ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τουλάχιστον δύο χρόνια καθυστερήσεων αναμένεται να μετρήσει η υπό κατασκευή γραμμή 4 του Μετρό Αθήνας από την κοινοπραξία ΑΒΑΞ-Ghella-Alstom, καθώς στην καθυστέρηση παραλαβής και συναρμολόγησης των μετροποντίκων στα εργοτάξια Κατεχάκη και Βεΐκου, έρχεται να προστεθεί και η πορεία της προσφυγής του εφοπλιστή Νικόλα Πατέρα για τη διάσωση των 230 δέντρων στο Πάρκο Ριζάρη και τη μετακίνηση του σταθμού Ευαγγελισμός.
Σύμφωνα με πηγές πολύ κοντά στην υπόθεση, αυτή παραμένει «κολλημένη», καθώς η Ελληνικό Μετρό έχει στα χέρια της τη τεχνική μελέτη για το σταθμό του Ευαγγελισμού και κάνει τις απαραίτητες αλλαγές ώστε να τη στείλει στο υπουργείο Περιβάλλοντος.
Ωστόσο, όλη αυτή η διαδικασία αναμένεται να διαρκέσει στην καλύτερη των περιπτώσεων έως το Α΄ Τρίμηνο του 2025 καθώς η επικαιροποιημένη μελέτη θα πρέπει να πάρει το πράσινο φως από τη Διεύθυνση Περιβαλλοντικών Αδειοδοτήσεων (ΔΙΠΑ) του Υπουργείου Περιβάλλοντος και στη συνέχεια να υποβληθεί στο ΣτΕ και να γνωστοποιηθεί και στο ίδρυμα Πατέρα που είχε προχωρήσει στην προσφυγή.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές δεν αναμένεται να αλλάξουν και πολλά στη μελέτη και αυτό που θα προταθεί θα είναι τα δέντρα που θα ξεριζωθούν από το Πάρκο Ριζάρη να μεταφερθούν αλλού ή να φυτευτούν νέα δέντρα στην Αθήνα, όπως προβλέπεται και από το σχετικό μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ Δήμου Αθηναίων, Ανάπλασης ΑΕ, Ελληνικό Μετρό ΑΕ και Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για 1.700 μεταφυτεύσεις και 2.700 νέα δέντρα.
Η προσφυγή στο ΣτΕ και η απόφαση
Ο ισχυρός άνδρας του εφοπλισμού προσέφυγε στο ΣτΕ τον Μάιο του 2022 προκειμένου να διασωθούν τα 230 δέντρα του Πάρκου Ριζάρη τα οποία αποτελούν έναν από τους σημαντικότερους πνεύμονες πρασίνου στην Αθήνα.
Επιπλέον, επικαλούταν το γεγονός ότι τόσο το ίδρυμα Πατέρα που έχει κάνει έργα μέσω δωρεών στο εν λόγω πάρκο, όσο και το ίδρυμα Ριζάρη δεν είχαν σαφή εικόνα του τι θα γίνει στην περιοχή με την είσοδο των εργοταξίων, ενώ δεν ενημερώθηκαν ούτε και συμμετείχαν στη σχετική διαβούλευση του 2017.
Η σχετική απόφαση γνωστοποιήθηκε περίπου ενάμιση χρόνο αργότερα, δηλαδή το Δεκέμβριο του 2023. Βάσει αυτής ο Νικόλαος Πατέρας δικαιώθηκε εν μέρει καθώς στο σκεπτικό της αναφερόταν ότι η Ελληνικό οφείλει να επικαιροποιήσει τη τεχνική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων (ΤΕΜΕΠ) δεχόμενη μερικώς την αίτηση ακύρωσης που είχε καταθέσει ο εφοπλιστής.
Η εναλλακτική πρόταση του Ομίλου ΑΒΑΞ και το «φούσκωμα» του κόστους
Αξίζει να αναφερθεί ότι υπήρχαν διαρροές για μία εναλλακτική πρόταση του Ομίλου ΑΒΑΞ, η οποία προέβλεπε την μετακόμιση του εργοταξίου του νέου σταθμού Ευαγγελισμού από το Πάρκο Ριζάρη προς την Εθνική Πινακοθήκη. Αυτή αρχικά όταν παρουσιάστηκε στο Νίκο Πατέρα στις αρχές του 2023 είχε κοστολογηθεί στα 5 εκατ. ευρώ, αλλά ύστερα από μερικές εβδομάδες το κόστος δεκαπλασιάστηκε χωρίς να δοθεί κάποια εξήγηση από την κατασκευαστική εταιρεία.
Μάλιστα, όπως είχε αποκαλύψει το mononews, o Νίκος Πατέρας είχε ζητήσει με επιστολή του από τα τέλη του 2023 την εξήγηση για την αύξηση αυτή απευθυνόμενος στο Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ομίλου ΑΒΑΞ, Κωνσταντίνο Μιτζάλη. Ωστόσο, όπως αναφέρει ο ίδιος ο εφοπλιστής στο mononews
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στην επιστολή του εφοπλιστή κατά τη διάρκεια συζητήσεων με την προηγούμενη διοίκηση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών εντός του 2022 του είχε μεταφερθεί ότι υπάρχει μία λύση.
Αυτή είχε να κάνει με τη μετακίνηση του σταθμού προς το βόρειο τμήμα του πάρκου. Τονίζεται, δε, ότι το κόστος είχε εκτιμηθεί αρχικά στα 5 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, σύμφωνα πάντα με την επιστολή ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό Α.Ε., Νίκος Κουρέτας, ενημέρωσε το Νίκο Πατέρα για την εκτίναξη του κόστους στα 50 εκατ. Ευρώ ύστερα από εκτίμηση της εταιρείας ΑΒΑΞ.
Ο εφοπλιστής καταλήγει να ζητάει από τον Όμιλο τα στοιχεία που τεκμηριώνουν το ποσό αυτό.
Διαβάστε επίσης
Γραμμή 4: Καθυστερεί η απόφαση για την προσφυγή Πατέρα – Τι σημαίνει για το έργο
Γραμμή 4: Τα ερωτήματα για το Πάρκο Ριζάρη και η «ενδιάμεση» απόφαση του ΣτΕ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Νάιτζελ Φάρατζ: Βρίσκεται σε «διαπραγματεύσεις» με τον Έλον Μασκ για τη χρηματοδότηση του κόμματός του
- «2017 – 2024: Τετραγωνίζοντας τους ΚΥΚΛΟΥΣ», ένα καινοτόμο concept δικτύωσης για ανώτερα στελέχη εταιρειών
- ΑΙ: Ρωτήστε το αυτοκίνητό σας (video)!
- Βουλή: Άρση ασυλίας της Κωνσταντοπούλου αποφάσισε η Επιτροπή Δεοντολογίας