Η Ιαπωνική εταιρεία τα επόμενα δυο χρόνια θα βγάλει 30 νέα μοντέλα εκ των οποίων τα 16 θα είναι ηλεκτροκίνητα.
Η Nissan Motor Co., Ltd, παρουσίασε το νέο της επιχειρηματικό σχέδιο που επικεντρώνεται σε ευρύτατη παρουσίαση νέων προϊόντων, αυξημένο εξηλεκτρισμό, νέες προσεγγίσεις στον σχεδιασμό και την κατασκευή, στην υιοθέτηση νέων τεχνολογιών και στην χρήση στρατηγικών συνεργασιών για την αύξηση των παγκόσμιων πωλήσεων και την βελτίωση της κερδοφορίας.
Το σχέδιο τοποθετείται ως γέφυρα μεταξύ του επιχειρησιακού σχεδίου μετασχηματισμού Nissan NEXT το οποίο εκτείνεται από το οικονομικό έτος 2020 έως το οικονομικό έτος 2023 και το Nissan Ambition 2030, το μακροπρόθεσμο όραμα της εταιρείας. Το νέο σχέδιο αποτελείται από μεσοπρόθεσμες δράσεις για τα οικονομικά έτη 2024 έως το 2026 και μεσομακροπρόθεσμες δράσεις που θα πραγματοποιηθούν έως το 2030.
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Nissan Makoto Uchida δήλωσε: «Το σχέδιο Arc δείχνει την πορεία μας προς το μέλλον. Καταδεικνύει την συνεχή μας πρόοδο και την ικανότητά μας να πλοηγούμαστε στις μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς. Αυτό το σχέδιο θα μας επιτρέψει να προχωρήσουμε περισσότερο και πιο γρήγορα στην αύξηση της αξίας και της ανταγωνιστικότητας. Αντιμέτωπη με την ακραίες αστάθειες των αγορών, η Nissan αναλαμβάνει αποφασιστικές ενέργειες με γνώμονα το νέο σχέδιο για να εξασφαλίσει βιώσιμη ανάπτυξη και κερδοφορία».
Στο πλαίσιο του σχεδίου που αποτελείται από δύο μέρη, η Nissan θα λάβει πρώτα μέτρα για να διασφαλίσει την αύξηση του όγκου πωλήσεων μέσω μιας προσαρμοσμένης περιφερειακής στρατηγικής, όπως επίσης και θα προετοιμαστεί για μια ταχεία μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα, υποστηριζόμενη από ένα ισορροπημένο χαρτοφυλάκιο προϊόντων εξηλεκτρισμένων/ICE, αύξηση όγκου σε μεγάλες αγορές και χρηματοοικονομική πειθαρχία.
Μέσα από αυτές τις πρωτοβουλίες η Nissan στοχεύει να αυξήσει τις ετήσιες πωλήσεις κατά 1 εκατομμύριο μονάδες και να αυξήσει το λειτουργικό της περιθώριο κέρδους σε περισσότερο από 6%, αμφότερα μέχρι το τέλος του οικονομικού έτους 2026. Αυτό θα ανοίξει το δρόμο για το δεύτερο μέρος του σχεδίου που έχει στόχο να επιτρέψει τη μετάβαση στα EV και να πραγματοποιήσει μακροπρόθεσμη κερδοφόρα ανάπτυξη, υποστηριζόμενη από έξυπνες συνεργασίες, ενισχυμένη ανταγωνιστικότητα EV, διαφοροποιημένες καινοτομίες και νέες ροές εσόδων. Μέχρι το οικονομικό έτος 2030, η Nissan βλέπει δυναμικό εσόδων 2,5 τρισεκατομμυρίων γιεν από νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες.
Η Nissan σχεδιάζει να λανσάρει 30 νέα μοντέλα τα επόμενα τρία χρόνια, εκ των οποίων τα 16 θα είναι ηλεκτροκίνητα και τα 14 θα είναι μοντέλα με θερμικό κινητήρα (ICE), για να καλύψει τις διαφοροποιημένες ανάγκες των πελατών σε αγορές όπου ο ρυθμός ηλεκτροκίνησης διαφέρει. Η Nissan σχεδιάζει να λανσάρει συνολικά 34 ηλεκτροκίνητα μοντέλα από το οικονομικό έτος 2024 έως το 2030 για να καλύψει όλες τις κατηγορίες, με το μείγμα μοντέλων των ηλεκτροκίνητων οχημάτων να αναμένεται να αντιπροσωπεύει το 40% παγκοσμίως μέχρι το οικονομικό έτος 2026 και να αυξηθεί στο 60% μέχρι το τέλος της δεκαετίας.
Η δημιουργία νέων προϊόντων θα υποστηριχθεί από νέες προσεγγίσεις ανάπτυξης και κατασκευής που στοχεύουν να κάνουν τα EV πιο προσιτά και να αυξήσουν την κερδοφορία. Με ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων σε «οικογένειες», αξιοποίηση επόμενης γενιάς modular manufacturing, ομαδοποιημένων προμηθειών, καθώς και καινοτομίες στον τομέα των μπαταριών, η Nissan στοχεύει να μειώσει το κόστος των EV επόμενης γενιάς κατά 30%. Τα περισσότερα εργοστάσια στην Ιαπωνία και στο εξωτερικό θα υιοθετήσουν τη φιλοσοφία Nissan Intelligent Factory, με τα εργοστάσια Oppama και Nissan Motor Kyushu στην Ιαπωνία, το εργοστάσιο του Sunderland στο Ηνωμένο Βασίλειο και τα εργοστάσια Canton και Smyrna στις ΗΠΑ να ξεκινούν την φιλοσοφία αυτή από το οικονομικό έτος 2026 έως το 2030.
Εν τω μεταξύ η προσέγγιση παραγωγής EV36Zero θα επεκταθεί από το Sunderland στο Ηνωμένο Βασίλειο σε εργοστάσια όπως το Canton, το Decherd και το Smyrna στις ΗΠΑ και το Tochigi και το Kyushu στην Ιαπωνία από το οικονομικό έτος 2025 έως το 2028.
Η Nissan θα προσφέρει βελτιωμένες μπαταρίες ιόντων λιθίου NCM, LFP και όλες τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης για την παροχή διαφοροποιημένων ηλεκτρικών οχημάτων για την κάλυψη των διαφορετικών αναγκών των πελατών. Η Nissan θα κάνει σημαντικές βελτιώσεις στις μπαταρίες ιόντων λιθίου NCM, μειώνοντας το χρόνο γρήγορης φόρτισης κατά 50% και αυξάνοντας την ενεργειακή πυκνότητα κατά 50% σε σύγκριση με το Ariya.
Οι μπαταρίες LFP, που θα αναπτυχθούν και θα παραχθούν στην Ιαπωνία, θα λανσαριστούν και θα μειώσουν το κόστος κατά 30% σε σύγκριση με το μίνι όχημα Sakura EV. Νέα ηλεκτρικά οχήματα με βελτιωμένες μπαταρίες ιόντων λιθίου NCM, LFP και πλήρως στερεάς κατάστασης θα κυκλοφορήσουν το οικονομικό έτος 2028. Η Nissan θα αξιοποιήσει στρατηγικές συνεργασίες για να παραμείνει ανταγωνιστική και να προσφέρει ένα παγκόσμιο χαρτοφυλάκιο προϊόντων και τεχνολογιών. Η Nissan θα συνεχίσει να αξιοποιεί τη συμμαχία με τη Renault και τη Mitsubishi Motors στην Ευρώπη, τη LATAM, την ASEAN και την Ινδία.
Στην Κίνα, η Nissan θα χρησιμοποιήσει πλήρως τα τοπικά της περιουσιακά στοιχεία για να καλύψει τις ανάγκες της Κίνας αλλά και να εξερευνήσει νέες συνεργασίες στην Ιαπωνία και τις Η.Π.Α. Οι μπαταρίες θα αναπτυχθούν και θα φθάσουν σε μια παγκόσμια χωρητικότητα 135 GWh.. Η βάση του σχεδίου είναι η σταθερή χρηματοοικονομική πειθαρχία, η οποία επιτρέπει τη σταθερή αναλογία επενδύσεων CAPEX και R&D έναντι των καθαρών εσόδων μεταξύ 7% και 8% εξαιρουμένης της επένδυσης σε μπαταρίες.
Επιπλέον, η Nissan σχεδιάζει να επενδύσει περισσότερα από 400 δισεκατομμύρια γιεν σε μπαταρίες. Εν τω μεταξύ, οι επενδύσεις στον εξηλεκτρισμό θα αυξηθούν σταδιακά, ξεπερνώντας το 70% έως το οικονομικό έτος 2026. Η διαχείριση αυτών των επενδύσεων έχει ως στόχο να επιτρέψει την παροχή οφελών σε όλους τους μετόχους, με τη Nissan να διατηρεί θετικές ελεύθερες ταμειακές ροές πριν από συγχωνεύσεις και εξαγορές – ακόμη και μετά από τις επενδύσεις ηλεκτροκίνησης. Αυτό γίνεται για να εξασφαλιστεί η συνολική απόδοση των μετόχων άνω του 30%.
Η Nissan στοχεύει να διατηρήσει τα καθαρά μετρητά σε υγιές επίπεδο του 1 τρισεκατομμυρίου γεν καθ’ όλη την περίοδο του σχεδίου ανάπτυξης.
Διαβάστε επίσης:
F1 Αυστραλία: Πίσω από τις κάμερες…