Ταξιδεύουμε στην ορεινή Αρκαδία για την παρουσίαση του Tiguan το οποίο ανανεώθηκε και εξελίχθηκε σε όλους τους τομείς.
Έφτασε στην Ελλάδα το 3ης γενιάς VW Tiguan με πλούσιο εξοπλισμό και αμέτρητες επιλογές σε εκδόσεις και κινητήρες. Παραλάβαμε το αυτοκίνητο από το Μαρούσι και κατευθυνθήκαμε μέσω του σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου προς την ορεινή Αρκαδία. Στα χέρια μας η έκδοση 1.5 lt eTSI MHEV 150PS DSG Life. Από την πρώτη επαφή διαπιστώνουμε βελτίωση στην ποιότητα του εσωτερικού και στην κύλιση. Πρώτη στάση στη Λάστα, έναν ορεινό οικισμό (1060μ.) στην καρδιά του Μαινάλου με τις ψησταριές να ανάβουν και η όρεξη να ανοίγει σε ένα ιδιαίτερο και ευχάριστο περιβάλλον δίπλα στην κεντρική εκκλησία του Αι Γιώργη. Επιστρέφοντας στη Βυτίνα είχαμε την ευκαιρία να δούμε λίγο πιο προσεκτικά το αυτοκίνητο.
Ο αέρας ανανέωσης στο εξωτερικό είναι εμφανής, ενώ παρατηρούμε πως μας θυμίζει αρκετά τον προκάτοχό του, ιδιαίτερα στο εμπρός μέρος με το χαρακτηριστικό σχήμα των φαναριών που παραμένει σχεδόν ίδιο με των προηγούμενων γενιών με σύγχρονες πινελιές και πιο δυναμικές ακμές. Ο εμπρός προφυλακτήρας, διαφοροποιείται αρκετά στις εκδόσεις Life και R-Line, παραμένει επιβλητικός και στις δύο περιπτώσεις.
Kερδίζει τις εντυπώσεις η κυψελωτή μάσκα του R-Line σε χρώμα piano black με ανοιχτό μεγαλύτερο τμήμα του προφυλακτήρα για την εισαγωγή αέρα που αφορά στην ψύξη του κινητήρα και δύο μορφοποιητές αέρα για μείωση των αεροδυναμικών αντιστάσεων.
Όταν το κοιτάξεις από το πλάι, το σχήμα σίγουρα θα σου θυμίσει Tiguan, μεγάλωσε ελάχιστα (μόνο κατά 30mm) όμως εξαπατάσαι πως αυξήθηκε ο όγκος του. Αυτό συμβαίνει διότι τα φτερά έχουν αποκτήσει πιο μυώδεις γραμμές με ελαφρά καμπύλη, οι θόλοι αγκαλιάζουν τους τροχούς (18″ Life, 19″/20″ R-Line) και φαίνεται πως έχουν μελετηθεί αεροδυναμικά, οι πόρτες είναι μεγάλες δίνοντας σημάδια μεγαλύτερης κατηγορίας και οι μπάρες οροφής, πέραν της χρηστικής αξίας, εντείνουν τον SUV χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Στο πίσω μέρος, έχουμε μεγάλη αλλαγή, με τα led φωτιστικά σώματα να υιοθετούν τη νέα κοινή γραμμή της εταιρίας, που έχουμε ήδη δει στα Taigo/T-Cross, τα οποία είναι ενωμένα έχοντας στην μέση το σήμα της εταιρίας. Ουσιαστικά ανάβουν μόνο στις άκρες, χαρίζουν όμως μια πιο μοντέρνα εμφάνιση συνολικά.
Αναγράφεται στην μέση και κάτω από την πινακίδα πλέον (παλιά ήταν από πάνω), ολογράφως το όνομα του μοντέλου ενώ δύο ανακλαστικά σε οριζόντια διάταξη χαμηλά στον προφυλακτήρα τονίζουν την παρουσία του όταν χτυπήσουν τα φώτα του αυτοκινήτου που ακολουθεί. Όπως και στο εμπρός μέρος κι εδώ ο προφυλακτήρας είναι αρκετά διαφορετικός ανάλογα την έκδοση, κλέβοντας ξανά τις εντυπώσεις εκείνος της έκδοσης R-Line ο οποίος ακολουθεί το ίδιο (με εμπρός) μοτίβο κυψελών.
Η εξέλιξη και η βελτίωση του εσωτερικού είναι πραγματικά εντυπωσιακή με αρκετές αλλαγές. Πλέον δεν υπάρχει λεβιές ταχυτήτων στην κεντρική κονσόλα ανάμεσα στα καθίσματα, καθώς την θέση του έχει πάρει ένας περιστροφικός διακόπτης για τον χειρισμό της οθόνης ψυχαγωγίας και πληροφορίων, μεταφέρθηκε πίσω από το τιμόνι στην θέση του χειριστηρίου των υαλοκαθαριστήρων όπως και στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της σειράς ID της εταιρίας.
Νέας σχεδίασης οθόνες στην κεντρική κονσόλα 12,9″ & 15″ με ολοκαίνουριο γρήγορο λογισμικό προηγμένης τεχνολογίας, με νέες λειτουργίες και ανανεωμένο εύχρηστο μενού. Ψηφιακός πίνακας οργάνων με μια οθόνη 10″ που εμφανίζει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες ταξιδιού, πλοήγηση κ.α..
Το επίπεδο εξοπλισμού είναι υψηλό τόσο σε τεχνολογίες όπως ασύρματη σύνδεση (Apple car play & Android Auto), όσο και σε ασφάλεια με στάνταρ 9 αερόσακους. Άνετα καθίσματα με επιλογή μασάζ για λίγη χαλάρωση την ώρα που μετακινούμαστε για την εργασία μας ή όταν ταξιδεύουμε για πολλές ώρες χωρίς στάση. Αυξημένος χώρος για τους πίσω επιβάτες όπου φιλοξενούνται τρεις ενήλικες.
Μεγάλος χώρος αποσκευών (652 lt), χωράει όλα τα απαραίτητα ακόμη για το ταξίδι μιας 4μελούς οικογένειας. Ατμοσφαιρικό εσωτερικό συνολικά, εξασφαλίζει ένα άνετο και ξεκούραστο ταξίδι για οδηγό και επιβάτες. Τριζωνικός κλιματισμός με αρκετές λειτουργίες για τους εμπρός και για τους πίσω επιβάτες ώστε όλοι να είναι ευχαριστημένοι.
Κάτω από το καπό φιλοξενούνται οχτώ διαφορετικά σύνολα. Είναι σχεδόν αδύνατο ο υποψήφιος αγοραστής να μην βρει αυτό που του ψάχνει και του ταιριάζει. Επιλογές ήπιου υβριδικού με βενζινοκινητήρα, plug-in υβριδικού και πετρελαίου τόσο σε δικίνητες όσο και σε τετρακίνητες εκδόσεις, όλες με αυτόματο κιβώτιο DSG. Αναλυτικότερα οι επιλογές:
Εμείς είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τον κινητήρα 1.5 eTSI απόδοσης 150PS στις εκδόσεις Life και R-Line με διαφορές στο επίπεδο εξοπλισμού. Είναι ικανοποιητικός σε όλο το φάσμα λειτουργίας του, ακούγεται ελαφρώς, συνδυάζεται άριστα με το κιβώτιο DSG 7 σχέσεων με την δυνατότητα αλλαγής μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι. Διαθέτει το σύστημα απενεργοποίησης δύο κυλίνδρων σε χαμηλό φορτίο.
Αφήνοντας το πεντάλ του γκαζιού ο θερμικός κινητήρας σβήνει και κινούμαστε ηλεκτρικά μέσω του ήπιου υβριδικού συστήματος. Στην κεντρική οθόνη υπάρχουν διαθέσιμα 4 προφίλ οδήγησης Eco, Comfort, Sport, Individual δίνοντας την επιλογή να κινηθούμε οικονομικά, άνετα, σβέλτα ή ακόμη και να ρυθμίσουμε μόνοι μας ξεχωριστά την ανάρτηση, το τιμόνι, το σύστημα adaptive cruise control, την απόκριση του πεντάλ του γκαζιού, το κιβώτιο ταχυτήτων και άλλα.
Νέο προσαρμοζόμενο σύστημα ελέγχου ανάρτησης DCC pro με αμορτισέρ δύο βαλβίδων ώστε να ρυθμίζεται τόσο η συμπίεση όσο και η επαναφορά επιτυγχάνοντας καλύτερη αίσθηση και πιο αθόρυβη λειτουργία. Το σύστημα αυτό βρίσκεται στον πρόσθετο εξοπλισμό και πραγματικά δίνει μια νέα διάσταση στην άνεση, καθώς ο οδηγός μέσω της οθόνης στο προφίλ individual την κάνει όσο μαλακή και όσο σφιχτή εκείνος επιθυμεί. Παραδοσιακά εφοδιάζεται με γόνατα McPherson εμπρός και διάταξη τεσσάρων συνδέσμων πίσω.
Διαχειρίζεται με γνώμονα την ασφάλεια και την άνεση κάθε είδους οδόστρωμα, είτε είναι κακοτράχαλο, είτε έχει λακκούβες, ακόμη και σε κομμάτι χωματόδρομου όπου αποσβένει τις ανωμαλίες και χαρίζει ισορροπία και έλεγχο. Το σύστημα διεύθυνσης είναι ακριβές, εξασφαλίζει ευελιξία εντός αστικού ιστού και θα μπορούσε ιδανικά να «βαραίνει» ελαφρώς σε μεγαλύτερες ταχύτητες για να αποφεύγονται μικροδιορθώσεις στο τιμόνι όταν κινούμαστε στον αυτοκινητόδρομο.
Η τετρακίνηση 4motion μεταφέρει την κίνηση κατά βάση στους εμπρός τροχούς δίνοντας σταθερά ένα 5% στους πίσω τροχούς που μπορεί να φτάσει έως και 50%. Εμείς δοκιμάσαμε μόνο την προσθιοκίνητη έκδοση και μείναμε ικανοποιημένοι από την συμπεριφορά τόσο σε κομμάτι με κλειστές στροφές όσο και σε πιο ανοιχτά κομμάτια. Δεν παίρνει έντονες κλίσεις παρόλο που είναι suv και δίνει αίσθηση σιγουριάς και ασφάλειας στον οδηγό.
Το βράδυ της πρώτης μέρας πανελλήνιας παρουσίασης στην αίθουσα του ξενοδοχείου στη Βυτίνα, δόθηκε συνέντευξη Τύπου με λεπτομέρειες για τις εκδόσεις, τους κινητήρες και τις τιμές. Εκεί τονίστηκε το γεγονός πως η ονομασία του μοντέλου προέρχεται από δύο ζώα, Tiger (τίγρης) και Iguana. Έτσι εξηγείται το γεγονός πως στα πίσω παράθυρα υπάρχει ένας τίγρης και ένα ιγκουάνα σε μικρογραφία.
Oι εκδόσεις εξοπλισμού και ο τιμοκατάλογος για όλους τους κινητήρες είναι:
Ο εξοπλισμός σε συστήματα ασφαλείας είναι πλούσιος ακόμη και στις βασικές εκδόσεις που ξεκινούν από 34.800€ και φτάνουν μέχρι και 53.900€ στην plug-in υβριδική έκδοση. Να σημειώσουμε πως στους κινητήρες Phev στην βασική έκδοση ο εταιρικός φόρος είναι 0€, δίνοντας έτσι την ευκαιρία σε εταιρίες να προμηθευτούν το plug-in Tiguan για τους εργαζόμενους τους. Η δεύτερη μέρα του διήμερου ταξιδιού ξεκίνησε με τοξοβολία σε ένα εξωκλήσι κοντά στην Ελάτη, δίνοντας μας την ευκαιρία να κινηθούμε μέσα στο δάσος με τα έλατα αντικρύζοντας μοναδικής ομορφιάς τοπία.
Αργότερα γεύμα στα Μαγούλιανα (το υψηλότερο χωριό της Πελοποννήσου) και πήραμε τον δρόμο για την επιστροφή στην Αττική γεμάτοι ωραίες αναμνήσεις και όμορφες εμπειρίες, ταξιδεύοντας ξεκούραστα και με ασφάλεια με το νέο Tiguan. Αναμένεται να έρθει τέλος της χρονιάς ο δίλιτρος diesel κινητήρας, ενώ οι υπόλοιποι είναι ήδη διαθέσιμοι. Είναι το best seller μοντέλο της εταιρίας παγκοσμίως, με πωλήσεις 17.500 αυτοκίνητα στην Ελλάδα. Στον ανταγωνισμό συναντά τα Peugeot 3008, Nissan Qashqai, Hyundai Tuscon.
Η εταιρία δίνει 4 χρόνια εγγύηση ή 80.000 χλμ, όποιο έρθει πρώτα. Ποικιλία εκδόσεων, χρωμάτων, εξοπλισμού, μεγάλη γκάμα εξατομίκευσης και ένα τιμολογιακό εύρος για όλους. Είναι ένα μοντέλο μεσαίας κατηγορίας με αρκετά premium στοιχεία.
Διαβάστε επίσης
Ιδού η Alfa Romeo Milano (video)!
Η Volvo στο Delphi Economic Forum ΙΧ!