Προφανώς η μηχανική ρευστών είναι ένα ιδιαίτερο μάθημα ειδικά όσον αφορά τα διαφορικά πίεσης: μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις στα μαθηματικά. Οι διαφορικές εξισώσεις, οι εξισώσεις Navier-Stokes και η μη γραμμικότητα είναι πράγματα για τα οποία σπάνια ακούτε στην καθημερινή ζωή. Ωστόσο, υπάρχουν και μηχανικοί αεροδυναμιστές που ευδοκιμούν σε αυτόν τον τομέα.
Αυτοί οι άνθρωποι μπορούν να περιγράψουν με αφηρημένο τρόπο πώς η ταχύτητα του αέρα αλλάζει στο χώρο και στο χρόνο όταν μεταβάλλετε το ιξώδες, η πίεση, η πυκνότητα και οι εξωτερικές επιφάνειες. Μπορούν να εφαρμόσουν αυτές τις αεροδυναμικές θεωρίες για να δημιουργήσουν αριθμητικές λύσεις που επιτρέπουν σε αλγόριθμους προσομοίωσης τελευταίας τεχνολογίας να αποδίδουν με τον πιο αποτελεσματικό δυνατό τρόπο. Αυτό δεν είναι αρκετό για ένα ακριβές αποτέλεσμα.
Αυτό συμβαίνει επειδή ένα από τα δύσκολα μέρη αυτών των μαθηματικών υψηλότερου επιπέδου είναι το φαινόμενο της πεταλούδας – μικρές αλλαγές στις αρχικές συνθήκες μπορεί να οδηγήσουν σε μεγάλες διαφορές στα αποτελέσματα.
Χρειάζεται λοιπόν μια ιδιοφυΐα. Κάποιος που συνδυάζει σε βάθος γνώση των μαθηματικών, της φυσικής και της τεχνολογίας προσομοίωσης σε σύγχρονα συστήματα υπολογιστών. Κάποιος που σκέφτεται να τοποθετήσει την πίσω αεροτομή ενός πρωτοτύπου Le Mans σε μια νόμιμη 911, για παράδειγμα.
Χρειάζεται ο Mathias Roll. Αν ήταν στο χέρι αυτού του αεροδυναμιστή, η τρέχουσα Porsche 911 GT3 RS θα είχε ακόμη πιο ριζοσπαστική σχεδίαση πτερυγίων. Αυτό που θεωρείται τώρα ως ένα από τα πιο ευκρινή σχέδια όσον αφορά την κάθετη δύναμη και τον ενεργό έλεγχο οπισθέλκουσας είναι σχεδόν βαρετό για τον νεαρό μηχανικό. Τόσο στα χαρτιά όσο και στις προσομοιώσεις, είναι εδώ και καιρό τρία βήματα μπροστά.
Αλλά ο Roll είναι κάτι πολύ περισσότερο από ένας απλός αναλυτής. Αν δεν ήταν, δεν θα κυκλοφορούσε με ένα 3.2 Carrera που μοιράζεται το δικό του έτος γέννησης (1987). Θα μπορούσε επίσης να είχε επιλέξει κάτι πιο συμβατικό ως γαμήλιο δώρο πέρυσι, αλλά είναι αφοσιωμένος στην 911. Όπως ο Roll, έτσι και άλλοι ειδικοί της γενιά 992 είναι εξίσου ενθουσιώδεις. Είτε επικεφαλής της σειράς, είτε προγραμματιστής σασί, σχεδιαστής, project manager, γκουρού της GT είτε αποκλειστικός ειδικός – όλοι μοιράζονται μια αγάπη: την Porsche 911.
Κάθε άτομο έχει τη δική του ιστορία να πει. Για παράδειγμα, υπάρχει ο Matthias Kulla, ο οποίος είχε την τύχη να οδηγήσει μια 964 Carrera RS ως το πρώτο του εταιρικό αυτοκίνητο ως νέος σχεδιαστής. Ή ο Tom Wieler, ο οποίος μπορεί ακόμα να θυμάται τι φορούσε στην πρώτη του συνέντευξη ως υποψήφιος για δουλειά στο Weissach και που έχασε τον γάμο της αδερφής του για να κάνει την πρώτη του δοκιμή πρωτοτύπου. Οι ιστορίες τους είναι μοναδικές είναι ιστορίες εραστών και μερικές φορές ενέχουν μια υπόνοια τρέλας. Είναι ιστορίες γεμάτες πάθος και χαρακτήρα. Γι’ αυτό και κάθε διαφορετική έκδοση της 911, όσο παρόμοια κι αν φαίνεται με μια άλλη είναι εντελώς διαφορετική. Ένα Carrera T είναι κάτι περισσότερο από ένα απλό επίπεδο εξοπλισμού. Είναι μια ιδέα. Μια καθαρή ερμηνεία, μια πιο ελαφριά 911.
Η δυναμική οδήγησης πρέπει να είναι τέλεια, επειδή οι πελάτες την αγοράζουν ακριβώς γι’ αυτό αντί να επιλέγουν μια Carrera 4 ή Carrera S. Μιλώντας για την Carrera T, ο προγραμματιστής Daniel Steyer, πηδούσε αβίαστα ανάμεσα σε θέματα, όπως η εκτίμησή του για τη BMW E38 και το πώς αντιδρούν τα αμορτισέρ της Carrera σε απότομα χτυπήματα. Είναι ένα λαμπρό παράδειγμα του τι πετυχαίνει αυτό το ιδιοφυές μοντέλο μέσα από τη βαθιά κατανόηση όλων των παραμέτρων.
Όλοι έχουν ένα διαφορετικό ταλέντο, συμπεριλαμβανομένου του σχεδιαστή Μ.Kulla, ο οποίος έχει μια συλλογή από όμορφα αυτοκίνητα στο ιδιωτικό του γκαράζ: Ford Mustang, Maserati Ghibli, καθώς και ένα Jensen Interceptor κάτι λίγο διαφορετικό. Χρειάζεται όμως ακριβώς αυτού του είδους η διορατικότητα, αυτή η προνοητικότητα, για να μεταφερθεί η 911 στο μέλλον και να συνεχιστεί η κληρονομιά της. Στα μάτια του Kulla, το 911 Targa Heritage Design Edition είναι το καλύτερο παράδειγμα. Προσφέρει το πνεύμα ενός κλασικού, ενώ ανοίγει την πόρτα σε έναν εντελώς νέο κόσμο κατασκευής, χρωμάτων και υλικών.
Η Porsche 911 Dakar είναι επίσης μια εντελώς νέα έκδοση. Είναι κάτι περισσότερο από ένα νεύμα στο πρώην αγωνιστικό αυτοκίνητο. Δεικνύει τι είναι δυνατό να πετύχετε όταν αποφασίσετε να υπερβείτε τα όρια συνδυάζοντας τον ισχυρότερο κινητήρα παραγωγής που έχει τοποθετηθεί σε Carrera στο πίσω μέρος με την ικανότητα εκτός δρόμου της Cayenne και την εξαιρετικά ελαφριά κατασκευή μηχανοκίνητου αθλητισμού στο αμάξωμα. Όταν τα ελαστικά παντός εδάφους και η προστασία κινητήρα κάτω από το αμάξωμα συναντούν τα λεπτά γυάλινα παράθυρα και τα ελαφριά μπάκετ καθίσματα. Όταν ο Achim Lamparter έπρεπε να αλλάξει την κατεύθυνση ροής αέρα στην εισαγωγή ειδικά για αυτό το μοντέλο επειδή ο κινητήρας ρουφούσε άμμο όταν οδηγούσε στην έρημο.
Το 911 μπορεί να είναι όλα τα παραπάνω επειδή οι προγραμματιστές του έχουν κατακτήσει την τεχνολογία. Επειδή χαρτογραφούν κάθε μικροσκοπική πτυχή του οχήματος με τόση λεπτομέρεια που. Ο αριθμός των ατόμων που συμμετέχουν στις αποφάσεις σήμερα είναι εκπληκτικά χαμηλός. Υπάρχει ένα μικρό, στρογγυλό τραπέζι στο τμήμα που χρησιμεύει ως ένα είδος ανεπίσημου χώρου συνάντησης μετά τη δουλειά. Οι νέες ιδέες συζητούνται εδώ από δύο, ή μερικές φορές τέσσερα, άτομα. Όλοι κινούνται προς την ίδια κατεύθυνση. Γιατί για αυτούς η 911 είναι το καλύτερο αυτοκίνητο στον κόσμο.
Αυτός που σπρώχνει ακόμη πιο πολύ είναι ο Walter Röhrl. Συμμετέχοντας στο «Speed dating» οδήγησε μια 911 S/T από το εργοστάσιο του Zuffenhausen προς το Μέλανα Δρυμό και ξανά πίσω. Για τον Röhrl, ακόμη και πολύ μετά το τέλος της αγωνιστικής του καριέρας ένα πράγμα μετράει: η τελειότητα. Αυτό κάνει την S/T μια πολύ ξεχωριστή 911 στα μάτια του. Για αυτόν είναι η τέλεια συνταγή για οδηγική απόλαυση. Τελειώνοντας για να πάει σπίτι στο Βαυαρικό Δάσος, ο Röhrl χρησιμοποιεί μια 992 Turbo S. Μετά από περισσότερες από οκτώ ώρες στο κάθισμα του S/T’s Heritage Design, όταν ρωτήθηκε αν ήθελε να οδηγήσει στο τετράωρο ταξίδι της επιστροφής, απάντησε: «Φυσικά». Η turbo είναι γρήγορη και άνετη, επομένως η απόσταση δεν έχει μεγάλη σημασία σύμφωνα με τον Röhrl: «Αν έχεις 911, δεν χρειάζεσαι άλλο αυτοκίνητο».
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα