ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Για το 2024 προβλέπονται επενδύσεις 340 εκ. ευρώ για τον όμιλο και 210 εκ. για την εταιρεία., ενώ το 2023 οι επενδύσεις ήταν 318 εκ. για τον όμιλο και 208 εκ. ευρώ για την εταιρεία.
Ειδικότερα, όπως είπε από τα 340 εκ. τα 210 αφορούν το διυλιστήριο και από τα υπόλοιπα 130 εκ. ευρώ, θα κατευθυνθεί κατά 50% στο δίκτυο λιανικής και κατά 50% στις ΑΠΕ. Από τα 210 εκ. ευρώ επενδύσεων της εταιρείας τα 15 εκ. θα είναι για τη μονάδα παραγωγής ενέργειας, τα 50 εκ. για τη μονάδα πολυπροπυλενίου, τα 35 εκ. για επενδύσεις επέκτασης στο λιμάνι, τα 40 εκ. στην Blue Med και τα 60 εκ. για περιβαλλοντικά έργα συντήρησης.
Όπως είπε ο κ. Τζαννετάκης το 2023 ήταν μια καλή χρονιά και για τη χώρα και για την εταιρεία που κινήθηκε με συνέπεια και επιμονή αρχές που διέπουν τη λειτουργία της και οδηγούν την ανάπτυξή της. Για το 2024 σημείωσε ότι η εσωτερική αγορά είναι στα ίδια επίπεδα με πέρσι με τις πωλήσεις στη βενζίνη να είναι ελαφρά ανοδικές, ενώ σχολιάζοντας τη ζήτηση στη διεθνή αγορά σημείωσε ότι παρουσιάζει διακυμάνσεις και ανάλογα κινούνται και τα περιθώρια. Όπως εξήγησε από τη μια έχει προστεθεί νέα δυναμική από τη Μέση Ανατολή και την Αφρική από την άλλη υπάρχουν δυσκολίες στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Το 30% των προμηθειών αργού θα φύγει από τον Περσικό κόλπο
Όσον αφορά τους προμηθευτές της εταιρείας ο κ. Τζαννετάκης σημείωσε ότι φέτος πραγματοποιεί μια μετατόπιση στη στρατηγική της και προσθέτει κάποιες αγορές ποσοτήτων αργού από διεθνείς εταιρείες που εξυπηρετούν μεγάλα διυλιστήρια.
Πέρυσι η εταιρεία προμηθευόταν το αργό πετρέλαιο κατά 77% από το Ιράκ, κατά 11% από τη Λιβύη, 8% από το Καζακστάν, 3% από τη Βόρεια Θάλασσα και 1|% από τη Μέση Ανατολή. Για φέτος σχεδιάζει να αντικαταστήσει το 30% των ποσοτήτων από τον Περσικό Κόλπο με αγορές από διεθνείς εταιρείες αποφεύγοντας την Ερυθρά Θάλασσα.
Σχετικά με το 2023, τόνισε ότι οι επιδόσεις της Motor Oil, έκαναν το 2023 τη δεύτερη καλύτερη χρονιά στην ιστορία της, αν και κινήθηκαν χαμηλότερα από τη χρονιά ρεκόρ που ήταν το 2022. Η μείωση του όγκου πωλήσεων του Ομίλου τη χρήση 2023 έναντι της χρήσης 2022 οφείλεται στις εργασίες του εκτεταμένου προγράμματος περιοδικής συντήρησης που πραγματοποιήθηκαν σχεδόν στο σύνολο των μονάδων του Διυλιστηρίου της μητρικής εταιρείας την περίοδο Μαΐου-Ιουλίου 2023. Σχετικά με τον νέο Reformer που έχει πλέον η εταιρεία, ο επικεφαλής του ομίλου σημείωσε ότι αύξησε την αποδοτικότητα προσθέτοντας πάνω από 200 εκ. EBITDA το 2023, ενώ η εκτίμηση που είχε κάνει η εταιρεία ήταν αρκετά χαμηλότερη. Ο τομέας προμήθειας ενέργειας ήταν αδύναμος το 2023, και σημείωσε ότι η εταιρεία δίνει έμφαση στην ηλεκτροκίνηση έχοντας αναπτύξει ένα δίκτυο 1.149 φορτιστών. Τόνισε ότι η αγορά ηλεκτρικής ενέργειας είναι μια δύσκολη αγορά, στην οποία όμως η εταιρεία θέλει να έχει παρουσία.
Εισφορά αλληλεγγύης
Όσον αφορά την εισφορά αλληλεγγύης, σημείωσε ότι από το σύνολο των 358 εκ. ευρώ που αντιστοιχούν στην εταιρεία έχει καταβάλει το μεγαλύτερο μέρος και μένουν 90 εκ. ευρώ για το πρώτο τρίμηνο του 2024.
Το 2023 ο Όμιλος είχε έσοδα από παροχή υπηρεσιών το μεγαλύτερο μέρος των οποίων αφορούσε δραστηριότητες της NRG SUPPLY AND TRADING ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ Α.Ε., της MOTOR OIL RENEWABLE ENERGY ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Α.Ε., της ΘΑΛΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ Α.Ε. και το υπόλοιπο δραστηριότητες της OFC ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΟΥ ΚΑΥΣΙΜΟΥ A.E καθώς και αποθήκευτρα και σχετιζόμενες υπηρεσίες.
Επίσης, το 2023 έγιναν σημαντικές πωλήσεις εξωτερικού και Ναυτιλίας, οι οποίες ανήλθαν το 2023 σε 74,78% επί του συνολικού όγκου των πωλήσεων έναντι 79,48% το 2022.