To cheap chic ήταν εκείνο που εκτόξευσε το brand του Zara τα προηγούμενα χρόνια. Οι οίκοι πολυτελείας κατέγραφαν όλο και υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης και ο επιδέξιος ιδρυτής Amancio Ortega φρόντισε να καλύψει το κενό που είχε δημιουργηθεί στο mainstream κοινό παραποιώντας το στυλ των οίκων μόδας και πουλώντας τα προϊόντα σε πολύ χαμηλότερες τιμές.

Οι «χρυσές ημέρες» για τους οίκους πολυτελείας έχουν τελειώσει μέχρι νεωτέρας, καθώς ο πληθωρισμός αν και καθυστερημένα, έχει ανακόψει τον ρυθμό πωλήσεων. Η Zara στοχεύει να καλύψει κι αυτό το κενό. 

1

Στροφή σε luxury επιλογές 

Η αρχή έχει ήδη γίνει με την πώληση premium ρούχων με υψηλή ποιότητα και αυξημένες τιμές, προσφέροντας chic επιλογές για επίσημες περιπτώσεις. 

Περιορισμένες εκδόσεις σε προϊόντα δείχνουν ήδη την στροφή του ομίλου σε μία πιο exclusive συλλογή. Όπως αναφέρει το Bloomberg μια περιορισμένης έκδοσης συλλογή από πραγματικό δέρμα, που διατίθεται στην ιστοσελίδα της και σε ορισμένα φυσικά σημεία, διαθέτει ένα καμηλό παλτό που κοστίζει 699 δολάρια και ένα φόρεμα στα 489 δολάρια. Τιμές που ξεπερνούν κατά πολύ το μέσο όρο τιμών που βρίσκει κανείς στη κορυφαία αλυσίδα fast fashion  με 30 δολάρια τη μπλούζα. 

Μία ματιά και στο συνολικό μέσο όρο τιμών υπογραμμίζει τη νέα τάση που ακολουθεί η Zara. 

Από το 2022 έως το 2023 οι τιμές της αυξήθηκαν κατά 20%. Κάποιοι θα ισχυριστούν ότι ο πληθωρισμός ήταν αυτό που εκτόξευσε τις τιμές, όμως αντίστοιχες αλυσίδες όπως η H&M, προχώρησαν μόλις σε  αυξήσεις κατά 12%. 

Τα παραπάνω γίνονται σε μία περίοδο που οι κορυφαίοι οίκοι πολυτελείας διατηρούν ψηλά τις τιμές παρά το πλήγμα του πληθωρισμού και των υψηλών επιτοκίων στοχεύοντας σε ένα κοινό που προτιμάει να πληρώσει αδρά το premium, ενώ λιανοπωλητές που αντιπροσωπεύουν το ενδιάμεσο επίπεδο μεταξύ luxury και fast fashion, βλέπουν τις πωλήσεις τους να βυθίζονται. 

Το τεράστιο χάσμα από τα 30 ευρώ ενός item  της Zara  με τα χιλιάδες ευρώ για ένα exclusive item των οίκων πολυτελείας, σπεύδει να καλύψει η ίδια η αλυσίδα, διευρύνοντας τους πελάτες της. 

Μία τακτική που έχει πετύχει ήδη ως ένα βαθμό τα προηγούμενα χρόνια χάρη σε μια εντυπωσιακή διαφημιστική καμπάνια, όπου celebrities, έχουν φωτογραφηθεί με δικά της ρούχα, σε καθημερινές τους εξόδους. 

Κάντο όπως οι μεγάλοι οίκοι

Μία ακόμα στροφή του πολυμήχανου Ortega, είναι προς την εδραίωση του κορυφαίου brand του σε μεγάλα πολυκαταστήματα, μακριά από μικρούς χώρους, όπως έκανε τα προηγούμενα χρόνια. 

Η διεθνής τάση στους οίκους πολυτελείας είναι ακριβώς η ίδια. Μεγάλα πολυκαταστήματα με εκατοντάδες επιλογές που προσφέρουν μία εμπειρία στην αγορά προϊόντων ήταν η ιδέα για να διατηρήσουν οι μεγάλοι οίκοι τη φυσική παρουσία των πελατών τους στα καταστήματά τους μετά τη πανδημία. 

 Η Zara κάνει ακριβώς το ίδιο, επιχειρώντας να προσφέρει μία πιο premium εμπειρία στους πελάτες της, παρά το γεγονός ότι το διαδικτυακό εμπόριο, είναι ένας από τους τομείς που θριαμβεύει. 

Για τους αναλυτές που παρατηρούν την Inditex του Ortega τις προηγούμενες δεκαετίες, -το 70% των πωλήσεων και των κερδών της εταιρείας προέρχεται από τη Zara- οι τελευταίες κινήσεις, όπως σημειώνουν, προέρχονται από την ανάγκη για συνεχή εξέλιξη της επιχείρησης και όχι για μια σκόπιμη στρατηγική. Δίνουν όμως και τα εύσημα στα γρήγορα αντανακλαστικά της εταιρείας να καλύψει οποιοδήποτε κενό προκύπτει στην αγορά στην Marta Ortega Perez, τη 40χρονη κόρη του δισεκατομμυριούχου ιδρυτή της Inditex, Amancio Ortega, η οποία ανέλαβε την προεδρία τον Απρίλιο του 2022.

Η εταιρεία, η οποία παρουσιάζει ετήσια κέρδη αργότερα τον Μάρτιο, δήλωσε τον Δεκέμβριο ότι οι πωλήσεις τις προηγούμενες έξι εβδομάδες αυξήθηκαν κατά 14%, ενώ το ακαθάριστο περιθώριο κέρδους της για το σύνολο του έτους θα αυξηθεί κατά 0,75 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το προηγούμενο outlook ότι θα παραμείνει σταθερό.

Διαβάστε επίσης:

Zara: Eπιστρέφει στην Ουκρανία μετά από δύο χρόνια

Ανατροπή στην αγορά από τη Zara: Ενισχύει τα Lefties για να «χτυπήσει» τους Κινέζους

Shein και Zara συμπιέζουν την H&M οδηγώντας σε παραίτηση τη CEO