Το μεγάλο SUV της Opel βασίζεται σε νέα πλατφόρμα ηλεκτρικών οχημάτων. Σχεδιάστηκε, εξελίχθηκε και κατασκευάζεται στη Γερμανία.
Στο νέο μοντέλο διακρίνουμε σχεδιαστικά χαρακτηριστικά που πρωτοείδαμε στο πρωτότυπο Opel Experimental, για πρώτη φορά σε μοντέλο παραγωγής. Αυτά τα χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν το 3D Vizor με το φωτιζόμενο λογότυπο του ‘Κεραυνού’, που τοποθετείται περήφανα στο κέντρο της μάσκας, καθώς και τα μόνιμα φωτιζόμενα γράμματα “OPEL” στο πίσω μέρος.
Άλλα ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά αποτελούν το σύστημα φωτισμού Intelli-Lux Pixel HD με περισσότερα από 50.000 αυτόνομα στοιχεία, η νέα πλατφόρμα STLA Medium για τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα και η νέα, επίπεδη εγκατάσταση της μπαταρίας, που επιτρέπει την τοποθέτηση μιας μπαταρίας χωρητικότητας 98 kWh, η οποία χαρίζει στο Grandland Electric έως και περίπου 700 km ηλεκτρικής αυτονομίας (WLTP).
Η νέα πλατφόρμα για τα ηλεκτρικά οχήματα εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία έως και 700 km (WLTP1) Η νέα γενιά του Grandland αποτελεί ένα σημαντικό βήμα στην προσπάθεια της Opel να κάνει την ηλεκτροκίνηση ακόμα πιο ελκυστική. Είναι το πρώτο μοντέλο Opel που επωφελείται από την πλατφόρμα του Ομίλου Stellantis STLA Medium για ηλεκτρικά οχήματα. Χάρη στη νέα αρχιτεκτονική, τη νέα επίπεδη τοποθέτηση της μπαταρίας με χωρητικότητα έως και 98 kWh, τον ηλεκτροκινητήρα νέας γενιάς και πλήθος χαρακτηριστικών εξοικονόμησης ενέργειας, όπως η αντλία θερμότητας, το νέο Grandland Electric θα είναι σε θέση να προσφέρει μια ηλεκτρική αυτονομία έως και περίπου 700 km (WLTP).
Επιπλέον, υπόσχεται ότι θα απαιτούνται σύντομες στάσεις για την επαναφόρτισή του. Σε έναν δημόσιο σταθμό ταχείας φόρτισης, χρειάζονται μόνο 26 λεπτά περίπου, για την επαναφόρτισης της μπαταρίας στο 80% της χωρητικότητάς της.
Η υιοθέτηση της νέας πλατφόρμας πρόσφερε στους σχεδιαστές, ελευθερία, για αυτό και το νέο Grandland εντυπωσιάζει με την πρώτη κιόλας ματιά. Με 173 mm επιπλέον μήκος, 19 mm επιπλέον ύψος και 64 mm επιπλέον πλάτος σε σχέση με τον προκάτοχό του, το νέο μοντέλο αποπνέει αυτοπεποίθηση (μήκος: 4650 mm, πλάτος: 1905 mm, ύψος: 1660 mm). Οι ζάντες αλουμινίου, έως και 20 ιντσών, ενισχύουν την τολμηρή εμφάνιση του Grandland και το τοποθετούν στην κορυφή της γκάμας των SUV της Opel.
Εντυπωσιακό είναι και το 3D Vizor, που αποτελεί τη νέα έκφραση της χαρακτηριστικής μάσκας της Opel. Το ανανεωμένο 3D Vizor συνδυάζεται με το φωτιζόμενο λογότυπο Opel Blitz, το οποίο γίνεται ακόμα πιο ευδιάκριτο χάρη στην τεχνολογία Edge Light Technology. Το νέο Grandland υιοθετεί τις αρχές της σχεδίασης “Opel Compass” που εισήγαγε το Experimental concept, με την κεντρική πτυχή και όλα τα υπόλοιπα στοιχεία να στοιχίζονται οριζόντια, ενώ το νέο έμβλημα του “Κεραυνού” τοποθετείται στο κέντρο.
Το φωτιζόμενο έμβλημα συνοδεύεται από μια ακόμη καινοτομία φωτισμού, το Intelli-Lux Pixel Matrix HD. Το σύστημα διαθέτει περισσότερα από 50.000 στοιχεία (51.200 για την ακρίβεια, με 25.600 σε κάθε πλευρά) για την κατανομή φωτός υψηλής ευκρίνειας. Ανάλογα με τις κυκλοφοριακές συνθήκες, τα διερχόμενα οχήματα ή άλλα αντικείμενα ανιχνεύονται από μια κάμερα και τα φώτα Intelli-Lux Pixel Matrix HD αποκόπτουν αυτά τα οχήματα/αντικείμενα με ακόμη μεγαλύτερη ακρίβεια, σε σχέση με τα συμβατικά συστήματα φωτισμού Matrix Light. Το αποτέλεσμα είναι μια πολύ πιο φωτεινή και ομοιογενής δέσμη φωτός, χωρίς να τυφλώνονται οι άλλοι χρήστες του δρόμου.
Επιπλέον, τα νέα κινούμενα σχέδια καλωσορίσματος/αποχαιρετισμού με γραφική προβολή μπροστά από το όχημα δίνουν ήδη μια πρόγευση για τις δυνατότητες του συστήματος στο μέλλον. Η δίχρωμη οροφή, που μοιάζει να αιωρείται, προσδίδει στο Grandland μια κομψή εμφάνιση. Οι αιχμηρές χαρακτηριστικές γραμμές των τόξων των τροχών διατρέχουν το αυτοκίνητο και ενισχύουν τη στιβαρή εικόνα του Grandland. Το μακρύ μεταξόνιο των 2.784 mm εξασφαλίζει αυξημένη ευρυχωρία στην καμπίνα και τον χώρο αποσκευών. Τα πίσω καθίσματα μπορούν να αναδιπλωθούν κατά 40:20:40, δημιουργώντας έτσι έναν χώρο φόρτωσης έως και 1.641 lt.
Στο πίσω μέρος, η χαρακτηριστική υπογραφή φωτισμού “compass”, που περιλαμβάνει το φωτιζόμενο έμβλημα “OPEL”, κάνει την πρώτη της εμφάνιση σε μοντέλο παραγωγής. Επιπλέον, στα πλαίσια της στρατηγικής Greenovation της Opel για την εξοικονόμηση των πόρων που σχετίζονται με το αυτοκίνητο, η ονομασία του μοντέλου δεν εμφανίζεται πλέον με χρωμιωμένα γράμματα, αλλά εντυπώνεται στο κέντρο της πίσω πόρτας. Άνετο εσωτερικό, με κεντρική οθόνη 16’’, καθίσματα AGR και έξυπνες λύσεις αποθήκευσης
Στο εσωτερικό του νέου Grandland κυριαρχεί η απέριττη σχεδίαση σε συνδυασμό με μια ζεστή και ευχάριστη ατμόσφαιρα. Η διάταξη του εσωτερικού ακολουθεί ένα οριζόντιο θέμα, με γραμμές που διατρέχουν τον πίνακα οργάνων μέχρι τις πόρτες, ενισχύοντας την αίσθηση πλάτους και ευρυχωρίας, ενώ η ελαφρώς προσανατολισμένη προς τον οδηγό κεντρική οθόνη 16’’ και η ψηλά τοποθετημένη κεντρική κονσόλα δημιουργούν μια σπορ αίσθηση.
Πίσω από το τιμόνι, ένας πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων παρέχει βασικές πληροφορίες και, σε συνδυασμό με την οθόνη Intelli-HUD head-up display, επιτρέπει στον οδηγό να επικεντρωθεί στην απόλαυση της οδήγησης, χωρίς να χρειάζεται να πάρει τα μάτια του από τον δρόμο.
Ο οδηγός έχει επίσης τη δυνατότητα να ενεργοποιήσει χειροκίνητα ή αυτόματα τη λειτουργία Pure Mode. Η λειτουργία αυτή μειώνει το περιεχόμενο στην οθόνη πληροφόρησης οδηγού, την head-up display και την κεντρική οθόνη, εξασφαλίζοντας ακόμα λιγότερη απόσπαση της προσοχής κατά την οδήγηση τη νύχτα ή στη βροχή. Σύμφωνα με τη φιλοσοφία της Opel, οι πιο συχνά χρησιμοποιούμενες ρυθμίσεις, όπως ο κλιματισμός, μπορούν επίσης να επιλεχθούν μέσω φυσικών κουμπιών.
Οι πλευρικοί αεραγωγοί είναι ενσωματωμένοι στην πόρτα, γεγονός που δίνει έμφαση στο πλάτος του πίνακα οργάνων. Το επάνω τμήμα του πίνακα οργάνων διαθέτει μια όμορφη σχεδίαση και χωρίζεται αισθητικά σε δύο επιφάνειες. Στο κάτω τμήμα, το “edge light”, το οποίο βασίζεται στην ίδια τεχνολογία που χρησιμοποιείται στο Vizor, προσδίδει μια “γυάλινη” εικόνα χρώματος και φωτός, που ενισχύεται από τον περιφερειακό φωτισμό στον πίνακα οργάνων και στα ένθετα των θυρών. Το μεσαίο τμήμα του πίνακα οργάνων είναι ντυμένο με ύφασμα και οπτικά καταλήγει στην πόρτα, δημιουργώντας ένα ελκυστικό cockpit.
Το εσωτερικό προσφέρει επίσης μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα εμπειρία, χάρη στα βραβευμένα εργονομικά καθίσματα AGR της Opel. Διαθέτουν ηλεκτρικά μαξιλαράκια, για τη βελτίωση της πλευρικής άνεσης. Τα καθίσματα διαθέτουν επίσης λειτουργία εξαερισμού και μασάζ για τον οδηγό. Παράλληλα, οι επιβάτες στο πίσω μέρος απολαμβάνουν 20 mm επιπλέον χώρο για τα πόδια, σε σχέση με το απερχόμενο Grandland.
Επιπλέον, το πατενταρισμένο χαρακτηριστικό Intelli-Seat των μπροστινών καθισμάτων παρέχει καλύτερη υποστήριξη στο κάτω τμήμα της σπονδυλικής στήλης, εξασφαλίζοντας εξαιρετική άνεση, ακόμα και στα μακρινά ταξίδια στην Autobahn. Τέλος, όλα τα υφάσματα στο εσωτερικό προέρχονται από 100% ανακυκλωμένα υλικά. Όσοι προτιμούν άλλα συστήματα κίνησης μπορούν να επιλέξουν το Grandland Plug-in Hybrid με ηλεκτρική αυτονομία έως και 85 km (WLTP1) και το Grandland Hybrid με τεχνολογία 48V που περιορίζουν την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2.
Επίσης, διατίθεται προαιρετικά το σύστημα Drive Assist 2.0, το οποίο ενσωματώνει πολυάριθμα ηλεκτρονικά βοηθήματα και τα συνδυάζει με ημιαυτόματη υποβοήθηση αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας και έξυπνη προσαρμογή ταχύτητας. Το Drive Assist 2.0 δεν χρησιμοποιεί μόνο αισθητήρες, αλλά και ‘over-the-air’ ενημερώσεις από το διαδίκτυο. Το παρκάρισμα και οι ελιγμοί διευκολύνονται επίσης από τους αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω, την κάμερα οπισθοπορείας με λειτουργία αυτόματου καθαρισμού και την κάμερα Intelli-Vision 360°.
Διαβάστε επίσης:
F1 ανάλυση: Αλόνσο, Μπότας, Λεκλέρκ έδωσαν τη 2η θέση στο Νόρις!
HONDA CR-V: 5 αστέρια στο crash test! (video)
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κύπρος: Εντάχθηκε στην λίστα των ΗΠΑ για συμμετοχή σε προγράμματα στρατιωτικής εκπαίδευσης
- Βούλιαζει η Wall Street μετά τις ανανεωμένες προβλέψεις της FED
- Marc Benioff (CEO Salesforce): «Όχι» στην πώληση του Τime στον όμιλο Ant1
- International Chamber of Shipping: Νέος Γενικός Γραμματέας ο Θωμάς Α. Καζάκος