Στη Ford, η πολυετής εμπειρία και η τεχνογνωσία δίνουν την ευχέρεια σε μηχανικούς και σχεδιαστές, να σχεδιάζουν και να κατασκευάζουν αυτοκίνητα που να προσφέρουν στους οδηγούς επιδόσεις και συναισθήματα. Στην κατηγορία των Crossover, το νέο Puma ST κάνει τη διαφορά.
Από τη στιγμή που η παραγωγή του Fiesta ST σταμάτησε, δεν υπάρχει hatchback μικρών διαστάσεων έκδοσης ST. Παρόλο που το Puma είναι μεγαλύτερο και σε άλλη κατηγορία, διαθέτει χαρακτηριστικά και συμπεριφορά εφάμιλλη, χωρίς να συγκρίνονται άμεσα. Αυτή τη στιγμή, αποτελεί ένα αυτοκίνητο με το οποίο μπορείς να κάνεις τα πάντα.
Η εμφάνισή του μαρτυρά τον χαρακτήρα του παρόλο που οι διαφορές με τις απλές εκδόσεις του Puma είναι λίγες.
Η χαρακτηριστική κυψελοειδής μάσκα σε χρώμα piano black και σχήμα που μοιάζει με χαμόγελο, όπως επίσης στο ίδιο χρώμα και ίδιας σχεδιαστικής δυναμικής το κατώτερο τμήμα του εμπρός προφυλακτήρα με ένα μικρό πτερύγιο το οποίο αναγράφει Ford Perfomance, συντελούν στην αεροδυναμική και προσδίδουν σπορ χαρακτήρα.
Η led γραμμή στο περίγραμμα των φωτιστικών σωμάτων, σχηματίζει το γράμμα G, αποτελώντας μια σχεδιαστική λεπτομέρεια φρέσκου αέρα, προκαλώντας εντύπωση στον οδηγό του προπορευόμενου αυτοκινήτου που θα το δει στον μεσαίο καθρέπτη του και θα κάνει στην άκρη με την θέλησή του.
Ζάντες ελαφρού κράματος 19″ σε γκρι ματ χρώμα και κόκκινες δαγκάνες φρένων, καθρέπτες σε μαύρο χρώμα, σκουρόχρωμα τζάμια για τους πίσω επιβάτες και μαύρη οροφή κάνουν πολύ ωραία αντίθεση με το χρώμα Azura Blue του αυτοκινήτου δοκιμής.
Τα φτερά μοιάζουν πιο πρησμένα και αυτό οφείλεται πως τα φρύδια πάνω από τον θόλο είναι στο ίδιο χρώμα με το υπόλοιπο αυτοκίνητο.
Το πίσω μέρος κοσμεί μια αεροτομή μαύρου χρώματος ως προέκταση της οροφής, ενώ τα διαιρούμενα led φανάρια οβάλ σχήματος σε συνδυασμό με τα κάθετα ανακλαστικά στον προφυλακτήρα αναδεικνύουν τον αθλητικό του χαρακτήρα.
Διπλή απόληξη εξάτμισης, το όνομα του μοντέλου με μαύρα γράμματα στην μέση του πορτ μπαγκάζ και έμβλημα ST με κόκκινα γράμματα το καθιστούν ξεχωριστό. Στο άνοιγμα της πόρτας, καλύμματα μαρσπιέ Ford Performance σε προδιαθέτουν ευχάριστα να μπεις και να κάτσεις στα σπορ μπάκετ καθίσματα ημιδερμάτινης επένδυσης με κόκκινες ραφές.
Τα καθίσματα στηρίζουν το σώμα οδηγού και συνοδηγού, είναι και θερμαινόμενα για τις πιο κρύες μέρες.
Τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών με φλατ κάτω μέρος, κόκκινη ραφή και ωραίας αίσθησης ανατομικές λαβές. Ο οδηγός μπορεί από το τιμόνι να χειριστεί τον ήχο, να απαντήσει κλήσεις κινητού, το αυτορρυθμιζόμενο σύστημα σταθερής ταχύτητας, να διαλέξει το προφίλ οδήγησης (S) εύκολα και άμεσα, να αλλάξει σχέσεις με τα paddles που βρίσκονται από πίσω και να διαχειριστεί τις πληροφορίες που χρειάζεται να βλέπει στον ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,8″.
Η οθόνη αφής 14″ για το σύστημα ψυχαγωγίας διαθέτει λειτουργικό Sync με δυνατότητα ασύρματων ενημερώσεων, πλοήγηση και ασύρματη σύνδεση Apple car play & Android auto για ακόμη μεγαλύτερη αξιοποίηση των εφαρμογών του κινητού μας.
Αρκετοί αποθηκευτικοί χώροι στις πόρτες, στην κεντρική κονσόλα και ανάμεσα στα καθίσματα με διακριτικό led φωτισμό, θύρα φόρτισης USB, διζωνικός κλιματισμός με επιλογή θερμαινόμενου εμπρός και πίσω παρμπρίζ ώστε να ξεπαγώνει και να ξεθολώνει άμεσα.
Ο χώρος για τους πίσω επιβάτες είναι επαρκής και μάλιστα οι επιβάτες στα πίσω καθίσματα απολαμβάνουν την άνεση αλλά και πλήρη ορατότητα στο εξωτερικό περιβάλλον.
Στο πορτμπαγκάζ υπάρχει η καινοτομία Megabox με ρυθμιζόμενο δάπεδο χώρου αποσκευών προσφέροντας ευελιξία στην διαχείριση φόρτωσης και είναι στα 456 lt, ενώ σε διθέσια διαμόρφωση φτάνει μέχρι και τα 1.216 lt.
Ψάχνοντας τα σωθικά του βρίσκουμε έναν τρικύλινδρο 1000άρη υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα απόδοσης 170ps/248Nm με ήπιο υβριδικό σύστημα για μείωση της κατανάλωσης. Είναι ζωηρός από τις χαμηλές στροφές και κρατάει την απόδοσή του σε ευρύ φάσμα, ενώ σε αυτή την «σπιρτάδα» μεγάλο ρόλο διαδραματίζει και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, το οποίο δρα άμεσα και δεν αφήνει κενά στις αλλαγές.
Με κίνηση στους εμπρός τροχούς, οι επιδόσεις 0-100km/h σε 7,4 sec και η τελική ταχύτητα στα 210 km/h προσφέρουν απολαυστική και ασφαλή οδήγηση καθώς οι προσπεράσεις γίνονται παιχνιδάκι.
Ο ήχος επίσης είναι μπάσος και ενισχύεται από τα ηχεία όταν επιλέγουμε το S mode, ενώ αφήνοντας το πεντάλ του γκαζιού ακούγονται και σκασίματα από την εξάτμιση με αποτέλεσμα να ζωγραφίζεται αυτό το ωραίο χαμόγελο στους επιβάτες.
Το βάρος στα 1.334kg παραμένει χαμηλά αν αναλογιστούμε πως πρόκειται για ένα αυτοκίνητο 4,2 m και κατηγορίας μικρού SUV.
Αξιοσημείωτο πως η κατανάλωση παρέμεινε σε χαμηλό επίπεδο κατά την διάρκεια της δοκιμής μας κυρίως εντός αστικού ιστού, στα 7,5 lt/100km, χωρίς να μπορούμε να κρύψουμε τις ορμές μας βυθίζοντας το δεξί πεντάλ λιγάκι παραπάνω σε μερικές περιπτώσεις. Αυτό σημαίνει πως μπορεί να πέσει και πιο χαμηλά, κάτω από τα 7lt/100km, με λίγη αυτοσυγκράτηση.
Το σωστό «στήσιμο» είναι εκείνο που θα αναδείξει τις επιδόσεις ενός αυτοκινήτου ώστε να τις εκμεταλλευτεί κατάλληλα ο οδηγός.
Στην επιλογή της ανάρτησης έχει επιτευχθεί ισορροπία ώστε να μην γέρνει αλλά ούτε και να κουράζει όταν κινούμαστε στους κακοτράχαλους δρόμους του αστικού δικτύου, παράλληλα ανταπεξέρχεται στις γρήγορες εναλλαγές πορείας χωρίς δυσκολία δίνοντας στιβαρή αίσθηση στον οδηγό.
Παρότι αρνητικά προκατειλημμένοι όσον αφορά στα επίπεδα άνεσης πριν την δοκιμή, οφείλουμε να ομολογήσουμε πως το Puma ST έχει τον τρόπο του, έχει χαρακτήρα και σε κερδίζει
Αντιστρεπτικές ράβδοι εμπρός και πίσω ενισχύουν την στιβαρότητα και σε συνδυασμό με το ακριβές σύστημα διεύθυνσης η απόκριση είναι γραμμική και επιτρέπει να σημαδέψουμε σωστά χωρίς να χρειάζονται μικροδιορθώσεις στο μέσο της στροφής.
Η αίσθηση του τιμονιού αλλάζει ανάλογα τις συνθήκες πίεσης ώστε να είναι ευέλικτο εντός πόλεως και πιο σκληρό όσο αυξάνεται η ταχύτητα. Ένα πολύ σημαντικό κομμάτι στην αγορά ενός αυτοκινήτου είναι και συστήματα ασφαλείας.
Το Puma ST εξοπλίζεται με όλα τα σύγχρονα συστήματα παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας, με εξαιρετική διαχείριση ώστε η παρεμβατικότητα να μην είναι ενοχλητική, αντιθέτως διευκολύνει το έργο του οδηγού στις καθημερινές του μετακινήσεις. Μερικά από αυτά είναι:
– Κατευθυντικοί προβολείς Matrix- LED με αντιθαμβωτική λειτουργία.
– Pre-Collision Assist (PCA) – Υποβοήθηση έναντι σύγκρουσης.
– Προειδοποίηση και υποβοήθηση διατήρησης στο κέντρο της λωρίδας.
– Σύστημα επιτήρησης τυφλών σημείων.
– Αυτορρυθμιζόμενο σύστημα σταθερής ταχύτητας (Adaptive Cruise Control).
– Προηγμένο σύστημα αναγνώρισης οδικών πινακίδων.
– Σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού.
– Αισθητήρες απόστασης στάθμευσης εμπρός και πίσω.
– Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες με αισθητήρα βροχής.
– 360ο κάμερα με πανοραμική προβολή του οχήματος.
– Ford KeyFree – Σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί με κουμπί εκκίνησης/διακοπής του κινητήρα Ford Power (είσοδος και εκκίνηση χωρίς κλειδί).
Μάλιστα το τελευταίο εξυπηρετεί καθώς έχεις το κλειδί στην τσέπη ή στην τσάντα και δεν χρειάζεται να το ψάξεις ούτε για να ξεκλειδώσεις, ούτε για την εκκίνηση του κινητήρα.
Όλα αυτά και άλλα πολλά συστήματα συμβάλουν ώστε η οδήγηση να είναι πιο άνετη και ξεκούραστη παρέχοντας μεγαλύτερη ασφάλεια.
Ο οδηγός επίσης μπορεί να επιλέξει το προφίλ οδήγησης που επιθυμεί, ανάμεσα σε: Normal, Eco, Sport, Trail, Slippery, προσαρμόζοντας ειδικά τις επιδόσεις τροποποιώντας τη χαρτογράφηση του κινητήρα, την απόκριση, την πρόσφυση και τη σταθερότητα. Τα επίπεδα θορύβου εντός της καμπίνας είναι εντυπωσιακά χαμηλά και η ποιότητα κύλισης είναι αυτή που περιμένει κανείς από ένα Ford ST.
Η κατηγορία των B SUV με 11.174 πωλήσεις το πρώτο τρίμηνο του 2024 στη χώρα μας είναι η πιο δημοφιλής.
Oι εταιρίες επενδύουν και κατασκευάζουν εκδόσεις που να ανταποκρίνονται όσο το δυνατόν περισσότερο στις απαιτήσεις αν όχι όλων, τουλάχιστον των περισσότερων ενδιαφερόμενων αγοραστών.
Σε εκείνους που αναζητούν και σπορ συμπεριφορά εκτός από το φαίνεσθαι, το Puma ST των 170PS θα ικανοποιήσει συνολικά. To Puma St είναι μοναδικό στην κατηγορία του αλλά και στο χαρακτήρα του.
Φτιάχτηκε από ανθρώπους που γνωρίζουν από σπορ οδήγηση και απευθύνεται σε ανθρώπους που ενδιαφέρονται γι’ αυτή.
Τεχνικά χαρακτηριστικά Ford Puma ST 170PS
Κυβισμός: 999 cc
Ισχύς: 170 PS
Ροπή: 248 Nm
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων
Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.226 / 1.930 / 1.536 mm
Μεταξόνιο: 2.588 mm
Χώρος αποσκευών: 456 lt , 1.216 lt σε διθέσια διαμόρφωση
Βάρος: 1.334 kg
Επιτάχυνση 0-100km/h: 7,4 sec
Τελική ταχύτητα: 210 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 7,5 lt/100km
Εκπομπές CO2: 136 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 87 ευρώ
Τιμή: 40.341 ευρώ (αυτοκίνητο δοκιμής)
Διαβάστε επίσης:
Από 26.500 ευρώ το νέο Ford Puma!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΣΥΡΙΖΑ: Αύριο οι εκλογές για την ανάδειξη προέδρου
- Ερντογάν: «Θαρραλέα απόφαση» η έκδοση των ενταλμάτων σύλληψης κατά Νετανιάχου και Γκάλαντ
- Ηλιόπουλος στον Πατριάρχη Βαρθολομαίο: «Να μεγαλουργεί και να μας δοξάζει η ΑΕΚ, θα μας ενώνει για πάντα»
- Λίβανος: Ανώτατος αξιωματούχος της Χεζμπολάχ ο στόχος της ισραηλινής επίθεσης στην Βηρυτό