ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
Με την ναυτιλιακή Evalend Shipping του εφοπλιστή Κρίτωνα Λεντούδη συνδέουν ναυλομεσιτικές πηγές την παραγγελία δύο LNG carriers, στο ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries.
Ο όμιλος της Νοτίου Κορέας Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) στον οποίο υπάγεται το συγκεκριμένο ναυπηγείο έκανε γνωστό ότι υπέγραψε συμβόλαιο για την κατασκευή δύο τέτοιων πλοίων, χωρίς να αποκαλύψει το όνομα του αγοραστή.
Σύμφωνα με το tradewinds, πηγές της βιομηχανίας LNG που παρακολουθούν τα νεότευκτα του συγκεκριμένου κλάδου, κατονόμασαν την Evalend Shipping ως την εταιρεία πίσω από την παραγγελία, υποστηρίζοντας ότι πρόκειται για δύο options που διατηρούσε από προηγούμενη συμφωνία.
Όπως αναφέρει η HD KSOE η παράδοση των πλοίων έχει προγραμματιστεί για τον Μάιο του 2028, ενώ το κόστος τους θα ανέλθει στα 269,1 εκατ. δολάρια έκαστο. Πρόκειται για δύο από τα ακριβότερα νεότευκτα πλοία μεταφοράς LNG που έχουν συμφωνηθεί μέχρι σήμερα.
Σημειώνεται ότι ο γνωστός πλοιοκτήτης έχει σε εξέλιξη πολύ μεγάλο ναυπηγικό πρόγραμμα αξίας άνω των 2,5 δισ. δολαρίων, για την κατασκευή 20 και πλέον πλοίων, διαφόρων κατηγοριών.
Εισήλθε στον κλάδο των LNG carriers στα μέσα του 2023, οριστικοποιώντας τη σύμβαση για τα δύο πρώτα πλοία τον περασμένο Αύγουστο. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις ναυλομεσιτών, το κόστος τους είναι περίπου 260 εκατομμύρια δολάρια το καθένα και θα παραδοθούν το δεύτερο εξάμηνο του 2027.
Τον Νοέμβριο, η Evalend προχώρησε σε νέα παραγγελία για δύο ακόμη LNG carriers, σε τιμή περίπου 262,7 εκατομμυρίων δολαρίων το καθένα, με ημερομηνία παράδοσης έως τον Φεβρουάριο του 2028.
Η οικογένεια Λεντούδη στη ναυτιλία
Η οικογένειας Λεντούδη άρχισε να δραστηριοποιείται στη ναυτιλία το 1965, όταν τα αδέλφια Γεώργιος και Ευάγγελος Λεντούδης αποφάσισαν να επενδύσουν στη θάλασσα ιδρύοντας την ναυτιλιακή εταιρεία Leduma Compania Maritima, η οποία διαχειρίζονταν πλοία γενικού φορτίου.
Την επόμενη δεκαετία αποφάσισαν να ακολουθήσουν χωριστούς δρόμους.
Ο Γεώργιος Λεντούδης δημιούργησε την ναυτιλιακή εταιρεία Glentmar Compania Maritima, που αργότερα ανέλαβε ο γιος του, Κώστας.
Ο Ευάγγελος Λεντούδης, ίδρυσε την Evalend Shipping το 1972. Μετά τον θάνατο του, το 1984, τα ηνία της ναυτιλιακής ανέλαβε ο Κρίτων.
Μέχρι τις αρχές της δεκαετία του 2000 η ναυτιλιακή έδωσε βάρος στην διαχείριση πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, ενώ από το 2005 και μετά επένδυσε στα πετρελαιοφόρα.
Σήμερα, μετά από 50 χρόνια επιτυχημένης πορεία στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία, η Evalend Shipping διαθέτει στόλο με πάνω από 50 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 4,4 εκατ. dwt.
Διαβάστε ακόμη:
Petrofin: Κυρίαρχες οι ελληνικές τράπεζες στη ναυτιλιακή χρηματοδότηση – Πρωτιά για την Eurobank
Το τέταρτο νεότευκτο για τον Αριστείδη Πίττα για την Euroseas
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Υπουργείο Ανάπτυξης: Πρόστιμα ύψους 5,5 εκατ. ευρώ σε οκτώ πολυεθνικές – Ποιες είναι
- ΙΤΕΠ: «Υψηλή» και «άνιση» φορολογία στα Ξενοδοχεία – Το 19% του κόστους παραγωγής αντιστοιχεί σε φόρους
- Δημοσκόπηση GPO: Η ΝΔ διατηρεί προβάδισμα ασφαλείας από το ΠΑΣΟΚ – Τρίτο κόμμα το ΚΚΕ – Οκτακομματική Βουλή
- Ελληνικό Δημοσιονομικό Συμβούλιο: Θετικές προοπτικές για την οικονομία το 2025 – Σημαντικές εξωτερικές προκλήσεις