Η στρατηγική της Ferrari υπό το πρίσμα του αθλητικού πνεύματος είναι άριστη, υπό το πρίσμα του πρωταθλητισμού, πάσχει…
Ο Κάρλος Σάινθ έχει ανέβει στο βάθρο στους 3 αγώνες που συμμετείχε φέτος, μάλιστα στον έναν κέρδισε στην Αυστραλία. Ο Ισπανός έχασε τον δεύτερο αγώνα της χρονιάς στη Σαουδική Αραβία καθώς υποβλήθηκε σε εγχείρηση σκωληκοειδίτιδας. Γι’ αυτό και στην βαθμολογία είναι 4ος με υστέρηση, 22 βαθμών από τον πρωτοπόρο Μαξ Φερστάπεν και 4 βαθμών από τον έτερο οδηγό της Ferrari, το Σαρλ Λεκλέρκ. Όλα αυτά θα ήταν φυσιολογικά αν πριν λίγες εβδομάδες δεν είχε ανακοινωθεί η απομάκρυνση του Σάινθ από τη Ferrari στο τέλος της χρονιάς για να πάρει τη θέση του ο Λιούις Χάμιλτον.
Η ομάδα έκανε την επιλογή ν’ ανανεώσει το συμβόλαιο του Λεκλέρκ για το 2025 και να διώξει το Σάινθ. Την ίδια στιγμή στους 3 αγώνες που συμμετείχε ο Σάινθ και ανέβηκε στο βάθρο πίσω του τερμάτισε ο Λεκλέρκ. Ο οποίος έχει ανέβει δυο φορές στο βάθρο, μια όταν έλειπε ο Σάινθ στη Σαουδική Αραβία και μια στην Αυστραλία στο δεύτερο σκαλί πίσω από τον Ισπανό. Ο Λεκλέρκ έχει τερματίσει δυο φορές 4ος με το Σάινθ 3ο και μια φορά 2ος με το Σάινθ πρώτο. Αν η ομάδα είχε διαλέξει να αβαντάρει το Μονεγάσκο οδηγό που επέλεξε για να συνεχίσει τη συνεργασία μαζί του και είχε ζητήσει από το Σάινθ να τον αφήσει να περάσει τότε ο Λεκλέρκ θα είχε πάρει 13 βαθμούς παραπάνω και ήταν στη 2η θέση της βαθμολογίας μπροστά από τον Πέρεζ και μόλις 5 βαθμούς πίσω από τον πρωτοπόρο Μαξ Φερστάπεν.
Αντ’ αυτού η Ferrari επέλεξε να δώσει εντολή στο Λεκλέρκ χτες στη Σουζούκα να κάνει στην άκρη για να αφήσει το Σάινθ να περάσει και να τερματίσει 3ος. Βάσει στρατηγικής πράγματι ο Ισπανός που είχε πιο φρέσκο σετ ελαστικών ήταν ταχύτερος όμως δεν απειλούνταν η Ferrari από την σαφώς πιο αργή McLaren. Θα μπορούσαν κάλλιστα να δώσουν εντολή στο Σάινθ να μείνει πίσω από το Μονεγάσκο. Έκαναν το αντίθετο! Μετά το τέλος του αγώνα ο Λεκλέρκ κάνοντας την αυτοκριτική του, στάθηκε στην απόδοσή του στις κατατακτήριες δοκιμές όπου δεν μπόρεσε να διατηρήσει τα ελαστικά του εντός του βέλτιστου παραθύρου θερμοκρασιακής λειτουργίας: «Δεν έκανα λάθος στην οδήγηση, απλά δεν είχα την μέγιστη δυνατή πρόσφυση στη διάθεσή μου γιατί τα ελαστικά δεν ήταν στην σωστή θερμοκρασία. Δεν τα προθέρμανα σωστά στο γύρο εξόδου» είπε ο Μονεγάσκος.
Από την πλευρά του ο επικεφαλής της Ferrari, Φρεντ Βασέρ απέφυγε να τοποθετηθεί ξεκάθαρα επί του συγκεκριμένου θέματος: «Η ομάδα μας εργάστηκε με ήρεμο και συγκεντρωμένο τρόπο για να πετύχει τους στόχους της. Κάναμε ένα πραγματικό βήμα προς τα εμπρός κατά τη διάρκεια του χειμώνα και τα αποτελέσματα είναι ορατά. Είχαμε μια πολύ καλή Κυριακή, εξασφαλίζοντας το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα μετά μια δύσκολη κατατακτήριων δοκιμών και αυτό είναι κάτι που σίγουρα πρέπει να δουλέψουμε. Η ομάδα έκανε τα πάντα τέλεια στον αγώνα, από τη στρατηγική μέχρι τη διαχείριση των ελαστικών. Αμφότεροι οι δύο οδηγοί έκαναν εξαιρετική δουλειά στη διαχείριση των αντίστοιχων στρατηγικών τους. Με τον Κάρλος να ξεκινά πιο μπροστά, θα μπορούσαμε να είμαστε πιο επιθετικοί, ώστε να τερματίσει πιο κοντά στους πρώτους. Υπήρχαν περιορισμοί με τον Τσαρλς, καθώς εκκινούσε 8ος. Όμως οδήγησε ένα εξαιρετικό πρώτο μέρος με τη μέση γόμα και έτσι μπορέσαμε να ακολουθήσουμε στρατηγική μιας αλλαγής λιγότερης, έτσι κέρδισε θέσεις. Είναι ξεκάθαρο ότι υπάρχει ακόμα περιθώριο βελτίωσης αν θέλουμε να πιέσουμε τη Red Bull στον επόμενο γύρο στην Κίνα».
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike