Η μάχη στον κλάδο της πολυτέλειας συνεχίζεται, με τους κορυφαίους ευρωπαίους εκπροσώπους της να έχουν μπει για τα καλά στο «κυνήγι» για ένα ακίνητο στους διάσημους εμπορικούς δρόμους.

Ακίνητα δισεκατομμυρίων

Η Kering πριν λίγους μήνες ανακοίνωσε μία εντυπωσιακή εξαγορά ύψους 1,4 δισ. δολαρίων για ένα ακίνητο στο Μιλάνο, ενώ η LVMH βρίσκεται σε «κόντρα» με τη Chanel για ένα πολυτελές ακίνητο στην 5η λεωφόρο στο Μανχάταν.

1

Σύμφωνα με τη WSJ, οι οίκοι πολυτελείας έχουν δαπανήσει ήδη πάνω από 9 δισ. δολάρια για την απόκτηση «πολύτιμων» κτιρίων που θα εδραιώσουν τη θέση τους στους εμπορικούς δρόμους σε όλο τον κόσμο.

Η στροφή των οίκων στη δημιουργία πολυκαταστημάτων που θα προσφέρουν μία σειρά από πρωτόγνωρες εμπειρίες στους πλούσιους πελάτες ξεκίνησε το 2023, όταν η πολυτέλεια ζούσε τις χρυσές εποχές, με την ανάπτυξή της –ιδίως σε κάποιες εταιρείες- να καταγράφει διψήφια ποσοστά.

Το κυνήγι όμως συνεχίζεται μέχρι σήμερα, καθώς η πανδημία άλλαξε τις ισορροπίες  με την Κίνα, την μέχρι πρότινος ισχυρή αγορά, η οποία έχασε τη δυναμική της και πλέον οι οίκοι πολυτελείας αναζητούν νέους πελάτες.

Το timing είναι ιδανικό και για τους μεσιτικούς κολοσσούς, οι οποίοι το προηγούμενο διάστημα αντιμετώπισαν μειωμένη ζήτηση σε εμπορικά ακίνητα.

Οι οίκοι πολυτελείας έχουν το οικονομικό πλεονέκτημα, έναντι των παραδοσιακών επενδυτών ακινήτων, γι’ αυτό και δεν προκαλούν εντύπωση τα θηριώδη ποσά που δαπανούν για ένα ακίνητο.

Μία πρωτόγνωρη εμπειρία

Τα περισσότερα brands εστιάζουν σε πολυώροφα κτίρια, τα οποία περιλαμβάνουν εκτός από ειδικά διαμορφωμένους χώρους με τα προϊόντα τους, εστιατόρια, υπηρεσίες ομορφιάς ακόμα και μουσεία.

H Christian Dior διαθέτει πλέον μίνι μουσεία στις κύριες μπουτίκ τους και ολόκληρους ορόφους αφιερωμένους σε VIP πελάτες όπου μπορούν να ψωνίζουν χωρίς την παρουσία άλλων πελατών.

Η παρουσία των οίκων πολυτελείας δεν έλειψε ποτέ από τους πιο εμπορικούς δρόμους του κόσμου σε Μιλάνο, Παρίσι, Τόκιο ή Μανχάταν. Όμως για πολλά χρόνια, υπήρξαν ενοικιαστές χώρων, καταβάλλοντας εκατομμύρια δολάρια στις μισθώσεις για μία ισχυρή θέση μεταξύ των ανταγωνιστών τους.

Πλέον, οι περισσότεροι επιλέγουν να αγοράσουν τα ακίνητα, όχι μόνο για να διαμορφώσουν τους χώρους σε νέας γενιάς καταστήματα, αλλά και για να εξασφαλίσουν ότι κανένας ανταγωνιστής δεν θα τους πάρει τη θέση.

Μάχη για ένα ακίνητο

Με βάση τις συμφωνίες που έχουν γίνει  μέχρι στιγμής, η Kering είναι σε καλό δρόμο για να δαπανήσει περίπου το 10% των αναμενόμενων πωλήσεών της το 2024 για την αγορά ακινήτων. Αντίστοιχα, το 2023, έκανε συμφωνίες ακινήτων που αντιστοιχούν στο 9% των ετήσιων πωλήσεών της.

Ο αιώνιος ανταγωνιστής της, η LVMH, η ισχυρότερη εταιρεία πολυτελείας στον κόσμο κατέχει τουλάχιστον έξι ακίνητα στο Rodeo Drive του Μπέβερλι Χιλς, δυσκολεύοντας τους ανταγωνιστές της να  βρουν κι αυτή μια θέση σε μία από τις πιο κομβικές τοποθεσίες.

Ο πόλεμος μεταξύ των οίκων πολυτελείας συνεχίζεται και σε άλλες πόλεις και τοποθεσίες, με την 5η Λεωφόρο στο Μανχάταν να είναι το τελευταίο παράδειγμα περιοχής που βλέπει το real estate να ανθίζει και τους ευρωπαίους επιχειρηματίες να δαπανούν τεράστια ποσά χρημάτων για ένα ακίνητο.

Διαβάστε επίσης:

Gucci: Πρώην μεγαλοστέλεχος των LVMH και Prada αναλαμβάνει τη θέση του αναπληρωτή CEO

Φρανσουά Πινό vs Μπερνάρ Αρνό: Η «κόντρα» Gucci με Louis Vuitton για τα «χρυσά» ακίνητα

L Catterton: Το private equity της LVMH κάνει απόβαση στην Ινδία