ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ήδη έχει φτάσει στο 75,68%, όταν παγκοσμίως ο μέσος όρος είναι 69,3%”, είπε η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου, απαντώντας νωρίτερα στη Βουλή σε επίκαιρη ερώτηση της προέδρου της Πλεύσης Ελευθερίας Ζωής Κωνσταντοπούλου.
“Δεν πρέπει και δεν θέλουμε να έχουμε τα Τέμπη του αέρα”, είπε η Ζωή Κωνσταντοπούλου. “Πρέπει να είμαστε όλοι προσεκτικοί σε αυτό που λέμε. Συγχαρητήριες επιστολές λάβαμε τόσο από τον ICAO όσο και από την EASA και Ευρωπαϊκή Επιτροπή”, ανέφερε η κ. Αλεξοπούλου.
Η πρόεδρος της Πλεύσης Ελευθερίας Ζωή Κωνσταντοπούλου αναφέρθηκε στις καταγγελίες που έχουν διατυπωθεί από την Ένωση Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Ελλάδας και την Ένωση Ηλεκτρονικών Μηχανικών Ασφαλείας Εναέριας Κυκλοφορίας Πολιτικής Αεροπορίας, ότι η διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας στη χώρα υπολείπεται σε σύγχρονα και αξιόπιστα συστήματα, σε εξοπλισμό, σε ανθρώπινο δυναμικό και λοιπές εγγυήσεις ασφαλείας.
“Υπάρχουν πολύ σοβαρές καταγγελίες από τους εργαζόμενους στο χώρο των αερομεταφορών, για πλήρη ανασφάλεια στις αερομεταφορές στη χώρα, για απαρχαιωμένα συστήματα επικοινωνίας και ασφαλείας, για απαρχαιωμένα ραντάρ, για συνθήκες γενικής διακινδύνευσης, υπό τις οποίες γίνονται οι αερομεταφορές και για πλήρη αδιαφορία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, σε σχέση με τις καταγγελίες των εργαζομένων”, είπε η Ζωή Κωνσταντοπούλου.
Πρόσθεσε ότι ανήμερα της συμπλήρωσης ενός έτους από την τραγωδία των Τεμπών, οι εργαζόμενοι στην εναέρια κυκλοφορία είχαν προκηρύξει απεργία, και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών παρενέβη προκειμένου να κριθεί παράνομη και καταχρηστική η απεργία, μολονότι οι ελλείψεις είναι εγκληματικές και μολονότι η απεργία είναι μέσο πίεσης και μέσο δημοσιοποίησης του προβλήματος.
“Όταν σκοτώθηκαν 57 άνθρωποι στα Τέμπη και τραυματίστηκαν 180 και καταστράφηκαν εκατοντάδες οικογένειες, ο κόσμος δεν είχε ιδέα για τους κινδύνους που διέτρεχε, όποιος έμπαινε στα τρένα”, είπε η πρόεδρος της Πλεύσης Ελευθερίας και υπογράμμισε ότι “δεν πρέπει να έχουμε Τέμπη του αέρα”.
Η Ζωή Κωνσταντοπούλου ανέφερε ότι οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας λένε ότι εδώ και δεκαετίες, πέρα από κάποιες αναβαθμίσεις, δεν έχει γίνει αντικατάσταση κανενός από τα κρίσιμα συστήματος και ότι ελεγκτές εργάζονται με γερασμένο και ξεπερασμένο τεχνολογικά εξοπλισμό, ο οποίος δεν έχει τον απαιτούμενο βαθμό διαθεσιμότητας.
“Αυτή τη στιγμή υπάρχουν στην Ελλάδα, εγκατεστημένα περισσότερα από τέσσερα διαφορετικά συστήματα επικοινωνιών, από τα οποία το νεότερο είναι 23 ετών.
Γνωρίζετε ότι για το έγκλημα των Τεμπών, μείζον ζήτημα είναι τα συστήματα επικοινωνίας που δεν υπήρχαν, δεν λειτουργούσαν, η τηλεδιοίκηση που δεν λειτουργούσε”, είπε η κ. Κωνσταντοπούλου και πρόσθεσε ότι τα υφιστάμενα συστήματα ραντάρ είναι εξίσου παρωχημένα, χωρίς μάλιστα να υπάρχει δυνατότητα εύρεσης ανταλλακτικών.
“Ήδη έχουν καταγραφεί δύο ολικές απώλειες απεικόνισης ραντάρ σε διάστημα μερικών ετών, δηλαδή αεροπλάνα που πήγαιναν στα τυφλά. Το ξέρουν οι επιβάτες αυτό;”, είπε η πρόεδρος της Πλεύσης Ελευθερίας.
Αλεξοπούλου: Το υπουργείο εργάζεται μεθοδικά για τη συνεχή αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό της αεροναυτιλίας
Η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου απάντησε ότι το υπουργείο εργάζεται μεθοδικά, σε συνεργασία με την ΥΠΑ, για τη συνεχή αναβάθμιση της ασφάλειας και τον εκσυγχρονισμό των υποδομών αεροναυτιλίας, της διαχείρισης εναέριας κυκλοφορίας και συμμόρφωσης με τα διεθνή πρότυπα.
Η Διεύθυνση Δ6 της ΥΠΑ, σε εφαρμογή του στρατηγικού πλάνου 2022-2026 προβαίνει στις απαιτούμενες ενέργειες, για την προμήθεια και αντικατάσταση εξοπλισμού, με σκοπό τον ενίσχυση των παρεχόμενων υπηρεσιών, είπε η κ. Αλεξοπούλου και πρόσθεσε ότι έχει ήδη εγκριθεί προϋπολογισμός 170 εκατ. ευρώ, για την εγκατάσταση συστημάτων επικοινωνιών πλοήγησης και επιτήρησης της αεροναυτιλίας.
Διαβάστε επίσης:
Υπ. Μετανάστευσης: Νέα αποκλιμάκωση προσφυγικών ροών
Γ. Γεραπετρίτης: Δεν είμαστε ιδιοκτήτες αυτού του πλανήτη, αλλά μόνο ενοικιαστές του
Κικίλιας: Ο εμπρησμός από αμέλεια έχει το ίδιο καταστροφικό αποτέλεσμα με τον εμπρησμό από πρόθεση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΕΛΤΟΝ: Φορολογικό πιστοποιητικό με συμπέρασμα «χωρίς επιφύλαξη» για τη χρήση 2023
- ΑΒΑΞ: Αγορά ιδίων μετοχών συνολικής αξίας 2.067 ευρώ
- Carnival Cruise Lines: Απαγορεύει τα ηχεία Bluetooth επί των κρουαζιεροπλοίων της!
- Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο (ΑΠΘ): Στα 600 κορυφαία πανεπιστήμια του κόσμου στη λίστα της Σαγκάης