«Έχουμε ρισκάρει, έχουμε επενδύσει μόνο στο Ναυπηγείο Ελευσίνας 45 εκατομμύρια ευρώ, όπως ρισκάραμε και στο Ναυπηγείο Νεωρίου Σύρου, όπου και εκεί έχουμε επενδύσει, το έχουμε ανατάξει, δίνουμε εργασία σε δεκάδες εργαζόμενους και ακόμη το ναυπηγείο της Ελευσίνας δεν το έχουμε πάρει στην ιδιοκτησία μας. Όμως, συνεχίζουμε και έχουμε σχέδια και για τα δύο Ναυπηγεία.»

Ο Πάνος Ξενοκώστας, χθες το βράδυ, σε μια χαλαρή συνάντηση του με τους δημοσιογράφους αποκάλυψε επίσης ότι η συνεργασία με την Attica Group προχωρά με επιτυχία και σύντομα το Ναυπηγείο Ελευσίνας θα ναυπηγήσει το πρώτο πλοίο της, 100 μέτρων, που θα λειτουργεί μάλλον με μεθανόλη, καθώς και ρυμουλκά.

1

Επισήμανε ότι στο Νεώριο έχουν επισκευαστεί ήδη πάνω από 580 πλοία, ενώ στο Ναυπηγείο Ελευσίνας μπήκε το 77ο πλοίο, έχουν επισκευαστεί όλες οι δεξαμενές που ήταν βυθισμένες και σχεδόν κατεστραμμένες.

Τόνισε ότι η εκταμίευση με την αμερικανική εταιρεία DFC άρχισε με ικανοποιητικό ρυθμό, υπογράμμισε ότι θα αντικαταστήσει την αμμοβολή με υδροβολή στις επισκευές των πλοίων και επανέλαβε ότι θα εγκαταστήσει φωτοβολταϊκό πάρκο, που θα καλύπτουν σε μεγάλο βαθμό τις ενεργειακές ανάγκες του Ναυπηγείου.

Δήλωσε ότι δεν τον φοβίζει ο ανταγωνισμός, αντίθετα τον ευνοεί γιατί δημιουργείται ναυπηγική πιάτσα, επίσης τόνισε ότι έχει καλές σχέσεις με τον εφοπλιστή Γιώργο Προκοπίου που είναι ο ιδιοκτήτης του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά και τέλος είπε ότι υπάρχει πρόβλημα εξεύρεσης εξειδικευμένου εργατικού προσωπικού.

Όσον αφορά στη λειτουργία της δεξαμενής «Σταύρος Νιάρχος» τόνισε ότι θα γίνει ο πρώτος δεξαμενισμός στις 17-20 Μαρτίου και υπενθύμισε ότι πρόκειται για την μεγαλύτερη δεξαμενή που ουσιαστικά αλλάζει το ναυπηγικό χάρτη στην Ελλάδα.

Ο Πάνος Ξενοκώστας στη συνέχεια τόνισε ότι «η ΟΝΕΧ έχει αναλάβει χρέη που δεν τα δημιουργήσαμε εμείς, αλλά οι προηγούμενοι ιδιοκτήτες των Ναυπηγείων παρά το γεγονός ότι το Πολεμικό Ναυτικό εξήλθε από την αρχική συμφωνία του 2016.

Πριν δύο εβδομάδες ξεκίνησαν να πληρώνονται οι συνταξιούχοι τις αποζημιώσεις τους σύμφωνα με το σχέδιο εξυγίανσης. Από τον επόμενο μήνα θα πληρωθούν αποζημιώσεις και οι εργαζόμενοι. Συνεπώς έχουμε δαπανήσει πολλά εκατομμύρια σε ένα ναυπηγείο που δεν μας ανήκει ουσιαστικά».

Στόχος, είπε ο Πάνος Ξενοκώστας, είναι να εξυπηρετούμε σε πρώτη φάση 120 πλοία στην Ελευσίνα και 100 στο Νεώριο και μεσοπρόθεσμα 300 πλοία ετησίως.

Ο Πάνος Ξενοκώστας, με ιδιαίτερη ικανοποίηση τόνισε ότι έως το τέλος Μαΐου το αργότερο θα υπογραφεί η πρώτη σύμβαση κατασκευής νέου πλοίου μετά από 17 χρόνια, 100 μέτρων που θα ενισχύσει τον στόλο της Attica Group και ενδεχομένως θα καταναλώνει μεθανόλη.

Στο προσεχές διάστημα θα προχωρήσει και η ναυπήγηση ρυμουλκών 27 μέτρων με την Onex να βρίσκεται σε συνομιλίες με την Ένωση Ρυμουλκών του κ. Ξηραδάκη.

«Το επόμενο βήμα είναι η κατασκευή πλωτών ανεμογεννητριών. Ετοιμάζουμε την υποδομή ώστε να μπούμε την κατάλληλη στιγμή κάνοντας την κατασκευή καθετοποιημένα.»

Αναφερόμενος στο Ναυπηγείο της Σύρου τόνισε ότι μπαίνει στη νέα πενταετία η οποία μεταφράζεται σε αναβάθμιση των υποδομών, αφήνοντας πίσω την αμμοβολή που θα αντικατασταθεί από την υδροβολή.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και η Ελευσίνα, όπου στόχος, όπως είπε ο ισχυρός άνδρας της ΟΝΕΧ, είναι τα επόμενα πέντε με επτά χρόνια το αποτύπωμά της να είναι πράσινο.

Ο Πάνος Ξενοκώστας επεσήμανε επίσης ότι η Onex διερευνά κάθε πιθανή συνεργασία και επιχειρηματική προοπτική και με ασιατικά ναυπηγεία, ενώ στο επιχειρηματικό πλάνο των Ναυπηγείων Ελευσίνας περιλαμβάνονται εξάλλου εργασίες που αφορούν για παράδειγμα τη μετασκευή LNG carriers για την εγκατάσταση συστημάτων δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα.

Διαβάστε επίσης:

Ρύθμιση για οφειλές έως 100 ευρώ για 62.865 ασφαλισμένους