ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Τα στοιχεία αυτά περιέχονται στην ετήσια έκθεση – μελέτη της Ελληνικής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου.
Σε σύγκριση με τα στοιχεία του προηγούμενου έτους, αυτό σημαίνει αύξηση 102 πλοίων, χωρητικότητας 5.992.356 DWT και 3.905.226 GT.
Τα στοιχεία αυτά, δεν περιλαμβάνουν 373 πλοία διαφόρων κατηγοριών που με συμφωνίες οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν παραγγείλει στα ναυπηγεία.
Η χωρητικότητα των υπό ναυπήγηση πλοίων είναι 33.143.130 DWT και 22.889.399 GT.
Είναι ενδιαφέρον ότι τα στοιχεία του βιβλίου παραγγελιών αντιπροσωπεύουν αύξηση 50% στις νέες παραγγελίες, γεγονός που δείχνει μεγαλύτερο ενδιαφέρον για πλοία νέας τεχνολογίας από Έλληνες πλοιοκτήτες.
Για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια, ο αριθμός των πλοίων που ταξιδεύει με ελληνική σημαία παρέμεινε σταθερός όσον αφορά τον αριθμό των πλοίων και εξακολουθεί να αποτελείται από 496 πλοία. Αυτό αντικατοπτρίζει τα θετικά αποτελέσματα των πρόσφατων μεταρρυθμίσεων στο ελληνικό νηολόγιο.
Ωστόσο, υπάρχει μια ελαφρά μείωση της χωρητικότητας σε DWT και σε Gross Tonnage, με τα στοιχεία να ανέρχονται πλέον σε 30.759.394 GT και 51.694.269 DWT, σε σύγκριση με τα στοιχεία του προηγούμενου έτους που ήταν 31.150.523 GT και 52.768.867 DWT, αντίστοιχα.
Ο στόλος που ελέγχεται από την Ελλάδα είναι νηολογημένος με περίπου 32 σημαίες.
Η σημαία της Λιβερίας κέρδισε 79 πλοία, οι Νήσοι Μάρσαλ κέρδισαν 34 πλοία, η Κύπρος κέρδισε 19 πλοία και η Πορτογαλία απέκτησε 2 πλοία.
Από την άλλη πλευρά, οι υπόλοιπες σημαίες σημείωσαν ελαφρά μείωση στον αριθμό των νηολογημένων σκαφών, με τη σημαία Μάλτας να καταγράφει απώλεια 23 πλοίων, τις Μπαχάμες 8 πλοία, ενώ οι σημαίες του Παναμά, των Βερμούδων και της Νήσου του Μαν σημείωσαν απώλεια 2 πλοίων το καθένα. .
Συνολικά, η σημαία της Λιβερίας και της Νήσου Μάρσαλ βρίσκονται στην πρώτη γραμμή του ελληνόκτητου στόλου με 1.159 και 1.096 ελληνόκτητα πλοία, αντίστοιχα, στα νηολόγιά τους.
Όσον αφορά σε χωρητικότητα DWT, η Λιβερία αντιπροσωπεύει 104.171.885, που αντιπροσωπεύουν το 29,3%, και οι Νήσοι Μάρσαλ αντιπροσωπεύουν 86.425.552, που αντιπροσωπεύουν το 24,3% του συνολικού DWT της ελληνικής ιδιοκτησίας στόλου.
Ακολουθεί η ελληνική σημαία με 496 πλοία χωρητικότητας 51.694.269 DWT. Να σημειωθεί ότι η ελληνική σημαία παραμένει στην τρίτη θέση παγκοσμίως σε DWT, καθώς αντιπροσωπεύει το 14,5% της συνολικής DWT του ελληνόκτητου στόλου.
Σε επίπεδο DWT, ακολουθεί η Μάλτα με 536 πλοία χωρητικότητας 48.815.924 DWT, που αντιπροσωπεύουν το 13,7% του συνολικού DWT του ελληνόκτητου στόλου. Ακολουθεί ο Παναμάς με 327 πλοία 21.697.189 DWT, οι Μπαχάμες με 202 πλοία 17.549.992 DWT και η Κύπρος με 234 πλοία 16.812.743 DWT.
Επιπλέον, πρέπει να σημειωθεί ότι ο συνολικός αριθμός των πλοίων που είναι νηολογημένα υπό σημαία ΕΕ ανέρχεται σε 1.278, που αποτελούν το 30,3% του ελληνικού στόλου. Ο αριθμός αυτός μειώθηκε ελαφρώς, σε σύγκριση με τον αριθμό των 1.280 πλοίων του προηγούμενου έτους, που αντιπροσώπευαν το 31,1% του ελληνικού στόλου.
Όσον αφορά το βιβλίο παραγγελιών ως προς τον τύπο πλοίου, αυτή τη στιγμή υπάρχουν 112 δεξαμενόπλοια κατά παραγγελία για λογαριασμό Ελλήνων ιδιοκτητών, 32 δεξαμενόπλοια χημικών και προϊόντων, 77 δεξαμενόπλοια υγραερίου, 107 πλοία μεταλλευμάτων & χύδην φορτίου, 35 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 10 φορτηγά κατόπιν παραγγελίας.
Το αξιοσημείωτο είναι ότι οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες αντιπροσωπεύουν το 23,7% του παγκόσμιου στόλου Tanker, το 16,1% του παγκόσμιου στόλου Ore and Bulk και το 10,1% του στόλου Liquified Gas.
Συνολικά, όπως φαίνεται, ο ελληνόκτητος στόλος ανέρχεται στο 6,7% του παγκόσμιου στόλου σε αριθμό πλοίων, 12,9% σε GT και 15,1% σε DWT.
Λόγω της ασταθούς κατάστασης στην Ουκρανία και Ρωσία και την Ερυθρά Θάλασσα, καθώς και των χαμηλών υδάτων στη Διώρυγα του Παναμά και των επικείμενων κανονιστικών απαιτήσεων, σημειώθηκαν μικρές αυξήσεις και μειώσεις στις περισσότερες από τις κατηγορίες του ελληνόκτητου στόλου.
Ειδικότερα, αύξηση του ελληνικού στόλου ως ποσοστό του παγκόσμιου στόλου καταγράφηκε στις κατηγορίες πλοίων Ore & Bulk Carriers, Cargo και Other Cargo.
Οι υπόλοιπες κατηγορίες κατέγραψαν μικρή μείωση σε αριθμό πλοίων και DWT, σε σχέση με τον αντίστοιχο τύπο παγκόσμιου στόλου για το έτος 2023.
Ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου που ελέγχεται από τους Έλληνες εφοπλιστές αυξήθηκε ελαφρά σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, αλλά παρόλα αυτά εξακολουθεί να είναι 4,5 χρόνια κάτω από τον μέσο όρο ηλικίας του παγκόσμιου στόλου.
Ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου που ελέγχεται από την Ελλάδα σε πλοία ανέρχεται πλέον στα 13,7 έτη, έναντι 18,2 ετών για τον παγκόσμιο στόλο. Όσον αφορά τα GT και DWT, είναι 12,1 και 12 έτη αντίστοιχα, έναντι 13,1 και 12,8 του παγκόσμιου στόλου.
Ο μέσος όρος ηλικίας του υφιστάμενου στόλου ελληνικής σημαίας κατέγραψε ελαφρά αύξηση και είναι πλέον στα 15,5, σε σύγκριση με 15 το 2023. Μικρή αύξηση έχει επίσης σημειωθεί σε GT και DWT, με τιμές 10,3 και 9,9 αντίστοιχα, έναντι 10 και 9,7 ετών το 2023.
Διαβάστε επίσης
Propeller Club: Συνέδριο στις 27 Μαρτίου
Το πρώτο πλοίο μεταφοράς κοντέινερ που θα πλέει χωρίς πλήρωμα!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΕΛΓΑ: Σήμερα πληρώνονται οι ενστάσεις των 4 τελευταίων ετών – Αφορούν 2.400 δικαιούχους
- «Λίφτινγκ» σε φόρο εισοδήματος, τεκμήρια και αποδείξεις από το 2025
- Ουκρανία: Το κοινοβούλιο ανέβαλε τη σημερινή συνεδρίασή του για λόγους ασφαλείας
- Τα 4+1 νέα «υπερόπλα» της ΑΑΔΕ για την φοροδιαφυγή το 2025 – Έρχεται η ειδική ομάδα «ΔΕΟΣ» για τις μεγάλες υποθέσεις