Κουτσολιούτσος: Οι ναζί και ο Γκέμπελς
Προσέξτε, αγαπητοί αναγνώστες.
Ο άνθρωπος που έκανε κάθε χρόνο τουλάχιστον ένα πολυτελές πάρτι στις Σπέτσες με καλεσμένους 1.000 και πλέον άτομα, που τριγυρνούσε με πολυτελή κότερα, που είχε στην διάθεσή του ανά πάσα στιγμή ελικόπτερο, που είχε 2-3-4 τρομερά σπίτια σε Κηφισιά, Σπέτσες και αλλού, επειδή έκλεψε την εταιρεία του, τώρα διαμαρτύρεται.
Δεν φταίει ο ίδιος, ο γιος του και η κ. Καίτη που «λήστεψαν» την εταιρεία τους, αλλά τα media που γράφουν την αλήθεια.
Αγαπητοί είναι το κλασικό κόλπο της προπαγάνδας, που πρώτοι δίδαξαν οι ΝΑΖΙ και ειδικά ο Γιόζεφ Γκέμπελς.
«Ρίξτα στους άλλους, κάτι θα βγει!»
Τι είπε λοιπόν στην αρχή της απολογίας του, ο τέως μέτοχος και επικεφαλής της Folli Follie, Δημήτρης Κουτσολιούτσος;
«Αυτή την ημέρα την περίμενα πώς και πώς. Όλα αυτά τα χρόνια δεν έχω μιλήσει πουθενά. Μερίδα του Τύπου μου επιτίθεται συνεχώς και είμαι αναγκασμένος να μην βγαίνω από το σπίτι. Το τεκμήριο της αθωότητάς μου έχει γίνει κουρέλι. Είμαι εδώ για να μάθετε την πραγματικότητα και εσείς θα την κρίνετε μετά.»
Μα αν δεν κάνω λάθος, ο Δημήτρης Κουτσολιούτσος, η απολογία του οποίου ξεκίνησε την προηγουμένη εβδομάδα, κατηγορείται για τουλάχιστον 6 κακουργήματα.
Σε ποιο σημείο φταίνε τα media;
Οι Clarksons και ο Tsangarides
Νέο αφεντικό έχουν ήδη από την Παρασκευή, το πρωί οι brokers της βρετανικής Clarksons στην Αθήνα.
Η μεγαλύτερη εταιρεία Brokers στον κόσμο, αποφάσισε να ορίσει επικεφαλής του γραφείου στην Ελλάδα, τον Neo Tsangarides.
Ο Νεόφυτος διαμένει στην Ελλάδα εδώ και περίπου δυο χρόνια και είναι Global Managing Director, των Tankers.
Πρόκειται για έναν έμπειρο broker που έχει την απόλυτη εμπιστοσύνη του λονδρέζικου λόμπι των Clarksons.
Απλά, τώρα θα αναλάβει και τη θέση του επικεφαλής του ομίλου στην Αθήνα.
Όμως, σενάρια εξακολουθεί να τροφοδοτεί η αποχώρηση του τέως επικεφαλής της εταιρείας, Σάββα Αθανασιάδη, στην Ελλάδα που σας αποκάλυψε πρώτος από όλους ο WISEMAN την προηγουμένη Πέμπτη.
Μάλιστα, σας είχαμε αναφέρει και μια πληροφορία που είχε διαρρεύσει στους εφοπλιστικούς κύκλους ότι ο Αθανασιάδης αποχώρησε, καθώς η μητρική εταιρεία στο Λονδίνο ανακάλυψε ότι είχε μετοχές σε πλοία Έλληνα εφοπλιστή.
Στις 12:00 το μεσημέρι της Παρασκευής 15/03/2024, πηγές που έχουν γνώσεις, διαβεβαίωσαν το mononews.gr ότι η διοίκηση των Clarksons στο Λονδίνο, δεν γνωρίζει για το εάν ο κ. Αθανασιάδης είχε μετοχικά συμφέροντα με Έλληνες εφοπλιστές.
Και πάντως σε κάθε περίπτωση δεν ήταν αυτός ο λόγος της διακοπής συνεργασίας μεταξύ των δύο πλευρών.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, οι δυο πλευρές (Clarksons-Αθανασιάδης) συμφώνησαν από κοινού να διακόψουν τη συνεργασία τους.
Πάντως, οι ίδιες πηγές εξήγησαν στο mononews.gr ότι θα διενεργηθεί εσωτερικός έλεγχος για τον κ. Σάββα Αθανασιάδη.
Το ραντεβού τον Σεπτέμβρη και η εισροή κεφαλαίων
Πολλοί ήταν αυτοί που ανέμεναν την Παρασκευή το βράδυ την αναβάθμιση της ελληνικής οικονομίας από τη Moody’s.
Ωστόσο, ο τρίτος ισχυρός διεθνής οίκος διατήρησε τη βαθμίδα στο Ba1 αφήνοντας την Ελλάδα και το ελληνικό Χρηματιστήριο να περιμένει για ένα ακόμη εξάμηνο.
Παρά το γεγονός ότι ο οίκος αξιολόγησης περιέχει πολλές θετικές αναφορές, επέλεξε να βάλει στον «πάγο» την επενδυτική βαθμίδα και να δώσει ραντεβού τον Σεπτέμβρη. Και θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον η αντίδραση της αγοράς στην εξέλιξη αυτή.
Ο λόγος είναι ένας: Αν και η Moody’s έδινε την επενδυτική βαθμίδα στην Ελλάδα, μετά από τη Fitch και την S&P τότε θα είχαν μια αναμενόμενη εισροή κεφαλαίων στην αγορά και θα ερχόταν πιο κοντά και η αναβάθμιση του ΧΑ, η είσοδός της στα μεγάλα επενδυτικά σαλόνια.
Δεν χρειάζεται να απογοητεύεται κανείς, αλλά ούτε και να πανηγυρίζει κάθε φορά που έρχεται μια καλή είδηση. Η ελληνική οικονομία και το Χρηματιστήριο έχουν γυρίσει οριστικά σελίδα και αυτό κανείς δεν το αμφισβητεί.
Γι’ αυτό τον λόγο άλλωστε και ο Γενικός Δείκτης βρίσκεται πάνω από τις 1.400 μονάδες, το ελληνικό τραπεζικό σύστημα προσελκύει ισχυρούς παίκτες του εξωτερικού και μια σειρά από εταιρείες παρουσιάζουν εντυπωσιακά αποτελέσματα και βρίσκονται στο στόχαστρο ξένων επενδυτών.
Ραντεβού τον Σεπτέμβρη, λοιπόν, ας μην περιμένουμε την τεράστια εισροή κεφαλαίων που θα έφερνε ένα καλό νέο την Παρασκευή, όμως, υπάρχει και η άλλη πλευρά.
Η εισροή σημαντικών κεφαλαίων από το εξωτερικό, η ενεργοποίηση ισχυρών funds που μπαίνουν σε τράπεζες και άλλες ελληνικές εταιρείες, δείχνουν ότι οι ξένοι δεν περίμεναν την Moody’s.
Τους ήταν αρκετή η αναβάθμιση της ελληνικής οικονομίας από τους άλλους οίκους.
Γιατί πιθανότατα το ελληνικό story είναι ευπώλητο.
Απλά από Σεπτέμβριο, κι αν όλα πάνε καλά με τη Moody’s, και ειδικά η αναβάθμιση του Χ.Α., πιθανότατα μέσα στο 2025, θα φέρουν ακόμη περισσότερα κεφάλαια. Ίδωμεν…
Δαγούμας (ΡΑΑΕΥ) – Μανουσάκης (ΑΔΜΗΕ) σημειώσατε (1) με «ρέφερι» Σκυλακάκη…
Στην κόντρα ΡΑΑΕΥ και ΑΔΜΗΕ για το κόστος των έργων διασύνδεσης των παραγωγών ΑΠΕ, ο Θόδωρος Σκυλακάκης παίρνει σαφή θέση υπέρ της Ρυθμιστικής Αρχής.
Ο ΥΠΕΝ προκρίνει να παραμείνει η «κοινωνικοποίηση» του 50% του κόστους των έργων σύνδεσης των ηλεκτροπαραγωγών και έτσι, στην κόντρα του Θανάση Δαγούμα της ΡΑΑΕΥ, με τον Μάνο Μανουσάκη του ΑΔΜΗΕ και παίρνει ξεκάθαρα το μέρος του πρώτου.
Ο Θόδωρος Σκυλακάκης πάντως εκτιμά πως θα πρέπει να υπάρχει ακόμη πιο σκληρό ξεκαθάρισμα στη δαπάνης υλοποίησης των έργων, με δεδομένο ότι αυτά πραγματοποιούνται από τους ίδιους τους χρήστες.
Ετοιμάζει μάλιστα ρύθμιση που θα επιτρέπει τον αντικειμενικό προσδιορισμό του κόστους, όπως συμβαίνει στα τεχνικά έργα.
Σύμφωνα με τη ΡΑΑΕΥ, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι τα έργα στο σύστημα μεταφοράς έχουν υψηλότερο κόστος, αυτό σημαίνει πως η ανάληψη του 50% από τον ΑΔΜΗΕ θα μπορούσε να αυξήσει τη Ρυθμιζόμενη Περιουσιακή Βάση του έως και κατά 400 εκατ. ευρώ, προκαλώντας έτσι σημαντικές αυξήσεις στις Χρεώσεις Χρήσεις Συστήματος.
Σε αυτό το πλαίσιο, η Ρυθμιστική Αρχή πρότεινε τη θέσπιση μιας Ειδικής Περιουσιακής Βάσης, για τις συγκεκριμένες δαπάνες.
Με αυτό τον τρόπο, αυτές θα αποζημιώνονται με χαμηλότερη απόδοση και όχι με το εγκεκριμένο WACC που ισχύει σε όλα τα έργα του εθνικού συστήματος μεταφοράς.
… αλλά η παρέμβαση της βαριάς βιομηχανίας είναι υπέρ Μανουσάκη
Την ίδια στιγμή, όμως τον κώδωνα του κινδύνου για το αυξανόμενο κόστος των λογαριασμών ρεύματος κρούουν με επιστολή τους προς τον ΥΠΕΝ οι ενεργοβόρες βιομηχανίες της χώρας.
Η Ένωση Βιομηχανικών Καταναλωτών Ενέργειας (ΕΒΙΚΕΝ) παρεμβαίνει και υποστηρίζει ότι η ρύθμιση εκτοξεύει τα τέλη χρήσης του δικτύου μεταφοράς.
Όπως αναφέρεται στην επιστολή:
«Ένα έτος μετά τη σημαντική αύξηση των τελών χρήσης του δικτύου Μεταφοράς έως και 100% είδε τη δημοσιότητα πρόσφατα νέα απόφαση της ΡΑΕ, που προφανώς σημαίνει νέα αύξηση των τελών χρήσης του δικτύου μεταφοράς, που θα είναι εξοντωτική για τις βιομηχανίες με κατανάλωση μικρότερη των 30.000 MWh ετησίως, οι οποίες δεν τυγχάνουν έκπτωσης».
Η ΕΒΙΚΕΝ υπογραμμίζει ότι είναι αναμενόμενο το κόστος των έργων διασύνδεσης των νήσων να επιβαρύνει την περιουσιακή βάση του ΑΔΜΗΕ για τα επόμενα έτη.
Διαπιστώνει όμως με έκπληξη ότι υπάρχει ο κίνδυνός η περιουσιακή βάση του ΑΔΜΗΕ να επιβαρυνθεί με ένα ποσό περίπου 400 εκ. ευρώ λόγω της κοινωνικοποίησης κατά 50% του κόστους διασύνδεσης των μονάδων ΑΠΕ, ΣΗΘΥΑ, των μονάδων αποθήκευσης καθώς και των θερμικών σταθμών και των καταναλωτών ΥΤ στο δίκτυο μεταφοράς.
«Στην ουσία πρόκειται για επιδότηση κατά 50% του κόστους κάθε κατηγορίας παραγωγών για το έργο της διασύνδεσης τους (γραμμή, Μ/Σ, ΚΥΤ) στο δίκτυο μεταφοράς μετά από αίτημα τους για λήψη όρων σύνδεσης και όχι εκ των προτέρων κατασκευή έργων από τον ΑΔΜΗΕ ενίσχυσης του δικτύου των οποίων το κόστος κοινωνικοποιείται κατά 100%», λέει η βαριά βιομηχανία.
Σε κάθε περίπτωση η ΕΒΙΚΕΝ υπογραμμίζει ότι θεωρεί αναγκαίο να αποσυρθεί η ρύθμιση, καθώς ναρκοθετεί τα τιμολόγια όλων των καταναλωτών, μεταφέροντας σημαντικά κόστη των εν λόγω κατηγοριών παραγωγών στα τέλη χρήσης του δικτύου μεταφοράς, τα οποία ήδη θα επιβαρύνονται με το κόστος των αναγκαίων έργων διασύνδεσης των νήσων για την επόμενη δεκαετία.
Η συνέχεια στο ΥΠΕΝ…
Γιώργος Στάσσης: Η κίνηση ματ
Θα σας πάω αγαπητοί αναγνώστες στη νέα mega επένδυση 680 εκατ. ευρώ που ανακοίνωσε η ΔΕΗ και η οποία δείχνει ότι ο Γιώργος Στάσσης είναι άρχοντας των δακτυλιδιών.
Όπου δακτυλίδια οι νέες δραστηριότητες της ΔΕΗ, η οποία μόλις το 2019 ήταν υπό πτώχευση και τώρα κάνει ανοίγματα που προκαλούν αίσθηση.
Η επένδυση να σας θυμίσω αφορά στην πρόθεση της ΔΕΗ να προσφέρει κάλυψη με οπτική ίνα μέχρι το σπίτι σε 3 εκατ. νοικοκυριά και επιχειρήσεις σε όλη τη χώρα εντός της επόμενης πενταετίας.
Οι επενδύσεις για την περίοδο 2024-2026 θα ανέλθουν σε περίπου €680 εκατ.
Η ΔΕΗ ανακοίνωσε το κατασκευαστικό της πλάνο έως και το 2025, σύμφωνα με το οποίο οι οπτικές ίνες θα φτάσουν σε 1,7 εκατ. νοικοκυριά και επιχειρήσεις.
Και από τα συμφραζόμενα της ανακοίνωσης μαθαίνουμε ότι ο στόχος του κ. Στάσση είναι να καλύψει περιοχές τις οποίες είχαν στον σχεδιασμό τους η Vodafone και η Nova.
Όμως, οι δύο τελευταίες δεν φαίνεται να κινούνται με ταχύτητα στην εγκατάσταση οπτικών ινών με αποτέλεσμα να έρθει ο αιφνιδιασμός της ΔΕΗ και τώρα οι άλλοι να… τρέχουν και να μην φτάνουν.
…και το πρόβλημα του Νίκου Σταθόπουλου
Η στρατηγική κίνηση του κ. Στάσση, όμως, όπως λένε καλά γνωρίζοντες την τηλεπικοινωνιακή αγορά, έχει δύο αναγνώσεις:
Η πρώτη είναι ότι η ΔΕΗ μπαίνει για τα καλά στην τηλεπικοινωνιακή αγορά, γίνεται δηλαδή ένας ακόμη… ΟΤΕ με πολλά πλεονεκτήματα και με διάθεση να πάρει ένα μεγάλο μερίδιο της αγοράς.
Η δεύτερη ερμηνεία είναι ότι ο επιδραστικός manager κ. Στάσσης στριμώχνει στη γωνία τους κ. Χάρη Μπρουμίδη της Vodafone και Νίκου Σταθόπουλου της Nova, οι οποίοι θα πρέπει να αντιδράσουν.
Όπως μου έλεγε άνθρωπος που «μυρίζεται» εξελίξεις: «Το πρόβλημα είναι μεγάλο για τον κ. Σταθόπουλο, ο οποίος φέρεται να έχει βγάλει προς πώληση της Nova ζητώντας 1,5 δισ. ευρώ τουλάχιστον.
Πώς θα μπορεί να απαιτεί ένα τέτοιο ποσό το fund BC Partners όταν η ΔΕΗ μπαίνει «σφήνα» σε περιοχές που ήθελε η Nova να κυριαρχήσει στην οπτική ίνα;»
Και δίκιο έχει εδώ που τα λέμε, επιβεβαιώνοντας στελέχη της αγοράς που λένε ότι σε λίγο καιρό η Nova δεν θα πιάνει την τιμή που ζητά ο ολίγον τι arrogant κ. Σταθόπουλος.
Το νέο μεγάλο στοίχημα του Πιέρ
Έντονοι είναι οι ρυθμοί στο Υπουργείο Παιδείας με τον υπουργό Κυριάκο Πιερρακάκη να έχει ήδη θέσει τον επόμενό του στόχο: το σχολείο. Η ψήφιση πριν λίγες ημέρες του νομοσχεδίου για την ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων ήταν μόνο η αρχή του νομοθετικού του έργου.
Πρώτο στη λίστα του είναι η άμεση λειτουργία της ψηφιακής πλατφόρμας –στα τέλη του μήνα λένε οι πληροφορίες μου– για καταγγελίες σωματικού και ψυχολογικού εκφοβισμού.
Γονείς και μαθητές απ’ όλες τις βαθμίδες θα μπορούν επώνυμα να αναφέρουν περιστατικά, τα οποία θα διαχειρίζονται τρεις αρμόδιες επιτροπές, σε τρία επίπεδα, ανάλογα με τη περίσταση.
Ο υπουργός Παιδείας πρακτικά ανοίγει τον κύκλο ενός ευρύτερου πλέγματος δράσεων που σχεδιάζει ο Κυριάκος Μητσοτάκης με τη λειτουργία μιας εθνικής καμπάνιας ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης σχετικά με το φαινόμενο της βίας.
Το «Εθνικό Σχέδιο Στρατηγικής Πρόληψης και Αντιμετώπισης της Βίας και Παραβατικότητας Ανηλίκων», έχει ήδη μπει σε λειτουργία και η επιτροπή για τη βία ανηλίκων με επικεφαλής την καθηγήτρια Εγκληματολογίας Βασιλική Αρτινοπούλου, έχει ξεκινήσει να εργάζεται πάνω στο πολυεπίπεδο κοινωνικό φαινόμενο.
Η επένδυση 50 εκατ. ευρώ που «πρασινίζει» το αεροδρόμιο
Δεν θα μπορούσα να μην αποδώσω τα εύσημα στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», αυτή τη φορά όχι για το επιτυχημένο placement, αλλά για μια κίνηση που δείχνει ότι υπάρχει συγκεκριμένη στόχευση και στρατηγικό.
Ο λόγος για την τρίτη επένδυση που πραγματοποιεί το ΔΑΑ σε φωτοβολταϊκά αυτή τη φορά 35,5 MW με χρήση και μπαταριών αποθήκευσης ενέργειας εντός των διοικητικών του ορίων.
Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών βρίσκεται εν αναμονή των προσφορών -αναμένονται τις επόμενες εβδομάδες- για την ανάπτυξη του τρίτου φωτοβολταϊκού σταθμού εντός αεροδρομίου, ισχύος 35,5MW με σύστημα αποθήκευσης ενέργειας με μπαταρία 82MWh.
Πρόκειται για μια νέα επένδυση που έχει αρχικά εκτιμηθεί σε 50 εκατ. ευρώ.
Ο διαγωνισμός σύμφωνα με τον προγραμματισμό του ΔΑΑ αναμένεται να ολοκληρωθεί με την υπογραφή της σύμβασης, τους επόμενους μήνες, ενώ, η συνολική ολοκλήρωση του έργου έχει εκτιμηθεί για τον Σεπτέμβριο του 2025.
Τον Απρίλιο του 2023 η διοίκηση του αεροδρομίου εγκαινίασε το δεύτερο φωτοβολταϊκό του πάρκο ισχύος 16 MW.
Συνδυαστικά με το πρώτο φωτοβολταϊκό των 8 ΜW που λειτουργεί από το 2011 και το φωτοβολταϊκό των 16 MW αυτοπαραγωγής, παράγεται πράσινη ηλεκτρική ενέργεια ίση με τα 2/3 (περίπου) των απαιτούμενων αναγκών του αεροδρομίου της Αθήνας σε ηλεκτρική ενέργεια.
Με το τρίτο φωτοβολταϊκό πάρκο θα καλυφθεί το 100% των ημερήσιων αναγκών.
Οι ελληνικές περιπέτειες του επενδυτικού κολοσσού KKR…
Η είδηση το Σάββατο ότι το fund KKR & Co προχωρά στην εξαγορά έναντι 2,8 δισ. ευρώ της εταιρείας Encavis AG που δραστηριοποιείται στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, πολλοί αδιαφόρησαν.
Όμως, πέρα από ένα μεγάλο deal κάποιοι θυμήθηκαν ότι το εν λόγω fund, το οποίο διαχειρίζεται κεφάλαια άνω των 520 δισ. δολάρια, κοιτάζει και την Ελλάδα. Άμεσα και έμμεσα.
Να σας θυμίσουμε ότι ο όμιλος Kohlberg-Kravis-Roberts είχε καταθέσει δεσμευτική προσφορά το 2021 για το 49% του μετοχικού κεφαλαίου του ΔΕΔΔΗΕ.
Ειδικότερα στη β’ φάση του διαγωνισμού κατέθεσαν φακέλους οι παρακάτω υποψήφιοι επενδυτές: CVC Capital Partners Group, First Sentier Investors Group, KKR Group, και Macquarie Group.
Νικητής του διαγωνισμού αναδείχθηκε το αυστραλιανό fund Macquarie.
Μια ακόμη αποτυχημένη προσπάθεια εισόδου στην ελληνική αγορά έγινε το 2018 από την KKR μέσω της πλατφόρμας Pillarstone.
Συγκεκριμένα, η Pillarstone είχε συμφωνήσει με τις 4 συστημικές τράπεζες για ένα σχέδιο αναδιάρθρωσης της Notos Com, ωστόσο, μήνες αργότερα αποχώρησε.
Συγκεκριμένα, τον Ιούλιο του 2018 είχε συμφωνηθεί η εξυγίανση της Notos Com ότι θα γινόταν με ενορχηστρωτή την Pillarstone, πλατφόρμα που συστάθηκε από το fund KKR και τον John Davison, που θα λειτουργούσε υποστηρικτικά προς τις τράπεζες για τη διαχείριση των μη εξυπηρετούμενων δανείων.
Σύμφωνα με την αρχική συμφωνία, το εγχείρημα της αναδιάρθρωσης προέβλεπε συνολικά κεφάλαια ύψους 25 εκατ. ευρώ.
Ωστόσο, αν και ένα σημαντικό μέρος της συμφωνίας είχε μπει σε φάση υλοποίησης, με τις πληροφορίες να αναφέρουν τότε ότι ήδη είχαν διοχετευτεί προς τη Notos Com κεφάλαια της τάξεως των 7 εκατ. ευρώ στο πλαίσιο ενδιάμεσης χρηματοδότης, η αποχώρηση της Pillarstone τον Μάιο του 2019 είχε αφήσει ένα μεγάλο κενό.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε επίσης ότι η πλατφόρμα διαχείρισης δανείων Pillarstone είχε συμφωνήσει το 2016 να αναλάβει κόκκινα δάνεια ύψους 1,2 δισ. ευρώ από Eurobank και Alpha Bank.
Επίσης, το 2017 η αμερικανική εταιρεία απέκτησε την Ελαίς.
Συγκεκριμένα, απέκτησε το εργοστάσιο και την παραγωγή της «Ελαΐς» – Unilever, καθώς και τα σήματα των μαργαρινών που παράγονται στην Ελλάδα.
Η εξέλιξη αυτή ήταν μέρος της συνολικής συμφωνίας ανάμεσα στη Unilever και στην KKR για την εξαγορά από τη δεύτερη έναντι 6,83 δισ. ευρώ όλων των δραστηριοτήτων της πρώτης στα προϊόντα επάλειψης παγκοσμίως με εξαίρεση αυτές στη Νότια Αφρική.
…και η επένδυση στην Catalio
Βεβαίως, το fund KKR έγινε ιδιαίτερα γνωστό και στην Ελλάδα όταν τον περασμένο Οκτώβριο επένδυσε στην Catalio Capital Management, επενδυτικό όμιλο κεφαλαίων που τοποθετείται αποκλειστικά σε εταιρείες βιοτεχνολογίας και υγείας.
Ο επενδυτικός κολοσσός, εισηγμένος στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, απέκτησε μειοψηφικό μερίδιο στην Catalio, η οποία ιδρύθηκε το 2020 από τον Γιώργο Πετρόχειλο και τον Dr. Jacob Vogelstein και διαθέτει πάνω από 1,5 δισεκατομμύρια δολάρια υπό διαχείριση.
Η Catalio επενδύει σε τεχνολογίες του μέλλοντος για τη δημιουργία καινοτόμων φαρμάκων και διαγνωστικών τεχνολογιών για νοσήματα όπως ο καρκίνος, νευρολογικές ασθένειες, αυτοάνοσα νοσήματα και άλλα.
Η KKR απέκτησε μειοψηφικό μερίδιο στην Catalio και ο έλεγχος της εταιρείας παρέμεινε στα χέρια των δύο ιδρυτών, του Γιώργου Πετρόχειλου και του Dr. Jacob Vogelstein.
Ανάμεσα στα ιδρυτικά στελέχη της Catalio συμπεριλαμβάνεται και ένας ακόμα Έλληνας, ο Δρ. Διαμαντής Ξυλάς, ο οποίος μετέχει στην επενδυτική επιτροπή του flagship private equity fund και στην εκτελεστική επιτροπή της εταιρείας.
Γιάννης και Δήμητρα Κούστα: Αφήνουν τα προβλήματα και τρέχουν στις… Μαλδίβες
«Φουρτούνες» σε Βουλγαρία και Σπέτσες για τον επιδραστικό εφοπλιστή Γιάννη Κούστα και την elegance σύζυγό του Δήμητρα Κούστα – Μέρμηγκα.
Μια υπόθεση εκβιασμού εναντίον του εφοπλιστή και κάποιες άτυχες επιλογές στη γειτονική χώρα, προβλημάτισαν τους τελευταίους μήνες τον γνωστό εφοπλιστή.
Όμως, σίγουρα ακόμη πιο προβληματισμένος –αν και εν μέρει ανακουφισμένος– θα πρέπει να είναι ο ιδιοκτήτης της εταιρείας Danaos με την απόφαση του ΚΑΣ για το σπίτι που θέλει να κτίσει στην Παναγιά Αρμάτα στις Σπέτσες.
Αν και φαίνεται ότι «ξεκλειδώνει» η ανέγερση του νέου σπιτιού του Γιάννη και της Δήμητρας Κούστα, το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο ζητά τροποποίηση των σχεδίων, τουλάχιστον ως προς τον όγκο του.
Θυμίζουμε ότι ο εφοπλιστής θέλει να κτίσει οικία 800 τ.μ., μια διώροφη οικία με υπόγειο ευρισκόμενο στη θέση Παναγία Αρμάτα, στην περιοχή Παλαιό Λιμάνι των Σπετσών, ιδιοκτησίας «Σπέτσες Κτηματική Ανώνυμη Εταιρεία Αξιοποίησης και Διαχείρισης Ακινήτου».
Ήδη όμως και ύστερα από την αυτοψία του ΚΣΝΜ, που είχε διενεργηθεί στις 30 Νοεμβρίου στο ακίνητο του εφοπλιστή, είχε διαπιστωθεί, ότι το μέγεθος του κτίσματος -όπως προβλεπόταν από την αρχιτεκτονική μελέτη- ήταν υπερβολικό και δεν εναρμονιζόταν με το διατηρητέο του περιβάλλον.
Κατόπιν αυτού θα πρέπει να κατατεθεί στο Συμβούλιο νέα μελέτη, σύμφωνη με τους όρους που τέθηκαν.
Πλέον θα πρέπει να αλλάξει τα σχέδιά του ο Γιάννης Κούστας, αν και είναι γνωστό ότι είναι… μετρ στα δύσκολα.
Άλλωστε, πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία του, η Danaos, ανακοίνωσε κέρδη 576 εκατ. δολαρίων για το 2023. Not bad για τον γνωστό εφοπλιστή, ο οποίος δεν πτοείται ούτε από την περίεργη υπόθεση στη Βουλγαρία ούτε για τις εξελίξεις στις Σπέτσες.
Και γι’ αυτό οι Μαλδίβες είναι ο μόνιμος προορισμός του ζευγαριού προκειμένου να ξεφύγουν από τα προβλήματα.
Περιπέτειες on the beach στη Χαλκιδική
Περιπέτειες προβλέπω ότι θα έχει η αξιοποίηση ενός ακινήτου του ΤΑΙΠΕΔ το οποίο παραχωρήθηκε το περασμένο καλοκαίρι στον επιχειρηματία Λεωνίδα Κεντεποζίδη.
Ο λόγος για το παραθαλάσσιο ακίνητο 27 στρεμμάτων στη Νέα Ηράκλεια του δήμου Προποντίδας στη Χαλκιδική, το οποίο δόθηκε έναντι προσφοράς 1,42 εκατ. ευρώ.
Βρίσκεται στην παραλία «Χρυσή Αµµουδιά», 1,9 χλμ δυτικά από τον οικισμό της Νέας Καλλικράτειας στον Νομό Χαλκιδικής, εντός Ζώνης Οικιστικού Ελέγχου (ΖΟΕ) και γειτνιάζει από ανατολικά και δυτικά µε περιοχές για τις οποίες έχουν ολοκληρωθεί και κυρωθεί πολεοδομικές μελέτες για Β’ κατοικία.
Μαθαίνουμε τώρα ότι περιβαλλοντικές οργανώσεις επιχειρούν να μπλοκάρουν την αξιοποίηση του ακινήτου και στέλνουν επιστολές.
Συγκεκριμένα, οι Περιβαλλοντικές Οργανώσεις Καλλιστώ και Δράση για την Άγρια Ζωή καλούν τον Δήμο Νέας Προποντίδας να ακυρώσει την παράδοση της για 50 χρόνια σε ιδιώτη.
Μιλούν για υγρότοπο, βιοποικιλότητα και οικοσυστήματα και ζητούν από τον δήμο να παρέμβει.
Να θυμίσουμε ότι ο συγκεκριμένος επιχειρηματίας είναι ο ιδιοκτήτης και του Sahara Resort, του μεγάλου beach bar που λειτουργεί στη Νέα Ηράκλεια από το 2014.
Η ιστορία του SAHARA RESORT ξεκίνησε όταν ο Λεωνίδας Κεντεποζίδης ενημερώθηκε για την ηλεκτρονική δημοπρασία που ήταν σε εξέλιξη, τον Σεπτέμβριο του 2013 για τα 44 στρέμματα της παραθαλάσσιας γης στην περιοχή «Σαχάρα» της Νέας Ηράκλειας.
Συμμετείχε στη δημοπρασία, πήρε την έκταση με τίμημα 2 εκατ. ευρώ.
Από τις 5 Ιουλίου 2014 είναι σε λειτουργία το SAHARA RESORT.
Η AEGEAN, οι Ελληνάρες και οι Σκωτσέζικες Χήρες
Φίλοι αναγνώστες, τον Δεκέμβριο του 2023 η ελληνική επενδυτική κοινότητα πίστευε ακράδαντα ότι η Autohellas θα έβγαζε κέρδη 86.99 εκ. ευρώ και θα έδινε μέρισμα 0.78€.
Τελικά η Autohellas δεν έβγαλε ούτε καν τα κέρδη του 2022.
Για την ακρίβεια, είχε πτώση της κερδοφορίας και από 77.5 εκ. ευρώ έβγαλε 77.2 εκ. ευρώ.
Αυτό είναι το περιβόητο τεράστιο growth που προέβλεπαν οι αναλυτές και έβαζαν στο μοντέλο αποτίμησής τους για g=1.5%. Γελάνε και οι πέτρες.
Για να φανταστείτε τι απελπισμένοι που είναι, συγκρίνουν την Autohellas με την γερμανική Sixt.
Τους διαφεύγει ότι η Autohellas εμπορεύεται το σήμα της Hertz, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΟ ΤΗΣ, ενώ της Sixt είναι δικό της.
Συγχρόνως, δε, η Autohellas ως γνωστό είναι και στο εμπόριο αυτοκινήτου.
Είναι δηλαδή μια καθαρά εμπορική εταιρεία. Καμία σχέση με την Sixt.
Για να μην σας ταΐζουν σανό φίλοι αναγνώστες, η Autohellas πρέπει να συγκρίνεται με την Redde Northgate, με την Movida Participa και με την Motus Holdings L, αντίστοιχες εταιρείες ενοικιάσεων αυτοκινήτων.
Για να γνωρίζετε, για παράδειγμα η Motus Holdings παίζει με ένα προβλεπόμενο P/E 2024 = 5.1 και με μια προβλεπόμενη μερισματική απόδοση της τάξης του 7%.
Αλλά και οι άλλες δύο εταιρείες είναι πολύ φθηνότερες από την Autohellas.
Τι να κάνουμε τώρα; Η Sixt, η AVIS και η HERTZ είναι δικό τους το brand, οι άλλες το αντιπροσωπεύουν.
Και της Aegean το brand δικό της είναι, δεν αντιπροσωπεύει κανέναν.
Βλέπετε, ήταν τόσο μεγάλο το κάζο που πάθανε με τα αποτελέσματα της Autohellas όπου πλέον η αξιοπιστία τους πήγε στον πάτο.
Ενώ αβαντάρανε την Autohellas, υποτιμούσαν την Aegean.
Eνώ, όμως, έπεσαν παταγωδώς έξω στις εκτιμήσεις που έδωσαν στην αρχή της χρονιάς για την Aegean, μας λένε τώρα οι ελληνάρες εντάξει φθηνή είναι η Aegean, αλλά υπάρχουν και φθηνότερες, όπως π.χ. η Lufthansa και η Air France.
Ενώ στην περίπτωση της Autohellas μας λένε να τη συγκρίνουμε με την Sixt και όχι με τη Redde Northgate.
Έτσι είναι.
Οι Ελληνάρες είναι φορτωμένοι Autohellas και πουλάνε Aegean καθημερινώς.
Εδώ, όμως, φίλοι αναγνώστες έρχεται η Morgan Stanley και βάζει τους Ελληνάρες αναλυτές στη θέση τους.
Την προηγούμενη εβδομάδα έβγαλε η Morgan Stanley report που συγκρίνει τη Ryanair με την IAG.
Ενώ η Ryanair παίζει με διπλό P/E απ’ ότι η IAG, η Morgan Stanley προτιμάει τη Ryanair και μας λέει ότι πρέπει να παίζει με υψηλότερο P/E και με υψηλότερο πολλαπλασιαστή EV/EBITDA γιατί έχει πολύ υψηλότερο περιθώριο EBITDA και EBIT.
Πιο συγκεκριμένα, η Morgan Stanley υπολογίζει ότι το 2024 η Ryanair θα έχει ένα περιθώριο EBITDA 23.22%, το 2025 θα πάει στο 27.52% και το 2026 θα πέσει στο 25.18%.
Εν αντιθέσει, η IAG θα έχει το 2024 ένα περιθώριο EBITDA 17.29% και το 2025 17.24%.
Ακόμα, η Morgan Stanley τονίζει ότι η Ryanair θα έχει πολύ υψηλότερες ελεύθερες ταμειακές ροές από την IAG τα επόμενα 3 χρόνια και για αυτό θα δίνει και πολύ υψηλότερο μέρισμα. Έτσι, δικαιολογεί να παίζει με ένα EV/EBITDA = 7.
AEGEAN: Τα αποτελέσματα του 2023
Κορυφαίος διαχειριστής από το Λονδίνο μάς τόνισε ότι τα αποτελέσματα του 2023 της Aegean ήταν εξαιρετικά.
Η Aegean έβγαλε υψηλότερο περιθώριο EBITDA ακόμα από τη Ryanair.
Συγκεκριμένα, η Aegean είχε περιθώριο EBITDA 23.65% ενώ η Ryanair 23.22%.
Απίστευτο και όμως αληθινό. Συγχρόνως, ήταν μια κανονική μηχανή παραγωγής μετρητών.
Οι εισροές από λειτουργικές δραστηριότητες αυξήθηκαν από 350.23 εκ. ευρώ το 2022 σε 433.76 εκ. ευρώ το 2023.
Και παρόλο που αυξήθηκαν οι αγορές παγίων στοιχείων από 86.18 εκ. ευρώ σε 95.75 εκ. ευρώ, η Aegean κατάφερε να αυξήσει τις ελεύθερες ταμειακές ροές της από 264 εκ. ευρώ το 2022 σε 338 εκ. ευρώ το 2023.
Αυτό σημαίνει στην τιμή των 12.62€ έχει μια απόδοση ελεύθερων ταμειακών ροών της τάξης του 29.70%, ίσως την υψηλότερη πανευρωπαϊκά.
Για αυτό τον λόγο η Aegean θα δώσει μέρισμα 0.75€/μετοχή ενώ οι μέσες εκτιμήσεις έκαναν λόγο για 0.49€/μετοχή.
Για να γνωρίζετε, αυτή τη στιγμή που μιλάμε, με βάση τα νούμερα του 2023, τα χαρτιά αλλάζουν χέρια με ένα P/E 2023 = 6.75, με ένα EV/EBITDA 2023 = 3.87 και με μια μικτή μερισματική απόδοση της τάξης του 5.94%.
Σήμερα ακόμα σας αποκαλύπτουμε κατ’ αποκλειστικότητα ότι την προηγούμενη εβδομάδα έβγαλε report για την Air Arabia η Goldman Sachs λέγοντας ότι πρέπει να παίζει, λόγω του υψηλού επαναλαμβανόμενου περιθωρίου EBITDA που έχει και θα έχει, με ένα προσδοκώμενο EV/EBITDA 2025e = 7.
Όμως, φίλοι αναγνώστες, η σελίδα 12 του report κρύβει πραγματικό χρυσάφι για την Aegean.
Η Goldman Sachs παρακολουθεί 25 αεροπορικές από όλο τον κόσμο. Για να ξέρετε, η Νο1 σε προσδοκώμενη μερισματική απόδοση για το 2024 είναι η παναμέζικη Copa Holdings με 7%, δεύτερη είναι η Air Arabia με 5.5%.
Η Ryanair προβλέπει η Goldman Sachs να έχει μια μερισματική απόδοση της τάξης του 1.7%.
Ο μέσος όρος μερισματικής απόδοσης των low cost carriers είναι στο 0.3% και των legacy carriers στο 1%.
Φίλοι αναγνώστες, ο Wiseman πιστεύει ότι και από τα κέρδη του 2024 η Aegean θα ξαναδώσει σίγουρα μίνιμουμ ένα μέρισμα 0.75€/μετοχή και ας είναι και λίγο χαμηλότερα τα κέρδη.
Δηλαδή, με βάση τον πίνακα της Goldman Sachs θα έχει την 2η υψηλότερη προσδοκώμενη μερισματική απόδοση και μάλιστα σε σκληρό νόμισμα που μπορεί κιόλας να ανατιμηθεί, το ευρώ φυσικά.
Ερωτηματικό αυτή τη στιγμή είναι τι θα δώσει η Lufthansa που και αυτή υπολογίζεται ότι μπορεί να δώσει ένα 6%, το ίδιο με την Aegean.
Αυτή τη στιγμή που μιλάμε η Aegean έχει τα 3 χαρακτηριστικά που την κάνουν παγκόσμια περιζήτητη.
Έχει αυτή την στιγμή το υψηλότερο περιθώριο EBITDA από όλες τις ευρωπαϊκές αεροπορικές και ένα από τα υψηλότερα παγκοσμίως, έχει την υψηλότερη απόδοση ελεύθερων ταμειακών ροών πανευρωπαϊκά και την 2η υψηλότερη μερισματική απόδοση παγκοσμίως.
Αυτό σημαίνει, όπως μας τονίζει κορυφαίος διαχειριστής από το City του Λονδίνου, η Aegean δικαιούται να παίζει ΑΜΕΣΑ με ένα EV/EBITDA 2023 = 6, δηλαδή τιμή στόχο τα 22.07€.
Ο συγκεκριμένος κορυφαίος διαχειριστής μας τόνισε ότι η μετοχή από τις 20 Ιουλίου παίζει σε αυτά τα επίπεδα τιμών.
Δηλαδή 8 μήνες τώρα συσσωρεύει.
Συγκεκριμένα, στις 20 Ιουλίου 2023 η HSBC είχε βγάλει report για την Aegean δίνοντάς της τότε τιμή στόχο τα 16.30€.
Ο αναλυτής τότε εκτιμούσε ότι η Aegean θα εμφανίσει EBITDA 363 εκ ευρώ και εμφάνισε 400.4 εκ. ευρώ, περίμενε καθαρό δανεισμό 550 εκ. ευρώ και εμφάνισε 412.2 εκ. ευρώ και περίμενε κέρδη 133 εκ. ευρώ και εμφάνισε 168.7 εκ. ευρώ.
Όπως αντιλαμβάνεστε, η Aegean συνέτριψε τις εκτιμήσεις του αναλυτή της HSBC.
Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι ο αναλυτής πίστευε ότι η Aegean δεν θα έδινε μέρισμα από τα κέρδη του 2023.
Τελικά η Aegean κι εδώ συνέτριψε τις εκτιμήσεις όλων των αναλυτών και θα δώσει μέρισμα 0.75€/μετοχή πληρωτέο τέλη Μαΐου.
Όλα αυτά τα δεδομένα έκαναν σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Wiseman τις Σκωτσέζικες Χήρες (Scottish Widows) να ξεκινήσουν να τοποθετούνται τώρα στη μετοχή της Aegean.
Μετά τη Fidelity και οι Σκωτσέζικες Χήρες ξεκίνησαν να τοποθετούνται στη μετοχή της Aegean.
Αυτό είναι το καλύτερο νέο για τους μετόχους της Aegean διότι και οι δύο ξένοι κολοσσοί χτίζουν μεγάλες θέσεις τις οποίες και διακρατούν για πολλά χρόνια.
Τελειώνοντας, ο Wiseman πιστεύει ότι παρόλα τα προβλήματα με τις μηχανές της Pratt & Whitney, η Aegean από τα κέρδη του 2024 θα δώσει υψηλότερο μέρισμα από το 0.75€ που έδωσε το 2023.
Να μας θυμηθείτε. Θα δώσει σίγουρα 0.80€/μετοχή. Και αυτό σας το λέμε τώρα που πάλι δεν το πιστεύει κανείς.
Ο Wiseman πιστεύει ακράδαντα ότι η Aegean πάλι και φέτος θα εκπλήξει τους πάντες με τα αποτελέσματά της.
Τα αποτελέσματα του 2023 είναι το καλύτερο εχέγγυο του τι μπορεί να πετύχει η Aegean στο μέλλον.
Αυτή τη στιγμή που μιλάμε, σύμφωνα με κορυφαίο διαχειριστή του Λονδίνου, η Aegean είναι το απόλυτο Deep Value & Growth Play του ελληνικού χρηματιστηρίου και τα αποτελέσματα του 2023 το απέδειξαν περίτρανα.
Αυτή τη στιγμή η Aegean παίζει με ένα P/E 2023 = 6.75, με ένα EV/EBITDA 2023 = 3.87 και με μια μικτή μερισματική απόδοση της τάξης του 5.94%.
Είναι θέμα χρόνου και μόνο η Aegean να βρει την δίκαιή της αποτίμηση.
Το μόνο που χρειάζεται κάποιος/α είναι υπομονή και επιμονή.
Ρέμος – Βίσση: Οι «απόλυτοι» τώρα μαζί
Φίλοι αναγνώστες, ας «φύγουμε», όμως από τα βαρετά οικονομικά και επιχειρηματικά νέα και ας περάσουμε στα πραγματικά ωραία.
Στα πραγματικά juicy.
Κυριακή προς Δευτέρα στις 00:10 και στις πύλες του state of the art ΝΟΧ (των επιχειρηματιών Μαροσούλη-Κοταρίδη) στην Ιερά Οδό όπου τραγουδάνε Αντώνης Ρέμος και Ελένη Φουρέιρα, εμφανίζεται η «Απόλυτη».
Η Άννα Βίσση.
Με την 10μελη παρέα της (ο επιχειρηματίας Χρύσανθος Πανάς, η ηθοποιός Ελισάβετ Κωνσταντινίδου, κ.λ.π.) μπαίνουν στο μαγαζί και κατευθύνονται στο τραπέζι τους.
Όπως καταλαβαίνετε η έκπληξη των θαμώνων (μεταξύ άλλων εφοπλιστές, κοσμηματοπώλες, μεγαλοδικηγόροι, εκδότες, κ.λ.π.) είναι τεράστια.
Άπαντες αναμένουν με αγωνία τη Βίσση και τον Ρέμο να τραγουδήσουν μαζί.
Σε κάποιο άλλο σημείο του ΝΟΧ και ο Σταμάτης Γονίδης.
Πράγματι κατά τις 02:00 ο Ρέμος αφού του πλέκει το εγκώμιο πλησιάζει τον Γονίδη και του δίνει το μικρόφωνο.
Και εκείνος για περίπου 15 λεπτά τα «δίνει όλα».
Στη συνέχεια ο Ρέμος παρέα με τη Φουρέιρα πλησιάζει το τραπέζι της Βίσση. Αυτό που περίμεναν άπαντες.
Βίσση – Ρέμος και περίπου 200 fans πάνω από «το κεφάλι τους» να τραβούν βίντεο και φωτογραφίες, δίνουν στην κυριολεξία ρεσιτάλ για τουλάχιστον 20 λεπτά.
«Εκατομμύρια φορές και εάν προσπαθήσεις, αυτό που ζήσαμε δεν θα το ξαναζήσεις…»
Ήταν ίσως η μεγάλη έκπληξη του χειμώνα…
Ρέμος – Βίσση uber alles!!!
QUIZ: Ο πέφτουλας μικροτραπεζίτης
Είναι μέτοχος σε τράπεζα και ταυτόχρονα manager.
Όποτε μιλάει σε γυναίκα (είτε από κοντά είτε από το τηλέφωνο) την πέφτει κανονικά και με τον νόμο.
Σε σημείο που οι κυρίες να δυσανασχετούν.
Προς το καλοκαίρι του 2024 μάλιστα θέλει και να οργανώσει και ένα συνέδριο για το ESG…
Αναρωτιέμαι εάν οι κανόνες του ESG προβλέπουν και ειδική ενότητα για το γλοιώδες πέσιμο;
Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.