Σε τιμή ρεκόρ πωλήθηκε άτιτλος πίνακας του Ζαν-Μισέλ Μπασκιά (1960-1988) ο οποίος εντυπωσίασε Ιάπωνα συλλέκτη κατά τη διάρκεια δημοπρασίας του οίκου Sotheby’s την Πέμπτη το βράδυ στη Νέα Υόρκη.

Ο Ιάπωνας έδωσε 110,5 εκατομμύρια δολάρια προκειμένου να αποκτήσει την δημιουργία του Νεοϋορκέζου ζωγράφου και σημείωσε νέο ρεκόρ! Υπενθυμίζεται ότι το προηγούμενο ρεκόρ, τον Μάιο του 2016, αφορά ένα επίσης άτιτλο έργο, τεραστίων διαστάσεων (2,38 μ. επί 5 μ), που πωλήθηκε αντί 57,2 εκ. δολ. σε δημοπρασία του οίκου Christie’s.

Λίγο μετά την πώληση, ο Sotheby’s ανακοίνωσε ότι ο αγοραστής είναι ο ίδιος με αυτόν που κατείχε το προηγούμενο ρεκόρ. Ο συλλέκτης Γιουσάκου Μαεζάβα από την Ιαπωνία έχει στο εξής τους δύο ακριβότερους πίνακες του Μπασκιά.

Ο 41 ετών εκατομμυριούχος, που έκτισε την περιουσία του από το ηλεκτρονικό εμπόριο ενδυμάτων, είχε δαπανήσει 97,8 εκ. δολ. για επτά έργα κατά τη διάρκεια της εαρινής δημοπρασίας του 2016, από τα οποία 57,2 εκ. δολ. για έναν πίνακα του Ζαν-Μισέλ Μπασκιά.

Ο Γιουσάκου Μαεζάβα ανακοίνωσε ότι προτίθεται να παρουσιάσει το νέο του απόκτημα στο μελλοντικό μουσείο που θα ιδρύσει στη Σίμπα της ανατολικής Ιαπωνίας, στη γενέτειρά του, όπου ο πίνακας αυτός του Μπασκιά θα είναι “το κεντρικό κομμάτι”. Ο συλλέκτης εξήγησε ότι εν αναμονή της έναρξης λειτουργίας του μουσείου, θα δανείσει τον πίνακα σε μουσεία παγκοσμίως. “Ελπίζω ότι αυτό θα δώσει την ίδια χαρά στους άλλους όπως σε εμένα, που αυτό το αριστούργημα θα εμπνεύσει τις μελλοντικές γενιές”, τόνισε.

Χθες, η τιμή εκκίνησης ορίστηκε στα 57 εκ.δολ., δηλαδή σχεδόν στην τιμή ρεκόρ για Μπασκιά, ο οποίος έγινε γνωστός με το ψευδώνυμο SAMO ζωγραφίζοντας γκράφιτι στους τοίχους της Νέας Υόρκης.

Ο πίνακας δεν είχε τεθεί προς πώληση, ούτε είχε παρουσιαστεί στο κοινό, μετά την πώλησή του το 1984 από τον οίκο Christie’s. Ο αγοραστής τότε, ένας ανώνυμος συλλέκτης, είχε πληρώσει μόλις 19.000 δολάρια γι αυτό το έργο του 1982.

“Είναι να περίοδος που ο Ζαν-Μισέλ είναι στο ζενίθ του, τέλη 1981 με αρχές 1982. Στο εξάμηνο αυτό, ό,τι άγγιζε ήταν φανταστικό”, είχε εξηγήσει κατά την παρουσίαση του πίνακα ο Γκρεγκουάρ Μπιγιό, υπεύθυνος για τη σύγχρονη τέχνη στον Sotheby’s Νέας Υόρκης, εκτιμώντας ότι “το έργο αυτό είναι πιθανόν ένα από τα τρία ή τέσσερα καλύτερα του καλλιτέχνη”.

Μια νέα γενιά αγοραστών είναι προσκολημμένη στον γεννημένο στο Μπρούκλιν καλλιτέχνη, ο οποίος έχει πλέον τη θέση του σε πολλά μεγάλα μουσεία του κόσμου.

“Η αγορά τέχνης είναι επίσης μια ιστορία προτίμησης”, εξήγησε ο Μπιγιό. “Αυτό που ήταν πολύ επιθυμητό από τη γενιά των γονιών σας δεν θα είναι αυτό που εσείς επιθυμείτε”.

Η χθεσινή βραδιά σφράγισε την τελευταία μεγάλη πώληση της εαρινής δημοπρασίας στη Νέα Υόρκη, που έδειξε ότι η αγορά τέχνης κρατεί γερά, παρότι δεν διακατέχεται πλέον από τον πυρετό του 2015. “Η τέχνη είναι εξαιρετικά εύρωστη”, σχολίασε ο ‘Ολιβερ Μπάρκερ, πρόεδρος του Sotheby’s Ευρώπης, ο οποίος διηύθυνε τη χθεσινή δημοπρασία.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Άγης Βερούτης: Είσαι ασφαλιστής; Τότε είσαι dead man walking

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Συγκλονίζει πατέρας από την Κρήτη: Συμμαθήτρια της 9χρονης κόρης μου με γρατζουνιές από την «Μπλε Φάλαινα»