ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Στην πραγματικότητα, ο μέσος όρος της τιμής spot για το μήνα Απρίλιο, στα μεγάλα φορτηγά Capesize πλοία, κατέληξε να είναι περίπου 40% χαμηλότερος απ’ ότι αναμενόταν ένα μήνα πριν, αντικατοπτρίζοντας έτσι την υπερβολική μάλλον αισιοδοξία που υπήρχε στον κλάδο του ξηρού χύδην φορτίου για τη μελλοντική πρόοδο των τιμών των ναύλων.
Είναι δύσκολο να εντοπιστεί ένας συγκεκριμένος λόγος για μία τέτοια υποαπόδοση σε σύγκριση με τις προσδοκίες που υπήρχαν. Η αγορά των freight futures βέβαια είναι γνωστή για την ενίοτε προβολή της ισχύουσας τάσης στο μέλλον, κάτι το οποίο θεωρούμε απερίσκεπτο σε ένα κυκλικό κλάδο όπως είναι η ναυτιλία.
Για την ώρα, οι μέσες spot τιμές στα ναύλα των Capesize παραμένουν κάπου ανάμεσα στα 15.000 με 20.000 δολάρια την ημέρα, με την αγορά όμως του βόρειου Ατλαντικού να βρίσκεται κάτω από τις 10.000 δολάρια.
Οι πρώτες ενδείξεις υποδηλώνουν μέτρια δραστηριότητα βραχυπρόθεσμα, παρά το γεγονός ότι η καμπύλη των futures παραμένει πολύ υψηλότερα σε σχέση με τις spot τιμές.
Η αγορά των ναύλων στο ξηρό φορτίο, σαν κατηγορία επένδυσης, είναι ιδιαίτερα ευμετάβλητη και ιδανική για trading. Παρόλα αυτά, η επίπεδη και «ανηφορική» καμπύλη που βλέπουμε στα futures αποτελεί απόδειξη της διαφορετικής ψυχολογίας που διακατέχει τους traders των freight futures.
Τους επόμενους μήνες, αναμένουμε μικρότερο όγκο συναλλαγών σιδηρομεταλλεύματος, κάτι που θα περιορίσει τη ροή των φορτίων, αναφέρει ο κ. Σοφιός. Η έντονη δραστηριότητα που βιώσαμε κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου έχει ήδη απορροφηθεί από τις χαλυβουργίες.
Επιπλέον, με την αναμενόμενη κακοκαιρία στη Δυτική Αφρική, μία σημαντικά αναπτυσσόμενη περιοχή εξαγωγής βωξίτη, παραμένει ο κίνδυνος οι τιμές spot στα ναύλα να μην καταφέρουν να συμβαδίσουν με την καμπύλη των futures που βρίσκεται αρκετά υψηλότερα.
Βέβαια, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι διαταραχές που υπάρχουν σε διάφορα σημεία του πλανήτη, και περιορίζουν την προσφορά πλοίων (Ερυθρά Θάλασσα, Διώρυγα Παναμά), εξακολουθούν να υφίστανται και παραμένουν οδηγός για μία πιο σφικτή ισορροπία στην αγορά. Όμως, το αρχικό σοκ έχει πλέον ξεπεραστεί.
Η διαθέσιμη προσφορά πλοίων μπορεί τώρα να είναι καλύτερα προσαρμοσμένη σε αυτό που πιστεύουμε πως πρόκειται να συμβεί κατά τη διάρκεια των επόμενων μηνών, δηλαδή σε ένα περιβάλλον βραδύτερης αύξησης της ζήτησης.
Οι Breakwave Advisors προσφέρουν υπηρεσίες Διαχείρισης Επενδύσεων (Asset Management) στους τομείς του Shipping και των Commodities. Έχουν την έδρα τους στη Νέα Υόρκη και είναι οι δημιουργοί του Breakwave Dry Bulk Shipping ETF (NYSE: BDRY) και του Breakwave Tanker Shipping ETF (NYSE: BWET).
Διαβάστε ακόμη:
Στυλιανίδης: Η ασφάλεια των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών είναι για μας πρώτη προτεραιότητα
Seafarers Happiness Index: Θετικά τα ευρήματα ευτυχίας για τους ναυτικούς κατά το τρέχον έτος
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Σωκράτης Φάμελλος: Είναι μια καλή μέρα για τον ΣΥΡΙΖΑ, είναι μια καλή μέρα για την αριστερά
- Τουρισμός: Πανευρωπαϊκή πρωτιά της Ελλάδας στη φορολογία των ξενοδοχείων
- Γιώργος Οικονόμου: Επιμένει για την «άλωση» της Performance με στόχο την Αλίκη Παληού, η οποία «πυροβολεί» στο αδύνατο σημείο του
- Τι μαγειρεύει ο maître Λιβάνιος, τα ραντεβού του Εξάρχου και το ράλι στην Αττικής, τα μυστικά της ΓΕΚ και τα 19 ευρώ, το beef Σταϊκούρα – Ταχιάου, τι θα στηρίξει ο Μηταράκης, και ο καινοτόμος Ρέμος