ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η stalker πλατινομαλλούσα
Με το… δάχτυλο στη σκανδάλη είναι ο Γιώργος Περιστέρης, επικεφαλής της κατασκευαστικής ΓΕΚ Τέρνα, περιμένοντας το τυπικό “ΟΚ” για να ξεκινήσουν οι εργασίες για την κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου.
Ως γνωστόν, η κοινοπραξία της ΓΕΚ Τέρνα με τον ινδικό κολοσσό GMR (για πρώτη φορά ινδικός όμιλος μπαίνει δυνατά σε μεγάλο έργο στην Ελλάδα) έχει καταθέσει τη μοναδική προσφορά για την υλοποίηση του έργου, ύψους 480 εκατομμυρίων ευρώ, μία προσφορά που κρίνεται ως ικανοποιητική και επομένως θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο ότι τίποτα δεν μπορεί να χαλάσει αυτό το deal.
Το μόνο που απομένει, λοιπόν, είναι να κλείσουν όλα τα γραφειοκρατικά ζητήματα που όπως πάντα μπαίνουν στη μέση σε τέτοιες περιπτώσεις. Το πρώτο και ουσιαστικότερο βήμα προς την κατεύθυνση αυτή είναι η έκδοση της υπουργικής απόφασης με την οποία η κοινοπραξία της ΤΕΡΝΑ με την GMR θα αναδειχθεί προσωρινός ανάδοχος του έργου, μία απόφαση η οποία αναμένεται πιθανότατα αυτήν ή την επόμενη εβδομάδα.
Μετά τη δημοσίευση της υπουργικής απόφασης θα ακολουθήσει η κατάρτιση της σύμβασης παραχώρησης, που θα έχει διάρκεια 37 ετών. Η σύμβαση θα πρέπει πρώτα να περάσει από το Ελεγκτικό Συνέδριο, που θα κληθεί να διεξάγει έλεγχο νομιμότητάς της, και στη συνέχεια η σύμβαση θα πρέπει να εγκριθεί και από τη Βουλή, και αυτό θα είναι το τελευταίο βήμα πριν αρχίσουν τα έργα στο Καστέλι. Καλώς εχόντων των πραγμάτων, μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2018 εκτιμάται ότι οι μπουλντόζες θα πιάσουν δουλειά, για ένα μεγάλο και φιλόδοξο έργο, η ολοκλήρωση του οποίου υπολογίζεται ότι θα πάρει περίπου πέντε χρόνια.
Όταν ολοκληρωθεί το αεροδρόμιο στο Καστέλι, το Ηράκλειο Κρήτης θα έχει επιτέλους ένα σύγχρονο αεροδρόμιο που θα αντικαταστήσει το παλιό και κορεσμένο “Νίκος Καζαντζάκης” και θα είναι ικανό να ανταποκριθεί στις αυξημένες ανάγκες της πόλης, η οποία τα τελευταία χρόνια δέχεται όλο και περισσότερους τουρίστες, όμως το “Νίκος Καζαντζάκης” δεν έχει τις απαραίτητες υποδομές για να διαχειριστεί με επιτυχία την αυξημένη αυτή τουριστική κίνηση.
Η συνολική αξία της επένδυσης υπολογίζεται γύρω στο 1 δισεκατομμύριο ευρώ και αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες ιδιωτικές επενδύσεις, ενώ το έργο θα υλοποιηθεί ως ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα).
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Χρήστος Μεγάλου: O νέος CEO της Πειραιώς ανοίγει τα χαρτιά του στις 15 Ιουνίου για την επόμενη μέρα
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: To Megaλο παρασκήνιο: Η διαμάχη των Σαββίδη και Μπόμπολα με τις τράπεζες. Τι θα κάνει η οικογένεια Βαρδινογιάννη
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Το 2010 κάποιος αγόρασε 2 πίτσες με 10.000 bitcoins – Σήμερα αξίζουν 20 εκατ. δολάρια
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΚΕΠΕΑ/ΓΣΕΕ: Διευκρινίσεις για τον τρόπο αμοιβής των εργαζομένων του ιδιωτικού τομέα στις αργίες της εορταστικής περιόδου
- Τσουκαλάς σε Μαρινάκη για εποχικούς πυροσβέστες: Γιατί η κυβέρνηση αρνείται κάθε πρωτοβουλία που στηρίζει την κοινωνία;
- Πλήγμα κατά της τηλεοπτικής πειρατείας στην Ελλάδα
- Ζελένσκι: Δεν αρκούν οι ευρωπαϊκές εγγυήσεις ασφάλειας – Αληθινή εγγύηση είναι το ΝΑΤΟ