Το Peugeot 9X8 έχει εφοδιαστεί με αρκετές ουσιαστικές αναβαθμίσεις, καθώς φαίνεται ότι θα διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο φέτος σε μια απίστευτα ανταγωνιστική κατηγορία Hypercar, που περιλαμβάνει εννέα κατασκευαστές και δεκαεννέα πρωτότυπα.
Στην αρχική του έκδοση, το Peugeot 9X8 σχεδιάστηκε χρησιμοποιώντας ένα σύνολο προδιαγραφών που πληρούσαν τους τεχνικούς κανονισμούς που είχαν εκπονηθεί το 2020/2021.
Ωστόσο, μεταξύ της φάσης σχεδιασμού του αυτοκινήτου και της αγωνιστικής του εμφάνισης το καλοκαίρι του 2022, οι κανονισμοί άλλαξαν, ανοίγοντας τη δυνατότητα για βελτίωση των επιδόσεων σε ορισμένους τομείς.
Ως εκ τούτου, ορισμένες σχεδιαστικές επιλογές αναθεωρήθηκαν προκειμένου να μεγιστοποιήσουν τις δυνατότητές τους και να επιτύχουν τους φιλόδοξους στόχους που έθεσε η Team Peugeot Total Energies.
Μιλώντας σχετικά ο τεχνικός διευθυντής της Peugeot Sport, Olivier Jansonnie τόνισε: «Κάναμε επιλογές που δεν είναι πλέον οι σωστές σήμερα και αυτή η διαφορά στην απόδοση δεν αντισταθμίστηκε επαρκώς από το BOP (Balance of Performance) το 2023.
Η ιδέα ήταν να επιστρέψουμε σε ένα σχέδιο αυτοκινήτου που να είναι παρόμοιο με τα αντίστοιχα σχέδια αυτοκινήτου των ανταγωνιστών μας, έτσι ώστε στη συνέχεια να τύχει ισοδύναμης μεταχείρισης από το BOP.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο αποφασίσαμε να σταματήσουμε τη χρήση πανομοιότυπων ελαστικών πλάτους 31/31 cm σε όλους τους τροχούς, επιλέγοντας να τοποθετήσουμε ελαστικά 29 cm μπροστά και 34 cm πίσω. Αυστηρά μιλώντας, δεν είναι νέο αυτοκίνητο, καθώς έχει το ίδιο πλαίσιο, αλλά υπάρχουν πολλές αναβαθμίσεις.
Για να λειτουργήσουν αποτελεσματικά τα ελαστικά, έπρεπε να αλλάξουμε το κέντρο βάρους του Peugeot 9X8, πράγμα που σήμαινε τη μετακίνηση ορισμένων εξαρτημάτων και την εργασία για να κάνουμε κάποια άλλα ελαφρύτερα.
Και για να έχουμε καλύτερη αεροδυναμική ισορροπία, έπρεπε επίσης να εξετάσουμε την ανακατανομή των αεροδυναμικών φορτίων, που είχε ως αποτέλεσμα να επανασχεδιάσουμε περίπου το 90% των εξαρτημάτων του αμαξώματος, κυρίως προσθέτοντας το πίσω φτερό.
Εκτός από όλα αυτά, αποφασίσαμε να χρησιμοποιήσουμε αυτή τη νέα homologation (Δελτίο Αναγνώρισης αγωνιστικών αυτοκινήτων) για να προσθέσουμε κάποιες αναβαθμίσεις αξιοπιστίας και απόδοσης ώστε να έχουμε καλύτερες ευκαιρίες στο πρωτάθλημα».
Η απόφαση για την εισαγωγή ορισμένων ριζικών αναβαθμίσεων στο αυτοκίνητο για τη σεζόν του 2024, λήφθηκε τον Μάρτιο του 2023. Όλοι στην Peugeot Sport εργάστηκαν ακούραστα για να επανασχεδιάσουν το αυτοκίνητο ταυτόχρονα με τη συμμετοχή στην σεζόν 2023 του WEC.
«Ήταν ένα project μέσα σε ένα project, το οποίο αύξησε σημαντικά τον φόρτο εργασίας της ομάδας», συνέχισε ο Olivier Jansonnie. «Αλλά μπορέσαμε να βασιστούμε στην ακλόνητη αποφασιστικότητα της Team Peugeot TotalEnergies και τώρα ανυπομονούμε πραγματικά να δείξουμε το αποτέλεσμα της σκληρής δουλειάς τους. Ο στόχος είναι ξεκάθαρα να επιστρέψουμε ανάμεσα στους πρωτοπόρους, να παλεύουμε τακτικά για τα βάθρα και ακόμη να διεκδικούμε νίκες σε αγώνες».
Αυτές οι αναβαθμίσεις έδωσαν επίσης την ευκαιρία να συνεχιστεί η εργασιακή σχέση που ξεκίνησε πριν από τέσσερα χρόνια με την Peugeot Sport: «Μετά από μια κομψή, συγκρατημένη σχεδίαση για να σηματοδοτήσει την επιστροφή της Peugeot στους αγώνες Endurance το 2022, στη συνέχεια η ζωηράδα του 2023 που δημιουργήθηκε από τον εικαστικό καλλιτέχνη Demsky, γιορτάζοντας δύο κορυφαία ιστορικά γεγονότα, την Εκατονταετηρίδα στις 24 Ώρες του Le Mans και την 30ή επέτειο από το ένα-δύο-τρία της Peugeot στο Le Mans, αυτή τη φορά καταλήξαμε σε ένα σχέδιο που αναπτύσσει το ‘’κεφάλι του λιονταριού’’ σε διαφορετικές κλίμακες», αναφέρει λεπτομερώς ο Matthias Hossann, Διευθυντής της PEUGEOT Brand Design.
Αφού έκανε την τελευταία της εμφάνιση στα 1812km του Κατάρ, στον εναρκτήριο γύρος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Αντοχής FIA 2024 – που επιβεβαίωσε την πρόοδο που σημείωσε η Team Peugeot TotalEnergies – η έκδοση 2023 του PEUGEOT 9X8 πρόκειται τώρα να ανοίξει τον δρόμο στην έκδοση του 2024 στον αγώνα 6 Hours of Imola, δεύτερο γύρο της σεζόν FIA WEC, στις 21 Απριλίου.
Ήταν, φυσικά, στο Autodromo Enzo e Dino Ferrari της Imola που η PEUGEOT σημείωσε έναν εκπληκτικό τερματισμό ένα-δύο το 2011…
Αναφερόμενος στο νέο αγωνιστικό ο επικεφαλής του αγωνιστικού τμήματος Jean-Marc Finot, Stellantis τόνισε: «Πρώτα και κύρια, θα ήθελα να συγχαρώ και να ευχαριστήσω ολόκληρη την ομάδα της Peugeot Sport για την εξαιρετική της δουλειά.
Πραγματικά δεν είναι μικρό κατόρθωμα να μπορέσεις να επανασχεδιάσεις μέρος του αυτοκινήτου σε χρόνο ρεκόρ, ενώ ταυτόχρονα έπρεπε να αγωνίζεσαι στη σεζόν του 2023.
Το PEUGEOT 9X8 σχεδιάστηκε αρχικά για να πληροί τους κανονισμούς 2020/2021, όταν στα αυτοκίνητα της κατηγορίας LMH έπρεπε να τοποθετηθούν ελαστικά ίδιου μεγέθους μπροστά και πίσω. Οι κανονισμοί έχουν εξελιχθεί από τότε, επιτρέποντας σε ορισμένους από τους αντιπάλους μας να τοποθετούν μεγαλύτερα ελαστικά στο πίσω μέρος.
Πιστεύαμε ότι το BoP (Balance of Performance) θα ήταν αρκετό για να αντισταθμίσει το δομικό μας μειονέκτημα σχεδιασμού, αλλά αυτό δεν συνέβη. Χρειάστηκε λοιπόν να επανασχεδιαστεί μέρος του αυτοκινήτου ώστε να προσαρμοστεί στις νέες διαστάσεις των ελαστικών.
Έπρεπε να μετατοπίσουμε το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου, να αλλάξουμε την κατανομή των αεροδυναμικών φορτίων, να προσθέσουμε ένα πίσω φτερό, να παράγουμε ελαφρύτερα εξαρτήματα κ.λ.π.
Οι προσομοιώσεις μας και οι αρχικές δοκιμές στην πίστα έδειξαν ότι το αυτοκίνητο έχει καλύτερες επιδόσεις. Ως εκ τούτου, ελπίζουμε να παραμείνουμε μεταξύ των πρωτοπόρων χωρίς ωστόσο να πλησιάσουμε το όριο BoP, με ελάχιστο βάρος και μέγιστη ισχύ».
Διαβάστε επίσης:
Nissan: 30 νέα μοντέλα ως το 2026!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Παγκράτι – φωτιά σε μπάρ: Για εμπρησμό από αμέλεια ο σερβιτόρος
- Χρήση Ιστιοπλοϊκών Σκαφών σε Δραστηριότητες Διακίνησης Μεταναστών μέσω της Τουρκίας προς την Ιταλία
- Συστήθηκε η νέα ανώνυμη εταιρία Yalco Trading
- Στεγαστικό επίδομα: «Άνοιξαν» οι αιτήσεις για τη χορήγησή του σε σπουδαστές των ΣΑΕΚ – Όλες οι πληροφορίες