ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Περιεχόμενα
Πρωτοβουλία προκειμένου να ξεπεραστεί το αδιέξοδο που έχει δημιουργηθεί με την κατασκευή του σταθμού στο Πάρκο Ριζάρη της γραμμής 4 του Μετρό, αναλαμβάνει σύμφωνα με πληροφορίες ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος.
Στο πλαίσιο αυτό συναντήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα με τον εφοπλιστή Νίκο Πατέρα, σε μία προσπάθεια προσέγγισης ώστε να επιτευχθεί η αναγκαία σύγκλιση των δύο πλευρών .
Όπως δήλωσε στο mononews o ισχυρός άνδρας του εφοπλισμού «πραγματοποιήθηκε μία καλόπιστη συζήτηση με στόχο να βρεθεί η καλύτερη δυνατή λύση για το νέο σταθμό «Ευαγγελισμός» εντός του Πάρκου Ριζάρη.»
Επιδίωξη του κ. Πατέρα είναι η κατασκευή του σταθμού της Γραμμής 4 και να παραδοθεί το εργοτάξιο στην ΕΡΕΤΒΟ, που κάνει τις πρόδρομες εργασίες , και στην ΑΒΑΞ που έχει αναλάβει την κυρίως κατασκευή του έργου, να γίνει με σεβασμό στην απόφαση του ΣτΕ .
Υπενθυμίζεται ότι η συγκεκριμένη απόφαση τον έχει δικαιώσει στην προσπάθειά του για τη διάσωση ενός εκ των ελαχίστων πνευμόνων πρασίνου στην πρωτεύουσα.
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των θέσεων του ο κ. Πατέρας εξήγησε στον Νίκο Ταχιάο ότι είναι εφικτό να συνυπάρξει το Πάρκο Ριζάρη και η νέα Γραμμή 4 του Μετρό Αθήνας χωρίς την θυσία 200 δέντρων.
Άφησε, ωστόσο, αιχμές σχετικά με τη διαχείριση του ζητήματος από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία του υπουργείου.
Ο ίδιος ανέφερε στο mononews ότι ο υφυπουργός δεσμεύτηκε να ερευνήσει το ζήτημα του προϋπολογισμού «φάντασμα» που φέρεται να έχει δώσει ο Όμιλος ΑΒΑΞ για την μετακίνηση του εργοταξίου, από το κέντρο του Πάρκο Ριζάρη , 70 μέτρα βορειότερα πλησίον της Εθνικής Πινακοθήκης όπου δεν υπάρχει πυκνή δενδροφύτευση .
Ο κ. Πατέρας τόνισε στον υφυπουργό ότι ουδέποτε έχει δοθεί στην δημοσιότητα η ανάλυση του κοστολογίου απο την ΑΒΑΞ που ξεκίνησε από € 5 εκατ. και έχει κατάληξη ( χωρίς καμία γραπτή ανάλυση ) στα €50 εκατ., ποσό που θεωρείται εξωφρενικά υψηλό, λαμβάνοντας υπόψη ότι το μόνο που αλλάζει από τον αρχικό προϋπολογισμό του έργου είναι η τοποθέτηση του σταθμού εντός του ίδιου πάρκου 70 μέτρα βορειότερα .
Απο πλευράς του Ομίλου ΑΒΑΞ ουδέποτε υπήρξε απάντηση στο γραπτό αίτημα του ιδρύματος Πατέρα και του ιδρύματος Ριζάρη να δοθεί η ανάλυση του προϋπολογισμού της μετακίνησης του σταθμού ώστε να διαπιστωθεί επίσημα ποιο είναι το αληθινό κόστος .
Η προσφυγή του Νίκου Πατέρα
Όπως έχει ήδη αναφέρει σε συνέντευξη αλλά και με δηλώσεις του στο mononews ο Νίκος Πατέρας προσέφυγε τον Μάιο του 2022 προκειμένου να διασωθούν τα 200 δέντρα του Πάρκου Ριζάρη καθώς πρόκειται για ένα σημαντικό πνεύμονα πρασίνου.
Επιπλέον, στην εν λόγω προσφυγή γινόταν λόγος για το γεγονός ότι όσο το ίδρυμα Πατέρα που έχει κάνει έργα μέσω δωρεών στο εν λόγω πάρκο, όσο και το ίδρυμα Ριζάρη δεν είχαν σαφή εικόνα του τι θα γίνει στην περιοχή με την είσοδο των εργοταξίων, ενώ δεν ενημερώθηκαν ούτε και συμμετείχαν στη σχετική διαβούλευση του 2017.
Για να βγει και να καθαρογραφεί η σχετική απόφαση από το ανώτατο δικαστήριο χρειάστηκε να περιμένουμε έως τον περασμένο Δεκέμβριο και αυτό δικαίωσε εν μέρει τον εφοπλιστή καθώς στο σκεπτικό της αναφερόταν ότι η Ελληνικό οφείλει να επικαιροποιήσει τη τεχνική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων (ΤΕΜΕΠ) δεχόμενη μερικώς την αίτηση ακύρωσης.
Η εναλλακτική λύση και η απουσία απάντησης από τον ΑΒΑΞ
Σύμφωνα με όσα έχει αναφέρει στο παρελθόν ο Νίκος Πατέρας ο Όμιλος ΑΒΑΞ φέρεται να είχε παρουσιάσει μία εναλλακτική πρόταση την μετακόμιση του εργοταξίου του νέου σταθμού Ευαγγελισμού από το Πάρκο Ριζάρη προς την Εθνική Πινακοθήκη.
Αυτή παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στον εφοπλιστή στις αρχές του 2023 και το κόστος της είχε εκτιμηθεί στα 5 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, στην πορεία ο προϋπολογισμός της μετακίνησης είναι δεκαπλασιαστεί χωρίς όμως να υπάρξει κάποια αιτιολόγηση και με αποτέλεσμα η ενναλακτική αυτή να γίνεται οικονομικά δυσβάσταχτη.
Όπως είχε αποκαλύψει το mononews στα μέσα του περασμένου Δεκεμβρίου ο Νίκος Πατέρας είχε ζητήσει με επιστολή του προς τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της εισηγμένης, Κωνσταντίνο Μιτζάλη, με την οποία ζητούσε την αιτιολόγηση για την αύξηση του προϋπολογισμού ζητώντας τα στοιχεία που τεκμηριώνουν το ποσό αυτό. Σε αυτήν αναφερόταν ότι υπήρξαν συζητήσεις με την προηγούμενη διοίκηση του υπουργείου υποδομών και μεταφορών εντός του 2022 του είχε μεταφερθεί ότι υπάρχει μία λύση.
Εν τούτοις, ο εφοπλιστής έχει δηλώσει στο mononews ότι δεν έχει λάβει ακόμα απάντηση παρά το γεγονός ότι έχουν περάσει από τότε περισσότεροι από τρεις μήνες.
Αξίζει να αναφερθεί ότι σε σχετικό ερώτημα του mononews ο Όμιλος ΑΒΑΞ απάντησε ότι ουδέποτε υπήρξε κάποια πρόταση για μετακίνηση του εργοταξίου και δεν έχει παρουσιαστεί κανένας αριθμός όσον αφορά το κόστος της.
Διαβάστε επίσης:
Μετρό: Μοντέλο Αττικής Οδού για τη χρηματοδότηση των νέων επεκτάσεων
Γραμμή 4: Κίνδυνος για καθυστέρηση δύο ετών – Πού «κολλάει» η προσφυγή Πατέρα
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Έπεσαν οι υπογραφές για την Εγνατία Οδό – Η σημασία της παραχώρησης για τον Όμιλο
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Χατζηθεοδοσίου: Σοκ και δέος – Να το δούμε να γίνεται πράξη
- ΥΠΑ: H επιβατική κίνηση στο 10μηνο του 2024 ξεπέρασε αυτή ολόκληρου του 2023
- Eurobank: Οι λόγοι πίσω από το διαχρονικά «φουσκωμένο» ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών
- Χαρδαλιάς από τη Δυτική Αττική: «Χαράσσουμε δρόμους που σώζουν ζωές και μας φέρνουν στο αύριο»