Ο Ολλανδός πρωταθλητής έχει κάνει το απόλυτο μέχρι σήμερα με δυο pole και μια νίκη, απομένει το GP (απευθείας 23:00 ΑΝΤ1+).

Ο Φερστάπεν που γκρίνιαζε χτες στο Sprint Race για την ισορροπία κρατήματος της RB19 βρήκε την ταχύτητα να πάρει την pole στις κατατακτήριες δοκιμές του κυρίως αγώνα. Μάλιστα ο χρόνος του ήταν βελτιωμένος κατά 4 δέκατα σε σχέση με την επίδοσή του στο Sprint Qualifying. Αντίστοιχη βελτίωση παρουσίασε και ο Λεκλέρκ που όπως την πρώτη φορά έτσι και την δεύτερη κατάφερε να σημειώσει το δεύτερο ταχύτερο χρόνο. Πιο πίσω ο Σάινθ έφερε τη 2η Ferrari στην 3η θέση με τη διαφορά του από τον Μονεγάσκο συναθλητή του στα χιλιοστά του δευτερολέπτου. Ο Φερστάπεν είναι ταχύτερος τόσο στις ελεύθερες δοκιμές όσο και στις δυο περιόδους κατατακτήριων δοκιμών ενώ κέρδισε και τον αγώνα σπριντ. Η pole στο GP ήταν και η πρώτη στη συγκεκριμένη πίστα όπου έχει κερδίσει τα δυο προηγούμενα χρόνια.

1

Ο Φερστάπεν έκανε τη διαφορά από το Λεκλέρκ στο δεύτερο μέρος της πίστας εκεί συγκέντρωσε και τα 141 χιλιοστά που ήταν ταχύτερος. Ο οδηγός της Ferrari ήταν ταχύτερος στον πρώτο τομέα κατά 74 χιλιοστά, ακριβώς τον ίδιο χρόνο με τον οποίο ο Ολλανδός ήταν ταχύτερος στον τρίτο τομέα. Η δεύτερη σειρά είναι ομοιόμορφη με τον Κάρλος Σάινθ (3ος, 127”455) πίσω από το Φερστάπεν και τον Πέρεζ (4ος, 1’27”460) πίσω από το Λεκλέρκ.

Στις κατατακτήριες δοκιμές οι συνθήκες της πίστας βελτιώθηκαν περίπου στο μέσο. Μετά λίγοι από τους οδηγούς που είχαν φτάσει στην πρώτη δεκάδα κατάφεραν να βελτιώσουν την επίδοσή τους στη δεύτερη προσπάθεια. Στην πραγματικότητα, η διαφορά απόδοσης σε έναν γρήγορο γύρο μεταξύ της μέσης γόμας C3 και της μαλακής γόμας C4, ήταν της τάξεως των τριών έως τεσσάρων δέκατων, σημαντικά μικρότερη από τις προσομοιώσεις. Μάλιστα οδηγοί όπως οι Νόρις, Χάμιλτον και Ράσελ προσπάθησαν να σημειώσουν την ταχύτερη επίδοσή τους με τη μέση γόμα.

Ο Φερστάπεν έλαβε το βραβείο Pirelli Pole Position από τον κινηματογραφικό και τηλεοπτικό παραγωγό Jerry Bruckheimer. Μεταξύ των πιο γνωστών έργων του είναι ταινίες συμπαραγωγής με τον Don Simpson όπως το Flashdance, το Top Gun και το Bad Boys. Από τη δεκαετία του 2000 έχει επίσης βάλει το όνομά του στις ταινίες Πειρατές της Καραϊβικής, Περλ Χάρμπορ και, πιο πρόσφατα, Top Gun: Maverick, μαζί με τις τηλεοπτικές σειρές, CSI, Cold Case και Without A Trace. Ο Bruckheimer είναι ένας από τους παραγωγούς της ταινίας για τη Formula 1, σε σκηνοθεσία Joseph Kosinski με τον Brad Pitt στον πρωταγωνιστικό ρόλο. Αναμένεται να κυκλοφορήσει το 2025.

Μιλώντας σχετικά ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Μάριο Ίσολα τόνισε: «Μέχρι στιγμής, αυτό το Σαββατοκύριακο έχει δώσει αρκετή τροφή για σκέψη όσον αφορά τη συμπεριφορά των ελαστικών. Εξετάζοντας τα δεδομένα της Pirelli σε συνδυασμό με αυτά που παρείχαν οι ομάδες, έχουμε τώρα ενδείξεις που θα μας οδηγήσουν στην ανάλυση των δεδομένων που αποκτήθηκαν μέχρι στιγμής. Πρέπει να καταλάβουμε γιατί η διαφορά στην απόδοση μεταξύ της μέσης γόμας και της μαλακής γόμας ήταν τόσο μικρή και γιατί οι χρόνοι προκριματικών ήταν πιο αργοί από πέρυσι κατά περίπου τέσσερα δέκατα, συνολικά δημιουργείται ένα κενό σχεδόν ενός δευτερολέπτου σε σύγκριση με την προσομοίωση μας. Θα δούμε πάνω απ’ όλα πώς συμπεριφέρθηκε η μαλακή γόμα στην επιφάνεια της πίστας. Τα δεδομένα μας δείχνουν πως η διαδρομή είναι πιο λεία φέτος. Όσον αφορά στη στρατηγική, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η μία στάση είναι σαφώς η πιο γρήγορη επιλογή. Ο αγώνας Sprint έδειξε ότι η μαλακή γόμα μπορεί να χρησιμοποιηθεί. Η σκληρή γόμα C2 θα είναι σίγουρα το απόλυτο φαβορί, οι συνδυασμοί του με τη C3 και τη C4 είναι εφικτοί».

Ενδιαφέρον έχει η περίπτωση του Ρικιάρντο ο οποίος εκκινεί τελευταίος. Ο Αυστραλός οδηγός στις κατατακτήριες δοκιμές του Sprint είχε καταταγεί 4ος και διατήρησε αυτή τη θέση στον αγώνα. Στις κατατακτήριες δοκιμές αγώνα όμως δεν μπόρεσε να βρει πρόσφυση: «Με το τελευταίο σετ ελαστικών άρχισα να γλιστρώ από τη στροφή 1 και αυτό το μοτίβο συνεχίστηκε. Αυτό που ήταν περίεργο είναι ότι ξεκίνησε ήδη από την αρχή του γύρου, επομένως είναι ένα από αυτά τα πράγματα με αυτό το άθλημα που σε αντιμετωπίζει καλά μέχρι που δεν το κάνει. Θα το εξετάσουμε, αλλά όλα φαίνονταν σωστά ξεκινώντας τον γύρο, οπότε είναι ένα από αυτά τα πράγματα. Απλώς δεν είχαμε την πρόσφυση σε αυτό το δεύτερο σετ – τόσο απλό». Ο Ρικιάρντο κατετάγη 18ος αλλά έχει και ποινή 3 θέσεων από το Κινέζικο GP όπου προσπέρασε υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας οπότε θα εκκινήσει τελευταίος.

Η σημερινή σειρά εκκίνησης είναι:

Ο αγώνας εκκινεί στις 23:00 και θα μεταδοθεί απευθείας από το ΑΝΤ1+.

Διαβάστε επίσης 

F1 Μαϊάμι, Sprint: Νίκη Φερστάπεν!