Μετά από μία πτώση περίπου 50% τον τελευταίο μήνα, τα spot ναύλα στα μεγάλα φορτηγά πλοία capesize πλοία ανέκαμψαν και αυτή τη στιγμή βρίσκονται ξανά πάνω από το όριο των 20.000 δολαρίων την ημέρα, επισημαίνει σε άρθρο του ο Θάνος Σοφιός, διευθύνων σύμβουλος της Novisea, partner της Breakwave Advisors.

Η αγορά των freight futures (συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης στην τιμή των ναύλων) είχε παραμείνει αισιόδοξη καθ’ όλη τη διάρκεια της πρόσφατης αυτής διόρθωσης, πιστεύοντας ότι οι τιμές των ναύλων τελικά θα γυρίσουν προς τα πάνω, κάτι το οποίο πράγματι συμβαίνει ήδη.

Ωστόσο, η κλίση της καμπύλης των futures γίνεται όλο και πιο απότομη με τα συμβόλαια του Μαΐου να διαπραγματεύονται 30% πάνω από τις τιμές spot, υποστηρίζοντας την πεποίθηση ότι οι τιμές θα συνεχίζουν να ανακάμπτουν για το υπόλοιπο της χρονιάς και πέρα από αυτή.

Για το πρώτο τρίμηνο, το εμπόριο σιδηρομεταλλεύματος ήταν ιδιαίτερα δυνατό καθώς οι καλές καιρικές συνθήκες στη Βραζιλία οδήγησαν στις υψηλότερες εξαγωγές της τελευταίας πενταετίας, ενώ οι εισαγωγές άνθρακα στην Κίνα συνέχιζαν να τρέχουν με εκπληκτικά υψηλούς ρυθμούς.

Παρόλα αυτά, το να βασίζεις τις προβλέψεις σου για το μέλλον του dry bulk εμπορίου απλά στην επέκταση της τρέχουσας τάσης δεν έχει αποδειχθεί σωστή στρατηγική, καθώς η κυκλικότητα του ναυτιλιακού business μεταφράζεται συνήθως σε μια αναπόφευκτη επιστροφή στον μέσο όρο.

Το ερώτημα είναι, πρόκειται να βιώσουμε μια επιβράδυνση στο εμπόριο του ξηρού φορτίου, τουλάχιστον σε σχέση με το ισχυρό πρώτο τρίμηνο; αναφέρει ο κ. Σοφιός.

Οι τιμές του σιδηρομεταλλεύματος έχουν μειωθεί, υποδηλώνοντας ασθενέστερη ζήτηση για το βασικό υλικό παραγωγής χάλυβα ενώ ταυτόχρονα, τα αποθέματα στα λιμάνια αυξάνονται σταθερά και βρίσκονται πάνω από τα μέσα επίπεδα πενταετίας καθώς και υψηλότερα σε σύγκριση με πέρυσι.

Το εμπόριο άνθρακα ήταν μεν σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα αλλά και πάλι, ο καιρός θα γίνει πιο ζεστός στο βόρειο ημισφαίριο το επόμενο διάστημα και η ζήτηση για θέρμανση θα τείνει να μειωθεί.

Υπάρχουν αρκετοί λόγοι ώστε να είμαστε επιφυλακτικοί για το dry bulk, παρόλα αυτά ο πιο σημαντικός παράγοντας όσον αφορά στα ναύλα είναι το αίσθημα (sentiment) που κυριαρχεί στην αγορά, το οποίο συνεχίζει να είναι ιδιαίτερα θετικό σε όλους μάλιστα τους τομείς της ναυτιλίας.

Το να στοιχηματίζει κανείς αντίθετα στο αίσθημα της αγοράς έχει αποδειχθεί μία δαπανηρή επενδυτική στρατηγική και τα τρέχοντα χλιαρά θεμελιώδη μεγέθη στο dry bulk ίσως θα πρέπει να περιμένουν λίγο ακόμη μέχρι να επηρεάσουν αρνητικά τις τιμές των futures, ακόμη και σε ένα περιβάλλον όπου οι spot τιμές των ναύλων συνεχίζουν να υποαποδίδουν.

Οι Breakwave Advisors προσφέρουν υπηρεσίες Διαχείρισης Επενδύσεων (Asset Management) στους τομείς του Shipping και των Commodities. Έχουν την έδρα τους στη Νέα Υόρκη και είναι οι δημιουργοί του Breakwave Dry Bulk Shipping ETF (NYSE: BDRY) και του Breakwave Tanker Shipping ETF (NYSE: BWET).

Διαβάστε ακόμη:

Σκληρή απάντηση της Genco στον Γιώργο Οικονόμου: Έχει ιστορικό ιδιοτελών πρακτικών εις βάρος των μετόχων

ΟΛΠ Α.Ε.: Νέα υψηλά έσοδα και κέρδη – Αυξήθηκε κατά 29% το προτεινόμενο μέρισμα

Συνάντηση Στυλιανίδη με τον υπουργό Γαλάζιας οικονομίας της Νιγηρίας