Έργα υποδομών αξίας περίπου 2 δισ. ευρώ διεκδικεί αυτή την περίοδο στη Ρουμανία η κατασκευαστική θυγατρική του Ομίλου Intrakat, ΑΚΤΩΡ.

Σύμφωνα με πηγές του Ομίλου πρόκειται για δημόσια κυρίως έργα με χρηματοδότηση από ευρωπαϊκά προγράμματα που δημοπρατεί η ρουμανική κυβέρνηση.

1

Ως προς τη στόχευση των έργων η ΑΚΤΩΡ Ρουμανίας «κτυπάει» κυρίως οδικά και σιδηροδρομικά έργα, καθώς διαθέτει σημαντική εμπειρία, know-how και εξοπλισμό που σύμφωνα με τις ίδιες πηγές τις δίνουν ένα πολύ σημαντικό πλεονέκτημα στην κατασκευή τούνελ και αυτοκινητοδρόμων.

Σχετικά με τη διεκδίκηση ΣΔΙΤ και Παραχωρήσεων, τα οποία αποτελούν πλέον τη πλειοψηφία των δημοπρατούμενων έργων που διεκδικούν στη χώρα μας οι μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι, η Ρουμανία σύμφωνα με τις ίδιες πηγές βρίσκεται σε ένα πιο πρώιμο στάδιο. Ωστόσο, ο αρμόδιος υφυπουργός υποδομών, Ionut Savoiu, έχει επισημάνει ότι έχει ξεκινήσει ο διάλογος για ΣΔΙΤ και τις παραχωρήσεις στη γειτονική χώρα με την ΑΚΤΩΡ να δηλώνει έτοιμη να συμμετέχει στους αντίστοιχους διαγωνισμούς, καθώς έχει σημαντική εμπειρία από τη χώρα μας.

Όσον αφορά τις συμμαχίες που δημιουργεί η Intrakat μέσω της ΑΚΤΩΡ στη Ρουμανία λόγω του μεγάλου ονόματος στην εγχώρια αγορά τονίζεται ότι υπάρχει πρόσφορο έδαφος για συμμαχίες τόσο με ρουμανικές εταιρείες και ομίλους όσο και με διεθνή Fund.

Αξίζει να αναφερθεί ότι στην παρούσα φάση το ανεκτέλεστο της ΑΚΤΩΡ Ρουμανίας ανέρχεται στα 1,3 δις. ευρώ και στα έργα που εκτελεί αυτή την περίοδο περιλαμβάνονται   το Lot 3 του περιφερειακού αυτοκινητόδρομου Βουκουρεστίου A0 (έχει ολοκληρωθεί κατά 63%), ο οποίος θα ολοκληρωθεί το καλοκαίρι και το υποτμήμα 2 της σιδηροδρομικής γραμμής Apața-Cața (βρίσκεται στο 21,7% της κατασκευής), ένα δύσκολο τεχνικό έργο, το οποίο αποτελεί ένα από τα ελάχιστα στην Ευρώπη, όπου θα γίνει παράλληλη χρήση 4 μηχανημάτων διάνοιξης σηράγγων.

Στρατηγική επιλογή η Ρουμανία για την Intrakat και τον ΑΚΤΩΡ

Στρατηγική επιλογή για τον Όμιλο της Intrakat αποτελεί η αγορά της Ρουμανίας καθώς εκτός από την παρουσία του προχώρησε τη χρονιά που μας πέρασε στην εξαγορά της ΑΚΤΩΡ που δραστηριοποιείται για 20 χρόνια στην εν λόγω αγορά.

Η κίνηση αυτή της επιτρέπει να επεκτείνεται στο εξωτερικό σε μία γειτονική ευρωπαϊκή χώρα, η οποία στα επόμενα χρόνια θα δημοπρατήσει πλήθος έργων υποδομών, καθώς τα περισσότερα έχουν κατασκευαστεί επί Σοβιετικής Ένωσης με αποτέλεσμα να χρειάζονται συντήρηση, ενώ πρέπει να κατασκευαστούν και νέες υποδομές. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, όπως αναφέρουν καλά ενημερωμένες πηγές, να γίνεται λόγος για μία αγορά στην οποία αναμένεται να υπάρξει οργασμός έργων μέσα στα επόμενα χρόνια.

Μάλιστα, όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος των Intrakat και ΑΚΤΩΡ κατά τη διάρκεια της χθεσινής ομιλίας σε πάνελ υποδομών στο Βουκουρέστι, στο οποίο συμμετείχε και ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος, η Ρουμανία είναι μία αρκετά σημαντική χώρα για την Ευρωπαϊκή Ένωση ιδιαίτερα ύστερα από τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία. Αυτό συμβαίνει καθώς όπως ανέφερε ο ισχυρός άνδρας των Intrakat και ΑΚΤΩΡ η Ρουμανία θα συμβάλει σημαντικά στην ανοικοδόμηση της Ουκρανία ύστερα από τον πόλεμο μέσω των αυτοκινητοδρόμων και σιδηροδρόμων της.

Εκτός, όμως, το ρόλο της Ρουμανίας στην ανοικοδόμησης της Ουκρανία, η γειτονική χώρα αποτελεί έναν σημαντικό ευρωπαϊκό και διεθνή διάδρομο για τα logistics τόσο της Ευρωπαϊκής Ένωσης όσο και του ΝΑΤΟ λόγω της γεωπολιτικής της θέσης.

Διαβάστε επίσης

Αλέξανδρος Εξάρχου: Η Ρουμανία αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα για την Άκτωρ

ΤΑΙΠΕΔ: Προχωρά ο διαγωνισμός για το logistics center στη Φυλή – Πού έδωσε το «πράσινο φως» το υπουργείο Περιβάλλοντος

Κατασκευαστές: Η «άνοιξη» έχει έρθει αλλά πρέπει να ξεπεραστούν δομικά προβλήματα στον κλάδο