Η αλματώδης τεχνολογική πρόοδος και η εξέλιξη των τηλεπικοινωνιών που βρίσκονται στην καρδιά της ψηφιακής οικονομίας έχουν δημιουργήσει πρωτοφανείς ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο, ειδικά στον τομέα του εμπορίου, καταλύοντας τα σύνορα και τα εμπόδια που υπήρχαν.
Σημαντικές ευκαιρίες υπάρχουν, φυσικά, και για τις ελληνικές επιχειρήσεις που έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν διεθνείς συνδέσεις, να επεκτείνουν τους εξαγωγικούς τους ορίζοντες «ξεκλειδώνοντας» νέες αγορές και να διαφοροποιήσουν και γεωγραφικά τις πηγές εσόδων τους.
Σε έναν όλο και πιο διασυνδεδεμένο κόσμο, το να μπορεί μία επιχείρηση να προσαρμοστεί σε αυτήν την ψηφιακή αλλαγή δεν της φέρνει απλά κέρδη, αλλά αποτελεί και επιτακτική ανάγκη στην πορεία της προς την ανταγωνιστικότητα, την πρόοδο και τη βιώσιμη ανάπτυξη.
Οι ψηφιακές πλατφόρμες και η δύναμή τους
Οι ψηφιακές πλατφόρμες έχουν αναδειχθεί ως ισχυρά εργαλεία που, ξεπερνώντας τα γεωγραφικά όρια, προσφέρουν μία ευκαιρία σε επιχειρήσεις να έχουν πρόσβαση σε ένα τεράστιο δίκτυο πιθανών συνεργατών, προμηθευτών και πελατών.
Ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα που έχουν οι πλατφόρμες αυτές είναι η προσβασιμότητα. Ακόμη και μικρές ή μεσαίες επιχειρήσεις, που συχνά έχουν περιορισμένους πόρους για εκτεταμένες εκστρατείες μάρκετινγκ ή παρουσία σε σημαντικές εμπορικές εκθέσεις ανά τον κόσμο, μπορούν πλέον να προσεγγίσουν τις διεθνείς αγορές με σχετική ευκολία.
Ευκαιρίες και τάσεις στη νέα εποχή των ελληνικών εξαγωγών
Η Ελλάδα διαθέτει μια πλούσια κληρονομιά παραδοσιακών προϊόντων, όπως το ελαιόλαδο, το κρασί, γαλακτοκομικά προϊόντα ή είδη λαϊκής τέχνης, τα οποία στην ψηφιακή εποχή μπορούν να προσεγγίσουν νέες αγορές μέσω των εξαγωγών.
Όμως, οι Έλληνες παραγωγοί μπορούν να εκμεταλλευτούν και νέες ευκαιρίες και τάσεις. Μία από αυτές είναι η αυξανόμενη παγκόσμια ζήτηση για βιολογικά προϊόντα. Οι Έλληνες παραγωγοί αγροτικών προϊόντων είναι σε θέση να κεφαλαιοποιήσουν αυτή την τάση δίνοντας έμφαση στην αυθεντικότητα και την ποιότητα των προσφορών τους.
Το ίδιο, ωστόσο, μπορεί να συμβεί και στην περίπτωση των υπηρεσιών. Στον κομβικό κλάδο του τουρισμού, ψηφιακές πλατφόρμες παρέχουν τη δυνατότητα για την προβολή μοναδικών εμπειριών, προσελκύοντας ταξιδιώτες από το εξωτερικό που αναζητούν αυθεντικές και εξατομικευμένες εμπειρίες.
Οι τεχνολογικές προκλήσεις
Τα οφέλη της νέας ψηφιακής εποχής είναι σαφή. Παρ’ όλα αυτά, κάποιες επιχειρήσεις μπορεί να αντιμετωπίσουν προκλήσεις, όπως η περιορισμένη ψηφιακή παιδεία ή η έλλειψη των απαραίτητων τεχνολογικών πόρων. Η συνεργασία με ειδικούς ή οργανισμούς μπορεί να γεφυρώσει αυτό το χάσμα, δίνοντας τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να βελτιστοποιήσουν την παρουσία τους στο Διαδίκτυο και να περιηγηθούν στην πολυπλοκότητα του ψηφιακού μάρκετινγκ και του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Κυβερνητικές πρωτοβουλίες και προγράμματα υποστήριξης από την Ευρωπαϊκή Ένωση προσφέρουν επίσης ευκαιρίες χρηματοδότησης για πρωτοβουλίες ψηφιακού μετασχηματισμού.
Αξιοποιώντας αυτούς τους πόρους, οι ελληνικές επιχειρήσεις μπορούν να ξεπεράσουν τα τεχνολογικά εμπόδια και να αγκαλιάσουν πλήρως την ψηφιακή εποχή του εμπορίου.
Exportgate: Η πύλη που συνδέει τις ελληνικές επιχειρήσεις με το εξωτερικό
Υπάρχουν και στην ελληνική αγορά πλατφόρμες που μπορούν να υποστηρίξουν τις επιχειρήσεις στην προσπάθειά τους να διασυνδεθούν με το εξωτερικό.
Τo Exportgate, η βραβευμένη διαδικτυακή πύλη διεθνούς εμπορίου της Eurobank, συμπληρώνει φέτος 10 χρόνια λειτουργίας.
Απευθύνεται σε όλες τις ελληνικές επιχειρήσεις και δημιουργήθηκε σε συνεργασία με τους κύριους εξαγωγικούς φορείς της χώρας (Πανελλήνιο Σύνδεσμο Εξαγωγέων ΠΣΕ, Σύνδεσμο Εξαγωγέων ΣΕΒΕ και Σύνδεσμο Εξαγωγέων Κρήτης ΣΕΚ), καθώς και τον ΣΕΒ (Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών). Επιπλέον, υπάρχει συνεργασία με τον Οργανισμό Enterprise Greece με στόχο την ενίσχυση των εξαγωγών και την προσέλκυση επενδύσεων στην Ελλάδα.
Το Exportgate παρέχει την τεχνογνωσία, το δίκτυο και την πλατφόρμα του για να διευρύνει τους διεθνείς ορίζοντες των επιχειρήσεων και να τους βοηθήσει να συνδεθούν με εμπορικούς εταίρους σε όλο τον κόσμο – από όπου κι αν εργάζονται σήμερα. Από τα ιδρυτικά μέλη του Trade Club Alliance, το Exportgate εκμεταλλεύεται τις πιο σύγχρονες τεχνολογίες στο διεθνές εμπόριο, επενδύοντας και σε ΑΙ. Οι εταιρείες μπορούν να βρουν εύκολα και γρήγορα εμπορικούς συνεργάτες σε ένα αξιόπιστο περιβάλλον μέσα από την οθόνη του Η/Υ τους μέσω προηγμένων ψηφιακών εργαλείων βασισμένα σε τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης.
Σήμερα, χάρη στο Exportgate κάθε επιχειρηματίας-μέλος έχει το δικό του προφίλ και δημιουργεί ή αναζητά αγγελίες μελών από όλο τον κόσμο.
Από το 2013 έχει προσελκύσει πάνω από 1 εκατομμύριο επισκέπτες από 110 χώρες, ενώ αριθμεί πάνω από 5.500 μέλη – ελληνικές επιχειρήσεις, καλύπτοντας όλους τους δυναμικούς εξαγωγικούς κλάδους της χώρας. Αποτελεί την πληρέστερη ηλεκτρονική βιβλιοθήκη Διεθνούς Εμπορίου με πρόσβαση στις πιο πρόσφατες εμπορικές πληροφορίες για πάνω από 180 χώρες. Παράλληλα οι ελληνικές εταιρείες μπορούν με απλό και ψηφιακό τρόπο να εντοπίσουν στοιχεία για πάνω από 1.000.000 συνεργάτες σε περισσότερες από 200 χώρες.
Το Exportgate έχει βραβευτεί με διεθνείς διακρίσεις όπως το «Gold Effie» το 2014, ενώ η Eurobank είναι η μόνη ελληνική τράπεζα που κατέκτησε και τη διάκριση «Innovators 2015» του διεθνούς φήμης περιοδικού Global Finance.
Η ψηφιακή εποχή παρουσιάζει μια σημαντική ευκαιρία μετασχηματισμού για τις ελληνικές επιχειρήσεις που μπορούν να διεκδικήσουν ακόμη πιο σημαντική θέση στη σφαίρα του παγκόσμιου εμπορίου. Αξιοποιώντας τη δύναμη των ψηφιακών πλατφορμών, μπορούν να ξεπεράσουν τα σύνορα, να οικοδομήσουν εμπιστοσύνη με διεθνείς εταίρους και να εξερευνήσουν διάφορες ευκαιρίες εξαγωγών. Η υιοθέτηση της ψηφιοποίησης δεν είναι απλώς ένα μέσο προσαρμογής – είναι μια πορεία προς την ανάπτυξη.