Ο ΟΗΕ κατηγορεί το Ισραήλ ότι εμποδίζει τη διανομή τροφίμων στη Λωρίδα της Γάζας περισσότερο από ό,τι κάθε άλλη μορφή ανθρωπιστικής βοήθειας.

«Οι συντονισμένες αποστολές τροφίμων από τον ΟΗΕ έχουν πολύ μεγαλύτερες πιθανότητες να συναντήσουν προσκόμματα ή να υπάρξει άρνηση πρόσβασης από ό,τι οποιαδήποτε άλλη ανθρωπιστική αποστολή», δήλωσε ο εκπρόσωπος του Γραφείου Συντονισμού των Ανθρωπιστικών Υποθέσεων (Ocha) Γενς Λέρκε στην Γενεύη.

1

Αυτό σημαίνει, εξήγησε, επικαλούμενος τα στατιστικά στοιχεία του Μαρτίου, ότι «οι πιθανότητες άρνησης εισόδου στις φάλαγγες μεταφοράς τροφίμων, με προορισμό κυρίως τον βόρειο τομέα της Λωρίδας της Γάζας, όπου το 70% του πληθυσμού αντιμετωπίζει συνθήκες παρόμοιες με τον λιμό, είναι τριπλάσιες σε σχέση με τις φάλαγγες μεταφοράς άλλου είδους ανθρωπιστικής βοήθειας».

Το Ισραήλ βρίσκεται αντιμέτωπο με όλο και μεγαλύτερες διεθνείς πιέσεις για να επιτρέψει την είσοδο βοήθειας στην κατεστραμμένη Λωρίδα της Γάζας που απειλείται από λιμό, έξι μήνες μετά την έναρξη του πολέμου του Ισραήλ.

Ο Cogat, ο οργανισμός του ισραηλινού υπουργείου Αμυνας που είναι επιφορτισμένος με τις παλαιστινιακές υποθέσεις, ανακοίνωσε σήμερα την επιθεώρηση και είσοδο 741 φορτηγών που μεταφέρουν ανθρωπιστική βοήθεια στην Λωρίδα της Γάζας κατά τις τελευταίες δύο ημέρες.

«Μόνο 267 φορτηγά βοήθειας διανεμήθηκαν από τις υπηρεσίες αρωγής των Ηνωμένων Εθνών στο εσωτερικό της Γάζας (146 από τα οποία μετέφεραν τρόφιμα), διευκρίνισε.

Ο Γενς Λέρκε εξήγησε ότι οι συγκρίσεις αυτές «στερούνται νοήματος», για πολλούς λόγους.

«Κατ΄αρχάς, τα φορτηγά που ελέγχονται από τον Cogat δεν είναι γεμάτα παρά κατά το ήμισυ. Αυτό είναι μία απαίτηση που έχουν εφαρμόσει», είπε εξηγώντας ότι, αφού επιθεωρηθούν, τα φορτηγά ξαναφορτώνονται από τον ΟΗΕ χωρίς πλέον να τηρείται ο όρος που επιβάλλει να είναι μισοάδεια. Κατά συνέπεια, οι αριθμοί δεν συμπίπτουν ποτέ.

«Κατά δεύτερον, η μέτρηση και σύγκριση μέρα τη μέρα» των φορτηγών που έχουν επιθεωρηθεί και της βοήθειας που έχει συγκεντρωθεί «δεν έχει κανένα νόημα διότι δεν λαμβάνει υπ’ όψιν τις καθυστερήσεις» ανάμεσα στα δύο στάδια.

Οι καθυστερήσεις αυτές προκαλούνται από τις ώρες λειτουργίας των συνοριακών περασμάτων και από το γεγονός ότι το Ισραήλ ζητά «οι αιγύπτιοι οδηγοί και φορτηγά να μην βρίσκονται στην ίδια ζώνη συγχρόνως με τους παλαιστίνιους οδηγούς και φορτηγά», οι οποίοι παραλαμβάνουν την βοήθεια, εξήγησε

Την τελευταία εβδομάδα, το Ισραήλ ανακοίνωσε ότι επιτρέπει την «προσωρινή» διέλευση βοήθειας από το λιμάνι του Ασντόντ και το συνοριακό πέρασμα του Ερέζ.

Διαβάστε επίσης:

Μακρόν: Συνάντηση με τον Βούτσιτς στο Παρίσι – Συμφωνία για την αγορά γαλλικών Rafale

Κομισιόν: Εγκρίθηκε επένδυση άνω των 10 εκατ. ευρώ για την ανακαίνιση 14 συρμών της Γραμμής 1 της Αθήνας

Κρεμλίνο: Πούτιν και Σι σχεδιάζουν να συναντηθούν στο Πεκίνο σε απροσδιόριστο χρόνο