Στα χέρια μας είχαμε την πιο ισχυρή θερμική έκδοση John Cooper Works All4 με 300PS και μοναδικό χαρακτήρα.
Το πέρασμα πάνω από την πρώτη ανομοιομορφία οδοστρώματος συνοδεύτηκε από ένα πλατύ χαμόγελο: «Έλα ρε δεν κοπανάει πια». Τα επιφωνήματα ενθουσιασμού γυναίκας και κόρης μου επιβεβαίωσαν αυτό που ήδη σκεφτόμουν: Η συναισθηματική σχεδίαση βρίσκεται στα καλύτερά της στο νέο Mini και δη στο Countryman. Τα βλέμματα γύρω μου το επιβεβαίωναν συνεχώς. Βέβαια για να είμαστε απόλυτα ειλικρινείς με μήκος 4.5m απέχει από Mini ενώ ταυτίζεται με την BMW X1 (σε όλες τις διαστάσεις). Ειδικά όσον αφορά στο ύψος (1.65m) είναι ψηλότερο από πολλούς και πολλές.
Το ύψος το νιώθεις στις στροφές, καθώς το κέντρο βάρους έχει ψηλώσει, αυτό προκαλεί νωθρότητα και υποστροφή. Παραδέχομαι ότι το σχόλιο είναι άκυρο καθότι μιλάμε για ένα οικογενειακό SUV 1.65 tn. Με παρέσυραν τα αρχικά John Cooper Works που έχουν μια ιδιαίτερη βαρύτητα για τους θιασώτες της σπορ οδήγησης. Αλλά και οι προδιαγραφές τετρακίνητο γαρ, με 300 άλογα και επιδόσεις σπορ αυτοκινήτου: 5.4 sec, 250km/h τελική. Δεν επιβεβαίωσα τίποτα από τα δυο, το πρώτο το απαγορεύει ο αυχένας μου, το δεύτερο ο νόμος. Αλλά πιστέψτε με έχω την εμπειρία να καταλάβω ότι επιβεβαιώνονται αμφότερα εύκολα.
Ταξίδεψα με το Mini Countryman στην ορεινή Αρκαδία, είχα την ευκαιρία να συμπληρώσω πίσω από το τιμόνι του περισσότερα από 1000km τόσο σε αυτοκινητόδρομο, όσο και σε επαρχιακό δρόμο με στροφές. Το πρώτο που σε κερδίζει στο ταξίδι είναι η καλή ηχομόνωση. Το Countryman ως γνήσια BMW κρύβει τα χιλιόμετρα που ταξιδεύει, ενώ ταυτόχρονα διατηρεί αβίαστα υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα. Η ενδοτικότητα της ανάρτησης δεν είναι πλέον μειονέκτημα, ούτε όμως πλεονέκτημα δεν φτάσαμε στην άλλη άκρη.
Το Countryman παραμένει σφιχτό, προβλέψιμο και υποστροφικό. Αν το πιέσεις ανοίγει προβλέψιμα την τροχιά του, προτού παρέμβουν τα ηλεκτρονικά. Η δύναμη του θερμικού κινητήρα των 2.0lt και κυρίως η ροπή των 40.8kgm εξασφαλίζει υψηλά περιθώρια ενεργητικής ασφάλειας στο προσπέρασμα. Το πακέτο συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας έχει υπερβεί κάποια όρια παρεμβατικότητας αναπολείς τις εποχές που «έσβηναν» όλα μ’ ένα πάτημα κουμπιού. Τώρα χρειάζονται επιλογές σε 6 διαφορετικά υπομενού. Την υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας την απενεργοποιούμε όχι για αλητείες αλλά για να οδηγήσουμε χωρίς άκομψες, αχρείαστες και επικίνδυνες, σε βρεγμένο οδόστρωμα παρεμβάσεις.
Παρατηρώντας το Mini Countryman εξωτερικά ξεχωρίζει αμέσως ως καινούργιο. Οι σχεδιαστές διατήρησαν τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά του MINI, Σήμα κατατεθέν του νέου μοντέλου, είναι οι προβολείς με τα χαρακτηριστικά περιμετρικά πολυγωνικά φώτα ημέρας, που ακολουθούν το αντίστοιχο γραμμικό μοτίβο της μάσκας. Στις άκρες του προφυλακτήρα βρίσκονται οι μεγάλοι αεραγωγοί που εμπλουτίζονται από κάθετα στοιχεία στο ίδιο χρώμα με τους καθρέφτες και την οροφή. Η διαμόρφωση του σχήματος μειώνει τους στροβιλισμούς, ο συντελεστής οπισθέλκουσας έχει περιοριστεί στο 0,27 (από 0,31 του προηγούμενου μοντέλου, το ηλεκτρικό χωρίς ανοιχτή μάσκα και με μικρότερους τροχούς βρίσκεται στο 0,26).
Ένα ακόμη χαρακτηριστικό είναι η πίσω κολώνα που δεν ακουμπά στο πλαίσιο των παραθύρων αλλά μοιάζει προέκταση της οροφής. Στο κέντρο της δε υπάρχει, το νέο λογότυπο John Cooper Works. Την εικόνα συμπληρώνουν οι νέες εντυπωσιακές μεγαλύτερες ζάντες και οι δύο διπλές απολήξεις της εξάτμισης. Πλέον, η σχεδίαση εστιάζει πολύ περισσότερο στο χρώμα του αμαξώματος με έμφαση στην κομψότητα και καθόλου σε παραδοσιακά στοιχεία όπως το χρώμιο, που δεν υπάρχει πια σε σημεία όπως τα πλαίσια των παραθύρων και των προβολέων. Αντίθετα μπορεί κανείς να βρει ανακυκλωμένα υλικά στις επενδύσεις του εσωτερικού όπου δεν υπάρχει δέρμα, αλλά μόνο ύφασμα.
Όσον αφορά στις διαστάσεις, το νέο Mini Countryman είναι 13 cm πιο μακρύ και 8cm πιο ψηλό από τον προκάτοχό του. Με μήκος 4.447 mm, πλάτος 1.843mm και ύψος 1.645mm, το Mini Countryman βρίσκεται πλέον στην καρδιά της κατηγορίας C.
Στο εσωτερικό πάντως δεν υπάρχει κανένα περιθώριο για παρεξηγήσεις. Από την πρώτη στιγμή που θα βρεθείς πίσω από το τιμόνι, καταλαβαίνεις ότι πρόκειται για νέα γενιά με λιτή σχεδιαστική προσέγγιση: Πλέον δεν υπάρχει ξεχωριστός πίνακας οργάνων για τον οδηγό (η έκδοση δοκιμής μας διέθετε head up display). Όλες οι λειτουργίες ενεργοποιούνται μέσα από τη στρογγυλή οθόνη OLED υψηλής ανάλυσης. Είναι η πρώτη φορά που τοποθετείται στρογγυλή οθόνη σε αυτοκίνητο παραγωγής. Η διάμετρος έχει αυξηθεί στα 240mm και η λογική λειτουργίας της, θυμίζει Smartphone.
Χάρη στο MINI Operating System, όλες οι λειτουργίες του οχήματος μπορούν να ελέγχονται διαισθητικά με αφή ή με φωνητικό έλεγχο. Κάτω από την οθόνη βρίσκονται φυσικοί διακόπτες σημαντικών λειτουργιών (χειρόφρενο, επιλογέας ταχυτήτων, πλήκτρο start/stop, εναλλαγή experience modes, έλεγχος έντασης ήχου).
Ο χρωματικός συνδυασμός κόκκινου-μαύρου στο ταμπλό, κατά μήκος των πάνελ των θυρών και στα μπάκετ καθίσματα JCW, είναι μια αναφορά στην αγωνιστική κληρονομιά με το μεγάλο κυρτό ταμπλό να φέρει πρωτότυπο δίχρωμο ύφασμα από ανακυκλωμένο πολυεστέρα που εσωτερικά φωτίζεται εκφράζοντας και προκαλώντας συναισθήματα.
Η έδρα της πίσω σειράς καθισμάτων μπορεί να μετακινηθεί έως και 13cm, εξασφαλίζοντας απόλυτα ικανοποιητικούς χώρους για επιβάτες ακόμα και κανονικού αναστήματος. Με το πίσω κάθισμα αναδιπλωμένο, ακόμη και ογκώδη αντικείμενα μπορούν να μεταφερθούν άνετα στο χώρο αποσκευών, ο οποίος έχει χωρητικότητα από 505 έως 1.530lt.
Ο κινητήρας των 2000cc είναι απολαυστικός σε απόδοση. Διαθέτει έναν υπερσυμπιεστή διπλής εισόδου, αποδίδει 300 ίππους και 400 Nm ροπής. Με βάρος στα 1660kg αυτό μεταφράζεται σε μία αναλογία 5,5 κιλών ανά ίππο. Η ροπή μεταφέρεται μέσω ενός αυτόματου φυσικά κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων.
Το σύστημα τετρακίνησης με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη, κατανέμει την ροπή και στους τέσσερις τροχούς, πλαισιωμένο από ηλεκτρονικό σύστημα κλειδώματος διαφορικού (EDLC), αλλά και ένα κλασικό μηχανικά ελεγχόμενο διαφορικό στους εμπρός τροχούς.
Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω, με ειδικές ρυθμίσεις σκληρότητας και απόστασης από το έδαφος για την συγκεκριμένη έκδοση. Χάρη στην υψηλή ακαμψία του πλαισίου και το ενδοτικό σετάρισμα το Countryman JCW δεν είναι σκληρό με παράταιρες αντιδράσεις όπως οι προκάτοχοί του. Ένα σύστημα πέδησης υψηλής απόδοσης με δαγκάνες φρένων σε χρώμα Chili Red και αεριζόμενους δίσκους σε όλους τους τροχούς (οι εμπρός μάλιστα είναι τρυπητοί) εξασφαλίζει ισχυρή και ακριβή επιβράδυνση. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας φορούσε ελαστικά Pirelli P Zero 245/40/20.
To Mini Countryman είναι από μόνο του μια διαφορετική κατηγορία λόγω σχεδίασης. Αν πρέπει οπωσδήποτε να βάλουμε απέναντί του κάποιον ανταγωνιστή, τότε αυτή είναι η Maserati Grecale GT (300PS, AWD) παρότι 30χ. ακριβότερη.
Τεχνικά χαρακτηριστικά Mini Countryman JCW All4
Κυβισμός: 1.998 cc
Ισχύς: 300 PS/6500 rpm
Ροπή: 400 Nm/2.000 – 4500 rpm
Κίνηση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων (Steptronic)
Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4447 /1843/ 1645 mm
Μεταξόνιο: 2692 mm
Χώρος αποσκευών: 505 lt – 1530 lt σε διθέσια διαμόρφωση
Βάρος: 1660 kg
Επιτάχυνση 0-100km/h: 5.4 sec
Τελική ταχύτητα: 250 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 8,6 lt/100km
Εκπομπές CO2: 177 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Τιμή: 57.750 ευρώ
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΠΕΦ: Επενδύσεις σε ανθρώπινο δυναμικό, νέο hub και ειδικότητα στην παρασκευή φαρμάκων
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ