Το επιτυχημένο Skoda Karoq του μισού εκατομμυρίου πωλήσεων ανανεώθηκε και παίρνοντάς το στα χέρια μας, επιλέξαμε μία διαδρομή για μακρινό προορισμό που επίσης ανανεώθηκε, για να το γνωρίσουμε καλύτερα. Με εφαλτήριο την Αθήνα, μαρκάραμε στο χάρτη την Παραμυθιά Θεσπρωτίας και γράψαμε τετραψήφιο συνολικά αριθμό χιλιομέτρων συνύπαρξης με το φρεσκαρισμένο μοντέλο της Τσέχικης μάρκας. Η «Αγία Τριάδα» των SUV της Skoda (Kodiaq, Karoq, Kamiq) την κατέστησε δυναμικό παίκτη στην κατηγορία και θέλοντας να παραμείνει στον αφρό των πωλήσεων, προχώρησε μετά από μία πενταετία στην απαιτούμενη ανανέωση. Βέβαια αντικρίζοντάς το, δεν βλέπεις αλλοιωμένο σχεδιαστικό DNA – κάθε άλλο. «Συνταγή που κερδίζει, δεν αλλάζει» λένε. Έτσι, οι αλλαγές στο περιτύλιγμα είναι περιορισμένες και περιλαμβάνουν ανασχεδιασμό των φωτιστικών σωμάτων μπρος/πίσω και προσθήκη LED προβολέων, τις εξελιγμένες αεροδυναμικές ζάντες που προσδίδουν και επιπλέον δυναμισμό στην όψη του Karoq από το πλάι, τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, διακριτική αεροτομή και όπως είναι η τάση πλέον στα μοντέλα της μάρκας, το όνομα SKODA ολογράφως κεντρικά στην πίσω πόρτα.
Οι αεροδυναμικές επεμβάσεις εξασφαλίζουν βελτιωμένο συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd:30) και οι συνολικές επεμβάσεις, βελτιωμένη εμφάνιση – στοιχείο που κακά τα ψέματα, διαχρονικά παίζει ρόλο. Ειδικά σε κατηγορίες με έντονο ανταγωνισμό, το να σου αρέσει ό,τι αντικρίζεις είναι σημαντικό. Το ίδιο και το χαμόγελο να διατηρείται ή ακόμα και να πλαταίνει, όταν μπαίνεις στο εσωτερικό. Πράγμα το οποίο οι Τσέχοι δεν προσπέρασαν. Τι έκαναν λοιπόν στο εσωτερικό του Karoq; Το περιβάλλον δεν έχει αλλάξει, υπάρχει όμως αναβάθμιση σε όσα παρέχονται στον οδηγό και στους επιβάτες. Ως επί το πλείστον, ποιοτικά υλικά που σύμφωνα με τη Skoda προέρχονται και από φιλικότερα προς το περιβάλλον συστατικά, καλή συναρμογή και πληθώρα από λύσεις που κάνουν την καθημερινή συμβίωση με το Karoq απροβλημάτιστη.
Τα παραπάνω συνδυάζονται με πλούσια πακέτα εξοπλισμού που αφορούν επιπλέον τεχνολογικές λύσεις. Αρχικά, προστέθηκε το Virtual Cockpit που συναντάμε σε πολλά μοντέλα του ομίλου, με έγχρωμη οθόνη που περιλαμβάνει ψηφιακό πίνακα οργάνων και προσφέρεται σε δύο επιλογές διαστάσεων, αναλόγως επιπέδου εξοπλισμού: είτε στις 8, είτε στις 10,25 ίντσες. Εκεί ο οδηγός μπορεί να παίξει με τη θεματική διάταξη που όλη η πληροφορία θα εμφανίζεται μπροστά του (έχει 5 επιλογές), μέσω του πολυλειτουργικού τιμονιού και της λειτουργίας View. Αναβάθμιση υπάρχει και στο σύστημα infotainment, με την κεντρική οθόνη να έρχεται επίσης σε δύο επιλογές διαστάσεων: είτε στις 8, είτε στις 9,2 ίντσες.
Όλα τα παραπάνω, μαζί με μία ομπρέλα συστημάτων ασφαλείας, αποτελούν τις καλύτερες «αποσκευές» όταν ετοιμάζεσαι για ένα ταξίδι με την οικογένεια. Έχοντας 425 χιλιόμετρα μπροστά σου, όταν καλείσαι να διασχίσεις τη μισή χώρα, η απροβλημάτιστη μετακίνηση είναι σημαντική. Η σιγουριά πως σε κάθε χιλιόμετρο στους πάντα απρόβλεπτους ελληνικούς δρόμους, θα υπάρχουν ηλεκτρονικοί φύλακες-άγγελοι να σε προστατεύσουν, η άμεση συνδεσιμότητα που θα εξασφαλίσει πως επί 4 και βάλε ώρες δεν θα πιάσεις στο χέρι σου το κινητό, πως κάθε επιβάτης θα μπορεί να κάνει τις «παραγγελιές» του επιλέγοντας την αγαπημένη μουσική μέσω του κινητού. Μία σειρά από στοιχεία που συνεπικουρούν στην… ευεξία κατά τη διάρκεια των ταξιδιών.
Μη ξεχνάμε, για Skoda μιλάμε και παραδοσιακά το εν λόγω brand βρίσκει με ένα μαγικό τρόπο κάτι επιπλέον από τον ανταγωνισμό σε χώρους – ανεξαρτήτως κατηγορίας. Στο ανανεωμένο Karoq λοιπόν, πέντε ενήλικες ταξιδεύουν με περίσσια ευκολία. Τα 2.64m του μεταξονίου εξασφαλίζουν άπλα, για τα γόνατα, με αντίστοιχα περιθώρια και για το κεφάλι. Ένα σημαντικό ατού που θα εκτιμήσει κάθε οικογένεια που έχει αυξημένες ανάγκες όταν βάζει πλώρη για το χωριό, στον προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχει το VarioFlex – ένα σύστημα στο οποίο τα πίσω καθίσματα έχουν απόλυτη ευελιξία. Μπορούν να αναδιπλωθούν, να μετακινηθούν ή ακόμα και να αφαιρεθούν. Στην τελευταία περίπτωση προκύπτει χαώδης χώρος που φτάνει τα 1.810 λίτρα αλλά ακόμα και με τη νορμάλ διάταξη, τα 479 λίτρα είναι μία άκρως ικανοποιητική τιμή, που όπως μπορείτε να δείτε, καλύπτει υπέρ το δέον κάθε ανάγκη.
Βάλαμε λοιπόν πλώρη για την Παραμυθιά, σε ημέρα δίχως «έξοδο» εκδρομέων καλοκαιρία και ιδανικές συνθήκες. Εκτιμήσαμε την ηχομόνωση της καμπίνας, η θέση του οδηγού έχει καλή ορατότητα, το κάθισμα καλή στήριξη, βάζεις cruise control και δεν μετράς τα χιλιόμετρα ελπίζοντας να φτάσεις πιο γρήγορα εκεί που θες. Κοινώς, σημασία δεν έχει μόνο ο προορισμός – έχει και το ταξίδι! Ειδικά το συγκεκριμένο, τα τελευταία χρόνια έχει ως γνωστόν μεταμορφωθεί, με την ολοκλήρωση σημαντικών έργων. Η ύπαρξη παιδιού στο αυτοκίνητο, μας «απαγόρευε» τη χρήση της παλιάς εθνικής οδού Κορίνθου-Πατρών. Επιλέγαμε να κάνουμε περισσότερα χιλιόμετρα, μεγαλύτερο σε διάρκεια ταξίδι και να πάμε από Λαμία, Δομοκό, Μετέωρα και να πιάσουμε από νωρίς την Εγνατία, κατευθυνόμενοι προς Ηγουμενίτσα.
Ο εκσυγχρονισμός της Κορίνθου-Πατρών και ο διαχωρισμός των δύο ρευμάτων, την έβαλε ξανά στους χάρτες μας αν και αυτό που λέμε game changer για όσους ήθελαν να ταξιδεύουν στη Βόρειο-Δυτική Ελλάδα, ήταν η Ιόνια οδός που μείωσε την απόσταση Αντίρριο-Ιωάννινα στα 196 χιλιόμετρα. Επίσης ασφαλής και σύγχρονος δρόμος, με 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και διαχωριστική νησίδα. Αυτά έριξαν το χρόνο του ταξιδιού στις 4μιση ώρες και τα επίπεδα ταλαιπωρίας χαμηλά. Διαδρομές ιδανικές για να καταπίνει χιλιόμετρα το Karoq που ειδικά εκεί, είναι στο στοιχείο του. Ο 1500άρης TSI κινητήρας (με σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων ACT) που προσφέρει 150 άλογα στις 5.000-6.000 rpm, κινεί με άνεση το αμάξωμα των 1320 κιλών – τιμή που ανεβαίνει σημαντικά με 4 επιβάτες και αποσκευές. Παράλληλα, τα 250 Nm ροπής που είναι διαθέσιμα από τις 1500 rpm, σημαίνουν πως όταν έρθει η ώρα να ανάψεις το φλας και θα βγεις στην αριστερή λωρίδα για προσπέραση, δεν θα προβληματιστείς. Αρωγός σε αυτό είναι και η άριστη συνεργασία του κινητήριου συνόλου με το 7άρι DSG κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.
Η συνύπαρξη μας με το Karoq δεν αφορούσε… ανήσυχες βόλτες αλλά ο χρόνος που περάσαμε μαζί του επιβεβαίωσε πως η προαναφερθείσα συνεργασία είναι άριστη σε κάθε συνθήκη: εντός αστικού τοπίου, σε επαρχιακούς δρόμους αλλά και το εθνικό δίκτυο. Πράγμα που καθρεφτίζεται και στις τιμές της κατανάλωσης, που αν οδηγείς δίχως βαρίδια στο δεξί πόδι, μπορεί εύκολα να περιοριστεί σε τιμές που αφορούν τα 6 lt/100km. Αν έρθουν οι… ανησυχίες, αυτή θα ανέβει και παρά την ύπαρξη Sport επιλογής στα Drive Modes, το Karoq θα έχει τίμιες αντιδράσεις, θα ανεβάσει επίπεδο σπιρτάδας (0-100 σε 9sec και τελική ταχύτητα στα 210 km/h) αλλά κακά τα ψέματα – είναι ένα SUV που δεν γεννήθηκε για να καλύψει τις ανάγκες όσων διψούν για οδηγικές συγκινήσεις.
Η πολύ ευχάριστη είδηση των τελευταίων μηνών για τους ταξιδιάρηδες, ήταν δίχως αμφιβολία η παράδοση στην κυκλοφορία ενός ακόμα σημαντικού έργου: της Αμβρακίας Οδού. Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον επιλέξαμε τη συγκεκριμένη διαδρομή στο GPS, έτοιμοι για test drive όχι μόνο του μοντέλου δοκιμής αλλά και μίας νέας διαδρομής που θα μπορούσε να βελτιώσει σημαντικά το Αθήνα – Παραμυθιά. Όπερ και εγένετο. Στο ύψος της Αμβρακίας αφήσαμε την Ιόνια οδό, με κατεύθυνση τη Λευκάδα. Συνολικά 48.5 χιλιόμετρα που φτάνουν μέχρι την υποθαλάσσια σήραγγα του Ακτίου, με 2 λωρίδες κυκλοφορίας σε κάθε ρεύμα, αν και ακόμα, υπάρχουν κάποια μικρά κομμάτια στα οποία πραγματοποιούνται εργασίες με τις τελικές πινελιές.
Το συγκεκριμένο έργο απλοποιεί ακόμα περισσότερο τη ζωή των ταξιδιωτών, ρίχνοντας αισθητά το χρόνο που θέλουμε να φτάσουμε στην Παραμυθιά αλλά και το κόστος. Γλιτώνεις περί τα 25 χιλιόμετρα σε συνολική απόσταση, η εναλλακτική διαδρομή δεν έχει τα βουνά που συναντάς σκαρφαλώνοντας την Ιόνια προς τα Ιωάννινα κι αυτά μειώνουν αισθητά το κόστος της κατανάλωσης καυσίμου. Επίσης πλέον περνάς από δύο σταθμούς διοδίων στην Ιόνια Οδό (αντί τεσσάρων) και την υποθαλάσσια. Έτσι, ενώ μετά το πέρασμα από τη γέφυρα έπρεπε να καταβάλλεις 13.70 ευρώ στα διόδια της Νέας Οδού και 2.10 στης Εγνατίας (Τύρια), πλέον έχεις 7.10 ευρώ για τα διόδια σε Κλόκοβα και Αγγελόκαστρο και 3 στην υποθαλάσσια Ακτίου-Πρεβέζης. «Έκπτωση» 5.70 ευρώ δηλαδή.
Το αρνητικό σε αυτή τη διαδρομή είναι πως βγαίνοντας από την υποθαλάσσια σήραγγα και μέχρι να φτάσεις στον κόμβο του Μεσοπόταμου και το νεκρομαντείο του Αχέροντα (ή εναλλακτικά μέχρι το σημείο που βγαίνεις αριστερά για Πάργα και δεξιά για Μόρφι), αντιμετωπίζεις διαδρομή δίχως διάζωμα. Είσαι ευάλωτος σε όσα μπορεί να σου φέρει η μοίρα από το αντίθετο ρεύμα, σε κάποια σημεία ο φωτισμός είναι ανεπαρκής ενώ στο μεγαλύτερο κομμάτι, η ποιότητα του οδοστρώματος είναι κακή. Με πληθώρα από λακκούβες και πρόχειρα μπαλώματα, που δοκίμασαν τις αναρτήσεις του Karoq, που αποδείχθηκε καλοστημένο, απορροφώντας τις αστοχίες του οδοστρώματος και με τη σειρά, σημαδεύοντας με ακρίβεια με την καλή πληροφόρηση από το τιμόνι, τις κορυφές όλων των στροφών των επαρχιακών δρόμων που οργώσαμε στη συνέχεια.
Όσο για τα… εκτός δρόμου, δεν του βάλαμε δύσκολα. Ωστόσο επιβεβαιώσαμε πως χάρη και την απόστασή του από το έδαφος, το Karοq δεν φοβάται να βγει από την άσφαλτο. Ο Αχέροντας ποταμός ήταν όπως πάντα ορμητικός και το τσέχικο SUV πήγε με περίσσια άνεση να ποζάρει δίπλα του. Η Παραμυθιά είναι η έδρα του Δήμου Σουλίου και παρότι κωμόπολη, άρα στερείται της γραφικής εικόνας άλλων προορισμών, βρίσκεται σε μία πραγματικά κομβική θέση. Στα 5 λεπτά βγαίνεις στην Εγνατία και είτε κινείσαι δυτικά και στα 20 λεπτά είσαι στην Ηγουμενίτσα «κοιτώντας» Κέρκυρα και Ιταλία, είτε ανατολικά και θες τρία τέταρτα για να φτάσεις στα Ιωάννινα – λίγο περισσότερο για Μέτσοβο ενώ και τα Ζαγοροχώρια είναι σε απόσταση βολής.
Κοιτώντας νότια, σε 40 λεπτά είσαι στην ατελείωτη παραλία Βράχος που αποτελεί ιδανική επιλογή για τον Αύγουστο αφού δεν θα δυσκολευτείς να βρεις χώρο για την ομπρέλα σου ή μία ξαπλώστρα να σε περιμένει. Μία εντυπωσιακή παραλία γαλαζοπράσινα νερά κι από πάνω, έναν καταπράσινο, πευκόφυτο λόφο. Αντίστοιχη είναι η απόσταση για τα Σύβοτα που τα τελευταία χρόνια αποτελούν must προορισμό, αρκεί όμως να επιλέξεις περίοδο που δεν «βουλιάζουν» από κόσμο. Πάντως γενικά, αυτή η ακτογραμμή διαθέτει πληθώρα από παραλίες και κολπίσκους που μπορεί να κλέψουν την καρδιά σας: η μεγάλη άμμος, η Αγία Παρασκευή, ο Αρίλλας, το Καραβοστάσι. Ή και πιο χαμηλά, ο Λίχνος και ο Άγιος Γιαννάκης.
Σε αυτό το ύψος συναντάμε και τη μαγευτική, αμφιθεατρικά χτισμένη και πολύχρωμη Πάργα, που αποτελεί τουριστικό κέντρο της περιοχής. Κι αν χάσατε το μέτρημα σε επιλογές για εξορμήσεις από την Παραμυθιά, κρατήσαμε για το τέλος αυτή που δεν γνωρίζει από εποχές. Ο λόγος φυσικά για τον Αχέροντα που το σημείο-κλειδί στα 52 χιλιόμετρα στα οποία απλώνεται, είναι η Γλυκή (σ.σ. 15 λεπτά από την Παραμυθιά). Εκεί μπορείτε να τολμήσετε μία βουτιά στα παγωμένα νερά ανεβαίνοντας προς τις πηγές, να κάνετε ιππασία, rafting κι άλλες extreme δραστηριότητες. Αν και πιστέψτε μας, τίποτα δεν είναι πιο extreme από τη θερμοκρασία του νερού, που κάνει τα πόδια σου σχεδόν να πονούν!
Αν τα παραπάνω σας έβαλαν σε διαδικασία να τσεκάρετε τι δείχνουν οι χάρτες και πότε έχετε άδεια για να επισκεφτείτε αυτά τα μέρη, το Karoq θα αποτελούσε τον ιδανικό συνταξιδιώτη. Από τα παραπάνω θα αντιληφθήκατε πως οι μέρες που πορευτήκαμε παρέα, αποτέλεσαν ένα ευχάριστο διάλειμμα από τη αστική καθημερινότητα. Με άνετες και οικονομικές μετακινήσεις, με μηδαμινή γκρίνια αφού όλα τα χωρεί και όλους τους ευχαριστεί, με εξαιρετική ποιότητα κύλισης και σταθερή αίσθηση ασφάλειας. Στοιχεία που ξέραμε από τις προηγούμενες φορές που είχαμε οδηγήσει το C-SUV της Skoda και επιβεβαιώσαμε στην πρώτη μας επαφή με την face lifted εκδοχή του.,
Τεχνικά χαρακτηριστικά Skoda Karoq FL 1.5 TSI STYLE ACT 150PS DSG7
Κινητήρας: 1.498 cc, 4κύλινδρος Turbo
Ισχύς: 150 PS/5.000-6.000 rpm
Ροπή: 250 Nm/1.500-3.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων DSG
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,9 sec
Τελική ταχύτητα: 210 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 6,8 lt/100 km (6.1 η εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 139 gr/km
Βάρος: 1.320 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.390/1.841/1.603 mm
Μεταξόνιο: 2.638 mm
Χώρος αποσκευών: 521-1630 lt
Τιμή: 32.900€
Διαβάστε επίσης