Αυτό σημαίνει ότι θα μπορούν αφενός να φορτίζουν τις μπαταρίες τους, αφετέρου να παρέχουν ηλεκτρική ενέργεια. Η δυνατότητα αμφίδρομης φόρτισης καθιστά δυνατή τη χρήση της μπαταρίας υψηλής τάσης ενός αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος ως μέσου αποθήκευσης ενέργειας και την ‘επιστροφή’ της αποθηκευμένης ηλεκτρικής ενέργειας είτε στο οικιακό ή στο δημόσιο δίκτυο ηλεκτρισμού σε μεταγενέστερο χρόνο.
Στο αρχικό στάδιο της τεχνολογίας, η αμφίδρομη φόρτιση θα επιτρέπει στους πελάτες να χρησιμοποιούν ουσιαστικά τη μπαταρία υψηλής τάσης του οχήματός τους ως σταθερό μέσον αποθήκευσης ενέργειας.
Η ουδέτερη ως προς τον άνθρακα ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από π.χ. φωτοβολταϊκό σύστημα αποθηκεύεται προσωρινά στη μπαταρία του οχήματος με τη βοήθεια ενός DC Wallbox και στη συνέχεια επιστρέφει στο δίκτυο για την τροφοδοσία άλλων συσκευών στο σπίτι.
Ως εκ τούτου, ο χρήστης δεν εξαρτάται αποκλειστικά από το εξωτερικό δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας και επωφελείται από τη μείωση του κόστους ενέργειας. Το δεύτερο στάδιο της αμφίδρομης φόρτισης θα επιτρέπει στους χρήστες να διαθέτουν μέρος του περιεχομένου της μπαταρίας στο δημόσιο δίκτυο ηλεκτρισμού. Η λειτουργία αυτή θα είναι διαθέσιμη μόνο όταν εφαρμοστεί το σχετικό ρυθμιστικό πλαίσιο.
Η λειτουργία “Vehicle to Load ” επιτρέπει τη χρήση της ενέργειας που είναι αποθηκευμένη στο όχημα για την τροφοδοσία εξωτερικών ηλεκτρικών συσκευών ή εργαλείων. Αυτό σημαίνει ότι το αυτοκίνητο μπορεί να λειτουργήσει ως ένα είδος κινητού power bank για τη φόρτιση ενός ηλεκτρικού ποδηλάτου, για παράδειγμα, ή για την τροφοδοσία ηλεκτρικού εξοπλισμού σε ένα κάμπινγκ.
Ανεξάρτητα από τον τύπο αμφίδρομης φόρτισης που χρησιμοποιείται, προτεραιότητα έχουν πάντα οι ανάγκες μετακίνησης Τα ηλεκτρικά οχήματα μπορούν να συμβάλουν σημαντικά στο μερίδιο της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας που προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές.
Η χρήση των δυνατοτήτων αποθήκευσης που παρέχουν οι μπαταρίες υψηλής τάσης επιτρέπει καλύτερο συντονισμό προσφοράς και ζήτησης στον τομέα της πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας. Για παράδειγμα, τα συστήματα αποθήκευσης ηλεκτρικών οχημάτων μπορούν να απορροφούν επιλεκτικά μέρος της πλεονάζουσας αιολικής και ηλιακής ενέργειας ώστε να τροφοδοτούν το δίκτυο κατά τη διάρκεια περιόδων χαμηλής παραγωγής (νύχτα, ανάπαυλα).
Αυτό καθιστά εφικτή τη μη εμπλοκή κάποιων ρυπογόνων μονάδων παραγωγής (π.χ. με λιγνίτη) κάτω από τέτοιες συνθήκες. Με αυτόν τον τρόπο, η ηλεκτρική κινητικότητα γίνεται όλο και πιο αναπόσπαστο μέρος της ενεργειακής επανάστασης. Με την αμφίδρομη φόρτιση, οι εκπομπές CO2 μπορούν να μειωθούν συνολικά, τόσο στον τομέα της κινητικότητας όσο και στη συνολική παραγωγή ενέργειας.
Διαβάστε επίσης:
«Αλλάζω συσκευή για τις επιχειρήσεις»: Έως τις 15 Απριλίου η υποβολή αιτήσεων
Κύκλωμα μαστροπείας ανήλικων κοριτσιών: Προφυλακιστέα η 25χρονη αρχηγός «Μαρία»