Το γόρδιο δεσμό του διαγωνισμού για τους αγωγούς των φορτιστών των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων της Yutong  που έχει μπλοκάρει στο Ελεγκτικό Συνέδριο προσπαθεί να λύσει η Οδικές Συγκοινωνίες Α.Ε. και για αυτό το λόγο προσέφυγε κατά της σχετικής απόφασης με τις νέες εξελίξεις να αναμένονται από τις 14 Μαρτίου.

 Πρόκειται για ένα σημαντικό ζήτημα για την πορεία της ηλεκτροκίνησης, καθώς οι φορτιστές για τα ηλεκτρικά λεωφορεία έχουν αρχίσει να καταφτάνουν στα αμαξοστάσια της Αθήνας, ενώ ήδη γίνονται οι προετοιμασίες για τα δοκιμαστικά δρομολόγια των πρώτων 38 λεωφορείων.

1

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε χθες η διοίκηση της ΟΣΥ Α.Ε. ύστερα από την παρουσίαση του πρώτου ηλεκτρικού λεωφορείου της Yutong θα τοποθετηθούν προσωρινά 12 φορτιστές σε πέντε αμαξοστάσια της ΟΣΥ προκειμένου να φορτίζουν τα 38 λεωφορεία που θα κάνουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια στο Κέντρο της Αθήνας, ενώ συνολικά θα καταφτάσουν μέσω της κινεζικής Yutong 70 φορτιστές στα αμαξοστάσια της ΟΣΥ και του ΟΣΕΘ.

Υπενθυμίζεται ότι τα λεωφορεία αυτά προήλθαν από τον διαγωνισμό του υπουργείου Yποδομών για την απόκτηση 1300 νέων πράσινων λεωφορείων. Πιο συγκεκριμένα είχαν ενταχθεί στην Α΄ Φάση, η οποία ύστερα από «κολλήματα» είχε ως αποτέλεσμα η ενίσχυση του στόλου του ΟΑΣΑ και του ΟΑΣΘ με 550 ηλεκτρικά λεωφορεία και οχήματα φυσικού αερίου.

Από αυτά έχουν ήδη υπογραφεί οι συμβάσεις με την κινεζική Yutong για τα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία καθώς και αυτή για τα 100 λεωφορεία φυσικού αερίου της IVECO, ενώ, όπως έχει γράψει ήδη το mononews, εντός του μήνα αναμένονται και οι υπογραφές για την προμήθεια 200 λεωφορείων φυσικού αερίου από την ιταλική Industria Italiana Autobus.

Από τα 250 νέα ηλεκτρικά τα 110 βρίσκονται ήδη στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και τα υπόλοιπα 140 στον Πειραιά, και θα κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας και της συμπρωτεύουσας εντός του Μαΐου. Όσον αφορά τα λεωφορεία φυσικού αερίου αυτά θα καταφτάσουν στην Αθήνα και οι παραλαβές θα γίνονται τμηματικά μέχρι και τα τέλη του 2025.

Τα λεωφορεία αυτά θα αντικαταστήσουν τον υφιστάμενο γερασμένο στόλο της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Μάλιστα, στην Αθήνα ο αριθμός των εν λειτουργία λεωφορείων υπολογίζεται στα 1400 οχήματα με την ΟΣΥ να λειτουργεί 1150 οχήματα σε περιόδους αιχμής

Το επόμενο βήμα είναι η προκήρυξη ενός διαγωνισμού αξίας τουλάχιστον 400 εκατ. ευρώ μέσω του οποίου θα έρθουν στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη 750 ηλεκτρικά οχήματα.

Έρχονται αλλαγές για την  εισιτηριοδιαφυγή

Με την άφιξη των ηλεκτρικών λεωφορείων ο ΟΑΣΑ προετοιμάζεται για την καλύτερη καταμέτρηση και αντιμετώπιση της εισιτηριοδιαφυγής στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ, η οποία είναι στην παρούσα φάση αρκετά δύσκολο να εντοπιστεί.

Πιο συγκεκριμένα, αυτό που εξετάζεται είναι η αναβάθμιση του Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου (ΑΣΣΚ) το οποίο έχει αναλάβει μέσω σύμβασης ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ μαζί με την LG, έτσι ώστε να είναι δυνατή η real-time καταμέτρηση των επιβατών στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ.

Το παραπάνω θα γίνει αρχικά πιλοτικά στα 140 ηλεκτρικά λεωφορεία της Yutong που θα κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας, καθώς όπως αναφέρουν πηγές του ΟΑΣΑ, θα εγκατασταθεί ένα πιο βελτιωμένο ΑΣΣΚ. Αυτό θα περιλαμβάνει και έξυπνους καταμετρητές, οι οποίοι θα στέλνουν δεδομένα στον Οργανισμό ώστε να κάνει ακριβείς εκτιμήσεις για την εισιτηριοδιαφυγή.

Εφόσον το πείραμα πετύχει τότε ο ΟΑΣΑ θα προχωρήσει στην αναβάθμιση και του ΑΣΣΚ σε όλα τα λεωφορεία. Για να το πετύχει αυτό ο ΟΑΣΑ εξετάζει πως θα κινηθεί. Υπενθυμίζεται ότι η σύμβαση των ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ- LG λήγει το 2026, επομένως δεν αποκλείεται να προκηρυχθεί νέος διαγωνισμός για την εγκατάσταση των καταμετρητών.

Επιπλέον, το σύστημα αυτό θα εγκατασταθεί και  210 νέα λεωφορεία που θα φέρει η κοινοπραξία των έξι ΚΤΕΛ (Κορίνθου, Άργους, Θήβας, Χανίων, Σαλαμίνας και Μαγνησίας) με τα δύο τουριστικά γραφεία (Smile Acadimos του ομίλου Panolympia και Maroulis Travel) που έχει αναλάβει την κάλυψη των 62 γραμμών στην Αττική για λογαριασμό του ΟΑΣΑ, ενώ δεν αποκλείεται να εγκατασταθούν και στα 300 νέα λεωφορεία που θα φέρει για μία δεκαετία μέσω leasing η ΟΣΥ.

Εκτός όμως από την αντιμετώπιση της εισιτηριοδιαφυγής ο ΟΑΣΑ επιδιώκει να δώσει λύσεις στο «φρακάρισμα» των λεωφορειογραμμών. Για αυτό το λόγο η ΟΣΥ που είναι θυγατρική του ΟΑΣΑ έχει εντάξει στο πλαίσιο της συμφωνίας με την Κοινωνία της Πληροφορίας ένα έργο που θα αφορά σε real time παρακολούθηση των γραμμών με ψηφιακές κάμερες και αναμένεται να δοθεί το πράσινο φως από την Ευρωπαϊκή Ένωση ώστε να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ.

Διαβάστε επίσης

Σε ποια περιοχή παγώνουν οι οικοδομικές άδειες

Μετρό: Μοντέλο Αττικής Οδού για τη χρηματοδότηση των νέων επεκτάσεων

Γραμμή 4: Κίνδυνος για καθυστέρηση δύο ετών – Πού «κολλάει» η προσφυγή Πατέρα