ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Με πληρότητες άνω του 80-100% κινούνται οι πρώτοι μήνες του 2024 για την Aegean, κάτι που αναμένεται να την οδηγήσει σε μία ακόμη χρονιά ρεκόρ, ενισχυμένη από την αύξηση της ζήτησης σε συνδυασμό με τη στρατηγική ανάπτυξης της εταιρείας με νέα αεροπλάνα και νέα δρομολόγια.
Με αφετηρία τις επιδόσεις του α’ τριμήνου του έτους, κατά το οποίο είχε αύξηση επιβατών 11% σε σχέση με πέρυσι, η Aegean ενισχύει έτι περαιτέρω το δίκτυό της εντός και εκτός των ελληνικών συνόρων.
Φέτος θα προσθέσει δύο νέους ευρωπαϊκούς προορισμούς στο πρόγραμμά της, το Βίλνιους στη Λιθουανία και το Σαράγεβο στη Βοσνία-Ερζεγοβίνη.
Στις νέες προσθήκες περιλαμβάνεται και το Ντουμπάι, που εντάχθηκε τον χειμώνα στο πτητικό της έργο και πλέον έχει θέση και στο θερινό πρόγραμμα της εταιρείας.
Στην ίδια κατεύθυνση, η Aegean θα συνδέει την Κέρκυρα με τη Βόρεια Μακεδονία από τον προσεχή Ιούνιο, δρομολόγιο που θα εκτελείται έως το τέλος Σεπτεμβρίου.
Για το καλοκαίρι η εταιρεία ενισχύει τα δρομολόγιά της προς τις μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις, με τέταρτο νέο καθημερινό δρομολόγιο προς το Λονδίνο, επιπλέον συχνότητες προς τη Φρανκφούρτη με 5 καθημερινά δρομολόγια, (2 από Αθήνα, 2 από Θεσσαλονίκη και 1 από Ηράκλειο).
Παράλληλα, 8 πτήσεις προσφέρονται για τη Λάρνακα, 7 από την Αθήνα και 1 από τη Θεσσαλονίκη, ενώ αυξημένες θα είναι και οι συχνότητες για τη Ρώμη, τη Ζυρίχη, τη Γενεύη, το Παρίσι, το Βερολίνο και το Ντουμπάι.
Μάλιστα, δεδομένου ότι φέτος η Aegean εστιάζει στην περαιτέρω ανάπτυξή της από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, επεκτείνεται και η χρονική περίοδος κατά την οποία θα εκτελούνται πτήσεις σε «μικρότερους» προορισμούς, όπως η Νίκαια, η Νάπολη, η Βενετία, η Κατάνια, η Σεβίλλη, το Μαρακές και πολλοί άλλοι.
Μακρινοί προορισμοί για μεγάλες προοπτικές
Την ίδια στιγμή όμως, που εκτελεί το βραχυπρόθεσμο πρόγραμμα ανάπτυξης που υπόσχεται ενίσχυση μεγεθών σε ετήσια βάση, η διοίκηση της εταιρείας, αναπτύσσει και το μακροπρόθεσμο σχεδιασμό που θα την πάει ακόμη πιο μακριά, σε προορισμούς και προοπτικές ανάπτυξης.
Η Aegean, από το 2026 ετοιμάζεται να εγκαινιάσει μια νέα σειρά μακρινών δρομολογίων πάνω από 4 ώρες, ανοίγοντας τα φτερά της για νέους απόμακρους προορισμούς.
Η εταιρεία μεγαλώνει βάζοντας στόχους να βελτιώνει την ποιότητα των υπηρεσιών της και αποκτώντας τη δυνατότητα να πετάει όλο και πιο μακριά.
Η απόφαση να αποκτήσει τέσσερα (4) αεροσκάφη μιας «ειδικά διαμορφωμένης», αναβαθμισμένης, έκδοσης των A321neo, με δυνατότητα πτήσεων μεγαλύτερης εμβέλειας, σηματοδοτεί τη νέα αυτή στρατηγική, που σήμερα εκκολάπτεται, καθώς αναμένεται να προσδιοριστεί το επόμενο διάστημα, ποια είναι τα μακρινά δρομολόγια που θα προσθέσει στους προορισμούς της από το επόμενο έτος.
Η Μέση Ανατολή, η Ασία, η Ινδία, είναι μεταξύ των περιοχών που εξετάζονται καθώς πλέον η εταιρεία είναι αποφασισμένη να εξυπηρετήσει αγορές εκτός Ε.Ε.
Συγκεκριμένα, η χρήση τους θα αφορά προορισμούς στην περιοχή του Κόλπου, που περιλαμβάνονται ήδη στο δίκτυο της (π.χ. Ριάντ, Τζέντα, Ντουμπάι), είτε αποτελούν πιθανές, νέες, προσθήκες στην περιοχή (π.χ. Μπαχρέιν, Ντόχα, Ομάν) αλλά και νέους δυνητικούς προορισμούς στην Κεντρική Αφρική (π.χ. Λάγος, Ναϊρόμπι, Αντίς Αμπέμπα) ή και στην Ασία με δυνατότητα κάλυψης προορισμών όπως το Δελχί και η Βομβάη, στην Ινδία ή το Αλμάτι στο Καζακστάν.
Αυτοί οι προορισμοί εκτός Ε.Ε., με χρόνους πτήσεων μεταξύ 4 έως 7,5 ώρες εξυπηρετούνται από ευρωπαϊκές μητροπόλεις από αερομεταφορείς που χρησιμοποιούν συνήθως αεροσκάφη με καμπίνες που διασφαλίζουν μεγαλύτερη άνεση και μικρότερη πυκνότητα θέσεων σε σχέση με την «τυπική» διαμόρφωση καμπίνας (για τους ίδιους αερομεταφορείς) για εντός Ευρώπης πτήσεις μικρότερης διάρκειας.
Αναβαθμισμένες υπηρεσίες
Παράλληλα με τη δυνατότητα για μακρινές πτήσεις τα νέα αεροσκάφη προσφέρουν υψηλότερο επίπεδο άνεσης στους επιβάτες.
Σημειώνεται ότι τα νέα και ειδικά διαμορφωμένα αεροσκάφη που απέκτησε θα διαθέτουν μεγαλύτερη χωρητικότητα καυσίμων, παρέχοντας αυτονομία για πτήσεις διάρκειας έως και 7,5 ωρών.
Παράλληλα η διαμόρφωση της καμπίνας τους θα είναι αναβαθμισμένη, προκειμένου να παρέχει ένα εντελώς διαφορετικό, υψηλότερο, επίπεδο άνεσης τόσο για τους επιβάτες της Οικονομικής όσο και της Διακεκριμένης Θέσης (Business Class), με αντίστοιχα σημαντικά μικρότερο αριθμό θέσεων (λιγότερες από 180), σε σχέση με την τυπική έκδοση των A321neo της AEGEAN (220 θέσεις).
Πρόσθετα χαρακτηριστικά των αεροσκαφών αυτών περιλαμβάνουν δορυφορική Wi-Fi σύνδεση, οθόνες ψυχαγωγίας (IFE) σε κάθε κάθισμα αλλά και ένα εξαιρετικά αναβαθμισμένο προϊόν για την Business Class με καθίσματα οριζόντιας ανάκλισης (lie flat seats).
H AEGEAN θα οργανώσει σχετικό media event, εντός του δευτέρου τρίμηνου του 2024, για την παρουσίαση των χαρακτηριστικών των νέων αυτών αεροσκαφών.
Στόχος της AEGEAN, μέσα από την επένδυση στα νέα ειδικά διαμορφωμένα αεροσκάφη, είναι να παρέχει αναβαθμισμένες υπηρεσίες σε υπάρχοντες αλλά και νέους προορισμούς εκτός Ε.Ε. και με διάρκεια πτήσεων από 4 έως και 7,5 ώρες.
Με τη νέα αυτή επένδυση στα «ειδικού σκοπού» αεροσκάφη αλλά και την ποιότητα των πληρωμάτων της AEGEAN θα παρουσιαστεί ένα ιδιαίτερα αναβαθμισμένο προϊόν για τις ανάγκες των αγορών αυτών. Τα νέα αυτά αεροσκάφη αναμένεται να παραδοθούν και να ενταχθούν στο στόλο της AEGEAN το 2026 και το 2027.
Δημήτρης Γερογιάννης: Διεύρυνση δυνατοτήτων γεωγραφικά και ποιοτικά
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της AEGEAN Δημήτρης Γερογιάννης δήλωσε: «Πιστεύουμε στην ευκαιρία ανάπτυξης για την AEGEAN αλλά και τη χώρα μας σε αγορές πέρα από την Ε.Ε., στην περιοχή του Κόλπου, στην Κεντρική Αφρική αλλά και σε περιοχές της Ασίας που λόγω της γεωγραφικής μας θέσης, στο νοτιανατολικό άκρο της Ευρώπης, μπορούν να εξυπηρετηθούν με μια μεγαλύτερης εμβέλειας έκδοση των A321neo αεροσκαφών.
Αναγνωρίζουμε επίσης ότι η μεγαλύτερη διάρκεια πτήσης απαιτεί αναβαθμισμένο επίπεδο άνεσης και συνολικής εμπειρίας των επιβατών μας. Προχωράμε σε μια σημαντική επένδυση σε αρχικά τέσσερα (4) αεροσκάφη μεγαλύτερης εμβέλειας αλλά και ενός εντελώς νέου επιπέδου άνεσης και εμπειρίας, δίνοντας στους ανθρώπους μας το κατάλληλο εργαλείο για να αναδείξουν τις αξίες της AEGEAN και σε αυτές τις αγορές.
Η κίνησή μας αυτή αποτελεί ένα ακόμα σημαντικό βήμα για τη διεύρυνση των δυνατοτήτων μας, τόσο ποιοτικά όσο και σε γεωγραφική κάλυψη και ανυπομονούμε να καλωσορίσουμε τους επιβάτες μας, και από αυτές τις αγορές, στις πτήσεις μας μέσα στα επόμενα χρόνια».
Σημειώνεται ότι στα τέλη του 2023, η AEGEAN άσκησε το δικαίωμα (Option) που προέβλεπε η συμφωνία με την Airbus για την αγορά τριών (3) επιπλέον αεροσκαφών A321neo, καθώς και την μετατροπή πέντε (5) αρχικών παραγγελιών αεροσκαφών A320neo, στα μεγαλύτερα A321neo. Σε συνέχεια αυτών των κινήσεων, ο συνολικός αριθμός των αεροσκαφών neo της οικογένειας A320/321 που έχουν ήδη παραληφθεί ή έχουν παραγγελθεί, έφτασε τα πενήντα (50), εκ των οποίων τα είκοσι εννιά (29) είναι πλέον A321neo. Από τα είκοσι εννιά (29) συνολικά Α321neo, τα τέσσερα (4) αρχικά θα αφορούν την ειδική έκδοση μεγαλύτερων αποστάσεων. Συνολικά είκοσι οχτώ (28) αεροσκάφη neo έχουν ήδη παραδοθεί μέχρι σήμερα, ενώ άλλα είκοσι δύο (22) πρόκειται να παραληφθούν στο διάστημα 2024‑2028.
Διαβάστε επίσης:
Κ. Χατζηδάκης: Eνισχύσεις 600 εκατομμυρίων ευρώ στους αγρότες της Θεσσαλίας
Chanel-Hermes: Νέα αύξηση τιμών για τους λάτρεις των διαχρονικών Birkin και Boy Bag
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας