Πριν λίγες ημέρες ο Τζιανλουίτζι Απόντε δημοσιοποίησε την προσφορά του για την εξαγορά της νορβηγικής Gram Carriers, συνολικού ύψους 700 εκατομμυρίων δολαρίων. Η κίνηση αυτή, κινητοποίησε τον πρωταγωνιστή στον τομέα μεταφοράς αυτοκινήτων, Εμανουέλε Γκριμάλντι.

Ο ιταλός εφοπλιστής, αντέδρασε αμέσως και απέκτησε μερίδιο 5,12% της Höegh Autoliners, και είναι  ο δεύτερος μεγαλύτερος μέτοχος της εταιρείας.

Ο Εμανουέλε Γκριμάλντι αγόρασε πάνω από 9,78 εκατομμύρια μετοχές αξίας περίπου 1 δισεκατομμυρίου κορώνες (λίγο κάτω από 85 εκατομμύρια ευρώ ) σε σημερινή τιμή αγοράς.

Οι φήμες για ενδεχόμενη εξαγορά της νορβηγικής εταιρείας από τον όμιλο Grimaldi κυκλοφορούν από πέρυσι, όταν η Maersk έθεσε προς πώληση την Höegh Autoliners.

Η επιχειρηματική αυτή κίνηση ερμηνεύεται ως προπαρασκευαστική για την εξαγορά της νορβηγικής ναυτιλιακής εταιρείας που ειδικεύεται στη θαλάσσια μεταφορά νέων αυτοκινήτων και είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο του Όσλο.

Η έλλειψη χωρητικότητας μετά από μια δεκαετία περιορισμένων παραγγελιών έχει ενισχύσει την αξία των πλοίων της κατηγορίας αυτής. .

Η εταιρεία του Εμανουέλε Γκριμάλντι, διαθέτει σήμερα περίπου 25 πλοία μεταφοράς μεταφορείς, και σχεδιάζει να επεκτείνει τον στόλο της, ο οποίος πρόκειται να υποδεχθεί 20 νέα πλοία τα επόμενα δύο χρόνια.

Η Höegh Autoliners, με επικεφαλής τον Andreas Enger , διαχειρίζεται 40 πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων και έχει παραγγείλει 12 πλοία πολλαπλών καυσίμων (όλα με LNG με δυνατότητα μελλοντικού ανεφοδιασμού μεθανόλης και αμμωνίας) και πλοία κλάσης 9.100 ceu με καθαρό μηδενικό άνθρακα, για παράδοση από 2024 έως 2027 .

Υπενθυμίζεται ότι η MSC του Τζιανλουίτζι Απόντε κατέθεσε προσφορά εξαγοράς για την εταιρεία της Νορβηγίας Gram Carriers που είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο του Όσλο.

Η προσφορά έχει ήδη την υποστήριξη των βασικών μετόχων της εταιρείας που δραστηριοποιείται στον κλάδο των car carrier και στις θαλάσσιες μεταφορές αυτοκινήτων.

Η Mediterranean Shipping Company προσφέρθηκε να αγοράσει την GCC για 7,6 δισεκατομμύρια νορβηγικές κορώνες (700 εκατομμύρια δολάρια), που ισοδυναμεί με 263,69 κορώνες ανά μετοχή .

Το διοικητικό συμβούλιο του GCC αποφάσισε ομόφωνα να συστήσει στους μετόχους να αποδεχτούν την προσφορά.

Ο στόχος της MSC είναι να επεκτείνει την παρουσία του ομίλου στην αγορά των μεταφορών αυτοκινήτων δια θαλάσσης, σε μια εποχή που στον κλάδο υπάρχουν αυξημένες εξαγωγές των Κινέζων κατασκευαστών.

«Αυτή η αγορά, επισημαίνει η κοινή ανακοίνωση MSC-GCC, παρουσιάζει επιχειρηματικά στοιχεία που είναι γνωστά στον όμιλο MSC, ο οποίος διαθέτει ήδη δύο πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων, χωρητικότητας 6.700 ισοδύναμων μονάδων αυτοκινήτου (CEU) το καθένα, και μεταφέρει τακτικά στα πλοία του με εμπορευματοκιβώτια, σημαντικό όγκο αυτοκινήτων σε κοντέινερ)» και προσθέτει: «Η GCC, με τον σημερινό του στόλο με 18 ιδιόκτητων πλοίων μεταφοράς αυτοκινήτων και την τεχνογνωσία που διαθέτει στη διαχείριση και λειτουργία, θα έχει μεγάλη αξία για το MSC στο μέλλον. Ταυτόχρονα, η συναλλαγή θα επιτρέψει στην GCC και στους πελάτες της να επωφεληθούν από την παγκόσμια εμπειρία logistics και το αποτύπωμα της MSC».

Το διοικητικό συμβούλιο έλαβε την εισήγηση από την Abg Sundal Collier, η οποία καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η τιμή προσφοράς είναι δίκαιη από οικονομική άποψη.

Διαβάστε επίσης:

Ocean Pal (Αλίκη Παληού): Εξασφάλισε έσοδα 2,64 εκατ. δολάρια

Αγγελική Φράγκου: Συνεχίζει την αναδιάρθρωση του στόλου της – Θεαματικά κέρδη για την μετοχή στο τετράμηνο

Capital Product Partners (Βαγγέλης Μαρινάκης): Εκτίναξη κερδών και εσόδων το πρώτο τρίμηνο του 2024