείο υγρών από το οποίο πίνουν οι οδηγοί. Πιο πίσω οι Πιάστρι και Σάινθ μονομάχησαν ο Ισπανός πέρασε ακουμπώντας τον Αυστραλό στην εμπρός αεροτομή, όταν φρέναρε οριακά και έχασε στιγμιαία το πίσω μέρος της Ferrari. Ο Πιάστρι αναγκάστηκε ν’ αλλάξει αεροτομή και βρέθηκε εκτός δεκάδας. Οι αγωνοδίκες εξέτασαν το συμβάν και έδωσαν στο Σάινθ ποινή 5 sec. Αυτό τον έριξε εν τέλει στην 5η θέση πίσω από τον Πέρεζ.
Το πέσιμο της καρό σημαίας βρήκε το Νόρις να πανηγυρίζει έξαλλα την πρώτη νίκη της καριέρας του: «Καιρός ήταν. Τι απίστευτη κούρσα! Ήταν κάτι που περίμενα πολύ καιρό, τελικά τα κατάφερα. Είμαι τόσο χαρούμενος για όλη την ομάδα μου, επιτέλους τους ανταπέδωσα. Ήταν μια μεγάλη μέρα, ένας δύσκολος αγώνας, αλλά τελικά είμαι στην κορυφή, οπότε είμαι στο φεγγάρι. Όλο το Σαββατοκύριακο πήγε καλά, απλά είχα κάποιες μικρές αναποδιές κατά τη διάρκεια. Ήξερα από την Παρασκευή ότι είχαμε τον ρυθμό, απλά μερικά λάθη εδώ κι εκεί δεν μου επέτρεψαν να το δείξω. Σήμερα καταφέραμε να τα κάνουμε όλα σωστά. Πετύχαμε την τέλεια στρατηγική, όλα απέδωσαν. Ευχαριστώ στη McLaren, όλους, και πρέπει φυσικά να αναφέρω τη μαμά και τον μπαμπά μου. Πολλοί άνθρωποι με αμφισβήτησαν κατά τη διάρκεια της πορείας μου. Έχω κάνει πολλά λάθη τα τελευταία πέντε χρόνια, στη σύντομη καριέρα μου, αλλά σήμερα δεν έκανα, αυτό αξίζει στην ομάδα. Έμεινα με τη McLaren επειδή πίστευα σε αυτούς. Σήμερα αποδείχτηκε ότι είχα δίκιο».
Από την πλευρά του Φερστάπεν συνεχάρη το νικητή: ««Τελικά σήμερα δεν ήμασταν αρκετά γρήγοροι. Το αυτοκίνητο ασφαλείας δεν μας βοήθησε, αλλά είχαμε πολλές ευκαιρίες να κερδίσουμε τον αγώνα, δυστυχώς μας έλειπε ο ρυθμός. Μετά το τέλος του αγώνα διαπιστώσαμε επίσης ότι το πάτωμα ήταν κατεστραμμένο και είχε μια τρύπα ίσως προκλήθηκε όταν χτύπησα τον κώνο. Παλεύαμε με τα ελαστικά και την ισορροπία του μονοθεσίου όλο το Σαββατοκύριακο και ποτέ δεν ένιωσα πολύ άνετα. Δεν ήταν το καλύτερο μας Σαββατοκύριακο και πραγματικά δείχνει ότι όλα πρέπει να λειτουργούν καλά για να κερδίσουμε αγώνες και δεν είναι τόσο εύκολο, όσο νομίζει ο κόσμος. Ωστόσο, είμαι χαρούμενος για τον Λάντο. Η πρώτη νίκη είναι πάντα συναισθηματική, οδήγησε άψογα και του άξιζε σήμερα».
Ο Λεκλέρκ παραδέχτηκε πως στη Ferrari πρέπει να κάνουν δουλειά για να φτάσουν την McLaren:
«Δεν είχα καλή εκκίνηση, μόλις άφησα τον συμπλέκτη, γλίστρησαν τα λάστιχα. Είδα τον Τσέκο στα δεξιά, αλλά δεν είχε πρόσφυση εκεί και μπλόκαρε σκέφτηκα ότι θα τρακάρουμε, αλλά ευτυχώς για όλους, βγήκαμε από την πρώτη στροφή χωρίς ζημιές. Σήμερα υστερούσαμε σε ρυθμό, αλλά κάναμε το καλύτερο δυνατό. Προφανώς ήμασταν άτυχοι με το αυτοκίνητο ασφαλείας. Ο συγχρονισμός του αυτοκινήτου ασφαλείας δεν ήταν καλός για εμάς, καταλήξαμε να έχουμε τα πιο φθαρμένα λάστιχα από όλους τους οδηγούς μπροστά. Αλλά τα καταφέραμε αρκετά καλά, οπότε η 3η θέση ήταν το καλύτερο που μπορούσαμε να κάνουμε και θα πρέπει να είμαστε ικανοποιημένοι με αυτό. Χαίρομαι πολύ για τον Λάντο, το αξίζει. Πολύ συχνά έφτανε κοντά, αλλά για τον ένα ή τον άλλο λόγο δεν τα κατάφερνε. Σήμερα έκανε μια απίστευτη δουλειά και όλο το Σαββατοκύριακο ήταν συγκεντρωμένος. Τώρα εμείς πρέπει να φέρουμε τις αναβαθμίσεις πολύ γρήγορα για να τον προλάβουμε».
Στη Σαγκάη πριν από δύο εβδομάδες, ο οδηγός της McLaren είχε εξασφαλίσει την 15η του παρουσία στο βάθρο χωρίς νίκη, που ήταν ρεκόρ, αυτό το αρνητικό ρεκόρ έληξε. Ο Νόρις έγινε ο 114ος οδηγός που έχει κερδίσει τουλάχιστον ένα Grand Prix και για τη McLaren ήταν η 184η νίκη, η πρώτη από τη Monza του 2021, όταν ο Ρικιάρντο είχε κερδίσει μπροστά από το Νόρις.
Όσον αφορά στη διαχείριση των ελαστικών συνολικά ολοκληρώθηκαν 1110 γύροι, μόνο ο Σάρτζαντ (Williams) εγκατέλειψε στον αγώνα. Η μέση γόμα C3 έκανε την περισσότερη δουλειά (562 γύροι, 50,6%) με ελαφρώς μεγαλύτερη απόσταση από τη σκληρή γόμα C2 (504 γύροι, 45,4%). Η μαλακή γόμα C4 χρησιμοποιήθηκε μόνο από τους δύο οδηγούς της Sauber, από τον Μπότας για τους πρώτους 11 γύρους και από τον Ζου από την αλλαγή ελαστικών του μέχρι την καρό σημαία. Επίσης την έβαλε ο Άλμπον στους τελευταίους 4 γύρους.
Η τελική κατάταξη ήταν:
Η βαθμολογία των οδηγών διαμορφώθηκε ως εξής: Φερστάπεν 136, Πέρεζ 103, Λεκλέρκ 98, Νόρις 83, Σάινθ 83. Αντίστοιχα στους κατασκευαστές: Red Bull 239 βαθμούς, Ferrari 187, McLaren 124 και Mercedes 64.
Επόμενος αγώνας στις 19/5 το GP της Ίμολα.
Διαβάστε επίσης
Το χαμένο στοίχημα για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Πρόγραμμα Υποτροφιών COSMOTE: €500.000 σε 30 πρωτοετείς φοιτητές με οικονομικές και κοινωνικές δυσκολίες
- Βρετανία: Σε υψηλό 8μήνου ο πληθωρισμός τον Νοέμβριο
- Συρία:«Η μεταβατική κυβέρνηση δεν θα πρέπει να αποκλείσει κανένα» λέει ο ηγέτης της εξόριστης αντιπολίτευσης
- Κικίλιας: Αναβαθμίζουμε το 112 για πρώτη φορά μετά το 2014