ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ξεκινά η δοκιμαστική λειτουργία της δυνατότητας πληρωμής των εισιτηρίων του ΟΑΣΑ με πιστωτικές κάρτες και μέσω τηλεφώνου (tap and pay) στα μηχανήματα που θα βρίσκονται σε πρώτη φάση στα λεωφορεία express που εξυπηρετούν τις γραμμές του αεροδρομίου.
Πρόκειται για μία νέα δυνατότητα που δίνεται μέσω της κοινοπραξίας ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ-LG CNS σε συνεργασία με τη VISA και την NBG Pay για λογαριασμό του ΟΑΣΑ που εποπτεύεται από το υπουργείο υποδομών και μεταφορών.
Η δοκιμαστική αυτή περίοδος αναμένεται να διαρκέσει έως τα τέλη του έτους με τη δυνατότητα αυτή να εφαρμόζεται σε όλους τους σταθμούς του Μετρό αλλά και τα λεωφορεία του ΟΑΣΑ.
Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε χθες ο υπουργός υποδομών, Χρήστος Σταϊκούρας και ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΑΣΑ, Γιώργος Σπηλιόπουλος, η δυνατότητα αυτή θα έχει σημαντικά οφέλη τόσο για τον επιβάτη όσο και για τον οργανισμό.
Πιο συγκεκριμένα οι χρήστες των μέσων μαζικής μεταφοράς θα μπορούν να εξοικονομούν χρόνο, καθώς θα μπορούν να πληρώσουν απευθείας με την πιστωτική τους κάρτα το εισιτήριο. Γεγονός και το οποίο μεταφράζεται σε αποφυγή της αναζήτησης σημείων πώλησης εισιτηρίων και μηδενισμό της αναμονής στις ουρές για τα μηχανήματα και τα εκδοτήρια του μετρό για την αγορά και την επαναφόρτιση των εισιτηρίων και των προσωποποιημένων καρτών.
Επιπλέον, οι επιβάτες θα εξοικονομούν χρήματα, καθώς τα επικυρωτικά του ΟΑΣΑ στα λεωφορεία και το Μετρό θα χρεώνουν στις πιστωτικές κάρτες το οικονομικότερο πακέτο.
Βέβαια, κατά τη δοκιμαστική περίοδο οι επιβάτες θα χρεώνονται το αντίτιμο της μετακίνησης από και προς το αεροδρόμιο, ενώ σε πρώτη φάση δε θα είναι δυνατή η παροχή εκπτώσεων.
Εκτός όμως από τα οφέλη για τον επιβάτη, θα υπάρχουν και σημαντικά πλεονεκτήματα για τον ΟΑΣΑ καθώς εκτιμάται θα αντιμετωπιστεί σε μεγάλο βαθμό η εισιτηριοδιαφυγή αφού οι επιβάτες θα μπορούν να πληρώσουν απ’ευθείας με την πιστωτική κάρτα τους.
Ένα άλλο πλεονέκτημα της πληρωμής με τις πιστωτικές κάρτες είναι και το γεγονός ότι θα μειωθεί το περιβαλλοντικό αποτύπωμα καθώς θα μειωθεί δραματικά ο αριθμός των χάρτινων εισιτηρίων που εκδίδονται από τα μηχανήματα ή τα εκδοτήρια του Μετρό.
Από το φθινόπωρο το ηλεκτρονικό εισιτήριο στη Θεσσαλονίκη
Από το φθινόπωρο του 2024 αναμένεται να έχουν και οι Θεσσαλονικείς ηλεκτρονικό εισιτήριο για τα αστικά λεωφορεία, ενώ μαζί με την “κορδέλα” του Μετρό της συμπρωτεύουσας θα δίνεται και η ίδια δυνατότητα για το νέο μέσο της πόλης.
Το παραπάνω αναφέρθηκε από τον αναπληρωτή διευθύνοντα σύμβουλο της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ, Γιώργο Αγραφιώτη, στο περιθώριο της χθεσινής εκδήλωσης που έγινε στο Ζάππειο, η οποία μαζί με την LG Κορέας έχει αναλάβει το ΣΔΙΤ για το ηλεκτρονικό εισιτήριο του ΟΑΣΑ.
Πρόκειται για ένα έργο που ξεκίνησε το 2014 με το ηλεκτρονικό εισιτήριο να εγκαθίσταται στο Μετρό Αθήνας και τα λεωφορεία του ΟΑΣΑ από το 2017. Η αρχική του αξία είχε διαμορφωθεί στα 67 εκατ. ευρώ και το έργο χρηματοδοτήθηκε κατά 50% από το Δημόσιο μέσω πόρων του ΕΣΠΑ, ενώ το υπόλοιπο 50% καλύπτεται από δανεισμό της κοινοπραξίας από την κορεάτικη τράπεζα KEXIM.
Πρόκειται για την κορεατική τράπεζα εισαγωγών και εξαγωγών (Korean Export Import Bank) η οποία είναι επίσης και οργανισμός προώθησης των εξαγωγών της χώρας, όπως για παράδειγμα ο Euler Hermes της Γερμανίας.
Η λειτουργία που ξεκίνησε από χθες δοκιμαστικά εντάσσεται στο παραπάνω ΣΔΙΤ το οποίο τροποποιήθηκε και το πρόσθετο κόστος του ανήλθε στα 14 εκατ. ευρώ με τη χρηματοδότηση να προκύπτει εξ ολοκλήρου από το σχήμα ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ-LG Κορέας και τον τελικό προϋπολογισμό να διαμορφώνεται στα 81 εκατ. ευρώ.
Εκτός όμως από το παραπάνω έργο η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ έχει αναλάβει σε συνεργασία με τις και άλλες δύο συμβάσεις για το έξυπνο εισιτήριο με το συνολικό προϋπολογισμό των έργων αυτή της κατηγορίας για την εισηγμένη να ανέρχεται στα 120 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για το ηλεκτρονικό εισιτήριο στις επεκτάσεις της Γραμμής 3 του Μετρό Αθήνας και του Τραμ στον Πειραιά προϋπολογισμού 6,5 εκατ. ευρώ και την τηλεματική και το έξυπνο εισιτήριο για λογαριασμό του Οργανισμού Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) αξίας 31,5 εκατ. ευρώ.
Διαβάστε επίσης
Flyover: Απορρίφθηκε η αναστολή εργασιών – Ξεμπλοκάρει προς το παρόν το έργο
Γιώργος Περιστέρης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ): Έχουμε προτάσεις για την Αττική Οδό – Προς το παρόν δεν τις κοιτάμε
Παραδόθηκαν τα τμήματα Καρπενήσι-Ξυνιάδα και Τρίκαλα-Καλαμπάκα του Ε65