Η 7η γενιά Mitsubishi Colt επαναφέρει την εταιρία στο προσκήνιο διαμέσου της συνεργασίας της με τη Renault.
Πρόκειται για ένα σουπερμίνι κατηγορίας Β, ελαφρώς μεγαλύτερο από τον προκάτοχό του και χωρίς κοινά εμφανισιακά χαρακτηριστικά που ως είθισται παρουσιάζουν τα νέα μοντέλα σε σχέση με αυτά των προηγούμενων γενιών.
Έχοντας ήδη ένα φανατικό κοινό χάρη στα βασικά χαρακτηριστικά όπως η αξιοπιστία, η οικονομία καυσίμου και η ευελιξία, όχι μόνο τα διατηρούν αλλά τα ενισχύουν σε μεγάλο βαθμό ειδικά με την κυκλοφορία της υβριδικής έκδοσης που είχαμε στα χέρια μας για δοκιμή.
Η σύγχρονη ελκυστική εμφάνιση βασίζεται στο Renault Clio τελευταίας γενιάς. Αν ψάξουμε για διαφορές με το εν λόγω αυτοκίνητο, θα εντοπίσουμε πως αλλάζει μόνο το σήμα στο εμπρός μέρος, ενώ στο πίσω μέρος έχουμε απουσία του σήματος και ολογράφως το όνομα της ιαπωνικής εταιρίας το οποίο μάλιστα εμφανίζεται κατά τέτοιο τρόπο για πρώτη φορά στην ιστορία της (όπως και στο νέο ASX).
Διαθέτει εμπρός led φωτιστικά σώματα ημέρας τα οποία εκτείνονται στα άκρα των κάθετων ακμών του εμπρός προφυλακτήρα και μοιάζουν σαν φτερά δίνοντας αίσθηση ελευθερίας.
Εναλλαγές μαύρων και χρωμιωμένων μερών στην μάσκα και γύρω από το σήμα, συνδυάζουν τη διαχρονική κομψότητα με τη σύγχρονη αισθητική. Δυναμικές γραμμές στο καπό, αεραγωγός στο κάτω μέρος και πολύ διακριτικά τοποθετημένοι αισθητήρες συνθέτουν το εντυπωσιακό εμπρός μέρος.
Περνώντας στο πλαϊνό, καθρέπτες σε μαύρο χρώμα, ζάντες αλουμινίου 17″, χρωμιωμένες λεπτομέριες, μεγάλο έμβλημα EV hybrid ώστε να ξεχωρίζει η υβριδική έκδοση από τις υπόλοιπες και διακριτικές σχεδόν κρυμμένες μαύρες λαβές για τις πίσω πόρτες που οριακά νομίζεις πως πρόκειται για 3πορτο αυτοκίνητο.
Στο πίσω μέρος διαιρούμενα φώτα led, μικρή αεροτομή επάνω από το μικρό παρμπρίζ του πορτμπαγκάζ, εξαγωγές αέρα πίσω από τα ελαστικά και ένα μαύρο τμήμα στο κέντρο του κάτω μέρους του προφυλακτήρα προσδίδουν μια πιο αθλητική και μοντέρνα εμφάνιση σε συνδυασμό με τις αρμονικές καμπύλες που κοσμούν αρκετά μέρη του αυτοκινήτου σπάζοντας την μονοτονία.
Ανοίγουμε την πόρτα και περνάμε σε ένα γνώριμο περιβάλλον που θυμίζει το εσωτερικό της γαλλικής εταιρίας με μόνη διαφορά το σήμα στο τιμόνι. Δεν το σχολιάζουμε ως μειονέκτημα, αντιθέτως πρόκειται για μια επιτυχημένη σχεδιαστικά, εργονομικά και τεχνολογικά καμπίνα. Από την πρώτη στιγμή προκαλούν ευχάριστη εντύπωση τα άνετα, φαρδιά καθίσματα με καλή στήριξη, συνδυασμός υφάσματος και δέρματος.
Πίσω από το τιμόνι υπάρχει ψηφιακός πίνακας οργάνων 10 ιντσών όπου απεικονίζονται ευδιάκριτα όλες οι απαραίτητες πληροφορίες ταξιδιού, ενώ ο οδηγός μπορεί να αλλάξει τις πληροφορίες που προβάλλονται από το πολυλειτουργικό τιμόνι το οποίο διαθέτει κουμπιά και για την απάντηση κλήσεων και την ρύθμιση του προσαρμοζόμενου διατηρητή ταχύτητας (adaptive cruise control).
Υπάρχει και ένα ξεχωριστό χειριστήριο πίσω από το τιμόνι και κάτω από τον λεβιέ των υαλοκαθαριστήρων για την ρύθμιση του ήχου, που ενώ δεν το βλέπεις, δίνοντας ελάχιστο χρόνο εξοικείωσης, με την αφή μπορείς να το αξιοποιήσεις στον μέγιστο βαθμό.
Εύχρηστη οθόνη αφής 9,3″ σχεδόν τετράγωνη στην κεντρική κονσόλα, για το σύστημα ψυχαγωγίας και πληροφορίες για την κατάσταση του αυτοκινήτου, ενώ μεγάλο πλεονέκτημα η ασύρματη σύνδεση με το κινητό (Apple car play & Android auto) και η ασύρματη φόρτιση.
Αρκετοί χώροι αποθήκευσης στις πόρτες αλλά και κάτω από το υποβραχιόνιο ανάμεσα στα καθίσματα. Καλαίσθητοι χρωμιωμένοι περιστροφικοί διακόπτες για το σύστημα κλιματισμού ενώ από κάτω βρίσκονται δύο θύρες USB και μία θύρα AUX. Οι πίσω επιβάτες κάθονται άνετα και έχουν χώρο για τα πόδια τους, βέβαια να καταστήσουμε σαφές πως δύσκολα φιλοξενούνται 3 ενήλικες.
Ο χώρος αποσκευών στα 301 lt, ελαφρώς περιορισμένος στην υβριδική έκδοση λόγω της μπαταρίας, με δυνατότητα μέχρι και 1.069 lt σε διθέσια διαμόρφωση, τιμές στο μέσο όρο της κατηγορίας του.
Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός υβριδικού συνόλου, συνολικής ισχύος 143 PS /105kW. Αποτελείται από έναν 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.6lt με ροπή 148 Nm και από ηλεκτροκινητήρα ισχύος 36kW με ροπή 205 Nm.
Το σύστημα συνεπικουρείται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 1,2 kWh, η οποία φορτίζεται διαμέσου ανάκτησης ενέργειας κατά την κίνηση του αυτοκινήτου στο ρολάρισμα και στο φρενάρισμα.
Εξασφαλίζει ηλεκτρική εκκίνηση αλλά και κίνηση εντός αστικού ιστού με αποκλειστική χρήση του ηλεκτροκινητήρα, με τον θερμικό κινητήρα να ενεργοποιείται σε περιπτώσεις φορτίου και έντονου βυθίσματος του πεντάλ του γκαζιού ή ταξιδεύοντας στον αυτοκινητόδρομο.
Καθιστά ευχάριστη και σβέλτη τη μετακίνηση εντός πόλεως με το αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων να συνεπικουρεί σε μεγάλο βαθμό καθώς οι αλλαγές είναι ανεπαίσθητες.
Εκτός πόλης σε ανηφορικό κομμάτι αυτοκινητοδρόμου με 3 ενήλικες επιβάτες, παρατηρήσαμε δυσκολία στην διατήρηση της ταχύτητάς μας σε σύννομα πλαίσια (130 km/h πρόγραμμα Sport).
Η κατανάλωση καυσίμου μπορεί να διατηρηθεί εύκολα κάτω από τα 6 lt/100km, καταγράψαμε 5,8 lt/100km κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας σε μεικτό κύκλο, απέχοντας ελαφρώς από τις εργοστασιακές τιμές.
Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα σε τρία προφίλ οδήγησης:
-My sense: ο οδηγός το προσαρμόζει στα μέτρα του ανάλογα με τις ανάγκες του.
-Sport: μέγιστη αξιοποίηση της ισχύος και πιο στιβαρή αίσθηση τιμονιού.
-Eco: εξοικονόμηση καυσίμου με πλήρη αξιοποίηση του ηλεκτροκινητήρα.
Παρότι αυτοκίνητο πόλης η ρύθμιση της ανάρτησης είναι σφιχτή και δεν αποσβένει πάντοτε επαρκώς ότι βρεθεί στο διάβα του (λακκούβες, σαμαράκια κ.α).
Εφοδιάζεται με γόνατα Mac Pherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω.
Παρά την ενδοτικότητά του, οι κλίσεις είναι μικρές αυξάνοντας την ασφάλεια και δίνοντας σιγουριά στον οδηγό σε περίπτωση ελιγμού.
Συνεργάζεται άψογα με το σύστημα διεύθυνσης το οποίο φέρει την απαραίτητη αντίσταση και πληροφόρηση, ενώ αποδεικνύεται πως η ρύθμισή του εξασφαλίζει ευελιξία και ευκολία στο παρκάρισμα.
Υπό πίεση το Colt υποστρέφει προβλέψιμα ελεγχόμενα, συνολικά ο οδηγός έχει την αίσθηση ενός καλά στημένου αυτοκινήτου.
Τεχνολογικά και σε επίπεδο ενεργητικής – παθητικής ασφάλειας δεν του λείπει τίποτα, ενώ στην έκδοση Instyle του αυτοκινήτου δοκιμής μας, ο εξοπλισμός είναι πολύ πλούσιος.
Σε συνάρτηση με την καλή ηχομόνωση, την αθόρυβη λειτουργεία του, την ποιότητα των υλικών και την απολαυστική οδηγική συμπεριφορά, η εμπειρία της μετακίνησης διατηρείται σε υψηλό επίπεδο. Συστήματα υποβοήθησης όπως:
-Easy Park Assist: σαρώνει και εντοπίζει χώρους στάθμευσης (κάθετους, παράλληλους, υπό γωνία) χρησιμοποιώντας 12 αισθητήρες γύρω από το όχημα και ελέγχει πλήρως το τιμόνι ενώ το μόνο που έχουμε να κάνουμε εμείς είναι να χρησιμοποιήσουμε τα πεντάλ και το λεβιέ ταχυτήτων,
-Blind Spot Warning: ανιχνεύει την παρουσία κινούμενων αντικειμένων (αυτοκίνητα, μοτοσυκλέτες κ.λπ.) στο τυφλό σημείο του οδηγού,
-Around View Monitor: διευκολύνει το παρκάρισμα και τους ελιγμούς με ενσωματωμένες κάμερες που δημιουργούν μια εικόνα του οχήματός σας και του γύρω περιβάλλοντος σε 360 μοίρες,
-Lane Departure Warning & Lane Keeping Assist: αναγνωρίζει τις διαχωριστικές γραμμές στο δρόμο και όταν είναι ενεργοποιημένο μόνο το σύστημα LDW, αν πατηθεί κάποια από τις γραμμές χωρίς να έχει ενεργοποιηθεί το φλας από τον οδηγό, το σύστημα προειδοποιεί μέσω απτικής ανάδρασης (δόνησης) στο τιμόνι ενώ όταν ενεργοποιηθεί το LKA, αντί της απλής προειδοποίησης, το σύστημα ελέγχει ενεργά το τιμόνι για να βοηθήσει τον οδηγό να παραμείνει στη λωρίδα,
– Adaptive Cruise Control με Stop & Go: διατηρείται μια απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα ενώ όταν δεν ανιχνεύεται κανένα όχημα, διατηρείται η προκαθορισμένη ταχύτητα που έχουμε επιλέξει, μάλιστα όταν το προπορευόμενο όχημα επιβραδύνει για να σταματήσει, το σύστημα ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα μέχρι να επιτευχθεί πλήρης ακινητοποίηση,
Αυτά και άλλα πολλά συστήματα, πέραν από ένα ασφαλές αθόρυβο ταξίδι καθιστούν ξεκούραστη και άνετη την οδήγηση του νέου Colt.
Στο επίπεδο εξοπλισμού υπάρχουν αρκετές επιλογές και εκδόσεις. Ξεκινώντας από τις πιο βασικές Inform, Intense+, Invite+ μέχρι και την κορυφαία Instyle. Ωστόσο ο υποψήφιος αγοραστής έχει να επιλέξει ανάμεσα σε μια πλούσια παλέτα χρωμάτων και γνήσιων αξεσουάρ πρόσθετου εξοπλισμού, ικανοποιώντας και τους πιο απαιτητικούς.
Στην ίδια κατηγορία, ο κύριος ανταγωνιστής του είναι ο συγγενής του Renault Clio, όπου εδώ να αναφέρουμε πως η Mitsubishi δίνει ένα χρόνο εγγύησης παραπάνω από την γαλλική εταιρία. Aνταγωνιστές είναι τα Toyota Yaris, Opel Corsa, Peugeot 208, Mazda 2 και Honda Jazz.
Τεχνικά χαρακτηριστικά Mitsubishi Colt HEV Instyle
Κυβισμός: 1.598 cc
Ισχύς: 143 PS /105kW (συνδυαστική ισχύς)
Ροπή: 148 Nm θερμικός κινητήρας, 205 Nm ηλεκτροκινητήρας
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων
Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.053/ 1.798 / 1.439 mm
Μεταξόνιο: 2.583 mm
Χώρος αποσκευών: 301 lt, 1.069 lt σε διθέσια διαμόρφωση
Βάρος: 1.346 kg
Επιτάχυνση 0-100km/h: 9,3 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 5,8 lt/100km
Εκπομπές CO2: 95 g/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Τιμή: 32.960 ευρώ (αυτοκίνητο δοκιμής)
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μετρό Θεσσαλονίκης: Στα 3 δισ. ευρώ το κόστος της βασικής γραμμής του μετρό
- Γιάννης και Δήμητρα Κούστα: Στη βραδιά μπάρμπεκιου για τα γενέθλια της Σοφίας Καρβέλα στη Νέα Υόρκη
- Χρηματιστήριο: Γιατί οι επενδυτές στράφηκαν σε Τιτάν, ΟΤΕ, ΟΠΑΠ, Coca Cola, Cener και Μυτιληναίο
- ΕΥΡΩΠΗ HOLDINGS: Από τις 25 Νοεμβρίου και επίσημα η νέα επωνυμία