Σταματάει από σήμερα να είναι στη “μέση του πουθενά” ο αυτοκινητόδρομος Ε65 που κατασκευάζει και συντηρεί ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ καθώς θα δοθούν το απόγευμα σε κυκλοφορία 42,5 χλμ του οδικού άξονα, τα οποία αφορούν τα τμήματα Καρπενήσι – Ξυνιάδα και Τρίκαλα-Καλαμπάκα.

Πιο συγκεκριμένα, η παράδοση των δύο τμημάτων στην κυκλοφορία θα γίνει ύστερα από την τελετή που θα πραγματοποιηθεί σήμερα το πρωί παρουσία του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, του υπουργού υποδομών, Χρήστου Σταϊκούρα, του υφυπουργού υποδομών, Νίκου Ταχιάου, του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γιώργου Περιστέρη, του Μέλους ΔΣ, Μιχάλη Γουρζή και του Διευθύνοντα Συμβούλου της ΤΕΡΝΑ, Χρήστου Παναγιωτόπουλου.

1

Με την εξέλιξη αυτή ο Ε65 συνολικού προϋπολογισμού 1,397 δισ. ευρώ θα καλύπτει πλέον 136 χλμ από το σύνολο των 182,1 χλμ και θα εξυπηρετεί καθημερινά 9000 οχήματα. Πλέον, το μόνο που απομένει είναι η παράδοση του βορείου τμήματος (σ.σ. Καλαμπάκα-Εγνατία μήκους 45,5 χλμ) η οποία όπως αναφέρουν στελέχη της παραχωρησιούχου εταιρείας θα σημειώσει καθυστερήσεις.

Αυτό συμβαίνει καθώς υπάρχουν προβλήματα με τις απαλλοτριώσεις και αντί για το 2025 ο οδικός άξονας θα είναι έτοιμος το 2026, με αποτέλεσμα να χρειάζονται 18 χρόνια για την ολοκλήρωσή του

Στη συνέχεια η θυγατρική της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Κεντρική Οδός, θα αναλάβει τη διαχείριση και συντήρηση του οδικού άξονα έως το 2037.

Τα χαρακτηριστικά του Ε65

Ο Ε65 διαθέτει την αναγκαία χωρητικότητα, ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου 2 λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συν Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης και κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη συνδέοντας την Ανατολική με την Δυτική Ελλάδα.

Με την παράδοση των νέων τμημάτων του  Ε65, σε κυκλοφορία βρίσκονται 136 χλμ. σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου, από Η/Κ με τον αυτοκινητόδρομο  Α.Θ.Ε. (206,5 χλμ.) έως και Α/Κ Καλαμπάκας. Σημαντικοί τουριστικοί προορισμοί όπως τα Μετέωρα, η Λίμνη Πλαστήρα,  το Καρπενήσι, τα Τρίκαλα είναι πλέον προσβάσιμοι, γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια, ενώ μια νέα αναπτυξιακή δυναμική θα δοθεί στον κορμό της χώρας.

Σε αυτά τα 136 χλμ. στη διάθεση κάθε οδηγού βρίσκονται όπως πάντα οι υπηρεσίες οδικής ασφάλειας της Κεντρικής Οδού όπως:

  • 24ωρα Περίπολα Οδικής Ασφάλειας
  • 4ψήφιος αριθμός Έκτακτης Ανάγκης 24ωρης λειτουργιάς, 1075
  • Δωρεάν Οδική Βοήθεια σε περιπτώσεις ακινητοποίησης
  • Τηλεφωνική Εξυπηρέτηση Πελατών στον αριθμό 801 700 7000

Στα τεχνικά χαρακτηριστικά αυτών των 136 χλμ. που κατασκεύασε η ΤΕΡΝΑ συναντόνται τα εξής:

  • 11 Ανισόπεδους Κόμβους (Γοργοποτάμου, Καρπενησίου, Ξυνιάδας, Ανάβρας, Σοφάδων, Καρδίτσας, Προαστίου, Τρικάλων, Βασιλικής και Καλαμπάκας)  & 4 Ημικόμβους (Α.Θ.Ε. Ανθήλης , Σμοκόβου και Λογγού)
  • 3 δίδυμες σήραγγες , με μεγαλύτερη την Σήραγγα Τ2 μήκους 3 χλμ. (οροσειρά Όθρυος, Μοσχοκαριά)
  • 31 Γέφυρες, με σημαντικότερη τη Γέφυρα του Πηνειού μήκους 595 μ.
  • 27 Άνω Διαβάσεις & 41 Κάτω Διαβάσεις
  • 5 αμφίπλευρους Χώροι Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Χ.Σ.Α.)
  • 3 Κέντρα Ελέγχου & Συντήρησης (Κ.Ε.Σ.) & 1 Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας & 1 Κέντρο Εξυπηρέτησης Σηράγγων
  • 3 κτήρια Τροχαίας και 1 κτήριο Πυροσβεστικής
  • 3 Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ – Λιανοκλαδίου, Σοφάδων και Ράξας). Σε λειτουργία ΜΟΝΟ οι ΣΕΑ Σοφάδων
  • 1 Σημείο Εξυπηρέτησης Πελάτων  (Μετωπικός Σταθμός Διοδίων Τρικάλων, ρεύμα προς Λαμία)
  • 3 Μετωπικούς Σταθμούς Διοδίων ( Λιανοκλαδίου, Σοφάδων και Τρικάλων) & 4 Πλευρικούς Σταθμούς Διοδίων (Ανάβρας, Προαστίου, Τρικάλων και Καλαμπάκας)

Οι σταθμοί και οι τιμές των διοδίων

Οι μετωπικοί σταθμοί που θα περάσει ένας οδηγός που θα μπει στον Ε65 από τον αυτοκινητόδρομο ΑΘΕ και θα φτάσει έως την Καλαμπάκα, δηλαδή θα διανύσει και τα 136 χλμ.  είναι οι εξής τρεις:

  • Λιανοκλαδίου στο 17,1 χλμ.,
  • Σοφάδων στο 66,2 χλμ. και
  • Τρικάλων στο 105,7 χλμ.
  • Τιμές για τα ΙΧ θα είναι αντιστοίχως 1,85€,  3,40€  και 2,95€. Σύνολο: 8,2€ για 136 χλμ.

Μελλοντικά και με το σύνολο του Ε65 σε κυκλοφορία θα λειτουργήσει ένας ακόμα μετωπικός σταθμός στην Οξύνεια στο 151,9 χλμ.

Η ΤΕΡΝΑ κατασκευάζει τα τελευταία 46 χλμ. του αυτοκινητοδρόμου που θα ξεκινούν από τον Α/Κ Καλαμπάκας και θα φθάνουν έως και την Εγνατία Οδό δυτικά των Γρεβενών.  Για την κατασκευή τους λειτουργούν 2 κεντρικές και 2 υποστηρικτές εγκαταστάσεις με 780 άτομα προσωπικό και 440 μηχανήματα έργου και φορτηγά.

Η σημασία του νέου οδικού άξονα

Με την ολοκλήρωσή του ο αυτοκινητόδρομος Ε65, θα αναμορφώσει τις οδικές μεταφορές προς τη Δυτική Θεσσαλία και τη Δυτική Μακεδονία, δίνοντας ώθηση στο εμπόριο, τον τουρισμό και την αγροτική παραγωγή.

Με τον Ε65, θα συνδέεται το λιμάνι της Ηγουμενίτσας – που λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την Κεντρική Ευρώπη- με το λιμάνι του Βόλου,  θα διευκολυνθούν οι διεθνείς επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές από την Ελλάδα προς τη Δυτική και Κεντρική Ευρώπη και θα προσφέρεται μια εναλλακτική διαδρομή, η οποία είναι συντομότερη της υφιστάμενης.

Παράλληλα θα  μειωθεί κατά περίπου 2 ώρες το συνολικό ταξίδι από το λιμάνι του Πειραιά προς τα δυτικά Βαλκάνια. Επιπλέον, ο  αυτοκινητόδρομος θα συμβάλλει τα μέγιστα στο εθνικό στρατηγικό σχέδιο για απολιγνιτοποίηση της Δυτικής Μακεδονίας και μετάβαση της σε μια βιώσιμη ανάπτυξη.

Ενδεικτικά αξίζει να αναφέρουμε ότι με τον Ε65 το ταξίδι από τη Λαμία έως και την Εγνατία Οδό θα διαρκεί μόλις 1 ώρα και 45 λεπτά, η απόσταση Αθήνα-Γρεβενά και Αθήνα-Μέτσοβο θα μειωθεί σε μόλις 4 ώρες και η μετάβαση στην Καστοριά και στην Κοζάνη θα είναι υπόθεση 4,5 ωρών.

Διαβάστε επίσης

Νίκος Ταχιάος: Το πρώτο δεκαήμερο του Οκτωβρίου το handover της Αττικής Οδού στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Σταϊκούρας για Ε65: Έχει ολοκληρωθεί το έργο κατά 97-98% μέχρι την Καλαμπάκα

«Κεντρική Οδός»: Σε πλήρη εξέλιξη ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας-Ε65